Jump to content
Ultrass34

3. Nesil Mazda 3 Kullanıcı Yorumları

Tavsiye Edilen Mesajlar

Ultrass34    41
Ultrass34

Bugün aracıma kavuştum. Mazda 3 1.5 skyactiv otomatik power Sedan.  Daha önce golf 7 1.4 tsı 122 bg aracım vardı.

Önceki aracımla kıyaslarsam eğer malzeme kalitesi  bazı yerlerde golf ile aynı bazı yerlerde geride, örneğin ön konsol çoğu yerinde yumuşak malzeme var kaliteli ve sağlamlık hissi çok, iyi kapı içi malzeme kalitesi golfde daha iyiydi cam açma ayna düğmeleri golfde ışıklıydı, Mazda 3 de yok. Buna ilerde bi şekilde bir çözüm bulurum çok önemli değil.

Koltuklar biraz sert geldi, uzun yolculuklarda biraz sorun olabilir. Benim için golfün koltukları daha iyiydi bu konuda.

Aracın multimedya sistemini beğendim çok kullanışlı. golf aracım comfortline olduğu için pek bir özelliği yoktu. Mazda 3 bu konuda daha iyi ses sistemi olarak golfden bariz üstün.

Aracın göstergeleri çok iyi sürüşe ayrı bir zevk katıyor donanım olarak zaten araç çok dolu bir arac o konudada golfden çok önde.

Sürüşe gelirsek golf turbo olduğu için gaza dokunduğun an arac iyi hızlanıyordu. Mazda 3 ünde gaz tepkilerini çok beğendim daha önce test ettiğim civic ve corolladan iyi geldi biraz daha yüksek hızlara çıkıpda agresif bir sürüş yapmak istediğinizde ani gaza yüklenmelerle devir çevirerek gayet zevkli tatminkar bir sürüş yapmak mümkün yani keşke turbo bir arac alsaydım demedim. Bu motor gayet tatminkar ayrıca egzoz ve motor sesi çok iyi insanı tahrik ediyor gaza basmak için

Aracın dış tasarımına gelirsek Dicem ama ben golf ile Mazda 3 ü dış tasarım olarak karşılaştırmıyorum bile mazda3 bariz önde

Süspansiyonlar iyi geldi yumuşaktı ama golf o konuda biraz daha iyiydi bunda mazda3 de bulunan 18 jantın etkisi vardır herhalde ve son olarak mazda3 de bulunan xenon farlar golfdekilerden daha iyi geldi bana aydınlatması daha iyi geldi şimdilik gözlemlerim bunlar herkeze kazasız belasız sürüşler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
xanatoliax    120
xanatoliax

kazasız belasız kullanmanı dilerim.  vites konusunu da kıyaslarsan bir çok kişinin merakını gidermiş olursun  dsg ve tork kon. ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ultrass34    41
Ultrass34
36 dakika önce, xanatoliax :

kazasız belasız kullanmanı dilerim.  vites konusunu da kıyaslarsan bir çok kişinin merakını gidermiş olursun  dsg ve tork kon. ?

Hocam benim arac dsg değildi 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
61kdeniz    75
61kdeniz

3 nesil mazda3ü geçenlerde uzun yolda test ettim ve keyifli bir yolculuk oldu benim için uzun yolda çok rahat iyi ki mazda almışım 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
alpay99    122
alpay99

hayırlı uğurlu olsun,kazasız, belasız , cezasız sürüşler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kemal87    72
kemal87

Hayırlı olsun aracınız, güle güle kullanın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
goodpasture    80
goodpasture

hayırlı olsun.kazasız belasız insallah.

tasarım olarak size yüzde yüz katılıyorum.son yaşadıklarımdan sonra mazdadan marka olarak soğusam da daha yakışıklı bir araba bulamıyorum..belki volvo v40 olur tasarım olarak mazdaya yakın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Firatkeskin    19
Firatkeskin

Dün çorlu mazdadan sıfır aldigimiz reflex sedan aracimizla kartala kadar yolculuk ettik. İlk canımızı sıkan bayiden çıktıktan 2 km sonra benzinimizin bitmesiydi, yolda kaldik ve bayiyi aradik, peşimizden benzin getirdiler hoş olmadı.

