Jump to content

3. Nesil Mazda 3 i-STOP Kullanımı


QMenTol
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

ben de onu diyorum. siz emniyet kemerini manuel bağlamışsınız. normal koşullarda emniyet kemerini çıkarttığınızda ve kapıyı açtığınızda iStop'un devreden çıkması lazımdı. videoyu da izledim. videoya göre tek tek yorum yapmaya çalıştım. şöyle özetliyim:

1-iStop devreye girdi, motor durdu. kapıyı açıyorsunuz. ama araba sizin araçtan ineceğinizi algılamadı. çünkü emniyet kemeri takılıysa sürücü inemez dedi. iStop devrede, motor çalışmaz. 

2-iStop devrede, motor çalışmıyor, vites N'de. vitesi D'ye alırsanız iStop devre dışı kalır, motor çalışmaya başlar.

3-iStop devrede, motor çalışmıyor. Anahtarı alıp arabadan iniyorsunuz. ama araç hala şoför arabada sanıyor. çünkü emniyet kemeri takılı. bu durumda araba sadece anahtar yok uyarısı verir. iStop'u devre dışı bırakmaz, motoru çalıştırmaz. 

4-Bazen benzin istasyonlarında bırakıyorum araç tekrar çalışmıyor diyorsunuz. o durumdaki emniyet kemeri durumunuz önemli. vites N'de veya P'de iken iStop devreye girip motor durduysa, siz de emniyet kemerini çözüp arabadan inerseniz, motor stop eder. aracı yeniden çalıştırmanız gerekir. 

5-Videoyu Pause'ye aldığınız zaman araç kendiliğinde çalıştı dediniz. muhtemelen akü seviyesinde düşme tespit edildiği için araç tekrar çalıştı. çünkü uzun süredir dışarıdaydınız ve araç uzun süredir iStop ile beklemedeydi. yada iStop fonksiyonun maksimum çalışma süresi 2 dakikadır. 2 dakikadan uzun beklenirse motor otomatik olarak tekrar çalışır, iStop devreden çıkar.

6-kumanda tuşuyla bir alakası yok iStop özelliğinin. dediğim gibi eğer emniyet kemeri çıkartılıp kapı açılırsa bir daha araç çalışmaz. ek bir not daha veriym. iStop devrede, motor çalışmazken, kaput açılırsa, araç stop eder. aracı normal bir şekilde yeniden çalıştırmanız gerekir. 

 

yalnız iStop fonksiyonunu da bayağı bayağı özetledim =)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 saat önce, karantina :

ben de onu diyorum. siz emniyet kemerini manuel bağlamışsınız. normal koşullarda emniyet kemerini çıkarttığınızda ve kapıyı açtığınızda iStop'un devreden çıkması lazımdı. videoyu da izledim. videoya göre tek tek yorum yapmaya çalıştım. şöyle özetliyim:

1-iStop devreye girdi, motor durdu. kapıyı açıyorsunuz. ama araba sizin araçtan ineceğinizi algılamadı. çünkü emniyet kemeri takılıysa sürücü inemez dedi. iStop devrede, motor çalışmaz. 

2-iStop devrede, motor çalışmıyor, vites N'de. vitesi D'ye alırsanız iStop devre dışı kalır, motor çalışmaya başlar.

3-iStop devrede, motor çalışmıyor. Anahtarı alıp arabadan iniyorsunuz. ama araç hala şoför arabada sanıyor. çünkü emniyet kemeri takılı. bu durumda araba sadece anahtar yok uyarısı verir. iStop'u devre dışı bırakmaz, motoru çalıştırmaz. 

4-Bazen benzin istasyonlarında bırakıyorum araç tekrar çalışmıyor diyorsunuz. o durumdaki emniyet kemeri durumunuz önemli. vites N'de veya P'de iken iStop devreye girip motor durduysa, siz de emniyet kemerini çözüp arabadan inerseniz, motor stop eder. aracı yeniden çalıştırmanız gerekir. 

