Jump to content
Japon

Mazda RX-8 İçin Birkaç Soru da Benden :)

Tavsiye Edilen Mesajlar

Japon    2
Japon

abilerim kardesımlerım sonunda rx8 aracıma kavustum 2. kere nıyetlenıp alamadıgımı 3. nıyetlesınımde almıs bulunuyorum :) 

sımdı ıse bır kac sorum olucak daha once cok arastırdım fakat pratıkte kafamda sorular var.

  1. Aracı ılk calıstırmada sogukken 3 cızgımız var 2 cızgıde bıraz ısınıyor 1 cızgıye dusunce dırek normal ısısına yurur ısısına ulasıyor sorum 2 cızgı yeterlımı aracı yurutmek ıcın malum tek cızgıye ulasması ıcın uzun sure alıyor 15 dkya tekmamul falan edıyor?
  2. Aracı stop ederken bıraz beklıyorum fakat motor ısısı 1 cızgıye gecıstekı aynı sevıyede buda demek olmuyormu hemende stop edebılırız ?
  3. Arac rolantıde vıtes kolunda sarsıntı normalmı?
  4. son olarak motor yagı eklerken en usttekı nokta ıle bı alt noktası arasında kac ml. yag konulması gerekıyor ? her nokta arasındakı farkda aynımı ?

sımdıden tesekkurler yanıtladıgınız ıcın..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73    1.120
Revivo73

ilk sorudaki 3 çizgimiz var ne demektir? Sıcaklık göstergesinde 20 ye yakın ufak çizgi var. Motor tamamen soğukken ibre en solda ve hiçbir çizgide olmuyor. Bir de ibrenin ilk çizgiye ulaşması için 15 dk gerekmez bir iki dk içinde ilk çizgiye doğru oynar ki o da zaten hareket etmek için yeterli, tabi ki hareketi düşük devirde başlamak şartıyla.

2- motoru durdururken ben artık pek beklemiyorum. beklemiyorum derken rölantiyi gördükten sonra kontagı kapıyorum. bir sorun yok.

3- Vites kolunda görülebilir sarsıntı olmaması lazım, bende yok. Elimle tutsam bir titreşim hissedebilirim tabi ki ancak durduğu yerde oynamaması lazım.

4- Onu ben de bilmiyorum cunku ölçmedim, daha çok göz kararıyla yağı tamamlıyorum. Her halukarda cubugu bir güzel silip daldırıp kontrol ediyorum. Son çizgiye yaklaşmayacak sekilde bırakıyorum yağı cunku son çizgide olursa devirli kullanımda hava girişine yağ sıçratabiliyor.

Benim bir soğuk calıştırma videosu, zamanında RX8club'taki bir gönderi için hazırlamıştım:

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.455
Zealot

o kırmızı ışıkların yandığı yerlere  deviri getirmeyin demek istiyor..   onun dışında motoru birkaç sn sonra hareket ettirebilirsiniz.  ( o kırmızı ışıklar yanarken, temsil ettiği devirleri çevirmemek koşuluyla)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
qwertykam    26
qwertykam

genelde 4 devırı gecmeden kullanabılırsınız derler sogukken ama ben ısınıp normal cızgısıne gelene kadar aracın gaz pedalına bile dokunmuyorum. (bazen 10-15 dk yı buluyor) motor normal ısısına geldıkten sonra(ısı cubugu ortalara geldıgında) hareket ettıgımde vıtesı degıstırırken bıle yavas hareket edıyorum vites kutusundakı yagda ısınsın dıye :) (bu bıraz pınpırıklenmek gıbı oluyor sanırım)

aracı stop ederkende ayagımı gazdan cekıp 15 sn. kadar bekleyıp oyle kapatıyorum kontagı.

vıtes kolunda ufak sarsıntı olması normal her aracta olur o.. bende aracımda dıkkat etmemıstım ama bakar sıze ızlenımımı soylerım..

vallahı yag olayının ml. nı bılmıyorum ancak ben en ustle onun altındakı ılk nokta arası veya o ılk noktaya kadar yag varken bırakıyorum.. azar azar ekleyıp bakın en ust cızgıye kadar doldurmayın yagı. ayarlayamam fazla gelır dıye full cızgısını kadar doldurmuyorum revıvo abının soyledıgı sebepten dolayı. aracın yagına bakarkende kullanma klavuzunda arac sıcakken kapatın 5 dk bekleyın oyle olcun yagı dıyor. yagı kontrol ederken boyle bakarsanız ıyı olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73    1.120
Revivo73

