Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Son Hız


Navim
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

arkadaşlar   deniz seviyesinden yukarıya çıkıldıkça   aracınızın performansında ciddi bir düşüş olacaktır. 

deniz seviyesinde 100 kPa olan basınç   10 metrede 0.1 kPa azalacak  ve 1000 metrede 10kPa  a düşecektir.   veya bar olarak konuşursak 1 bar olan atmosfer basıncıi  0.9 bar a düşecek.  rakım : 1000  metre   de %10 basınç azalacaktır.  (tüm küsüratları ihmal ettim)

Efektif güç hesaplanırken  formülde Pe olarak direk efektif basınç bulunmaktadır  ve  %10 azalacağından   çıkış gücü de %10 azalacaktır.  

 

 aracınız; deniz seviyesinden yukarıya çıktıkca net bir biçimde güçsüzleşecektir arkadaşlar.     

 

son sürat karşılaştırmalarınızda  farklar oluşurken unutulan ama  en önemli etkenlerden birisi; 

Yol sürtünmesidir arkadaşlar.  dümdüz yolda  ve kaliteli bir asfaltta ,  tekerlekler yuvarlanırken size %1 eğim çıkıyormuşsunuz gibi direnç gösterir.

lastikleriniz yuvarlanma direnci yüksek ise,  bir miktar son sürat düşebilir.

en önemlisi Asfalt stablize ise, veya asfalt sürtünme katsayısı yüksek ise, son sürat çok ciddi düşebilir.  

şehirler arası yollarda, özellikle güneye giderken, dağları geçerken v.s.  aracınızın size gitmiyor gibi gelmesinin sebebi budur.. stablize asfalt ve basınç düşmesi...

 

özetle : deniz seviyesinden yüksekliğe göre,    ve asfalt kalitesine göre   son süratiniz ,  değişecektir. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim gibi düşünen varmı acep içinizde .ben son süratten ziyade ara hızlanmalarını önemsiyorum ,seriliğini önemsiyorum 140 hadi 150 olsun üstü bana lazım değil

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Pazartesi günü, Pozantı otobanında 206 km/s gördüm. 4500+ devirdeydi sanırım ve 11~12 Lt. tüketimindeydi.
Fakat yol düz değildi, hafif aşağı meyildeydi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Pazartesi günü, Pozantı otobanında 206 km/s gördüm. 4500+ devirdeydi sanırım ve 11~12 Lt. tüketimindeydi.
Fakat yol düz değildi, hafif aşağı meyildeydi.

2.Nesil ve Dizel Farkıyla bakınız benim maksimumum hızım.

http://www.mazdaclubtr.com/forums/topic/8011-mazda-3-son-hiz/?do=findComment&comment=510413

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ahahahaha! Çok iyi. :D Ben de kaptırdım kendimi okuyorum, diyorum ne oluyor?! :D
Sabah sabah iyi geldi. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim gibi düşünen varmı acep içinizde .ben son süratten ziyade ara hızlanmalarını önemsiyorum ,seriliğini önemsiyorum 140 hadi 150 olsun üstü bana lazım değil

Evet 140-150 yeterli oluyor esasen fakat arada birde olsa ihtiyaç olabiliyor. Serilik tabi ki onemli ama bizimde otomatik şanzıman da serilikten bahsetmek zor 

Bende konya mersin arasında 200 km h yaptım fakat eğim var di düz yolda deneyen yok galiba .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben 2.nesilde,  180 km ' den sonra bip uyarısıyla birlikte devir kesiciyle karşılaşıyorum üzerine çıkamıyorum.  Ama düşük hızlarda seriliğinden gayet memnunum. 

slash tarafından düzenlendi
cümle düşüklüğü
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracım otomatik vitesli sedan 2015 , çok yeni yaptığım bir yolculukta İzmir Çeşme Otoyolunda; Çeşme istikametine doğru giderken gişeleri geçtikten sonra ki düzlükte depo tam dolu + bagaj + 2 kişi var iken (195 Km) , Karaburun ayrımına gelmeden önceki uzun düzlükte (205 Km) hız yaptım üstelik gaza dibine kadar basmadan yaptım, dibe kadar bassaydım veya dipteki düğmeye bassaydım belki 10 km daha hızlı giderdi ama daha yukarısına çıkmazdı.

Aracın stabiliğini ve yüksek hız tepkilerini test etmek için bir sürede o hızlarda yola devam ettim, rüzgar sesi 120 km den itibaren başlıyor ama 205 km de bile çok rahatsızlık verici seviyelere ulaşmıyor, araç oldukça stabil, direksiyonu sıkmak zorunda kalmıyorsunuz, heyecanlanmıyorsunuz, araba o hıza ulaştığı zaman sanki rayda gidiyor gibi yolu yutup gidiyor, yan rüzgarlar olsa bile dengesini koruyor, ben çok memnun kaldım . 