Yolcu koltugunda gözlemlediğim kadariyla arka koltuğun ortasi ne yazik ki hiç rahat degil, koltuk dayamasinin verdigi rahatsizlik anlasilabilir olsada yüksek şaft tüneli gerçekten can sıkıcıymış, ayrıca koltuk altlarida boş değil. İster istemez eski aracimiz 2006 honda city ile karsilastirdigim için bu kadar olumsuz konuşuyor da olabilirim zira honda city'nin arkasi deyim yerindeyse hangar gibiydi, bunun disinda arka koltuklar 2 kişi için rahat.

Yine arka kapılarda, önlerdeki gibi yumuşak plastik veya daha fazla kumaş kullanabilselermiş  hoș olurmuş, eşya gözleride her kapiya sadece bir su şişesi koymaniza izin veriyor.

Ön yolcu koltuğuna geçtigimde ise arka taraftaki herşeyi unuttum çünkü multimedya sistemi inanilmaz zevkli, kullanimi kolay ve işlevseldi, bluetooth sorunsuz, tüketim ekranı ve i-stop bilgilendirmesi güzeldi. Müzik sisteminin sınırlarını henüz bilmiyorum ama sesi kaliteli. Konsol tasarımının sadeliği de yine artı puan.

Herkesin de dert yandığı gibi torpido ve kol dayama böyle bir araç için biraz basit kalmış, yinede kol dayamanin altindaki alan güzel.

Aracı henüz kullanmadigim, kullansamda henüz acemi oldugum için performans, yol tutuş, süspansiyon, vites gibi konularda kendimde konuşma hakkı bulmuyorum açıkçası. Yine de eski aracimizdan 37bg ve 31nm güçlü olması bizi üzecek gibi durmuyor. Bir diğer değinmek istedigim güzel konu da 130-140 km hizla giderken bile bize adeta 80-90 kilometreyle gidiyormuş hissi vermesi.:heart_eyes:

Yakıt tüketimi konusuna gelirsek önceki aracimizla kıyaslayabilmek için şehir içinde biraz daha kullanmamiz gerektiğini düşünüyorum. Yinede dün 150 km yol yaptik, yer yer trafik yer yer ise akıcıydı yolumuz, eve geldigimizde ekran 6.0lt/100km olarak gözüküyordu(i-stop devre dışıydı) sanırım bu değer aracı kullandıkça ve alıştıkça düşecektir.

Son olarak tasarım konusunda söyleyecek hiçbirşeyim yok, sadece 18" jant ve ön lip istiyor bence araç, kahverengi veya bronz könig sg40lar hoş olabilirO0

Benim yolcu koltugunda ilk gün için ilk izlenimlerim bu yöndeydi, bu izlenimlerde eminim zaman geçtikçe daha da olumlu yönde değişecektir, umarım yukardakiler mazda 3 düşünenler için faydalı olur.

Sürç-i lisan ettiysem affedin, herkese kazasız sürüşler.:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Riot03    13
Riot03
1 saat önce, Firatkeskin :

Dün çorlu mazdadan sıfır aldigimiz reflex sedan aracimizla kartala kadar yolculuk ettik. İlk canımızı sıkan bayiden çıktıktan 2 km sonra benzinimizin bitmesiydi, yolda kaldik ve bayiyi aradik, peşimizden benzin getirdiler hoş olmadı.

Yolcu koltugunda gözlemlediğim kadariyla arka koltuğun ortasi ne yazik ki hiç rahat degil, koltuk dayamasinin verdigi rahatsizlik anlasilabilir olsada yüksek şaft tüneli gerçekten can sıkıcıymış, ayrıca koltuk altlarida boş değil. İster istemez eski aracimiz 2006 honda city ile karsilastirdigim için bu kadar olumsuz konuşuyor da olabilirim zira honda city'nin arkasi deyim yerindeyse hangar gibiydi, bunun disinda arka koltuklar 2 kişi için rahat.