10-15dk beklemek neyin nesidir? eçen sene kışın dışarda bıraktığımda bir kere -5 derecede çalıştırmıştım 6-7dk da normal sıcaklığına ulaşmıştı 15dk 'da Bursa'dan Gemliğe gidilir yav. bu sene kapalı otoparkta bıraktığım için olsa gerek çok daha kısa sürede normal sıcaklığa ulaşıo ve ibre ilk oynamaya başladıktan sonra hareket ediyorum, veya ilk oynamayı yaptıktan sonra el freini indiriyorum diyeyim, biraz daha zaman geçirmek üzere CD çaları açıyorum, radyo kanallarına bakıyorum, ibre 2. ve 3. oynamayı yaptıktan sonra yola çıkıorum. Series II'de motor belli sıcaklığa ulaşmadan çip 4 yada 5bin devre kadar otomatik limitliyormuş, Series II'deki o özelliğe uygun olacak şekilde ben de belli bir sıcaklığa ulaşmadan 3bin devri geçmiyorum, hatta otoparktan cıktığımda düz bir yol var çıkınca bazen arkamdan araçlar yetişiyor fakat yol gidiş geliş 2 şerit ve kolay sollamaya müsait değil o yüzden ben yavaş gittiğim için arkamda bir iki araçlık kuyruk oluşuyor bazen. Büyük ihtimalle arkamdan "bu araba düz yolda neden böyle yavaş gidiyor" diye düşünüyorladır .)

Sıcaklık göstergesindeki 3 büyük çizgi çok şey ifade etmiyor, arada ufak çizgiler kısmında ortaya yakın bir yerde ibre duruyor sonuçta. Hafif sola eğik şekilde sabitleniyor. Arabayı ilk kullandığım zamanlar anlam veremiyordum sola eğik durduğu için acaba motor soğuk mu diye düşünüyordum ancak orası normal sıcaklık yeriymiş, RX8club'taki gönderilerde öyle deniliyordu. Ve yine RX8club 'ta hem RX-7 hem de RX-8 alanında uzman bir kişinin dediğine göre ibre sağa doğru hareket etmeye başlamışsa motorda ciddi hararet başlamış demektir ve ilerleme belli noktayı geçtiğinde motoru kurtarmak mümkün olmuyormuş o yüzden radyatör ve suyuna çok dikkat etmek gerekiyor, hatta yağdan daha çok dikat etmek gerekiyor ancak Mazda zaten üstteki kutuyu şeffaf yapmış kolayca görülsün diye.

Motoru kapatırken ise yine RX8club'taki uzman kişinin yorumunu hatırlıyorum, sağlıklı RX-8 motorunu kapatırken hiçbir özel işleme gerek yok diyor. Yani öyle 15sn beklemek falan gereksiz. Kendi motorumu yakıt pompası, akü, marş motoru vs herşeyiyle sağlıklı addettiğimden direkt kapıyorum sorun yok. Bazen vaktim bolsa biraz bekleyereek kapıyorum bazen de keyiften biraz devir verip devir aldığı sırada kontağı kapıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Japon    2
Japon

gercekten cok acıklayıcı oldu tesekkur ederım yorumlarınız ıcın

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR    209
SweepeR

Hayırlı olsun. Senin araç 2010 kasa olduğundan o 3 ışık var, bizimkilerde yok. O yüzden kullanım kitapçığına bakmanı öneririm. Benim arabadan yeni kasanın kitapçığı çıktı. Sanırım benden önceki sahipleri kaybedip yeni istemiş. Sende kitapçık yoksa kar kalktıktan sonra oradan bakabilirim.

Ben kendi aracım için netten bulduğum kitapçıkta yağ çubuğu ve aradaki oranları açıklamış. ben ona pek bakmadan her iki nokta arasındaki eksiltmede 250 ml ekliyorum. sonrasında mesafe ölçerlerden birini sıfırklayıp 500 km sonra yeniden bakıyorum. Sen kullanımına göre 250 km de bir kontrol edip uygun mesafeyi bulursun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Japon    2
Japon

tesekkurler kıtapcık var uzun yol yapmıstım ıstanbuldan alıp eskısehır uzerı antalya yaptım sehır ıcıde 500km gıttım 350ml cıvarı yag ekledım kendıne geldı fakat ılk yaga bakmak ıcın beze sıldıgımde yagı kararmıs gıbı gordum onumuzdekı hafta ıcı servıse ugrayıp yag degısımı yapıcam 3.250 yol yapmıs yag degısımınden sonra bız yıne garantıye alalım 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
qwertykam    26
qwertykam

