Jump to content

Mazda CX-3 Kullanıcı Yorumları


morybaba
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkaya oturma potansiyeli olan insanlarin en uzunu 1,75 acikcasi. Problem yaratir mi sizce? Bir de diz mesafesi "yuh arkadas bu ne yaa?" dedirtecek cinsten mi?

Bence ona kendiniz karar verin :) ben bekarım ve çok nadiren sorun yaşıyorum . Buna karşın küçük olduğundan şehir içi çok rahat. Yakıt konusunda da mucize beklemeyin yukarıda var ortalama tüketim

Şimdilik alıp da pişman olan görmedik . Bu iş beklenti meselesi biraz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

babam da mazda e2200 araç vardı ona çok alışmıştım sonra cx-3 aldık ön taraf ne ise de arka tarafın çok dar olduğunu anladım. arkaya oturunca kafam hep el tutacağına değiyordu moralimde bozuluyordu. daha son corolla-linea- passat gibi araçların arka tarafında yolculuk yapma fırsatı buldum aslında cx-3 ün tavan yüksekliği bu arabalarınkine göre yüksek.genişlik olarak ne yaparsan yap 3. ye yer kalmıyor :)sonuç olarak evliyim 1 çocuğum var işimi fazlasıyla görüyor.bagaj çok lazım olunca port bagaj giriyor devreye o da sene de bir defa. onun dışında aracı hırçın kullanırım 7.1 istanbul şehir içi ortalama.uzun yolda 3.9 litreleri gördüm.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Bende aracı teste gittiğim de öyle bir  pist seçmişler ki resmen arabayı bana o pist aldırdı. Pisti de ufaktan anlatacak olursak; ortalama 45-60 derece eğimli bir yokuşta ve hafif nemli bir asfaltta test ettim aracımı. Test sırasında yolun en sağ tarafı cıvık cıvık çamurdu. Sağ ön ve arka teker o çamura saplanacak şekilde beni yönlendirdi bayiden eşlik eden arkadaş. Sonra durdum ve direksiyonu tam sol yaparak kalkmamı istedi eşlik eden arkadaş.

Araba belkide 1 saniye bile  belki kalmadı patinajda yürüdü ve devam etti. Kalkarken de eşlik eden arkadaş tam gaz ike kalkmamı söylemişti ama ben aracı zorlamak için orta ike az arasında bir yerde gaza bastım. 1.5 bir motorun o çamurdan patinaja kalkmadan sanki düz bir yolda gidermiş gibi hareket etmesi bana aracı aldırdı.

İdda ediyorum ki çoğu 2.0 litrelik araçlar o durumdan kurtulabilmek için çok çaba sarf edecekti. Şayet önden veya arkadan çekişli araçlar sol tekerin tutunması için yalvarmaları bile  gerekebilirdi. Çoğu 4x4 araçlarda diyagonal 4x4 leri bu araç kadar gelişmiş olmadığı için muhtemelen durumu idare edeceklerdi fakat CX-3 ile  aynı olmayacaktı.

Velhasıl kelam aracımı böyle aldım. Aracı bu kadar övdükten sonra eksiklerden bahsedelim. Kolçak vs bunlar aksesuar olarak alınabiliyor kişiye özgü hususlardır bence öyle olması daha güzel olmuş. Kimisi için eksidir. Kaputun kesinlikle böyle bir araçta hidrolikli olması lazımdı. Şayet motoru incelemek için kaldırdığımda kendimi 90 model bir arabanın kaputunu açıyormuş gibi hissettim.

Babamın Vw Caddysi bile hidrolik kaputa sahip. Otomatik kararan dikiz aynası artık bırakın üst düzey araçları çoğu alt segment araçta bile standart donanım. Beyaz deride olduğu gibi siyah deri dr koltuk ısıtmalı olmalıydı ama satış politikası açısından büyük bir unsur olarak görmüyorum fakat bende araç  içinde beyaz sevmiyorum. Araç benzer segmentte kesinlikle fiyat performans arabası.

