Jump to content

Yeni Yol Arkadaşım Hyundai Sonata NF 2.4


Mursel_Balci
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

39 dakika önce, emregc :

Şöför tarafı cam otomatiklerinin gri renkli sıfır plastiği  bende var lazım olursa bilgin olsun, bendeki bej rengi nin tuşları bozulmuştu parçacıda uygun fiyatlı gri bulabildim, sadece tuşları kullanıcam henüz yaptırmadım...

Teşekkür ederim Emre Bey, bu araçlarda şöför tarafı cam düğmesinin bozulması kronik bir sorun sanırım. Benim aracınki de bozuktu yani bozuk derken iç kısımdaki tırnak kırılıyor ve düğme düşük bir şekilde duruyor. ben düğmeyi söküp iç kısmına bir yay koyarak bu sorunu hallettim. Eğer kendiniz değiştirmek isterseniz ben de sökme takma fotoları mevcut. buraya da yükleyebilirim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet aynı şekilde bendeki tırnak da kırık olunca idareten tuşların yerini değiştirdik, diğerleri iptal oldu tabi :) parçayı ebay fiyatına imparator otomotiv bostancı da  yeni buldum..

Sağ taraftaki tuşda bir çalışıyor bir çalışmıyor,henüz düşük durmuyor ancak yay gibi çözümleri işe yarayacaksa resimleri görmek isterim.. Hem bu tamirat tüm markalarda  işe yarayabilir..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracın şöför camı düğmesinde sorun var iç kısımdaki tırnağı kırılmış çalışıyordu ama aşağı düşük vaziyette duruyordu. 
Bende alt kısmına bir yay ilave ederek sorunu çözdüm. 
Hazır kapı pandizotunu sökmüşken görüntüsü hoşuma gitmeyen ışıklı logo aydınlatmasını da söktüm.
Ayrıca bagaj açma tuşu geri çekince bazen çekik vaziyette kalıyordu. Biraz wd 40 sıktım şimdilik sorun yok. 

P_20160513_073546.jpg

P_20160513_073621_1_p.jpg

P_20160513_074228_1_p.jpg

P_20160513_074341_1_p.jpg

P_20160513_074506_1_p.jpg

P_20160513_074535_1_p.jpg

P_20160513_075110_1_p.jpg

P_20160514_224807.jpg

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkürler , çok güzel bir örnek oldu, düşük tuş çok sinir bozucu oluyor, bende arkadaki sağlam tuşu düşük tuş yerine,  öne taşıdım ancak bu sefer diğer camları açma kapama işi iptal oldu :) ...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sizi gidi Sonata'cılar sizi... Vallahi iki otomobil tutkunu bir araya geldi. İki arkadaşımızda da Sonata var..Bizleri çok güzel hareketler beklediği kesin. :tey:

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 saat önce, emregc :

Teşekkürler , çok güzel bir örnek oldu, düşük tuş çok sinir bozucu oluyor, bende arkadaki sağlam tuşu düşük tuş yerine,  öne taşıdım ancak bu sefer diğer camları açma kapama işi iptal oldu :) ...

ben de ilk başta aynı işi yapmıştım sol arka ile sol ön tuşun yerini değiştirmiştim. sol ön tuşun sol arkada çalışmamasının nedeni arka tarafında küçük bir çentik var orası engel oluyor. orası kesilirse ön taraftaki gibi çalışabilir. bende diğer camlarda sorun olmamıştı. sol ön tarafı da yay koyarak halledince şu an sorunsuz bir şekilde kullanıyorum. 

Ayrıca bugün topkapı tarafına gitmiştim aracı parkettim camı kapatacağım katur kutur bir ses geldi cam kapanmıyor. elle filan denedim nafile. Bende söktüm kapı pandizotunu iç kısımdaki kapağı da söktüm cam hareket etmediği için vida açma delikleri var normalde ama oraya denk gelmiyor zor zor alt kısımdan anahtarla camın vidalarını gevşettim. camı araya tornavida sıkıştırarak geçici olarak kapattım. Biraz önce de krikoyu komple söktüm telin bazı parçaları kopmuş ve mekanizmayı sıkıştırmış. Sorunlu teli krikodan ayırdım. Yarın tel işi yapan bir yerde yeni tel yaptırmayı düşünüyorum. Bakalım inşallah telle hallederiz de  komple krikoya mal olmaz bu iş. kapakla beraber bayağı pahalıdır. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba Arkadaşlar bir üst mesajda da bahsettiğim gibi cam krikosunda problem olmuştu. Yüksel ustanın yanına gittim sordum o da tel işi yapan bir yere yönlendirdi. 10 tl ye teli değiştirdim ve geri topladım. şu an sorunsuz bir şekilde çalışıyor. 

