Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Şanzıman Sorunu


goodpasture
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Biraz daha zamana ihtiyaç var. Sorunlu araç sayısı artarsa telaşlanabiliriz. Şuan için telaşlanacak bir durum görmüyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merak ettiğim için soruyorum, Cx 3 otomatik şanzuman ile Mazda 3 otomatik şanzumanı aynımı? Aynı ise birinde sorun gözükmüyor, aynı değilse, sorumu yok sayıyorum. Ayrıca mazda almakta tereddüt eden arkadaşa şunu tavsiye edebilirim, yeni mazda 3 almaya gücünüz yetiyorsa cx 3 almayı düşünürmüsüz (2. elde olabilir) benim tercihim cx 3 olurdu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda nın bir bülteninde okuduğum kadarıyla temelde aynı şanzıman olmakla berebar 2 ayrı alt tip SkyActiv-Drive otomatik şanzıman var, bu fark da muhtemelen araçların dizel ve benzinli olmasından kaynaklanıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu nesil mazda 3 sorunsuzluk anlamında rezalet gerçekten. Hem otomatik hem manuel araçlarda fazlasıyla sorun yaşanıyor. Ayrıca mazda bu sorunların arkasında yeterince durmuyor. Türkiye'de başında birinin olmadığından kaynaklandığını düşünüyorum bu durumun.

Benim aracım manuel ve aldığım günden beri ses geliyor araçtan. Alpqla'nın söylediği teknisyen 2-3 kere gelip inceledi aracı. Sesin geldiğini gördü, kayıtları aldı, japonyaya kadar gönderdi ama bir çözüm bulunamadı.

Bültenlerin yayınlandığı internet sitelerinde araştırma yapınca yeni mazda 3 için gelen bültenlerin sayısının civic veya corolla bültenlerinden çok çok daha fazla olduğu görülüyor. Yani kısaca mazda kendi ayağına sıkıyor şuan. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@fatalhand arkadasimiza katiliyorum ben araba almak his isi olmamali en azindan su geldigim noktanin tek sorumlusu hislerim oldu suan 3. Kisi sanzuman sikintisi yasiyor deniliyor bu rakami cankiridaki doktor arkadsdimiz ve forma kayitli olmayan istanbuldan bir beyfendinin arabasinda sanzuman degisimi gerceklesmis.. simdi m3 almak isteyen arkadaslara sesleniyorum 0 arabayi test etme sanslari olmayacak ama bi yontem var alacaklari arabanin yanina gidip suremiyecekleri icin calistirir calistirmaz ilk calismadan 1.9 devirle baslayan araci hemen p den r ye atin ve araba r ye gecerken sallanmadan sadece deviri 1.0-1.1 e dusmesi gerekiyor bu devir dusmesi normal bi durum fakat ilk r ye gecerken kut diye arac sallanip geciyorsa o araci almayin bu bir sorundur.. bu aracta bende oldugu gibi durdugu yerde vibrasyonda yasayabilirsiniz duracakken silkelenmede... Durdugundaki titreme motor sanzuman sicakken bazen yapiyor bunu ilerki kullanimlarda anlayabilirsiniz ancak fakat bi bes on km kullanma imkaniniz varsa en iyi sekilde anlamak icin kapali otoparka girip araci otomatikte iken birden ikiye kendisi ciksin ve yavas yavas durun durma noktasina yakinken motordan silkenme sesi vibrasyon ve devirde milim asagi dusup geri cikma olacaktir eger yoksa alin binin keyifle agiztadiyla.. 

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

böyle durumlarda mazda forum kullanıcıları olarak beraber hareket edersek daha iyi sonuç alacağımızı düşünüyorum tek ses tek yürek gibi mazdaclubtr forumları mazda Türkiye tarafından mutlaka takip ediliyordur ortak bir organizasyon yaparak bir çalışma sırası ile gerekli yerlere ulaşarak Mazda Türkiye'den şanzıman konusunda bilgi alabiliriz. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhabalar, 2014 Ekim ayında aldığım Mazda 3 Power aracımın direksiyon yanındaki vites yükseltme pedalı çalışmamaya başladı. Bunun dışında şanzıman ile ilgili problemim yok. Manuel modda vites kolundan kullanılabiliyor. Ağustos ayında tesadüfen Bursa'dan geçerken farkettim ve hemen Bursa servise gösterdim. Bağlantılar ile alakalı olabileceğini, şanzımanı açmalarının en az bir gün bir gece süreceğini söylediler. Uygun olmadığım için aracı bırakamadım. Garanti dolmadan (mart ayı içerisinde) bırakacağım.

