Jump to content

Bir Devir Kapanıyor Mu ?


Mümin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

MPV’ler için lale devri bitti mi?

Bir devir kapanıyor mu?

Son zamanlarda sık sık bahsettiğimiz bir konu olan crossover/SUV’ların yükselişi, bir sınıfın da önemli derecede yara almasını tetikledi. Avrupa’da geçtiğimiz yıl 587 bin 215 adet MPV sınıfında otomobil satıldı.

Bazı otomobil üreticileri de satışların 2015 yılında yüzde 13 oranında düştüğü MPV sınıfından çekilmeye başladı. Volkswagen Grubu kanatları altında faaliyet gösteren Çek otomobil üreticisi Skoda, crossover/SUV segmentinde odaklanmaya karar verdi ve geçtiğimi aralık ayında MPV sınıfındaki oyuncusu Roomster’in üretimini bitirdi. Böylelikle; Honda, Mazda, Fiat ve Seat’tan sonra MPV’sine veda eden bir başka otomobil üreticisi de Skoda oldu.

Analistler, 2011 yılında Avrupa’da 800 bin adetlik satışa ulaşan MPV’lerin 2020 yılında 400 bin adet civarında satılacağını tahmin ediyor. Geçen süre boyunca crossover/SUV’ların saltanatı ise devam edecek.

MPV’lere veda eden otomobil üreticilerinin yanında bu sınıfta halen kazanan üreticiler de yok değil.

1236105064867.jpg

 

Kaynak


Tüm haberi görüntüle

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Mehmet Özdemir :

azalarak değil, hemen bitsin mümkünse.

Benim de gözüme çok çirkin görünüyorlar, ondan dolayı mesajınız hoşuma gitti ama bir arkadaşım picasso aldı, aracın güzel özellikleri de yok değil. Arkada oturanlar için çok ferah mesela. Ön koltukların arkasına, otobüslerde olan üzerine yiyecek içecek konulan, açılır kapanır plastik tablalardan koymuşlar. Bayaa da geniş diz mesafesi olarak da, panoromik cam tavanı da var. Bir de otobüslerdeki gibi havalı süspansiyonları olsa... Aracı sanki arkada seyahat edenler için yapmışlar. Ne kadar konfor sunar onu bilemiyorum ama hizmet ettiği bir amaç var bence. Hep gözüme çirkin görünmüştür ama tanıdığım biri alınca inceleme fırsatım oldu. Benim araçtan beklentilerimin pek çoğunu karşılamadığından eminim ama göründükleri kadar da kötü olmayabilirler :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Burada aslında şunu konuşmak lazım bence, Avrupa'da MPV yerine daha çok şimdilerin Sport-Tourer ı ya da en bilinen kavramıyla StationWagon araçları çok kullanılıyor...Nedenleri ise Taxi ücretleri inanılmaz yüksek Avrupa'da ve değişken... Taxiler farklı şirket / işletmelere ait oldukları için açılış, km başına ücret ve çalışma bölgesi (bir semtin taksisi belirli yakın semtler olan çalışma bölgesinde bir yerden bir yere giderken daha ucuz, bölge dışına çıkarsanız km başına çok yüksek ücretlendiriyor) ücretleri yüzünden insanlar her işlerini halledebilecekleri fonksiyonel araçları tercih ediyorlar. Bu da StationWagon olarak tercih ediliyor. (Italya hariç, İtalya'da sokaklar çok dar, özellikle Roma'da her araba vuruktur ve lüx araba göremezsiniz, çünkü insanlar bildiğiniz çarpa çarpa arabalara kendi araçlarına yer açar ve park ederler...Smart'ın büyük kaldığı sokaklar ve tuhaf araçlar var orada...)

Ben nedense seviyorum MPV leri arkadaşlar...

Grand Voyager var Polonya'da bizde mesela, inanılmaz keyifli bir araç.

7 kişi rahat rahat gezebiliyorsunuz kalabalık aileyseniz...

Vakti zamanında Opel Zafira da kullanma şansı bulmuştum 2006 idi sanırım o da keyif vermişti bana...

Bence SUV / Crossover ve MPV farklı hedef kitlelere sesleniyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Nomalde böle bir etkisi olmaması gerekirdi  çünkü ben günümüz suv araçlarla bu MPV leri aynı ihtiyacı karşılayacak iki araç gibi görmüyorum tabii tercih sadece genişlik ise çogu D sınıfı sedan bile bazı suvlardan daha geniş lakin tüketiciyi etkilemiş gözüküyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...