P_20160614_235413.jpg

P_20160614_235453.jpg

P_20160615_001649.jpg

P_20160615_002406.jpg

P_20160615_002504_1_p.jpg

P_20160615_002534.jpg

P_20160615_002621.jpg

P_20160615_003239_1_p.jpg

 

Bu teli yaptırdığım yer 

P_20160615_113130_1_p.jpg

 

Bu da telin yeni hali

P_20160615_121151_1_p.jpg

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17.06.2016 at 19:04, zealot :

kapının içinden strafor , xps ,köpük, taşyünü  v.s.   bişeyler çıkmadı mı ??? 

Elantrada kapı pandizotu içinde yün benzeri birşey vardı. Ama onda komple kapakla kapatılmamıştı. Bunda komple kapak olduğu için gerek duymamışlar sanırım. kapı iç kısmıyla pandizot arası komple kapalı. 

Cam krikosunu yaptık bu seferde merkezi kilit sorun çıkardı. 
şöför kapısı bazen açılmıyordu soketten şüphelendim çok cins bir soket var tırnak tutmayınca hemen geri bırakıyor. 
Önce cırt kelepçeyle geri bırakmamasını sağladım ama yine sorun çıkarınca sorunu kökten çözmeye karar verdim. 
Mevcut sokete lehim yapıp başka bir soket kullandım. 
Şu an için eskisi gibi çalışıyor umarım bir daha sıkıntı çıkarmaz çünkü bunu sökmek için kapı pandizotunu. cam krikosunu, camı, kapı açma koluna kadar kapının üzerinde ne varsa sökmek gerekiyor.

bu soketin orjinal hali

P_20160617_214144_1_p.jpg

 

lehim yapmak için üstten kestim

P_20160617_214634_1_p.jpg

 

lehimden sonra birbirine temas etmemesi için makaron kullandım

P_20160617_222556_p.jpg

 

üzerine sıcak silikon sıkıp bantla sardım

P_20160617_223136_1_p.jpg

 

çekince zarar görmemesi için kenardan cırt kelepçeyle sabitledim soketin son hali bu şekildedir

P_20160618_003957_1_p.jpg

 

Bu da arızalı soket tırnak olmazsa kesinlikle tutmuyor. 

P_20160618_004138_p.jpg

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Merhaba Arkadaşlar, 
İç aydınlatmalara da yavaş yavaş el atmaya başladım. 
Tavan lambası, Harita okuma lambaları, Ön ayak aydınlatmaları ve Bagaj aydınlatmaları Led yapıldı. Bunlarda geniş açılı gün ışığı rengi modül led kullandım. Şerit lede göre çok daha iyi bir aydınlatma sağladı. ben modül ledden çok memnun kaldım. kullanacak arkadaşlarada tavsiye ederim. 

Öncelikle Bagaj aydınlatmasını Yaptım.
Malum bagajda sürekli bir şeyler arayan birisi olarak aydınlatmanın iyi olması şart. mevcut aydınlatma bir adet ampülle sağlanmış ve mum ışığı gibi. Ben mevcut ampülden hat alarak modül led kullandım. Sonuç harika oldu. 

P_20160624_013706_1_p.jpg

P_20160624_013715_1_p.jpg

P_20160624_015829.jpg

P_20160624_020034.jpg

 

Bu resimlerde tavan aydınlatmasına ait. 
Tavan lambasını sökmek için herhangi bir vida bulunmuyor kenarlarından tırnaklı şekilde çıkıyor. Lambanın içinde bayağı geniş bir alan var burada da yine modül led kullandım. Ledleri yapıştırmak için Dekota denilen reklamcıların kullandığı malzemeden kullandım

P_20160623_014411.jpg

P_20160623_014416.jpg

P_20160623_014419.jpg

P_20160623_021608.jpg

P_20160623_021613.jpg

P_20160623_022404.jpg

P_20160623_023138_1_p.jpg

P_20160623_023158.jpg

P_20160623_024025.jpg

P_20160623_121407_1_p.jpg

 

bunda da sonuç çok iyi oldu hatta fazla mı aydınlık oldu diye endişe ettim. bu tavan lambası arka ayak kısımlarını da iyi bir şekilde aydınlattığı için arka ayak aydınlatması yapmadım.

