Jump to content
Sergio_01

Mazda 3 1.5 Skyactiv vs. Ford Focus EcoBoost 1.0

Tavsiye Edilen Mesajlar

Sergio_01    121
Sergio_01

Dün ışıklarda focus ecoboostla birlikte kalktık sonuna kadar abandım gaza filan ama geçti gitti Ecoboost 1.0 şaştım kaldım vallahi ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.204
Mutlu Tekir

Ecoboost da, 1.5 skyactiv-g de 120 hp, ecoboost un torku yüksek olduğundan ordan kurtarıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Teknisyen    152
Teknisyen
50 dakika önce, sergio_01 :

Dün ışıklarda focus ecoboostla birlikte kalktık sonuna kadar abandım gaza filan ama geçti gitti Ecoboost 1.0 şaştım kaldım vallahi ...

O motorda hem turbo var hemde supercharger. 1.5 olması aldatmasın sizi yada 3 silindir. Tabi bu kadar aşırı besleme ile bakım idame masrafları ve ömrü ne kadardır bilmiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
hkaleli    30
hkaleli

Oysa hızlanma farkı sadece 0.6 saniye.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet    1.001
Servet

Ecoboost iyi kaçar. Benzinli ve aşırı beslemeli olması çok geniş tork bandı sunuyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
hkaleli    30
hkaleli

Focus düz vites bizimki otomatik.Focus Bizim düz vitesle çekişemez.Teknik verilerin yalancısıyım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ali    720
Ali

Arabanızla d' demi kalktınız yoksa f1 şanzuman ile kendiniz mi kontrol ettiniz? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sergio_01    121
Sergio_01

D " deydi manuale alsaydım belki geçerdim....

Sent from my iPhone using Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ali    720
Ali
10 dakika önce, sergio_01 :

D " deydi manuale alsaydım belki geçerdim....

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mazda3 d ile gittiğinizde hantal bir araç gibi gözüküyor. Bunu test araçlarında istanbul parktada yaşadım ve f1 şanzuman ile güzel ritim tutuyor ve rakibinizi zorlarsınız. Birde şanzuman tipi 4,5,6 seri kullanıma uygun. Toyota auris 1.4 dizel otomatik kullandım geçen otobanda oda aynı d' de gitmiyor bu araç hissi veriyor ama f1 şanzumana alınca baya yürüyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.456
Zealot

alt devirlerde aşırı besleme sayesinde evet ecoboost güçlüdür.  (tork konusuna takılmayın. )

yarışırken hep üst devirlerde gideceğimiz için aşırı beslemenin, düşük devirdeki göz kamaştırıcı verilerin hiç bi avantajı kalmıyor.  çünkü 1500-2000 devri hiç görmeyecek bu arabalar. 
Net çıkış gücü önemli 
ecoboost +5hp güçlü motoruyla  ve manuel şanzımanla, hatta nispeten kısa şanzıman oranıyla şaşırtmamış ve geçmiştir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
EgeG    230
EgeG

1.0 focus'a da otomatik şanzıman seçeneği gelmiş. Fakat powershift değil yine demode bir tork konvertörlü ve üstüne üstlük 1.6 powershift focus seçeneğinden daha pahalı.  Mazda'nın da Ford'un da acilen tork konvertörlü şanzımanlarını daha verimli hale getirmeleri gerekiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
alpulusoglu    20
alpulusoglu
09.06.2016 at 21:32, EgeG :

1.0 focus'a da otomatik şanzıman seçeneği gelmiş. Fakat powershift değil yine demode bir tork konvertörlü ve üstüne üstlük 1.6 powershift focus seçeneğinden daha pahalı.  Mazda'nın da Ford'un da acilen tork konvertörlü şanzımanlarını daha verimli hale getirmeleri gerekiyor.

bana gore mazdanın turbo kavramını artık uygulaması gerekıyor cok musterı kaybettı bu tork ve beygır gucu yuzunden zamanında otopark.com test yapmıstı yenı kasa ıle herseyı guzel motor yavas kalıyor dedı gozumle gordum fazla sayıda ınsan arabadan vazgectı 2011 mazda 3 sahıbıyım ufak tefek cıtır oynayayım dedım yakıtı cıktı 12 lıtreye yahu ben ferrari kullanmıyorum 2016 model audi a3  ısıklarda bır uzdu o gun bu gundur mazda zevkım kalmadı acıkcası . yenı motor teknolojısı dedıler noldu ne a3 ten ne az yakıyor nede daha guclu  fıyatlarıda yakın su anda . arkadas sen fıyatını premıum a cıkarıyorsan onun hakkını vereceksın arkalarda havalandırma yok otomatık park yok beygır gucu tork yok servısler benı uzuyor anadolu yakasında servıs servıs dolastıgımı bılırım soguttular arkadas sonunda mazdadan .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
EgeG    230
EgeG
17 saat önce, alpulusoglu :

bana gore mazdanın turbo kavramını artık uygulaması gerekıyor cok musterı kaybettı bu tork ve beygır gucu yuzunden zamanında otopark.com test yapmıstı yenı kasa ıle herseyı guzel motor yavas kalıyor dedı gozumle gordum fazla sayıda ınsan arabadan vazgectı 2011 mazda 3 sahıbıyım ufak tefek cıtır oynayayım dedım yakıtı cıktı 12 lıtreye yahu ben ferrari kullanmıyorum 2016 model audi a3  ısıklarda bır uzdu o gun bu gundur mazda zevkım kalmadı acıkcası . yenı motor teknolojısı dedıler noldu ne a3 ten ne az yakıyor nede daha guclu  fıyatlarıda yakın su anda . arkadas sen fıyatını premıum a cıkarıyorsan onun hakkını vereceksın arkalarda havalandırma yok otomatık park yok beygır gucu tork yok servısler benı uzuyor anadolu yakasında servıs servıs dolastıgımı bılırım soguttular arkadas sonunda mazdadan .

Performans olarak bende tatmin olmuyorum ama düz vites skyactivlerde durum pek böyle değil. Yeteri kadar performans ile az tüketim sunabiliyor ama dediğiniz gibi aynı fiyata rakipleri motor olarak çok daha verimli.  Turbo teknolojisi artık eskisi gibi değil.  1.4 TSI ACT, 1.6 T-GDI, yeni nesil THP motorlar gibi motorlar daha verimli ve piyasadaki şanzımanlar da çok daha gelişmiş durumda. Fakat bu otomatik şanzıman oldukça, turbo motora geçilse bile verimlilikte sorun olur bence. mondeo ve insigniada gördük eski tip tork konvertörlülerin iyi motorlarda bile iyi sonuçlar veremediğini.  Bence önce şanzımana el atılması lazım :D Hatta direk peugeot, citroen ve volvo'nun kullandığı Aisin tork konvertörlü şanzımana geçilse fıstık gibi olur :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×