Ben power sense olarak aldım. Aynı donanım özelliklerinde 4x4 dizel otomatik olarak 110 bin TL bandı altında araba yok. Tasarım olarak diyecek birşey yok çoğu spor araçtan bile al benisi fazla geliyor benim gözüme. Severek aldım inşallah severek binerim. İnşallah sizlerde severek binersiniz arabalarınıza. Allah kimseye kaza bela vermesin. :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tektir özelliği :
Yağmur sezgili silecek aktif iken, normal silecek aktif iken, hava 4 derece ve altı iken, hillholder devrede iken, hillholder devrede ve direksiyon dönük iken araç direk 4x4 ile kalkıyor. Ayrıca çok alt devirde yaklaşık 2100 deviri görmeden 4x4 hemen aktif oluyor. Adamlar yapmış azizim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

07.12.2016 at 17:50, Alperyy :

Merhaba, XV ile ilgili soylediginiz cogu seye katiliyorum. Yakit tuketimi haric. Hakkini yememek lazim karma kullanimda uzun sure 8.2lt ortalamayla gezdim ki, (gaza cok da nazik davranmayiz ailece:) yaklasik 1.5 ton ve surekli AWD bir arac icin ruya bir rakam gercekten. Bugun CVT Micra ile 7lt ortalamada gezen arkadasim var mesela. Sorun surada: biz araci casual kullanmak icin almistik ama su an irgat moduna girdi. Ise gelis gidis icin kullanmayi hic dusunmemistik. Dolayisiyla surekli yogun trafikte yol aldigindan, haliyle ortalama 9.5lt civarina oturdu ve bir miktar daha artabilir. CX-3'u dusunme sebebim yakita cok fazla kafayi takmadan (ilerleyen surecte ortalama 6lt'yi yakalarim diye dusunuyorum ki, benzin/motorin farki dusunulunce kabaca yari yariya gelir) yillik yakit masrafini yariya indirip mutlu mesut yasamak. Evet benim farim da kirilmisti ve faturada 3800TL gorunce dumur oldugumu hatirliyorum. Herseye ragmen seviyorum aracimi ama bakalim, kismet. Haftasonu isin rengi belli olacak muhtemelen. Yanitiniz icin tesekkurler...

Arkaya oturma potansiyeli olan insanlarin en uzunu 1,75 acikcasi. Problem yaratir mi sizce? Bir de diz mesafesi "yuh arkadas bu ne yaa?" dedirtecek cinsten mi?

   Alper bey ne yaptınız ? Son durum nedir ? Neye karar verdiniz ? @Alperyy

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Belki yine arada kalanlar olur, buraları okur, belki bir faydam olur maksadı ile bende görüşlerimi yazıyım..

Bende çok uzun süre bu tip araçları araştırmıştım,

>Subaru'dan cayma sebebim, o fiyat segmentine çıkıp kaza önleme, şerit takip sistemlerinin bulunmaması. Diğer markalara göre görece yüksek fiyatları (-diğer ülkeler ile karşılaştırıldığı zaman) Burada Bayraktar kemikleşmiş müşteri portföyüne çok güveniyor. 6 ay sonra aracı satıp farklı model almaya çalıştığınızda bile aracınıza çok düşük bedel belirliyorlar. Dışarıda ki galeriler Bayraktar kadar öldürmüyor aracı. Bu çok büyük eksi puan.

>Mazda'ya gelirsek. Şerit takip, kaza önleme gibi önemli aksesuarların standart olması çok önemli avantaj. CX-3, CX-5'e göre kötü vb yanlış algılar var ülkemizde - her marka için. ABD CX-5 fiyatı 21.000$, CX-3 fiyatı ise 20.000$. İki aracında aksesuar seviyeleri çok yakın. Şehiriçi kullanacak olanlar CX-3, uzun gezilerde kullanacak olanlar CX-5'i tercih ediyor. Bagaj burada daha ön plana çıkıyor. XV C sınıfı, CX-3 ise B sınıfı. Yani iç hacim elbette daha küçük.

