Jump to content
zodijackly

Sonradan 13" çelik jant'a maksimim büyüklükte teker..

Tavsiye Edilen Mesajlar

zodijackly

Arkadaşlar 91 hb 323 aracımda sonradan takılma çelik jant var. Ancak tekerlek çok kabak olduğundan 4 mevsim lastikle yenilemek istiyorum. Good year almayı düşünüyorum ancak şu an üzerindeki lastikler çok küçük, bildiğin oyuncak gibi görünüyor. Ben de hiç jantla oynamadan maksimum büyüklüğe çıkarmayı düşünüyorum. Çamurluk kenarları v.s biraz dolu görünmesi için. Öneriden ziyade bu konuda kesin bilgisi olan bir arkadaş tavsiye verebilirse memnun olurum. Lastikleri internetten alacağımdan geldikten sonra bunlar uymadı şeklinde elimde kalsın istemiyorum. Teşekkürler şimdiden.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ömer626

Yanağı büyültebilirsin..60 ise 65-70-75 yanaklı alabilirsin, Yalnız arabayı da yorar diye biliyorum..En güzeli orjinal ebatlardan fazla uzaklaşmamak gerek..

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina

bunun bir tolerans aralığı var sanırım yüzde üçe yakın. çamurluk dolu görünsün diye teker büyütülmez öyle:)

bi de bunun hesaplandığı bi link vardı forumda, hatırlayan varsa eklesin, oradan hesabını kitabını yapabilirsiniz. 

ben de 185 "55" 15" yerine "60" takmayı düşünmüyor değilim konfor açısından ama du bakalım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

Kesinlikle önermiyorum hiç gereği yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mustafa.

Arkadaşlar mazda 323 hb aracımıza 175.65.15 jant lastik alsam 4 kişi binince sürtme olur mu? Orjinalde  175  kurtarırsa arabaya sıkıntı verir mi?çekiş yakıt

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan

Öncelikle, "daha büyük lastik => daha iyi lastik" gibi bir formül yoktur.  Otomotiv mühendisleri bir araci tasarlarken yüzlerce parametreyi optimize ederek o araç için en ideal lastik ebadini belirlemeye çalisirlar.  Tabii ki o mühendislerin bir bildikleri vardir.  Bu nedenle, yukarida bazi arkadaslarin dedikleri gibi aracin orijinal lastik ebadlarindan pek uzaklasmamakta yarar vardir.

Eger kaliteli lastik pesinde iseniz, bunu ebadlari büyüterek yapmak yerine yüksek performans lastikleri diye isimlendirilen lastiklerden alarak yapmak daha akillicadir.  Hemen her lastik markasi yüksek performans lastigi de üretir.  Sanirim lastikle ilgili forum konularinda bunlarla ilgili bazi bilgiler var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
vethekim

http://www.nokianlastik.com/lastik_hesaplama.aspx 

Yukarıdaki link gibi bir cok lastik sitesinde degişim için hesap var. %3 +veya+ degerler içinde kalmanız en saglıklısı. Unutmayın konfor isteniyorsa bir miktar yol tutustan odun vereceksiniz yada tam tersi. Lastik cevresi buyudukce aracınızın motoru daha fazla yorulur. Lastik seciminde bircok kriter var adac testleri gibi testlerden ve almayı dusundugunuz lastik hakkında kullanıcı yorumlarından faydalanabilirsiniz. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr
13 saat önce, Mustafa. :

Arkadaşlar mazda 323 hb aracımıza 175.65.15 jant lastik alsam 4 kişi binince sürtme olur mu? Orjinalde  175  kurtarırsa arabaya sıkıntı verir mi?çekiş yakıt

Mustafa jant lastik önemli bir mevzu aracın yere tutunmasından -  yakıta ve konfora kadar herşeyi etkiler bende bu jant lastik hesaplamaları denendim epeyce bir ara jantlarımı büyütmeyi de düşünüyordum, ,

Bizim arabaların ebadı 175-70-13   bu  ey uygun ebatla.