Yine arka kapılarda, önlerdeki gibi yumuşak plastik veya daha fazla kumaş kullanabilselermiş  hoș olurmuş, eşya gözleride her kapiya sadece bir su şişesi koymaniza izin veriyor.

Ön yolcu koltuğuna geçtigimde ise arka taraftaki herşeyi unuttum çünkü multimedya sistemi inanilmaz zevkli, kullanimi kolay ve işlevseldi, bluetooth sorunsuz, tüketim ekranı ve i-stop bilgilendirmesi güzeldi. Müzik sisteminin sınırlarını henüz bilmiyorum ama sesi kaliteli. Konsol tasarımının sadeliği de yine artı puan.

Herkesin de dert yandığı gibi torpido ve kol dayama böyle bir araç için biraz basit kalmış, yinede kol dayamanin altindaki alan güzel.

Aracı henüz kullanmadigim, kullansamda henüz acemi oldugum için performans, yol tutuş, süspansiyon, vites gibi konularda kendimde konuşma hakkı bulmuyorum açıkçası. Yine de eski aracimizdan 37bg ve 31nm güçlü olması bizi üzecek gibi durmuyor. Bir diğer değinmek istedigim güzel konu da 130-140 km hizla giderken bile bize adeta 80-90 kilometreyle gidiyormuş hissi vermesi.:heart_eyes:

Yakıt tüketimi konusuna gelirsek önceki aracimizla kıyaslayabilmek için şehir içinde biraz daha kullanmamiz gerektiğini düşünüyorum. Yinede dün 150 km yol yaptik, yer yer trafik yer yer ise akıcıydı yolumuz, eve geldigimizde ekran 6.0lt/100km olarak gözüküyordu(i-stop devre dışıydı) sanırım bu değer aracı kullandıkça ve alıştıkça düşecektir.

Son olarak tasarım konusunda söyleyecek hiçbirşeyim yok, sadece 18" jant ve ön lip istiyor bence araç, kahverengi veya bronz könig sg40lar hoş olabilirO0

Benim yolcu koltugunda ilk gün için ilk izlenimlerim bu yöndeydi, bu izlenimlerde eminim zaman geçtikçe daha da olumlu yönde değişecektir, umarım yukardakiler mazda 3 düşünenler için faydalı olur.

Sürç-i lisan ettiysem affedin, herkese kazasız sürüşler.:)

Mazda 3'ü Honda city ile kıyaslıyorsan söyleyecek fazla bişey yok bence Mazda 3 almakla hata yapmışsın.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Devrim Babacan    490
Devrim Babacan
5 saat önce, Firatkeskin :

bayiden çıktıktan 2 km sonra benzinimizin bitmesiydi, yolda kaldik

:D Çok ilginç. Bu konuda kaderdaşız. :) Aynısı bana da olmuştu Mersin'de. Bayiiler hep yapıyor bunu demek. İçeride çalıştıra çalıştıra bitiriyorlar mevcut benzini.

Araca binince "Burada sıfır yazıyor" dedim. "Hocam, daha bi' 15-20 km. gider" denildi. Hani doğrudur da, ne zamandır sıfır acaba o, kimse bilmiyor. :) Yola çıktım. Doğrudan şehir içi trafiğine karıştım. Çevreyolunda bir Total vardı. Navigasyondan orayı hedefledim. "8 kilometre" dedi. Fakat 6'ncı kilometrede silkelenmeye başladı araç. Hemen sağa çektim. Biraz gerideki başka bir istasyondan 5 litre koyup kendi istasyonuma ulaştım.

Akıllarda bulunsun; Eğer bir huniniz yoksa, 500 ml.lik su şişesinin baş kısmını kesip kullanabilirsiniz. Daha uzun tutmayın, durmuyor depo ağzında. :P

Dakika 1 gol 1, kadranda yanık motor ikonu ile ta Konya'ya geldim. Orta ekranda da Engine Failure hata mesajı vardı. Oldukça canım sıkılmıştı, fakat herşey düzgün çalışıyordu. Gece eve gelip park ettim. Ertesi gün bindim aracıma, servise götürecektim. Baktım ki hatalar gitmiş, her şey süt liman.