Benim en önemli tespitim, ülkemiz SUV çöplüğü. SUV aracını SUV sahiplerinin %98'i araziye sokmuyor. Eğer araziye sokulmayacak ise SUV almak hamallık. Mazda 3 tavsiye ederim, içi geniş hemde yerden yüksekliği 15cm, sedan araçlardan yüksek, SUV gibi duruyor zaten. Bu arada toprak yol arazi değil, ben i20, clio ile bile ne arazilere girmiştim. SUV ile şimdi derin çamura, kum'a giriyorum. Ve her zaman gömülüp kalma ihtimalini aklımdan çıkarmıyorum. Bagajımda kürek daima bulunduruyorum. Bu tip kullanım yok ise bana göre SUV alınmamalı. Mazda 3 öneririm.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Alperyy Eğer XV ve CX-3 karşılaştıralacaksa bile bu link XV tercihinizi gözden geçirmenize sebeb olabilir.

https://www.youtube.com/watch?v=WAoRJCNLd1g

Bence artık Türkiye'de 100 bin lira üstü benzinli araca para vermek israf gibime geliyor. Çok paranız vardır o zaman 4x4 özellikli spor araçlara bakın derim. Audi'nin quattro modelleri gibi. CX-3 kullanıcısı olarak 4 kişilik bir araç olduğunu söyleyebilirim. Bagaj hacmide pek tatmin etmeyebilir. Ama arkaya 1,85'e kadar kafa çarpmadan rahat bir şekilde oturulabiliyor.

Ama onun dışında araç bütünü ile etkiliyor. Eğer CX-3 test etmediyseniz teste gitmenizi şiddetle tavsiye ediyorum :D

@Batuhan79 Aslında bence her yerden yüksek araç Off-Road mantığı ile üretilmiyor. CX-3 yerden biraz daha yüksek gitmek isteyenlerin şehirde kullandıkları bir araç. Keza Off-Road performansıda güzel fakat asıl kullanım niyetinin Şehir İçi bu olduğunu düşünüyorum. Binek olarak kullanılacak SUV'lar ile Off-Road tipi SUV'ları kesinlikle ayırmak gerekiyor.

Dip Not: SUV(Sport Utility Vehicle). Yabancı ülkelerde ki açık tanımı yerden yüksek spor aracı. Ya da Spor Aracı. Şehir içi konseptler için üretilmiş bir araba kategorisi ismidir.

Atıyorum Vw Caddy'de yerden yüksek bir araç fakat Off-Road arabası değil. Binek geniş aileler için kullanıyoruz. Ya da taşıma amaçlı. Bir aracı ne niyetle alırsanız araç o klasmana giriyor. Kişisel bir durum söz konusu bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Servet abi ben o bonus videoyu gördüm zaten yaz lastiği ile kar performansı. Cx-3 gerçekten başarılı bir araç. Orta seviye insanların alabileceği en iyi araçlardan biri. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Servet abi ben o bonus videoyu gördüm zaten yaz lastiği ile kar performansı. Cx-3 gerçekten başarılı bir araç. Orta seviye insanların alabileceği en iyi araçlardan biri. 

Audi A3 dizel otomatik. Mükemmel araç kabul ama, 140.bin TL. Cx3 110.bin. Başka sorum yok hakim bey
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Servet :


Audi A3 dizel otomatik. Mükemmel araç kabul ama, 140.bin TL. Cx3 110.bin. Başka sorum yok hakim bey

Abi bırak A3 ü selefi olan Q2 1.4 tsi (ayrıca 4x4 değil)  Cx-3 ile aynı donanım aldığın zaman zaman 160 bin lira. Arada 50 bin lira fark var. Vallahi 110 bin lirayı ıkına ıkına verdim zaten maximum sınırları zorlayarak aldım arabayı aşar onlar bizi :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Servet :


Audi A3 dizel otomatik. Mükemmel araç kabul ama, 140.bin TL. Cx3 110.bin. Başka sorum yok hakim bey

Abi sakın öyle deme alaman fanatikleri küserler.

 

Bir saat önce, Servet :


Audi A3 dizel otomatik. Mükemmel araç kabul ama, 140.bin TL. Cx3 110.bin. Başka sorum yok hakim bey

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, NeW3 :

Abi sakın öyle deme alaman fanatikleri küserler.

 

 

Aslında fanatikleşme değil bu. Şunu kabül etmek lazım Almanlar Mühendislik konusunda dünya 1.sidir. 

