Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Şanzıman Sorunu


goodpasture
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

gerçekten çok geçmiş olsun. insan bi kere soğumaya görsün. artık hiçbi şe fayda etmez. zaten kullanıcı hatası zırvası da neymiş! anlamsız.

şahsen ben bu aracımı almadan önce diğer markalara da şans vermek istedim. 2-3 hafta boyunca ince eleyip sık dokudum ve kafama superb ve scirocco yu koydum. yine bunlar üzerine yoğunlaşırken bir sürü olumsuz şeyden etkilendim ve tekrar mazdaya geri döndüm. mazda cephesinde bütçeme uygun 6 ve 3 baktım ve şimdiki aracımı aldım.

özellikle sciroccodan vazgeçmeme sebep olan arkadaş da bu linkteki arkadaştı

http://m.arabam.com/otomobil-haberleri/danisman/scirocco-dsg-si-neden-sorun-cikariyor-/288128

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aracın garanti kapsamında arızalı parçası değişecek..bakalım tamir süreci bitmeden satmanın yollarını aramaya başladım..bir daha bineceğimi zannetmiyorum..hayırlısı olsun artık..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir defa benim bildiğim kadarıyla servisler direkt olarak japonya fabrikayla görüşemezlerki...

Türkiye distribitörünün servis ve garanti bölümündeki yetkililerine konuyu aktarırlar onlar direkt olarak japonyayala görüşürler...

Prosedür böyle ilerler diye biliyorum...

Garanti kapsamında servislerin yaptığı bütün masrafları o ülkenin distribitörü karşılarlar... distribitörlerde japonyadan...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aracın garanti kapsamında arızalı parçası değişecek..bakalım tamir süreci bitmeden satmanın yollarını aramaya başladım..bir daha bineceğimi zannetmiyorum..hayırlısı olsun artık..

Sat kardeş sat :( lanet mi var göz mu var o arabada? 28'i Diyarbakır'a geliyorum bu arada. En yakın servis o kaldı . Kelleyi koltuğa alıp gelecez artık

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaslar bu sorun 2014 mazdalarin buyuk kisminda goruluyormus belli bir km veya kullanimdan sonra. Serviste konustugum arkadasim en az 5 aracin sanzumanini garantiden degistirdiklerini soyledi ve hatta fiyatida 17 bin arti kdv, tabj garantiden degistiginden para cikmiyor sizden. 1 den 2 ye gecerken bu sorun oluyormus genelde. Gecmis olsun sizede.

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2015 model de değişim hatta komple araç değişimi yapıldığını hatırlıyorum. Bir seride hata var deniyordu ama öyle olsa gerekli çağrı yapılıp değiştirilirdi diye düşünüyorum. Genelleme yapmamak lazım bence bazı üretim hatalı olan çıkıyor aradan sorun onlarda oluyor gibi.

SM-N900 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2015 de olmuyor demedi zaten arkadaşım ama değişim yapılan 5 şanzımanın da 2014 araca ait olduğundan öyle bir mantık yürüttük. Hakikaten sıkıntılı bir durum, birde düşünsenize garanti sürecinden sonra bu arızanın meydana geldiğini..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Türkiye'de gerçekten bazı araçlar harici (Honda civic'ler gibi) otomatik araca garantisiz binmek gerçekten büyük risk. Uzun süredir Mazda3 araştırıyorum ancak ilk irdelediğim konu öncelikle garantinin devamı :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben gecen sene sag on farım su aldıgı ıcın oldukca agır bır sekılde tartıstım sansada garantı bır ay once bıtmıstı buna kararlı eskıme denıyor garantı bıtınce arızalar cıkmaya baslamıstı sonra ucretsız bır cok sey degıstı tabı ama ulkemızde hakkınızı aramak gercekten zor bır ıs .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yabancı sitelere bakan oldu mu konu ile ilgili? Ben baktım pek bir konu yok öyle

SM-N900 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yolda giderken şanzımandan belirgin bir ses duymuş ve araçta çekiş kaybı oluşmuş. Durup aracı stop etmiş ve bir süre sonra tekrar çalıştırdığında her şey normal görünüyormuş. Tekrar yola çıkıp bir süre gittiğinde aynı şey tekrar olmuş. Aracı stop edip çalıştırınca yine her şey normal görünüyormuş. Check Engine ışığı yanıyormuş en son. Servise gidip baktıracakmış.

Böyle şeyler okudukça tırsmaya başladım. Önceki aracımın forumunda (Clio3) otomatik vitesle ilgili problemler ve yoğun trafikte ısınma problemleri alıp başını gitmişti. Sevinmiştim manuel aldım diye.

Mazda 3'ü alırken bunlar aklıma gelmedi değil, ama güvendim ve üzerinde durmadım açıkçası. Son günlerde bu konuları okudukça vites koluna daha bir nazik davranıyorum (keşke şanzıman sağlığı bir tek kola kalsa). :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben hala binlerce araç içinden çıkmış birkaç arızanın hepsinde olacak görüşünde değilim. Nihayetinde tork konvertörlü bir şanzıman otomatikler içinde en sağlamı diye geçmez mi

SM-N900 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Günümüzde ikinci elcilerin favori araçlarından otomatik Hondalar, aslında 1990lı yıllarda geliştirilen 5 ileri tam otomatiklerin hataları düzeltilmiş ve revize edilmiş son hali otomatik şanzımanlara sahip. Teknolojisi rakiplerinin bayağı gerisinde ama basit sistemi sayesinde kolay arıza vermiyor ve arıza durumunda tamiri kolay. Bizim gibi gelişmekte olan ve paranın zor kazanıldığı ülkelerde de haliyle tüketicinin önceliği konumuna yerleşiyorlar.

Ancak bu eski sistem tork konvertörlü şanzımanlar sağlamlıkları yanında ciddi derecede yakıt tüketimini arttırmaları ve aracın gücünü törpülemeleri nedeniyle özellikle avrupalı kullanıcılarca tercih edilmeyen şanzıman tipiydi. Günümüzde ise tork konvertörlülerin bu dezavantajlarını elimine etmek için farklı geliştirmeler yapılmaktadır. Ama günümüz otomotiv sektöründe rekabet ve karlılık faktörleri nedeniyle artık geliştirme sonrası test süreçlerine yeterli seviyede olmadığını düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tork konvertör denilince ZF olacak. Ne güç kaybı, ne fazla yakıt tüketimi, ne de arıza. 

Şuan peugeot grubunun kullandığı Aisin ( japon) de gayet başarılı. Manuelden daha hızlı, yakıt tüketimi manuel ile aynı. 

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fizik kuralları gereği manuelden aktarma kaybı olacaktır ama bunu %10lardan çok daha düşük seviyeye düşürme ve manuele oranla daha fazla vites sayısı konumlandırarak çok mükemmel kalibrasyon ile elde ediyor. Geleceğin şanzımanları onlar zaten :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomatik motion aracımı izmir yeni otomotiv mazda ya  verdim ve sıfır km motion manuel aldım kafam rahat, yakıt şimdiden 1 lt düşük, tavsiye ederim O0

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, M.E.G :

Şuan peugeot grubunun kullandığı Aisin ( japon) de gayet başarılı.

Bizim tork konvertörlülerin markası, adı sanı nedir peki?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...