 

Ayrıca garanti kapsamındaki arızalarda araç temin etme zorunlulukları var mı? araç 1 ay yatarsa ben 1 ay araçsız mı gezeceğim?

 

Tecrübeli mazdacıların konuyla alakalı fikirlerini merak ediyorum.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arac vermesi gerekir bu konuya daha bilgili arkadaslar cevap verecektir kac gun max arac verebiliyolar gibi ama servis sanirim arizayi 12 yada 14 is gununde halletmesi gerekiyor servis formunun arkasinda bununla alakali bi madde var... Birde sanzumani acmak dediginiz ne oluyor.. eger sanzumanin ici acilacaksa bu son cagredir bu noktaya gelmemesi icin durumun baska buyuk bir yetkili servise gostermekte fayda var diye dusunuyorum bi baksinlar hata kodu ne imis acilmadan yapilabiliyormu belki yazilimsal bi sorundur.. aracinizin servis kaydinda cikacaktit ve satarken bi ihtimal karsiniza cikabilir...Bu sebeple baska servislerede gosterin derim bu benim fikrim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 hours ago, crazymedix said:

Merhabalar, 2014 Ekim ayında aldığım Mazda 3 Power aracımın direksiyon yanındaki vites yükseltme pedalı çalışmamaya başladı. Bunun dışında şanzıman ile ilgili problemim yok. Manuel modda vites kolundan kullanılabiliyor. Ağustos ayında tesadüfen Bursa'dan geçerken farkettim ve hemen Bursa servise gösterdim. Bağlantılar ile alakalı olabileceğini, şanzımanı açmalarının en az bir gün bir gece süreceğini söylediler. Uygun olmadığım için aracı bırakamadım. Garanti dolmadan (mart ayı içerisinde) bırakacağım.

 

Ayrıca garanti kapsamındaki arızalarda araç temin etme zorunlulukları var mı? araç 1 ay yatarsa ben 1 ay araçsız mı gezeceğim?

 

Tecrübeli mazdacıların konuyla alakalı fikirlerini merak ediyorum.

 

Garanti dolmadan demişsiniz, Mazda araçları biz aldığımız dönemde (bende 2014 Ağustos ta aldım) 3 yıl garantiliydi. yani aracın garantisinin dolmasına 1.5 yıl daha var sanırım, bir yanlış anlama olmasın diye belirtmek istedim. Bu arada +2 yıl garanti satın alınabiliyordu, halen geçerliyse bu almayı düşünüyorum açıkcası.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, alpqla :

Arac vermesi gerekir bu konuya daha bilgili arkadaslar cevap verecektir kac gun max arac verebiliyolar gibi ama servis sanirim arizayi 12 yada 14 is gununde halletmesi gerekiyor servis formunun arkasinda bununla alakali bi madde var... Birde sanzumani acmak dediginiz ne oluyor.. eger sanzumanin ici acilacaksa bu son cagredir bu noktaya gelmemesi icin durumun baska buyuk bir yetkili servise gostermekte fayda var diye dusunuyorum bi baksinlar hata kodu ne imis acilmadan yapilabiliyormu belki yazilimsal bi sorundur.. aracinizin servis kaydinda cikacaktit ve satarken bi ihtimal karsiniza cikabilir...Bu sebeple baska servislerede gosterin derim bu benim fikrim

Şanzımana direksiyondan giden bağlantıları kontrol edeceklermiş. Şanzımanı açacaklarını sanmıyorum. Bana da yazılımsal gibi geliyor çünkü bazen algılıyor, bazen algılamıyor. Bursa serviste bakan elemanı zaten gözüm tutmadı ama başka alternatif de yok. Tekrar gidip bir yetkkili ile görüşmek gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 hafta sonra ...

Valla arkadaşlar o mazdada  problem çıktı benim alacağım arabada da problem çıkar diye mazda almayacağım demeyin sakın, diğer araçlar mazdadan daha çok arıza veridiği durumlar var yinede mazda iyidir 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Merhabalar ,