Fakat gel gör ki Koenigsegg bir İsveç markasıdır. Ve bütün Almanlar toplansa belki o aracı yapamazlar. 

Çünkü otomotiv sektörü bir tutku işi. Ben çocukluğumdan beri bu işi hayal ediyorum. Seneye de Mezun olup bu işi yapacağım. 

Türkiyeye herşeyi ile yerli bir otomotiv sektörü kurmak istiyorum. Alan olur mu? Olmasın. Ben hayallerimin peşindeyim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@SafaTR Bahsettiğiniz gibi bu noktada çok ciddi bir kavram karmaşası var. Yüksek ihtimal ile bir kaç yıl içerisinde bir düzenleme getireceklerdir.

Off-road araçları çok az sayıda bulunmakta. Jeep Wrangler, Toyota Land Cruzier, Ford ranger, Land Rover gibi.
Bu sektörde Pickup'lara doğru ciddi kayış var. Bu araçların hepsi büyük motorlu araçlar. Vinç vb aksesuarlar eklenip dağ taş gezmek için üretilmişler.

Gelelim SUV'lara. Bunlarda 1m derinliğinde ki nehirden geçme amaçlı, veya dev kayaların üzerinden geçmek için yapılmış dev taşıtlar değil. Ama kasaba yollarında, balçık çamur yollarda, yeni moderen tabir ile light offroad amaçlı üretilmiş. Bu araçlara sadece şehir amaçlı demek ciddi haksızlık olur. Özellikle Subaru sahipleri araçlarını her türlü yola çekinmeden sokuyor. Örneğin kasabalarda traktörlerin geçtiği patikalardan sedan araçlar ile geçmek mümkün değil. Suv'lar burada ön plana çıkıyor.

Ancak ipin koptuğu yer burası, Hyunda, Honda gibi markaların 4x4 özellikleri tamamen fiyasko olabiliyor. En ufak durumda bu araçlar yolda kalınca "bu araçlar asfalt için, bu yollasa sokmayın" deniliyor. Peki o zaman gerçek SUV üreten Subaru, Mazda, Suzuki, Dacia vb markaların kabahati ne? Kavram karmaşası burada çıkıyor. Ben aracımı kumada soktum, yağmurlu havada 20dk çamurlu yolda da gittim, yer yer neredeyse yarım teker boyunda çamur derinliği vardı, aracın altını sürttüğüm oldu. Ama başarı ile çıktım. Ama Tucson olsa veya Crv olsa yolda kalırdım. Yani SUV'lar elbette off road aracı değiller, ama asfalt araçları demek haksızlık olur. Asfalt dışında gidemeyen SUV'lar, SUV değildir dayatması yapılmalıdır bana göre. Hyundai gitsin adam gibi şanzıman yapsın, bu araçları asfalt dışına çıkarmayın demek yerine.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Suv denince önceki araçlarım gerçekten hakkını veriyordu koşullarının.
Jeep Liberty 3.7 ve freelander 2. İkiside yol iklim ne olursa olsun güvenli şekilde evime ulaştırdı.

Şimdikiler suvcuk :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Batuhan79 :

@SafaTR Bahsettiğiniz gibi bu noktada çok ciddi bir kavram karmaşası var. Yüksek ihtimal ile bir kaç yıl içerisinde bir düzenleme getireceklerdir.

Off-road araçları çok az sayıda bulunmakta. Jeep Wrangler, Toyota Land Cruzier, Ford ranger, Land Rover gibi.
Bu sektörde Pickup'lara doğru ciddi kayış var. Bu araçların hepsi büyük motorlu araçlar. Vinç vb aksesuarlar eklenip dağ taş gezmek için üretilmişler.

Gelelim SUV'lara. Bunlarda 1m derinliğinde ki nehirden geçme amaçlı, veya dev kayaların üzerinden geçmek için yapılmış dev taşıtlar değil. Ama kasaba yollarında, balçık çamur yollarda, yeni moderen tabir ile light offroad amaçlı üretilmiş. Bu araçlara sadece şehir amaçlı demek ciddi haksızlık olur. Özellikle Subaru sahipleri araçlarını her türlü yola çekinmeden sokuyor. Örneğin kasabalarda traktörlerin geçtiği patikalardan sedan araçlar ile geçmek mümkün değil. Suv'lar burada ön plana çıkıyor.