Yıkamaya gittim artık... :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AreY    174
AreY

city de şaft tüneli olmadığından geniş gelmiştir arkası. Bende şaft tünelsiz Auirs den sonra aynı şeyleri düşünmüştüm, fakat bunların bir önemi yok her gün yeniden aşık oluyorum... Mutfak balkonunun önüne park ettim az önce, kahvaltı yaptık şimdi çay içiyoruz :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
alpulusoglu    20
alpulusoglu

anahtardan cam kapama yok .sunroof yok. boyası cok ınce ve narın. navıgasyon gerı donus kamerası yok.hanı 2011 mazda 3 u alırken dıger her markadan artısı vardı kor nokta sıstemı koltuk ısıtma vs su an mazdanın tasarım dısında albenısı kalmadı maalesef. turbo yok yakıt tuketımı sıkıstırma oranı dıyorlar gene makul yakıt tuketımı yok.arabayı ozellestırme ımkanı varmı yok follow me home cozemedık otomatık katlanan ayna bılmıyorum o konuda ama sanırım yok cıdden mazdadan soguttular arkadas.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina    660
Katil Balina

kimi konularda mazda'nın saçma sapan cimriliği/ketumluğu beni hep şaşırtmıştır. hep de söylerim tekrar edeyim; güzelim arabaya üstelik full donanım dört cam bile ne ışıklı ne de tek dokunuşla inip çıkıyor. vallahi ayıp. hayır nasıl bi tasarruf anlayışıdır anlayamıyorum gerçekten. düşün power sense aracın var bilmem ne biçim radarlar sensörler falan filan ama hasbelkader açık üç camı kapatacam diye gitarist yeteneğiyle akor basar gibi cam kapatacan. benim 2006 focus'umda (1.6 tdci 109 hp üstelik trend paket) bile anahtarda kapama ve açma dügmesine uzun basınca camlar açılıyor ve kapanıyordu. bi de bunlar arabada mevcut dertibat varken bu türden üreticilere bir dolarlık bile maliyeti olmayan yazılımla küçük bir devreyle halledilecek şeyler..

yanlış olmasın ama ne bileyim gerçekten ama gerçekten anlayamadığım anlam veremediğim şeyler bunlar ve beni gittikçe gıcık etmeye başladı. yani aklım almıyor gerçekten. onca radarı sensörü koy ama 50 centlik işi çok gör..

aklım almıyor hakkatten.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Koray74    204
Koray74

Çok doğru söylediniz. 90 bin tl lik arabada böyle basit şeylere yer verilmemesi çok garip. Bir de Aynalar içeriden otomatik kapanıyor ama dışarı çıktınız açık unuttunuz tekrar arabayı açıp kontağa basıp içeriden kapatabiliyorsunuz  bu da beni kasan bir şey.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Felixus    42
Felixus

İlk aracım sierraydı ve araçta KM sayacı 5 haneliydi, dolayısıyla 99.999 dan sonra sıfırlıyordu. Araçta benzin göstergesi vardı ama lamba yanmıyordu benzin kritik noktaya geldiğinde. Honda Euro civic aracımda otomatik kilit için 1 kapıda motor vardı, diğerleri farklı bir mekanizmayla kapanıp açılıyordu. Yani her markada böyle cimrilikler var, çünkü adam 50 cent in değil 50 cent * 1.000.000 un hesabını yapıyor.

Bu arada bencede çok saçma tek cam otomatik olması, ayrıca amerikan modellerinde tüm kapıları kitleyen bir button var kapı kumandalarında ama avrupa modellerde yok, ayrıca araç çalıştıktan sonra oto kitleme fonksiyonu yapılabiliyor abd modellerinde, bizde yapılamıyor. Yani gıcıklıklar var maalesef.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×