5-Videoyu Pause'ye aldığınız zaman araç kendiliğinde çalıştı dediniz. muhtemelen akü seviyesinde düşme tespit edildiği için araç tekrar çalıştı. çünkü uzun süredir dışarıdaydınız ve araç uzun süredir iStop ile beklemedeydi. yada iStop fonksiyonun maksimum çalışma süresi 2 dakikadır. 2 dakikadan uzun beklenirse motor otomatik olarak tekrar çalışır, iStop devreden çıkar.

6-kumanda tuşuyla bir alakası yok iStop özelliğinin. dediğim gibi eğer emniyet kemeri çıkartılıp kapı açılırsa bir daha araç çalışmaz. ek bir not daha veriym. iStop devrede, motor çalışmazken, kaput açılırsa, araç stop eder. aracı normal bir şekilde yeniden çalıştırmanız gerekir. 

 

yalnız iStop fonksiyonunu da bayağı bayağı özetledim =)

aynen epey ayrıntılı oldu bu :) Yararlı bilgiler için teşekkürler karantina:clap:

4- Ben sürüşlerim de emniyet kemerini hep takmadan yola çıkmam. Tabi benzin istanyonların da indiğim zaman eminiyet kemerini de çıkarmış oluyorum. Bu video'da tak çıkar yapmamak için öyle yaptım ama  evdeki hesap çarşıya uymadı tabi.:-X En azından bu hatayı yapan arkadaşlara da örnek teşkili açısından önemli bir video olmuş 8:)

 Ama bunu bir kez daha deneyeceğim bu sefer Emniyet kemerini takıp çıkaracağım bakalım nasıl farklılıklar olacağını görmek açısından iyi olur diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Merhaba arkadaşlar.

Aracımı geçen hafta aldım. Power donanımda. Benim de bu i-stop özelliğiyle ilgili 2 tane sorum olacak.

1- İşyerimle evim arasındaki mesafe 22 km. Gündüzleri evden çıktıktan sonra i-stop 20. km'de hazır duruma geliyor. Bu normal mi? Sizin araçlarınızda nasıl? Bana biraz fazla gibi geldi.

2- Asıl sorunum bu. Işıkta duruyorum. i-stop devreye girip motoru durduruyor. Ancak hiç bir şey yapmamama rağmen 2 dakika dolmadan, yaklaşık 30 saniye sonra falan devreden çıkıyor. Araç şu durumda o esnada:

- kısa farlar açık, radyo açık, AC kapalı konumda, fan ayarı 25 derecede, fan üfleme kuvveti iki tıkta. direksiyona dokunmuyorum, araç yokuşta değil, tekerlekler düz, frenden hiç bir şekilde ayağımı çekmiyorum, vites konumu D'de.

Bu durumda aklıma gelen tek şey, kabin içi istenen sıcaklık değeriyle, kabin içinin sıcaklığının farklı olmasından dolayı motorun tekrar çalışması ancak kullanım kılavuzunda bu durumla ilgili şöyle deniyor. sıcaklık farkının çok olması lazım ve böyle bir durumda motor tekrar çalıştırılmadan önce göstergede yeşil yanan i-stop ışığı 3 saniye boyunca yanıp sönerek sürücüyü aracın çalıştırılacağı konusunda uyarır diyor. Ama ben de böyle bir uyarı da olmuyor. Zaten dediğim gibi 30 saniye falan devrede kalıyor i-stop. Bu kadar kısa bir süre içinde aracın içinin o kadar soğumuş olması pek mümkün değil.

Sizin araçlarınızda nasıl bu durum? 2 dakika devrede kaldığı oluyor mu i-stop sisteminin? Yoksa benim anlattığım gibi mi sizin araçlarınızda da?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç içi sıcaklığınız yüksek gibi geldi bana, sebep bu olabilir. Kendi aracımda 21.5, 22 yapıyorum genelde ve 10. km civarında devreye girmeye başlıyor, ışıklarda beklerken de eğer motor tam ısınmış ise tekrar devreye girdiğini hatırlamıyorum pek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

45 minutes ago, akon said:

Merhaba arkadaşlar.