15 dk dedıysem abı oyle tam net zaman soylemıyorum hıc tutmadım yani zaman bılmıyorum. lafın gelısı 15 dk dedım. arac ısı gosterge cubugu ortaya gelmesınden bahsedıyorum.

bencede abı ben bıraz cok pınpırıklenıyorum ama ne olur ne olmaz dıye ısınmadan yola cıkmıyorum :) hatta işten donerken servıslerın ınsanları alıp cıkması 15 dk kadar suruyır. ben ise arabayı calıstırıyorum ısınana kadar beklıyorum bır bakıyorum ki kımse kalmamıs :) arabayla gelmıs olmama ragmen en son ben terketmıs oluyorum işi :)

ama bır zararını gorecegımı sanmadıgımdan boyle devam edıyorum...

kapatırkende eger yuksek devır cevırmedıysem gezıntıde 3000 devırde bır 10 sn ye kadar bekleyıp sonra 5 sn kadar rolantıde bekletıp kapatıyorum aracı.

eger yuksek devır cevırdıysemde 15 snye bekleyıp rolantıde oyle kapatıyorum. oncekı sahıbıde boyle yapıyomus ondan bende gelenegı devam ettırıyorum :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73    1.120
Revivo73
2 saat önce, Japon :

tesekkurler kıtapcık var uzun yol yapmıstım ıstanbuldan alıp eskısehır uzerı antalya yaptım sehır ıcıde 500km gıttım 350ml cıvarı yag ekledım kendıne geldı fakat ılk yaga bakmak ıcın beze sıldıgımde yagı kararmıs gıbı gordum onumuzdekı hafta ıcı servıse ugrayıp yag degısımı yapıcam 3.250 yol yapmıs yag degısımınden sonra bız yıne garantıye alalım 

Yağı tamamen yeniledikten sonra bile baksan yağ hemen kararmış görürsün çünkü... yağı filtreyle değiştirsen bile motorun içinde, kanallarında ve her 2 taraftaki yağ soğutma panellerinde 2,5 litreye yakın yağ kalıyor; orada kalan yağ 1-2 dk içinde yeni katılan yağa karıştığı için baktığında kararmış olarak görürsün. Ben o yüzden geçen kış üst üste yağ değiştirmiştim tertemiz yağ olması için.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Japon    2
Japon
01.01.2016 at 23:58, revivo73 :

Yağı tamamen yeniledikten sonra bile baksan yağ hemen kararmış görürsün çünkü... yağı filtreyle değiştirsen bile motorun içinde, kanallarında ve her 2 taraftaki yağ soğutma panellerinde 2,5 litreye yakın yağ kalıyor; orada kalan yağ 1-2 dk içinde yeni katılan yağa karıştığı için baktığında kararmış olarak görürsün. Ben o yüzden geçen kış üst üste yağ değiştirmiştim tertemiz yağ olması için.

abi yani serviste degıstırmelimiyim sence yagı daha 4000km bıle yapmamıs ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73    1.120
Revivo73

yo benim dediğim olay, yağı tamamen değiştirmekle ilgili. RX-8'in y.servislere dağıtılan engine manuel'inde (araçla birlikte verilen manuel deil) motorun tamamen kuru iken yağ kapasitesi 5.8 lt olarak geçiyor yani motora fabrikadan çıkarken 5.8lt yağ koyuyorlar.

standart yağ deiğişiminin filtresiz 3.3, filtreli 3.5 lt olduğu düşünülürse yağı değişsen bile 5.8-3.5=2.3 lt yağ değişmiyor aslında. O yüzden üst üste 2 defa yağ değişince yağ gerçekten yenilenmiş oluyor. Üst üste derken ilk deişimden sonra motoru birkaç dk calıştırıp yağın tamamen dolaşmasını sağlayıp sonra 2. kez yağ değiştirmek yani. Aslında bu işlemde bile 100% yenilenmiş olmuyor çünkü ilk deişmde 60% 'ı yenileniyor, kalan 40% yine eski kalıyor, ikinci deişmde o kalan 40%'ında 60%'inı yenilemiş oluyorsun yani üst üste 2 kez yağ değişsen bile yine de 16% eski yağ dolaşımda kalıyor ancak bu düşük oran olduğu için yağ baya temizlenmiş oluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR    209
SweepeR

