Jump to content

Kullanılmış Mazda RX-8 satınalma rehberi 22.Ekim.2015


Revivo73
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

 

Merhaba bir arkadaşın kelebek valf nasıl temizlenir sorusu üzerine video önermek için youtube 'a bakarken tesadüfen denk geldiğim bir video. Amerika Kuzey Virgina'dan Ray isimli RX-8 ustası, 2.el RX-8'lerde nelere dikkat edileceğini anlatıyor. 

Kendim birçok şeyini bildiğim halde bilmediğim bazı ayrıntıları öğrendim bazı ayrıntılar da doğrulanmış oldu. Örneğin, hava filtresi modifiye edilmemiş, OEM olmalıdır cunku MAF sensöründen en iyi akış sağlanır diyor.  SSV sıkışmamış olmalıdır. Radyatör altındaki siyah plastik tepsi yerinde olmalıdır. Çok basit kazada bile yerinden cıkar ve yedeği pahalıdır. Radyatöre fırlayacak taşları önler ve araba altından havanın düzgün akmasını sağlar. Arka amortisörler bozulması yaygındır, üzerinde fazla yağ birikmemiş olmasına dikkat edin. Kat konvertör üzerindeki 2 sensör erimemiş olması gerek cunku 600 dereceye kadar ısınır, kızıl renge ulaşır . A/C düğmesinin sağındaki arka rezistans butonu kolaylıkla kırılıyor diyor ve zaten kırılmış düğme örneği gösteriyor. Güneşlikler menteşelerinden gevşeyip önünüze düşebiliyor, onları da kontrol edin diyor.

Videoda lastik basınç göstergesi ve fabrika çıkış yedek lastik te gösterio ancak onlar benim araçta yok, Türkiye'ye gelen hiçbir RX-8'te de yok. Bu arada; Kuzey Virginia, Amerika Savunma Bakanlığının merkezi olan Pentagon'un bulunduğu yer aynı zamanda .)

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abı ssv nın gorevı tam olarak nedır. sıkıntı oldugunu nasıl anlarız? sen daha onceden bahsetmıstın sanırım sen temızlıgınıde yapmıstın bunun daha once. bıraz bızı bılgılendırırsen sevınırım :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynen kelebek valf temizleme yani Throttle Body Cleaning ile arattırırken denk geldi. Genelde yeni cekilmiş videoya denk gelince tamamını seyrediyorum, cunku RX-8'le ilgili unutulan şeylerden bahsediyor ve yeni konulardan bahsediyor, yenilik oluyor. Videoda arabanın altına girip, en ücra köşelerin bile resmini cekmiş adam. Bir de hava filtresi orjinal/OEM olmalıdır diyor ya, o da tam düşündüğüm şeydi. Orjinal filtreye bakınca dev gibi bir kutu, en yüksek hava miktarını cekebilmek için özel tasarlanmış. Onu kaldırıp yerine AEM Intake gibi başka filtreler koyuyorlar. Bir kere öyle koyunca alttaki filtre yuvası görüntü olarak sırıtıyor yani işin görüntü boyutu fiyasko. Üstüne bir de yağmurlu havada filtreden su alıp motoru bozma durumu var ki bu fiyaskodan da ötede. Mazda 1960'lardan beri bu işi yapıyor, oraya öyle filtre koyduysa onu kullan işte neyine batıyor.

@qwertykam  ssv'yi ben de tam bilmiyorum cunku bende hiç soruna yol açmadı; herhalde ben ve önceki sahipleri onu zorlayacak şekilde kullanmadıkları için olabilir. Sadece videoda geçtiği için alıntıladım. Birçok RX-8 sahibinin sorun yaşadığı bir parça.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...