Aracımı geçen hafta aldım. Power donanımda. Benim de bu i-stop özelliğiyle ilgili 2 tane sorum olacak.

1- İşyerimle evim arasındaki mesafe 22 km. Gündüzleri evden çıktıktan sonra i-stop 20. km'de hazır duruma geliyor. Bu normal mi? Sizin araçlarınızda nasıl? Bana biraz fazla gibi geldi.

2- Asıl sorunum bu. Işıkta duruyorum. i-stop devreye girip motoru durduruyor. Ancak hiç bir şey yapmamama rağmen 2 dakika dolmadan, yaklaşık 30 saniye sonra falan devreden çıkıyor. Araç şu durumda o esnada:

- kısa farlar açık, radyo açık, AC kapalı konumda, fan ayarı 25 derecede, fan üfleme kuvveti iki tıkta. direksiyona dokunmuyorum, araç yokuşta değil, tekerlekler düz, frenden hiç bir şekilde ayağımı çekmiyorum, vites konumu D'de.

Bu durumda aklıma gelen tek şey, kabin içi istenen sıcaklık değeriyle, kabin içinin sıcaklığının farklı olmasından dolayı motorun tekrar çalışması ancak kullanım kılavuzunda bu durumla ilgili şöyle deniyor. sıcaklık farkının çok olması lazım ve böyle bir durumda motor tekrar çalıştırılmadan önce göstergede yeşil yanan i-stop ışığı 3 saniye boyunca yanıp sönerek sürücüyü aracın çalıştırılacağı konusunda uyarır diyor. Ama ben de böyle bir uyarı da olmuyor. Zaten dediğim gibi 30 saniye falan devrede kalıyor i-stop. Bu kadar kısa bir süre içinde aracın içinin o kadar soğumuş olması pek mümkün değil.

Sizin araçlarınızda nasıl bu durum? 2 dakika devrede kaldığı oluyor mu i-stop sisteminin? Yoksa benim anlattığım gibi mi sizin araçlarınızda da?

i-stop'un 20nci kilometrede devreye girmesi normal değil gibi duruyor. kendi testlerimde mavi motor sıcaklığı ışığı söndükten sonra devreye giriyor. yani motor ısındığında...

ikinci durumunuza gelince, klima kapalı olsa da, iç sıcaklık ve dış sıcaklık farkı fazla ise (ayarınız 25derecede olduğu için) istop devreye girmez yada kısa sürede çıkabilir. dış ortam sıcaklığı örneğin 25 derece olsa aynı koşulda istop sorunsuz çalışacaktır. şunu deneyebilirsiniz, klima/havalandırmayı kapatın (ekranda off yazınca) istop devreye giriyor mu bakabilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Felixus :

Araç içi sıcaklığınız yüksek gibi geldi bana, sebep bu olabilir. Kendi aracımda 21.5, 22 yapıyorum genelde ve 10. km civarında devreye girmeye başlıyor, ışıklarda beklerken de eğer motor tam ısınmış ise tekrar devreye girdiğini hatırlamıyorum pek.

 

2 saat önce, karantina :

i-stop'un 20nci kilometrede devreye girmesi normal değil gibi duruyor. kendi testlerimde mavi motor sıcaklığı ışığı söndükten sonra devreye giriyor. yani motor ısındığında...

ikinci durumunuza gelince, klima kapalı olsa da, iç sıcaklık ve dış sıcaklık farkı fazla ise (ayarınız 25derecede olduğu için) istop devreye girmez yada kısa sürede çıkabilir. dış ortam sıcaklığı örneğin 25 derece olsa aynı koşulda istop sorunsuz çalışacaktır. şunu deneyebilirsiniz, klima/havalandırmayı kapatın (ekranda off yazınca) istop devreye giriyor mu bakabilirsiniz.