kırmızı ışıkta beklerken mesela vites D konumunda ayağım frende basıyorum aracın deviri 800 den 700 - 600 e kadar iniyor ve araçta yoğun bir titreşim başlıyor... Syağımı frenden bırakıyoru devir 800 - 900 e kadar çıkıyor tekrar ve titreşim kesiliyor... Acaba benim şanzımandamı bozulacak yoksa başka bir problemmidir ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle çok geçmiş olsun bendede aynı sorun var idi fakat o bahsettiğiniz durum sorunlarımdan biri idi.. en büyük sorunum duracakken 1 sn kadar titreme gelip gitmesi idi daha sonra dediginiz gibi bazen olmak üzere d de bekleme yaparken ara sira devir aşağıya inip titremeler vibrasyonlar oldu.. r ye aldiginda irkilerek tak tuk küt diye oturarak geçmeside vardi fakat sizin yaşadığınız d de dururken devir azalmasi ve akabinde vibrasyon cok dert edilecek bi durum degil bence Allah başka sorunlar sıkıntılar yaşatmasın kaza bela vermesin.. duracakken durmaya yakin titreme yoksa pek dert etmeyin derim asil sinir bozucu sanzuman sorunlarindan biridir cunki.. rolenti dusmesi genel ozelligi gibi geliyor bana hatta bikeresinde emniyet kemeri vibrasyondab vites konsulunun oraya degip ses bile yaptigina sahit oldum belki kotu benzin belki rolanti beyini ama su bi gercek bu araclarda yuzde 40 gorebileceginiz bi durum..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle çok geçmiş olsun bendede aynı sorun var idi fakat o bahsettiğiniz durum sorunlarımdan biri idi.. en büyük sorunum duracakken 1 sn kadar titreme gelip gitmesi idi daha sonra dediginiz gibi bazen olmak üzere d de bekleme yaparken ara sira devir aşağıya inip titremeler vibrasyonlar oldu.. r ye aldiginda irkilerek tak tuk küt diye oturarak geçmeside vardi fakat sizin yaşadığınız d de dururken devir azalmasi ve akabinde vibrasyon cok dert edilecek bi durum degil bence Allah başka sorunlar sıkıntılar yaşatmasın kaza bela vermesin.. duracakken durmaya yakin titreme yoksa pek dert etmeyin derim asil sinir bozucu sanzuman sorunlarindan biridir cunki.. rolenti dusmesi genel ozelligi gibi geliyor bana hatta bikeresinde emniyet kemeri vibrasyondab vites konsulunun oraya degip ses bile yaptigina sahit oldum belki kotu benzin belki rolanti beyini ama su bi gercek bu araclarda yuzde 40 gorebileceginiz bi durum..

Sizin diğer ilan ile ilgili mesaja cevap yazamadığım içün buraya yazıyorum, sizin aracı sıfır araç ile değiştirdiler mi? Şuan sıfır araç satış ilanınız var da

SM-N900 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Les_Chevaliers :

Sizin diğer ilan ile ilgili mesaja cevap yazamadığım içün buraya yazıyorum, sizin aracı sıfır araç ile değiştirdiler mi? Şuan sıfır araç satış ilanınız var da

SM-N900 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Uyarı için teşekkürler, böyle bir problem vardı düzelmiş olması lazım kontrol edebilir misin?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12.04.2016 at 20:35, sergio_01 :

Merhabalar ,

kırmızı ışıkta beklerken mesela vites D konumunda ayağım frende basıyorum aracın deviri 800 den 700 - 600 e kadar iniyor ve araçta yoğun bir titreşim başlıyor... Syağımı frenden bırakıyoru devir 800 - 900 e kadar çıkıyor tekrar ve titreşim kesiliyor... Acaba benim şanzımandamı bozulacak yoksa başka bir problemmidir ?

aracınız muhtemelen otomatik, bu sistemden hiç anlamam. ancak kiev de yaşamanız, kış şartlarının ağır olması, aracınızın 2013 model olup km nin yükselmesi, ayağınızın gaz pedalında olmayıp frene basılı olması bir anda bana akü ve şarj dinamosunun şarj kapasitesinin azalması gibi geldi. gaz verilmeyince düşük kapasiteli elektirik akımını fren lambaları çekiyor, ateşleme sistemine giden amper düştüğü için, aracın rölantisi düşüyor. Şanzuman arızası gibi gözükmüyor. Sorun elektirik, akü, şarj.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14.02.2016 at 09:54, fatalhand :

Bu nesil mazda 3 sorunsuzluk anlamında rezalet gerçekten. Hem otomatik hem manuel araçlarda fazlasıyla sorun yaşanıyor.

Bu forumda okuduğumuz, hâlen elle sayılabilir sayıda olan olaylar dışında, sizi bu kadar kesin konuşturan kaç adet şansıman arızası biliyorsunuz?

Yanlış anlaşılmasın, gerçekten merak ediyorum, yoksa sataşmak değil...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...