14 jant için- 175-65-14

15 jant için 175-55-15

16 jant için 185-45-16(16 jant 175 taban lastik yok malesef) tabii bu ebatların üstünde ve altında lastik ebartları mevcut onlarıda seçebilirsin ama bu pek çok şeyi etkiler iastik seçiminde çap çok önemli taban hakeza ,sonuç olarak hem taban hemde çap olarak en uygun lastiği seçmelisin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mustafa.

Gürhan 175.55.15 4 kişi falan binince çamurluklara sürter mi? Yakıt konfor performans etkiler mi?geniş taban olmadığı için bi sıkıntı yaşatırmı?Yada 175.65.15 koysam..

Birazda Yerden biraz daha yükselsin istiyorum..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

Sürtme yapacağını sanmam taban aynı zaten , taban aynı olduğu için sürtünmede aynı olacak ve yakıta etki etmeyecektir lakin konfor düşecektir, yanak daraldığı için esneme azalacak ve araba çok daha sert olacaktır. 175 -65-15 koyarsan aracın lastiği orjinal lastiğin çapından büyük olur buda aracı biraz yorar ayrıca hız göstergesi ile gerçek hız uyumsuz olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mustafa.

O zaman boş yere kasmanın anlamı yok gürhan orjinallere devam edeyim.

Teşekkür ederim açıklama için..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mustafa.

Gürhan selam.175.55.15 lastik ebatı yazmışsın.her açıdan bu rakamlar idealmidir?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

Her açıdan ideal diyebiliriz neden dersen bu değeri ben lastik jant hesaplama modülünden hesaplamak suretiyle önerdim 175-60-15 de olabiliyor , karar kullanıcının ama bu hesaplama modulunde bir % degeri cıkıyor bu deger orjinal ebati ile takmak istediğimiz evat arasındaki fark %3 ü geçmemeli.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mustafa.

Arkadaş herkese selam.orjinal jant kenarlarına kırmızı şerit çekmek istiyorum ama malesef bakans ayarında çakılan demirişimi bozuyor.bu balans ayarında kü demirler iç tarafa çakılamıyormu acaba?yani jantların diğer tarafına..saygılarımla..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

Jantın hem iç hemde dış tarafına çakılıyor senin jant fosforları ağır ise balansı bozabilir sonuçta balans işi gramlarla ayarlanan bir mevzu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mustafa.

Gürhanım nasılsın kardeşim? Şöyle söylim ince yapıştırmalı fitil şeklinde oluyor ya onlardan..birde bişe sorcam klimanın vakum valfi yada ordaki tesisat çalışmıyor gördüğüm kadarıyla aynı direksiyonun vakum valfi ile...acaba klimaya ait olanı direksiyon tarafına taksam denesem valf mi yoksa ordaki tesisat mı arızalı anlamış olurmuyum?aynı gibi parça hiç karşılaştın mı klimalı modelle gürhan..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

Teşekkürler Mustafa sağolasın , iyiyim , Aracım klimalı değil ama o rölanti düzenleyici parçaların aynı olduğunu söyleyebilirim başka bir klimalı 323 te görmüştüm çalışmadığını nereden biliyosun klima çalıştığında rölanti çokmu düşüyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mustafa.

Rolanti çok düşüyor kardeşim.şimdi parçayı çıkartıp baktım ordaki fişe takıp çıkarttığımda tepkileme yok ama direksiyon tarafında ki yerin fişine takıp çıkarttım bir kaç kere tık tık yapıyor ama bağlantıları yaptığımda direksiyonu sağa sola çevirince rolanti düşüyor aynı parça ama anlıyamadım.diğer tarafın elektiriği çalışsaydı klima için direksiyon valfini deniycektim.şuan için klima tarafının elektiği çalışmıyor. Gürhan bir de hava filtresine giden kısmın hortum takılan yeri kırık oraya bir hortum yapıştırıp hava filtresine bağlıyım mi bir artısı olurmu..?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

Zaten direksiyonun parçasının çalışmamasının sebebi o kırık hortumdur o baglantı olmaz ise çalışmaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mustafa.

O kısım deil ama gürhan senin arabada gördüm senin kırık olan yer deil onun yanındaki hani senin hava filtrene giden uç..yoksa direksiyon çalışıyor çok şükür..

image.jpeg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×