teşekkür ederim. iki öneriyi de deneyip bir de o şekilde bakayım. hem devreden çıkıp çıkmayacağına, hem de hazır konuma ne zaman geleceğine. deneyimlerimi yine paylaşırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yukaridaki iki oneriyi de deneyip tekrar gozlemledim sistemi. sicakligi azaltinca daha cabuk devreye girdi i-stop (yaklasik 10. km'de). klima ve kaloriferi tamamen kapattigimda 2 dakika boyunca devrede kaldi. 20 dereceye getirdigimde ise yine 30 saniye civarinda devreden cikti. bir sorun yok sanirim ama nazli bir sistem epeyce. diger firmalarin start-stop sistemlerini bilmesem de, kisin disarida hava sogukken kaloriferi acinca en azindan trafik isigi yesile donene kadar devrede kalmasini beklerdim. yazin da tam tersi olacak herhalde. klima acik diye devreden cikacak bu sefer de erkenden. ilginc bir sistemmis.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yazın eğer dereceyi 21 derecenin altına ayarlamazsanız (22 de olabilir, emin değilim) ve klimayı eco mode da kullanırsanız geç devreden çıkıyor (süre tutmadım ama 1 dk dan fazla sanırım) i-stop la ilgili devreye girme ile ilgili ayrıntılar kullanma klavuzunda mevcut, ama ne zaman çıkar diye bir şey okuduğumu hatırlamıyorum. Bu arada klimanızı ayda bir kere 10 dk çalıştırmayı unutmayın ihtiyacınız olmasa bile, kullanma klavuzu öyle diyor.

Ben aracı alalı 1.5 yılı geçti, i-stop la ilgili bazı sorunlar yaşamıştım (hiç devreye girmeme, girdikten 1 sn sonra tekrar devreden çıkma gibi) en son gidişimde yazılım güncellemesi yaptırdım Motor ve Şanzıman kontrol modülleri için ve i-stop ile ilgili sorunlarımın ortadan kalktığını farkettim, şu anda gayet stabil ve olması gerektiği gibi çalışıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Merhabalar, Aracımı 04/03 günü teslim aldım. I-Stop Özelliğini bir türlü yapamadım.  Ayarlardan Yakıt değerlerinde Akü değerinin yeterli olmadığını gösteriyor.

Bunun için daha çok yol yapıp aküyü doldurmam mı gerekiyor. Sizlerin başından böyle bir olay geçti mi?

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler..

Power sense Modeli.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

31 dakika önce, Koray74 :

Merhabalar, Aracımı 04/03 günü teslim aldım. I-Stop Özelliğini bir türlü yapamadım.  Ayarlardan Yakıt değerlerinde Akü değerinin yeterli olmadığını gösteriyor.

Bunun için daha çok yol yapıp aküyü doldurmam mı gerekiyor. Sizlerin başından böyle bir olay geçti mi?

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler..

Power sense Modeli.

 

Konunuz forumdaki mevcut ortak konu başlığının altında birleştirilmiştir. Buradan devam edebiliriz.

Bu konunun ilk sayfalarına bir göz atabilirsiniz, atladığınız bir nokta var mı diye.

Akü konusuna gelince, aracı daha yeni teslim aldım diyorsunuz. Normalde böyle bir sıkıntının olmaması lazım. Ama tabi aldığınız otomobil stokta bekleyen otomobillerden ise. Aküde bir zayıflama durumu söz konusu olmuş olabilir.

Akünüzün durumunu bir kontrol ettirmelisiniz/etmelisiniz öncelikli olarak. İlk çalıştırma esnasında bir zorlanma durumu var mı ? Çalıştırma esnasında farlarınızı ve iç kokpit ışıklarını kontrol edin. Sönme yada göz kırpma - titreme var mı ?

En kötü ihtimal aracınız garanti altında, vakit geçirmeden bir sevise uğrayıp, şikayetinizi dile getirebilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet stokta bekleyen bir araç ama çalışırken zorlanma ve titreme gibi tersliklere rastlamadım. 5 yıl Garantili araç. Akü ayarına baktırmak mantıklı geldi teşekkürler.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracı ilk aldığınızda, araç uzun süre kullanılmadığı için akü zayıftır. Bu sebeple i-stop geç devreye girer. Bir süre devreye alamayabilirsiniz. Aracımı ilk aldığım gün benim aracım da i-stop çalışmamıştı. 2ncü gün çalışmıştı. Sizin araç daha uzun süre kullanılmadıysa belki bu süre uzayabilir. 