Düzlüklerde ki son hız denemelerimin dışında otoyolun geri kalan kısmını hem gelişte hemde gidişte 180 Km ile geçtim sert viraj olan bir iki yerde 140' a düştüm, dik rampalı 1-2 yerde 160' a düştüm onun dışında 180 Km sabit . 

Otoyolda o kadar zorlamaya rağmen ortalama 7,5 litre nin üzerine çıkmadı. 100 km 'si otoyol, Toplamda 260 Km süren bu yolculuğumun sonunda 14,5 litre benzin tüketti :wub: . Hız denemelerinde klima kapalı idi . Yolculuğun devamında yarım saat klima çalıştırdığım oldu .

Lastikler Michelin Energy Saver sürtünmesi azaltılmış lastikler olduğu için son hız ve yakıt değerlerime etkisi oluyor olabilir.

Normal kullandığım zamanlarda da İzmir Çeşme otoyolunda, Aydın otoyolunda, İzmir Çevre yolunda arkadan çok güçlü ve hızlı bir araç gelmediği sürece sol şeritten sadece öndeki yol vermezse sağlama yapmak için ayrılıyorum onun dışında hep sol şeritteyim, herkesten yol isteye isteye, gaza yarım basarak 160-180 sabit hızda gidiyorum.  Arabada 3 kişi + bagaj varken + klima açıkken bile dik rampları 140-160 ile çıkabiliyorum .

Tek başıma veya 2 kişiyken + klima dik rampalarda öndeki yavaş gidenden  kurtulmak için sollamalar yapmak dik rampada hızlanmak ve o hızda yola devam etmek mümkün, sol şeritten yol isteye isteye herkesi geride bırakarak yol almak mümkün bu araçta herhangibi bir performans sorunu yok. Ayrıca vites geçişleride gayet seri, manuel mod tepkileri gayet iyi, manuel modda iken vites düşürüp öndeki yavaş gidenlerden kurtulup atak yapmak, hızlandıktan sonra seri şekilde üst viteslere geçmek keyifli. 

İlk aldığımda sıfır kilometre iken diğer kullanıcıların yorumlarında ki gibi gitmeyen, rampa tırmanırken ağlayan, hız yapamayan, sollamaya çıkamayan bir araçtı, ama 1.000 Km rodaj dolduktan sonra Allah ne verdiyse yüklendim gaza >:D, motoru açmak için ne gerekiyorsa esirgemedim. Aldığım günden beri sadece Shell V-Power Nitro benzin kullandım, orjinal egsozdaki ikinci çıkışıda açtırdım araç çift egsoz oldu. Defalarca düz boş yolda durur haldeyken DSC' yi kapatıp dip gaz yaparak kalkıp kesiciye girerek hızlandırdım, dik uzun rampalarda vites düşürüp 5-6 bin devirle tırmandırttım, sollamalar yapmak için vites düşürüp dip gaz yaparak ani hızlanmasını sağladım, kesiciye gire gire vites değiştirirken bazen debriyaj kokusu geldiğide oldu ama en sonunda araba açıldı, şimdi kıvama geldi memnunum, sonuçta 1,5 atmosferik 120 beygir araba, çok acayip yüksek performans beklememek gerekir ama diğer kullanıcıların yorumlarında anlattıkları gibi kötü değil kesinlikle, son derece yeterli ve kıvamında bir performansı var, üstelikte yakıtı çok ekonomik . Sürekli kaliteli katkılı benzin almak ve motoru açmak gerekli sadece .

Mazdacı 1990 tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

günaydın herkese mazdacı 1990 kardeşim  yanlış hesaplamadıysam bu hızlarda km de 25 kr yakmış eğer doğruysa bence cok iyi tüp taktırıp da motoru heba etme derim ben didimden nazilliye yaklaşık 170 km yola 53 tl gaz harcadım ( o zaman gaz 2,52 idi) hep yanı marka yakıt kullanma taraftarıyım