Bu resimlerde Harita lambalarına ait. Ben harita lambalarını tavan lambası yanınca yanacak şekilde ayarladım. bunun için 2 adet diyot kullandım. tavan lambası yanınca harita lambaları da yanıyor. ama harita lambalarını düğmesine basıp yakınca tavan lambası yanmıyor. bunun için elektrik hattını sol direğin içindeki sari kablodan aldım. Bunda da yine modül led kullandım. harita lambalarını sökmek için gözlüklüğün içindeki iki vidayı çıkarmak gerekiyor.

P_20160624_020433_1_p.jpg

P_20160624_020441.jpg

P_20160624_040012_1_p.jpg

P_20160624_042115_1_p.jpg

P_20160624_042330.jpg

P_20160624_042723_p.jpg

P_20160624_200502_1_p.jpg

P_20160624_201305_1_p.jpg

P_20160624_202432_1_p.jpg

P_20160625_023709.jpg

Bu resimlerde ayak aydınlatmalarına ait. tavan lambası arka ayak kısmını iyi aydınlattığı için sadece önlere yaptım. elektrik hattını yine sol direğin içindeki sari kablodan aldım. tavan lambalarıyla birlikte çalışıyor. elektrik hattını da sigorta kutusuna giden kırmızı kablodan aldım araya sigorta da ekledim. 

P_20160624_203114_1_p.jpg

P_20160624_203559_1_p.jpg

P_20160625_013729_p.jpg

P_20160625_013910_p.jpg

P_20160625_014428_1_p.jpg

P_20160625_022202_p.jpg

P_20160625_022703.jpg

P_20160625_023123_1_p.jpg

P_20160625_023134_1_p.jpg

P_20160625_023753.jpg

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba Arkadaşlar, 
Amerikan park işini de aradan çıkardım. yine ayarlı amerikan park modülü kullandım. tanıdık aksesuarcıdan 30 tlye aldım. bu modülün güzel tarafı ışık şiddetini ayarlayabilmeniz ve istemediğiniz zamanda düğmeden kapatabilmeniz. Resimlerde sağ sol sinyaller için elektrik hattını aldığım yerler mevcut. sağ sinyalden sol tarafa kablo çektim. +12 voltu da direk aküden aldım araya bir de sigorta yerleştirdim. 

P_20160613_102557_1_p.jpg

P_20160613_103509.jpg

P_20160613_103518.jpg

P_20160613_104012_1_p.jpg

P_20160613_110820_1_p.jpg

P_20160613_112336_1_p.jpg

P_20160618_015733_1_p.jpg

P_20160618_020045.jpg

IMG_4709.JPG

IMG_4720.JPG

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

Merhaba Arkadaşlar,
Cam açma düğmelerini maviye çevirdim. led olarak smd led kullandım. 

P_20160627_010836_p.jpg

P_20160627_014938_1_p.jpg

P_20160627_014948_1_p.jpg

P_20160627_015714.jpg

P_20160627_020803.jpg

P_20160627_021234_1_p.jpg

P_20160627_215836_1_p.jpg

P_20160627_222650_1_p.jpg

P_20160627_223311_1_p.jpg

P_20160628_003434_1_p.jpg

IMG_4730.JPG

P_20160628_001442_1_p.jpg

IMG_4734.JPG

IMG_4755.JPG

IMG_4759.JPG

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu modül ledler, sizin de dediğiniz gibi şerit ledden daha iyi. Daha kaliteli izolasyona sahip ve daha dayanıklı. Cam düğmesi aydınlatmalarını keşke bizim araçlara da uygulayabilsek

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba, ben de mazdami satinca sorento almistim. İkimizin de araclari ayni doneme ait, parcalar benzer sekillerde.