Servis yağ değişimi için 10000 km diyor ama ben 5000 km de bir değiştiriyorum. İstersen 1000 km de değiştirirsin tabi orası sana kalmış. Yağdaki kararma revivo73 ün açıkladığı gibi, yani değişimden kısa bir süre sonra yine kararmış olarak göreceksin. Aracımız hassas ama o kadarda hassas değil, bence çok takılma.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73    1.120
Revivo73

 

8 saat önce, SweepeR :

Servis yağ değişimi için 10000 km diyor ama ben 5000 km de bir değiştiriyorum. İstersen 1000 km de değiştirirsin tabi orası sana kalmış. Yağdaki kararma revivo73 ün açıkladığı gibi, yani değişimden kısa bir süre sonra yine kararmış olarak göreceksin. Aracımız hassas ama o kadarda hassas değil, bence çok takılma

 

"Araç hassas" şeklinde bir söylemim yok ve hiçbir mesajımda motorun hassaslığı üzerine bir ima dahi göremezsiniz cunku RX-8 motorunu kendim hassastan cok iyi tasarlanmış ve sağlam olarak değerlendiririm. Motorun ısınması için çok beklemem, kapatacağım zaman da beklemem kontağı cevirir kaparım  şeklinde mesajlarım var yukarda, hassas olduğunu düşünsem öyle yapmazdım örneğin.

Motorun servis kitapçığına gözatmış ve bakımları kendim bilfiil yaptığımdan verdiğim örnekler biraz farklı olacak tabi. Aracın motorunda toplam 7.8lt yağı var; bunu kullanım kitapçığı yazmaz o yüzden kimse pek bilmez. Nitekim 3,5lt değişim yaptıktan hemen sonra bir kere daha yenileyerek o 7.8 lt'nin çoğunu yenilemiş olarak dipstick'teki yağa bakınca temiz bir yağ görme denemesi olarak yaptım yoksa motorun çok hassas olduğu ve en temiz yağı isteyeceğini düşündüğüm için değil. 

Motorun bakım ihtiyaçlarını fazlasıyla karşıladığım için de hassaslık benim için 2. planda kalıyor ve bu bağlamda yağı zamanında yenilmekten çok ateşleme ve yakıt sisteminin önemli olduğunu düşünüyorum nitekim çoğu kişi yağ değişimine odaklanıyor fakat ateşleme ve yakıt sistemindeki bakımsızlık ve eksikler asıl sorunların başlangıç kaynağı, bence.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR    209
SweepeR

Dostum hassaslıkla ilgili yorum yaparken zaten seni kastetmemiştim. Aracı alırken ve daha önceden araçla ilgilenirken senin konuların çok aydınlatıcı olmuştur.

Mesela bence motor hassas, o yüzden park etmeleri için valelere vermiyorum. İlk çalıştırmada 45 sn beklemeyeceklerini bildiğimden içim rahat etmiyor :) Hatta bir çizik giderme için Autoking e verdiğimde adamlara talimatlar yağdırdım.  Ama gördüğüm kadarıyla Japon arkadaşımız normalden biraz daha fazla hassas davranmaya başlamış, onun için söylemiştim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
qwertykam    26
qwertykam
15 saat önce, revivo73 :

Motorun bakım ihtiyaçlarını fazlasıyla karşıladığım için de hassaslık benim için 2. planda kalıyor ve bu bağlamda yağı zamanında yenilmekten çok ateşleme ve yakıt sisteminin önemli olduğunu düşünüyorum nitekim çoğu kişi yağ değişimine odaklanıyor fakat ateşleme ve yakıt sistemindeki bakımsızlık ve eksikler asıl sorunların başlangıç kaynağı, bence.

Abi  'fakat ateşleme ve yakıt sistemindeki bakımsızlık ve eksikler'  kastın nedir? ne gibi bakımlar yapılması gerek. Nasıl anlaşılır ?

yani ateşleme ve yakıt sisteminde bakımları sunlar sunlardır, su kmde veya su sorundan sonra bakım yapılmalı dedıgın nelerdir? dediğin gibi atladığımız en önemli noktalar bunlar sanırım... cunku ben bunlar uzerıne ne yapmam gerektiğini bilmiyorum şahsen... beni aydınlatırsan sevınırım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×