Ancak ipin koptuğu yer burası, Hyunda, Honda gibi markaların 4x4 özellikleri tamamen fiyasko olabiliyor. En ufak durumda bu araçlar yolda kalınca "bu araçlar asfalt için, bu yollasa sokmayın" deniliyor. Peki o zaman gerçek SUV üreten Subaru, Mazda, Suzuki, Dacia vb markaların kabahati ne? Kavram karmaşası burada çıkıyor. Ben aracımı kumada soktum, yağmurlu havada 20dk çamurlu yolda da gittim, yer yer neredeyse yarım teker boyunda çamur derinliği vardı, aracın altını sürttüğüm oldu. Ama başarı ile çıktım. Ama Tucson olsa veya Crv olsa yolda kalırdım. Yani SUV'lar elbette off road aracı değiller, ama asfalt araçları demek haksızlık olur. Asfalt dışında gidemeyen SUV'lar, SUV değildir dayatması yapılmalıdır bana göre. Hyundai gitsin adam gibi şanzıman yapsın, bu araçları asfalt dışına çıkarmayın demek yerine.

Evet haklısınız o konuda. Aslında benim demek istediğim de bunlardı mobil olduğu için uzun uzadıya yazamıyorum. Teşekkür ederim aslında benim özetimin açıklaması olmuş bu yazı. 

Bence Xv de tam anlamıyla verimli değil. Ama Forester dağa taşa vur. :D

Yine de Amorak Navara Hilux Ranger gibi sürekli dört çeker mekanik diferansiyel kilidi olan araçlara yönelmesi lazım bu tarz istekleri olanların. 

Dediğiniz gibi Suvlar şehir içindeki zor koşullar, mıcırlı yollar, hafif bozuk yollarda yani  aslında genel kullanımda insan güvenliğini daha üst seviyelere çıkarmak için oluşmuş bir segment. 

Ben hergün arazide yada zor koşullar da kullanmıyorum aracımı ama bir  pikniğe gittiğimde ava gittiğimde de binek bir araca göre bana daha çok güven veriyor Cx-3. 

Hem standart kullanıma hemde orta zorluklara kadar yalnız bırakmayacak bşr araç benim için Cx-3 :D

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 saat önce, SafaTR :

Aslında fanatikleşme değil bu. Şunu kabül etmek lazım Almanlar Mühendislik konusunda dünya 1.sidir. 

Fakat gel gör ki Koenigsegg bir İsveç markasıdır. Ve bütün Almanlar toplansa belki o aracı yapamazlar. 

Çünkü otomotiv sektörü bir tutku işi. Ben çocukluğumdan beri bu işi hayal ediyorum. Seneye de Mezun olup bu işi yapacağım. 

Türkiyeye herşeyi ile yerli bir otomotiv sektörü kurmak istiyorum. Alan olur mu? Olmasın. Ben hayallerimin peşindeyim. 

Hakkında hayırlısı olsun sen yap ben alırım yeterki yerli olsun  birde almanların mühendisliği iyi diye parayı verip 6 ay sıraya girmekmi gerekiyor?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, NeW3 :

Hakkında hayırlısı olsun sen yap ben alırım yeterki yerli olsun  birde almanların mühendisliği iyi diye parayı verip 6 ay sıraya girmekmi gerekiyor?

Kur sabitlemiyorlar artık abim. Vw gidiyorsun golf istiyorsun özel renk istiyorsun seni 6 ay sıra atıyor atıyorum 60 bin liraya ön sözleşme yapıyorsun araba geldiğinde 70 bin oluyor 6 ayda 10 bin lira zarardasın :D

Biz Caddy'i özel renk ve otomatik almıştık 2013 de tam 5.5 ay bekledik. 53e anlaştığımız arabayı 57 ye aldık. Türkiyede makyaj olmamış Caddy'nin otomatik ve o renk kombinasyonu 2 tane 1 ide bizde. (babam takıntılıdır biraz :D) 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...