Benim de cam kaldirma auto tusu ile ilgili problemim var. 1. Kademede tutarsaniz, cam kapaniyor yada aciliyor, sorun yok. Ancak 2. Kademeye cekince kitleme yapmiyor, cekili tutarsanizda röle saniyese yaklasik 4 kere cek birak yaparak cam hareket ediyor, resmen tirrrr yapiyor.

Potansiyometreli switchde mi yoksa rolede mi problem var bilmiyorum. Bazilari kondansator elektrik tutmuyorsa, kitleme yapamiyordur da dedi ama o kadar anlayacak bilgim yok. Ancak parca lehimi yapabilirim.

uploadfromtaptalk1467805290077.jpg

Bir arkadaş kapı içini sormuş, bendeki böyle:

uploadfromtaptalk1467805597629.jpguploadfromtaptalk1467805657441.jpg

2c2a396d80eb7e3e73490a4c46553649.jpg0db21f54994056d75a28bc32fbffbcaa.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam oradaki potansiyometreye bir kontakt spray sıkıp tekrar deneyin. Eğer bir düzelme söz konusuysa aynı potansiyometreyi temin edin, ileride kontakt spray de işe yaramayacaktır

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yazıları baştan sona okudum, resimler ve anlatım güzel olmuş. Elinizden de kaliteli iş çıkıyor, emeğinize sağlık.  O0  

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Hyundai'nin model atağı tüm sınıflarda son hızı ile devam ediyor ve bu gidişatın son üyesi de B Segmenti Crossover modelleri arasında yer alacak Kona modeli oldu. Güney Kore'de dün akşam yapılan resmi tanıtım ile basına tanıtılan modelin birçok özelliği ülkemiz şartlarına oldukça uygun görünüyor. 

       
      Oldukça hızlı gelişen B Segmenti Crossover sınıfında yakında VW T-Roc modeli de tanıtacak ve sınıfın diğer modelleri olarak Nissan Juke, Opel Mokka, Renault Captur, Fiat 500X, SSangYong Tivoli ve biraz daha büyük bir kasaya sahip olsalar da Toyota C-HR ve Honda HRV modellerini sayabiliriz. Hyundai'nin yeni tanıttığı Kona ise 4165m uzunluk, 2600mm dingil açıklığı ve 1550mm yükseklik ölçüleri ile sınıf ortalamalarına sahipken, 1800mm genişlik ölçüsü ile sınıfının en geniş üyesi olmasıyla öne çıkıyor. 

      Aracın dış tasarımı oldukça modern hatlara sahip ve C sütununun basık yapısı ile ön aydınlatma ve arka stop grubunun ince yapısı da sportif hissi artıran detaylar arasında bulunuyor. Ön panjur tasarımı birçok Hyundai modelinde kullanılmaya başlanmışken, panjur üstünde yer alan ince ve çizgi şeklindeki yarık, ön görünümü gereksiz yere kalabalıklaştırmış gibi görünüyor. Bu detayın ilk makyaj operasyonunda kaybolabileceğini düşünüyoruz. 
       
      Çeşitli araçların arazi özelliklerini vurgulamak için kullanılan siyah plastik tampon ve çamurluk detayları ise Hyundai Kona'da yoğun bir şekilde kullanılmış ve aracın dört bir tarafı bu siyah plastikler ile çevrili. Tavan rengi olarak siyah veya bir başka renk seçilmesi ise Crossover modeller arasında yayınlan bir moda ve Kona'ya da fazlasıyla yakışmış diye düşünüyoruz. Bu detay sayesinde aracın alt ve üstünün siyah olması şık bir görünüm sağlamış.
       
      Hyundai Kona modelinde kullanılacak motorlar ise tam da ülkemiz vergi sistemine uygun olmasıyla öne çıkıyor ve markanın B ve C Segmentlerinde yaygın bir şekilde kullanılmaya başlandı. Ayrıca üst motor seçeneklerinde 4x4 seçeneğinin de sunulacağı belirtilenler arasında yer alıyor. Bu motorlar ve teknik verileri şu şekilde yer alıyor.
      1.0lt turbo-benzin 3 silindir 120ps-175nm, 6 ileri manuel
      0-100km/saat hızlanma: 12 saniye
      Maksimum hız: 181km/saat
      1.6lt turbo-benzin 4 silindir 177ps-265nm, 7 ileri DCT otomatik
      0-100km/saat hızlanma: 7,7 saniye
      Maksimum hız: 210km/saat
      1.6lt turbo-dizel 4 silindir 136ps-300nm (Detaylar henüz belirtilmiyor)
       