Aynı şekilde, aracınızı uzun süre kullanmazsanız da akü belirli bir seviyenin altına indiği için yine i-stop akü sebepli hemen devreye girmez. Ben, 2 hafta kullanmadığım zaman tekrar devreye girmemişti. 5-10 km kullandıktan sonra akü yeterli seviyeye gelmişti. Sonra devreye girmişti.

Bunun sebebini en iyi yakıt ekonomisi ekranı içinde bulunan i-stop ile ilgili ekrandan görebilirsiniz. Hangi sembol gri ise o yüzden devreye giremez...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracı muğladan aldım ve 200 km yol yaptım. Şu an 350 km lerdeyim akü toplamadı mı acaba. birde dediğiniz yerde sadece akü beyazda klima ve motor sembollerinin üstü gri idi. o zaman aküde sorun olmadığı anlamına mı geliyor. satan bayi tersini söylemişti hepsi gri olacak diye.    

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mesela, aşağıdaki ekranda, motor ve akü istop için elverişli fakat klima elverişsiz durumda olduğu için istop devreye girmez. siz de, sizdeki ekrandan bu şekilde kontrol edin. hangisinin hazır olmadığını görebilirsiniz. etrafı mavi olanlar hazır demek. (internetten buldum ekran resmini)

istop1.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi aracıma inip baktım sadece akü beyaz, motor ve klima mavi renkte bir süre daha aküyü şarj etme durumuna bakacağım. teşekkürler.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eve dönerken akü sarj oldu ki kırmızı ışıkta durduğum da ı-stop devreye girdi. 

Şu an sıkıntısız çalışıyor..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

son zamanlarda çıtır çıtır çalışan istop sapıtmaya başladı. hemen hemen hiç devreye girmiyor desem yeridir. 1 defa açık kapattım sonrasında 1 kez devreye girdi ama sonra yine girmemeye başladı. Cam düğmelerinin 2'sini bir anda kullandığımda farlarda ufak bir kısma oluyor. acaba şarj ile ilgili bir sorun olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

son zamanlarda çıtır çıtır çalışan istop sapıtmaya başladı. hemen hemen hiç devreye girmiyor desem yeridir. 1 defa açık kapattım sonrasında 1 kez devreye girdi ama sonra yine girmemeye başladı. Cam düğmelerinin 2'sini bir anda kullandığımda farlarda ufak bir kısma oluyor. acaba şarj ile ilgili bir sorun olabilir mi?

Motor - akü - klima mavi yanıyor mu ? Farlar kısılıyorsa akü zayıflamış olabilir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

cam açma tuşlarını kullandığınızda farlarınızda kısılma oluyorsa bir sorun vardır... bence servisle görüşün...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

I-Stop'un devreye girmemesi noktasında şöyle bir tespitim (anım) var, fakat %100 emin olacak kadar deneme yapmadım.

Klima, soğutma modunda çalışıyordu. Trafik ışığında durduk. Hâliyle i-stop devreye girmedi. AC'ye basarak klimayı aradan çıkardım. Sistem sadece fan üflüyordu ve derece 19'daydı. Bu şartlar altında i-stop'un çalışması lazımdı. İlgili ekrana baktığımda sadece klimanın elverişsiz (gri) olduğunu gördüm.

Böyle bir durumda havalandırma sistemini tamamen OFF yapıp tekrar çalıştırdığınızda (klima falan aktif değil), i-stop devreye giriyor.

Bu ilginç geldi. Hatta bana göre sistemin olan biteni algılamasında bir tür "bug" olduğunu düşünüyorum. Klimayı kapatıyorsunuz ama sistem klimayı açık varsayıp i-stop'u engelliyor. OFF yapıp hemen ardından fanı çalıştırınca anında i-stop işleme konuluyor.

İlginç geldi bana...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...