Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Şanzıman Sorunu


goodpasture
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

46 dakika önce, M.E.G :

Araç soğukken devir yüksek olduğu için tork konvertörden dolayı sürekli gitmek isteyecektir araç. Devir yüksek olduğu için bunu daha çok hissedebilirsiniz ve yer yer fren tutmayabilir ( o anlarda vitesi N konumuna alırsanız fren normale döner). Bu gayet normal bir durum. Niye herkes buna kafayı takmış durumda? Bu 2006 da da böyleydi, 2012 modelde de böyle, yenilerde de bu şekilde. Tork konvertörün çalışma prensibi bu şekilde. Şanzımanla oynaya oynaya bozacaksınız :D  

Eğimli yerlerde önce el frenini çekip  aracı sabitleyin sonra P konumuna alın. Aksi taktirde aracın tüm yükünü şanzımana verirsiniz ve R ye geçerken çok sesli ve sarsıntılı geçer ( bu aracın hatası değil sizin hatanız ) benden söylemesi.....

Mesajımda da belirttiğim gibi bu sert ve sarsıntılı geçişin rampada P ile aracın durmasından kaynaklandığını düşündüğümü belirttim. Ve denedim bunu aynen de öyle oldu. Bu tür yerlerde el freninden ziyade P ile aracı durdurur isek bu sarsıntılı geçişin normal olduğunu -ama- aslında sağlıklı olmadığını biliyorum.

Ancak az önce dümdüz zeminde duran aracımda bir kaç kez P-R arasında değişim yaptım ve bu sarsıntı-sert geçişler yine oldu. Bu beni işkillendirdi açıkçası :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yok yahu bana karşı yazdığınız için alıntılamadım :D sizde yanlış anlamayın.

Mesajınızı üstüme alınıyorum çünkü bende aynı şeylerden ürktüm :)

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

El freni çekme olayını anlamadım. Zaten frene basıyoruz neden el frenine gerek var ki?

SM-N900 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

El freni çekme olayını anlamadım. Zaten frene basıyoruz neden el frenine gerek var ki?

SM-N900 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Park ederken mi? Park esnasında frene bastınız, P ye aldınız şanzımanı ve ayağınızı frenden çektiniz. Aracın tüm yükü şanzımana binmiş oldu. P konumu frenleri aktif hale getiren bir konum değil şanzımanla alakalı...

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O zaman ayak frende iken p ye alıp frenden çekmeden el frenini çekmek doğru oluyor. Ben zaten frenden ayağımı aracı kapatasaya kadar çekmiyorum.

SM-N900 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

En doğrusu aracı N konumuna alıp, el frenini çekmek ve frenden ayağınızı çekip aracı sabitledikten sonra P konumuna almak.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şanzımanla ilgili yeni bir gelişme var mı? Manuel bir mazda 3 için bayi ile görüşmelere başladım bile, bu otomatik şanzımandan kurtulmak lazım bir an önce... Garanti bitince olası bir şanzıman arızasında değiştirmek 17 bin tl ! @goodpasture

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç soğukken P'den R'ye geçerken ses ve sarsıntı çoğu otomatik şanzımanlı araçta oluyor. Bizim eski Mazda3 ve Mazda6'da da vardı. Fakat anlatılanlar yeni şanzımanın hala daha oturmadığını gösteriyor. Ben zaten şu yeni skyactiv otomatik şanzımanı birtürlü sevemedim gitti :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Her koşulda dsg gibi çift kavramalılara tercih edilir bence.

SM-N900 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@arey şanzıman arızasının neden kaynaklandığı henüz tespit edilemedi..bugün servisdeydim fabrikaya yeniden bilgi göndermişler..durum o ki sorun çözülemeyecek gibi duruyor..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10.05.2016 at 10:32, İlhan :

Garanti süresi uzatma gibi bir hizmetleri vardı bir dönem. Bu hizmet acaba o dönem özel sürelimiydi ? Yoksa halen böyle bir hizmetleri olabilir mi ? Bir sorun isterseniz. 

Garanti uzatma devam ediyor @İlhan bey. 30 ay ve 50 bin km ye kadar sınırlama var, sınır aşıldıysa garanti yapılamıyor. 2 yıllık garanti için 750 tl isteniyor. Ben uzatmayı düşünmüyorum manuel vitese geçip kafamı rahatlatmayı planlıyorum.

8 saat önce, goodpasture :

@arey şanzıman arızasının neden kaynaklandığı henüz tespit edilemedi..bugün servisdeydim fabrikaya yeniden bilgi göndermişler..durum o ki sorun çözülemeyecek gibi duruyor..

Şanzıman 2. kez değişecek gibi duruyor o zaman...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şanzıman arızası 1 vites valfinin yanması olarak tespit edilmiş..güya kullanıcı hatasıymış aracı 1. vitesde zorlayınca meydana gelmiş(birincisi aracı zorlayacak olsam neden 1. vites de zorlayayım ikincisi dağlık bir şehir de nerede zorlayabilirim şaka gibiler)..servis fabirkaya aracın kullanıcısının doktor olduğunu soytarı tarzı bir kullanım yapmayacağını(kendi tabirleriyle) gayet sakin kullanan bir olduğunu belirtmiş güya..fabrika da o zaman iyi niyet göstergesi olarak garanti kapsamında değişimi yapalım demiş..gelin de inanın..

ya fabrikanın çok laubali bir anlayışı var ya da servis beni geri zekalı zannediyor..

mazda araçlarını çok seviyorum ama bundan sonra içimden gelmese de almak isteyenlere engel olacağım hak götürmez bir gerçek..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10.05.2016 at 22:36, M.E.G :

Park ederken mi? Park esnasında frene bastınız, P ye aldınız şanzımanı ve ayağınızı frenden çektiniz. Aracın tüm yükü şanzımana binmiş oldu. P konumu frenleri aktif hale getiren bir konum değil şanzımanla alakalı...

