Jump to content

Mazda, Yeni Rotary Motor İçin Patent Başvurusu Yaptı


MazdaClubTR
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazda, RX-VISION ile rotary motor konusunda yeşeren ümitlere bir yenisi daha eklendi. 24 Mart 2016 Mazda Amerika Paten Bürosu, Mazda'nın Aralık 2015'te yaptığı başvuruyu US 2016/0084158 A1 numarası ve "Rotary Piston Engine Mounted on Vehicle" başlığı ile yayınladı.

Peki SKYACTIV-R diye adlandırılması beklenen bu motorda özel olan ne ? Hemen söyleyelim, motor 180 derece dönmüş görünüyor. Yani egzoz manifoldu yukarıda iken emme manifoldu aşağıya çekilmiş görünüyor.

mazda-rotary-patent_1.jpg

Peki Mazda mühendisleri bunu neder tercih ettiler ? Cevabı aslında oldukça basit, emme manifoldunun yeterince uzun olması performansı arttıracaktır. Ek olarak egzoz manifoldunun motorun üstünde olması egzozun motordan çıkış ve turboya giriş mesafesini kısaltacak ve turbo(lar) egzozun üstüne yerleştirilecektir.

Aşağıdaki linkte sizlerin de ulaşabileceği patent başvuru dokümanındaki anlaşılması zor sözcüklerden anladığımız kadarı ile Mazda yeni motorunda sadece bir mucize değil bize yüksek bir performans da vaad ediyor. SKYACTIV-R 'de Mazda'nın bir mi iki mi turbo kullanacağını bekleyip göreceğiz. Beklentimiz iki olması çünkü daha çok daha iyidir. Her zaman

new-mazda-rotary-engine-presented-in-patent-application-106139.pdf

mazda-rotary-patent_2.jpg

mazda-rotary-patent_3.jpg

mazda-rotary-patent_4.jpg

mazda-rotary-patent_5.jpg

mazda-rotary-patent_6.jpg

mazda-rotary-patent_7.jpg

Kaynak


Tüm haberi görüntüle

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 dakika önce, Mutlu Tekir :

Piston şeklini değiştirmemişler, acaba aşınma sorununu nasıl aştılar.

Mutlu, patent dokümanı bir hayli detaylı. Bu bilgi orada var mı bilmiyorum ama senin ilgi alanın olduğu için belki bir çıkarımda bulunabilirsin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19 dakika önce, Burak :

Mutlu, patent dokümanı bir hayli detaylı. Bu bilgi orada var mı bilmiyorum ama senin ilgi alanın olduğu için belki bir çıkarımda bulunabilirsin.

Baktım Burak abi şimdi. Apex seal lardan bahsediyorlar ve rotorun üçgenimsi şeklinde bir değişiklik yok. Bir farklılık göremedim anlatılanlarda.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

28 dakika önce, Burak :

Tutku haline gelmiş demek ki :)

1967-2012 arasında 45 sene üretmişler; dünyada Wankel'i üreten tek firma, bırakmak istemiyorlar.

 

Pistonun şekli değişmez, matematiksel temeli var onun, aynı şekilde blok iç yüzeyi de. Görüldüğü kadarıyla hava giriş ve egzos çıkışları üzerinde değişiklik yapmışlar, atmosferik motordan turboya geçmişler.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

geçmişten günümüze, gelişen malzeme kalitesi, yeni malzeme buluşları, yeni alaşımlar  vs. keşfettiler/denediler/ kullanmaya başladılarsa

yani sadece malzeme değiştirerek bile bir çok sorunun önüne geçebilirler belki

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bence de yapılan değişiklik emisyonla ilgili, cunku 2010 başlarında Mazda'nın başını çok ağrıtan şey olarak çıkıyordu emisyon hep. fakat mevcut rx8'lerde bakımlı olanlarda emisyon hiç te kötü değil aslında ben bir gün katalizörsüz ölçüm yaptırmıştım ne cıkcak diye, hatırladğım kadarıyla bir lambda değeri sınırların dışında çıkmıştı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda bu ürünü dünya genelinde satmayı istiyorsa emisyonları belli standartlara oturtmak zorunda olduğunu anladığında üretimi durdurdu. Özellikle Avrupa'daki katı emisyon kuralları neticesinde bu aracı Avrupa'ya sokamayacağını biliyordu. Sanırım ar-ge belirli bir seviyeye gelip bu normları yakalayabileceğini anlayınca da konuyu tekrar gündeme aldı çünkü bir ara wankel motorun tamamen öldüğü düşünülürken ortaya birde Mazda RX-VISION çıktı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...