      Görüleceği gibi sunulan motor seçenekleri ülkemiz için oldukça uygun ve bu motorlara önümüzdeki yıl tam elektrikli bir motor seçeneğinin de ekleneceği ve 400km civarında bir menzile sahip olmasının planlandığı da açık bir şekilde belirtiliyor. Hyundai Kona'nın 2017 yılı sonunda ülkemizde satılmaya başlanması ve fiyatının da Nissan Juke benzeri olması beklenebilir.
       
       
       
       
       
       
       
       
       
         
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
        Kaynak: SekizSilindir
    • EgeG
      Yazan: EgeG
    • Yılkı
    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Yeni Hyundai i30 tanıtıldı. 



       


      Şahsen bu sefer beğenmedim. Dış tasarımda arabaları birbirlerine benzetme mantığını doğru bulmam ama arka kısmı egea Hb'e çok benzettim. İç tasarımda modaya uyum sağlanmış; tabletimsi ekran kullanılmış. Halbuki Hyundai'nin eski tasarım dili çok daha güzeldi bence. Resimlerde lastikler ufak kalmış gibi gözüktü bana.
      Bir de spor versiyonu tanıtılacak.  Bakalım gerçekte görünce beğenecek miyim  
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Hyundai'nin ülkemizde üretilen i20 Active modelinin Türkiye fiyatları açıklandı. Yeni Hyundai i20 Active fiyatı 61.800 TL'den başlıyor.

      Hyundai, yeni nesil Elantra modelinin, yanında yeni i20 Active modelini de ülkemiz pazarına sunuyor. Kore'li üreticinin İzmit Ali Kahya'da yer alan tesislerinde üretilmesi ile öne çıkan i20 Active, plastik gövde kaplamaları, metal ön ve arka tampon plakaları ve gümüş renkli tavan rayları ile standart i20'lerden ayrılıyor. İlk kez geçtiğimiz yılın son aylarında yapılan Frankfurt Otomobil Fuarı'nda Avrupa pazarı için tanıtılan yeni i20 Active, ülkemizde sadece Active Elite donanım seviyesi ve iki farklı motor alternatifi ile sunuluyor. Otomatik şanzımanlı i20 Active tercih edenler için, 1.4 litrelik atmosferik benzinli motor ve 4 kademeli tam otomatik şanzıman birlikteliği 62.400 TL'den sunuluyor. Günümüz teknolojilerinin gerisinde kalan şanzıman teknolojisi ile dikkat çeken bu seçeneği dışında, modern 1.0 litrelik turbo benzinli T-GDI motor ve manuel şanzıman birlikteliği bulunuyor. Yeni Hyundai i20 Active Elite 1.0 T-GDI ise  61.800 TL fiyat ile sunuluyor. 1.4 litrelik MPi motor 100 hp, 1.0 T-GDI motor ise 120 hp güç çıkışı sağlıyor. 
      Yeni Hyundai i20 Active Teknik Özellikleri;
        1.4 100 hp 1.0 T-GDI 100 hp 1.0 T-GDI 120 hp 1.4 crdi 90 hp Motor Hacmi 1368 cc 998 cc 998 cc 1396 cc Silindir Sayısı 4 3 3 4 Motor Gücü 100 hp / 6000 d/d  100 hp / 4500 d/d  120 hp / 6000 d/d  90 hp / 4000 d/d  Maks Tork 134 Nm / 3500 d/d 171.6 Nm / 1500 d/d 171.6 Nm / 1500 d/d 240 Nm / 1500 - 2500 d/d 0- 100 km/s 11,9 sn 10,9 sn 10,3 sn 12,3 sn Maksimum Hız 178 km/s 176 km/s 183 km/s 170 km/s Ortalama Tüketim 5.6 - 5.8 l/100 km 4.6 - 4.8 l/100 km 5.0 - 5.2 l/100 km 4.2 - 4.3 l/100 km  



       
       

×
×
  • Yeni Oluştur...