 

10.05.2016 at 22:44, Les_Chevaliers :

O zaman ayak frende iken p ye alıp frenden çekmeden el frenini çekmek doğru oluyor. Ben zaten frenden ayağımı aracı kapatasaya kadar çekmiyorum.

 

10.05.2016 at 23:05, M.E.G :

En doğrusu aracı N konumuna alıp, el frenini çekmek ve frenden ayağınızı çekip aracı sabitledikten sonra P konumuna almak.

Otomatik vitesli araçları ve kullanmasını hiç sevmemiştim, arkadaşların bu yorucu teknik tavsiyelerini dinleyince hiç kullanmayacağım inşallah ömür boyu. Ne zor işmiş bu otomatik vitesler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, goodpasture :

şanzıman arızası 1 vites valfinin yanması olarak tespit edilmiş..güya kullanıcı hatasıymış aracı 1. vitesde zorlayınca meydana gelmiş(birincisi aracı zorlayacak olsam neden 1. vites de zorlayayım ikincisi dağlık bir şehir de nerede zorlayabilirim şaka gibiler)..servis fabirkaya aracın kullanıcısının doktor olduğunu soytarı tarzı bir kullanım yapmayacağını(kendi tabirleriyle) gayet sakin kullanan bir olduğunu belirtmiş güya..fabrika da o zaman iyi niyet göstergesi olarak garanti kapsamında değişimi yapalım demiş..gelin de inanın..

ya fabrikanın çok laubali bir anlayışı var ya da servis beni geri zekalı zannediyor..

mazda araçlarını çok seviyorum ama bundan sonra içimden gelmese de almak isteyenlere engel olacağım hak götürmez bir gerçek..

Diyelimki zorladiniz, kesicinin devreye girip sisteme zarar vermemesi sağlanir. Manuele alip hangi vitesdeysem sonuna kadar zorlarim bozulmamasi gerek, bozuluyorsa kullanici hatasi dememeli üretim hatasi demeli bence... Şanziman 2. kez yenilenecek anlaşilan. Garanti varken değişir de garanti bitince uykulari kaçarir bu şanziman...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, goodpasture :

şanzıman arızası 1 vites valfinin yanması olarak tespit edilmiş..güya kullanıcı hatasıymış aracı 1. vitesde zorlayınca meydana gelmiş(birincisi aracı zorlayacak olsam neden 1. vites de zorlayayım ikincisi dağlık bir şehir de nerede zorlayabilirim şaka gibiler)..servis fabirkaya aracın kullanıcısının doktor olduğunu soytarı tarzı bir kullanım yapmayacağını(kendi tabirleriyle) gayet sakin kullanan bir olduğunu belirtmiş güya..fabrika da o zaman iyi niyet göstergesi olarak garanti kapsamında değişimi yapalım demiş..gelin de inanın..

ya fabrikanın çok laubali bir anlayışı var ya da servis beni geri zekalı zannediyor..

mazda araçlarını çok seviyorum ama bundan sonra içimden gelmese de almak isteyenlere engel olacağım hak götürmez bir gerçek..

Diyelimki zorladiniz, kesicinin devreye girip sisteme zarar vermemesi sağlanir. Manuele alip hangi vitesdeysem sonuna kadar zorlarim bozulmamasi gerek, bozuluyorsa kullanici hatasi dememeli üretim hatasi demeli bence... Şanziman 2. kez yenilenecek anlaşilan. Garanti varken değişir de garanti bitince uykulari kaçarir bu şanziman...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şanzıman arızası 1 vites valfinin yanması olarak tespit edilmiş..güya kullanıcı hatasıymış aracı 1. vitesde zorlayınca meydana gelmiş(birincisi aracı zorlayacak olsam neden 1. vites de zorlayayım ikincisi dağlık bir şehir de nerede zorlayabilirim şaka gibiler)..servis fabirkaya aracın kullanıcısının doktor olduğunu soytarı tarzı bir kullanım yapmayacağını(kendi tabirleriyle) gayet sakin kullanan bir olduğunu belirtmiş güya..fabrika da o zaman iyi niyet göstergesi olarak garanti kapsamında değişimi yapalım demiş..gelin de inanın..

ya fabrikanın çok laubali bir anlayışı var ya da servis beni geri zekalı zannediyor..

mazda araçlarını çok seviyorum ama bundan sonra içimden gelmese de almak isteyenlere engel olacağım hak götürmez bir gerçek..

Mazda Türkiye ile bu konuyu görüşün bence... Saçma sapan açıklama yapılmış. Bu şanzımanı siz kolay kolay bozamazsınız. İstediğiniz kadar zorlayın dip gaz yapın motorun torkunu, gücünü çok rahat kaldırır o şanzıman...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynı şanzıman, daha yüksek güç üreten motorlarla birlikte de kullanılıyor. Sizden kaynaklı bir şey olması imkansız

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...