emekli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

İlk aldığımda sıfır kilometre iken diğer kullanıcıların yorumlarında ki gibi gitmeyen, rampa tırmanırken ağlayan, hız yapamayan, sollamaya çıkamayan bir araçtı, ama 1.000 Km rodaj dolduktan sonra Allah ne verdiyse yüklendim gaza >:D, motoru açmak için ne gerekiyorsa esirgemedim. Aldığım günden beri sadece Shell V-Power Nitro benzin kullandım, orjinal egsozdaki ikinci çıkışıda açtırdım araç çift egsoz oldu. Defalarca düz boş yolda durur haldeyken dip gaz yaparak kalkıp kesiciye girerek hızlandırdım, dik uzun rampalarda vites düşürüp 5-6 bin devirle tırmandırttım, sollamalar yapmak için vites düşürüp dip gaz yaparak ani hızlanmasını sağladım, kesiciye gire gire vites değiştirirken bazen debriyaj kokusu geldiğide oldu ama en sonunda araba açıldı, şimdi kıvama geldi memnunum, sonuçta 1,5 atmosferik 120 beygir araba, çok acayip yüksek performans beklememek gerekir ama diğer kullanıcıların yorumlarında anlattıkları gibi kötü değil kesinlikle, son derece yeterli ve kıvamında bir performansı var, üstelikte yakıtı çok ekonomik . Sürekli kaliteli katkılı benzin almak ve motoru açmak gerekli sadece .

kırbacı eksik etmeyecen işte mayışıyor yoksa.

eğitimde dozunda faşizm şart!

katil balina tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Peki 13000 km ye gelmiş motoru açmak mümkün mü

 13.000 Km' de tabiki açılabilir , 200.000 Km ye gelmiş bir motor bile bakımını özen göstererek, kaliteli benzin ile belli bir sürüş tarzında bir süre kullanılırsa o da açılır. 193 binde 2000 model 626 da ve 197 binde 2009 mazda 6 da motor açmışlığım var, oluyor yani, geç kalınan bir durum yok.

Sanki sedanlar hatbacklara oranla son hızlarda daha iyi gibi .

Nedendir bilinmez, teknik verilerde de hatchbackler sedandan daha çok yakıyor, daha geç hızlanıyor, son hızları daha düşük, bunlar çok küçük farklar ama o fark var nedense, bende anlam veremiyorum, büyük ihtimal arka tasarımdan dolayı aerodinamik olarak oluşan bir fark diye tahmin ediyorum. 

kırbacı eksik etmeyecen işte mayışıyor yoksa.

eğitimde dozunda faşizm şart!

Önceden yoğun bir eğitimden geçirmek gerekli ki , ihtiyaç halinde araç ne yapacağını bilsin :D , önceden talimli ise rampa aşa 220 yide görür geçer, düzlükte 205-210 da yapar yüklüymüş değilmiş mızmızlanmaz, yokuşta hızlanır tırmanır çekişi hissettirir. Eğitim yoksa dip gazda yapsan son hız 185 te takılı kalır, rampada tıkanır boğulur, ilerleyemez, ünlü felsefeci Cem Yılmaz'ın dediği gibi "eğitim şart" :D .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

HB kasaların arkası direk eğimli olduğundan aracın arkasında oluşan türbülans daha fazla olur, bu da aracın arkasında oluşan vakumlama başka bir deyişle aracı geriye çeken bir kuvvet oluşturur. Sedanlarda ise bu türbülans sonucu oluşan kuvvet daha az olduğundan, hem hızlanmaları daha iyi hem de yakıt tüketimleri daha azdır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2.Nesil Mazda 3 için makyajdan sonra ki değerler.

Aerodinamik verimlilik için gövde altı kaplaması yüzde 10 oranında genişlerken, ön lastik deflektörü de yüzde 50 oranında artırıldı. Bu değişikliklerle sedan versiyonun rüzgar sürtünme katsayısı 0,28'den 0,27 Cd'ye, hatchback modelinkiyse 0,30'dan 0.29 Cd'ye düşürüldü.

Sedanın sürtünme katsayısı hb modele göre daha düşük.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Konuya sonradan dahil oluyorum önceki yorumları okuyamadım kusura bakmayın bi sorum olacak dün gece saat 2 gibi bomboş dümdüz bi yolda basayım bakalım nolacak dedim ki puff 160 ı geçmedi 161 bile olmadı ilk aklıma gelen bunun aracın özelliği olduğuydu bilgi verebilecek olan?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha dün aracımla 210'a çıktım. 190'dan sonra zor hızlanıyor. 160 çok düşük bir hız. Ayağınızı korkak alıştırmayın sonuna kadar basın gaza.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aracım AT olduğundan kaynaklanıyor olabilir mi 

ve evet benim içinde çok düşük bir hız hatta hayal kırıklığı oldu diyebilirim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

30 dakika önce, 34RAA88 :

Konuya sonradan dahil oluyorum önceki yorumları okuyamadım kusura bakmayın bi sorum olacak dün gece saat 2 gibi bomboş dümdüz bi yolda basayım bakalım nolacak dedim ki puff 160 ı geçmedi 161 bile olmadı ilk aklıma gelen bunun aracın özelliği olduğuydu bilgi verebilecek olan?

Öncelikle hız denemenizde arabanın bu hızda kalması tuhaf geldi. Siz hız denemenizi manuale alıp mı yapıyorsunuz ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...