Jump to content

Gaz Kesme Sorunu (1999-2001)


opr
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

  • Yanıt 56
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • mazdamx-5

    6

  • halil_i

    10

  • opr

    13

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

bende de aynı modelde araba var.  aynı sorunu ben de yaşamıştım. lpg taktırdığım için hava akışmetre bozuldu dediler. fişi çekince araç çalışmaz dediler. ama çalışıyordu. benzin filitresi dediler açtık bir baktım ki içi en az 1.kg kirlenmiş. hemen temizlettim. sonra yine aynısını yapmaya devam etti. ve o kadar usta problemi bulamazken. memeleketten yakın bir arkadaşıma danıştım. o sadece en yakın makinaya sahib bir tamirciye git enjeksiyonları temizlet dedi. ben de temizlettim şimdi canavar gibi. bunun da gerekçesi dediğim gibi mazdalar öyle arabalar ki siz öğretiyorsunuz onların fikirleri hemen değişiyor (bensin=)lpg) ve tavsiyem şayet sıralı değilse lpg bir an önce söktürün.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

halil egzos kafamı şişirdi git gide sesi artıyor :)  sökecem bu hafta

sinan29 hakılsın mazdalara lpg işi pek sağlıklı olmuyor ama taktık bir kere en azından kendini amorti etsin sökecem sıralı olduğu için sökmek şimdilik mantıklı değil

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

aynı sorunu bende yaşıyordum 94 model 323 sedan da 2000 3000 de ama bu sorunu açmak gerekirse motor stop ediyor (gaz kesme derken) değilmi yok çalışmaya devam ediyorsa o zaman bilemem...lpg li araçta motor sorunu varsa önce benzinde problem olmamasına bakılır lpg de bu kit yani beyin tabir edilen parçadaki arıza olması olabilir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Merhabalar

Benimde 1,8 1999 model Astinam'da aynı problem vardi.Busa'da yaşamama rağmen İstanbul 4Levent'teki şafak Otogaza kadar sorunumun halledilmesi için gittim.(Bursa'da çaktiklerimi yazmıyorum.)Sorunu bir şekilde çözmüşlerdi ya da ben öyle zannettim.Bir süre araçta silkeleme farketmedim.Anca zamanla dikkat edince silkeleme olduğunu fakat zor farkedildiğini anladım.Bu ararda Bursa'da sistemi taktırdığım usta azimle araştırmalarına devam edip (kendisine bir Mazda 1,5 Astina alıp)sorunun ana kaynağını tespit etmiş.Bendeki sistem Atiker marka;normalde sorun olmaması gerekiyormuş.Ancak bizim Mazda'larda eksantrik açısı değişkenlik gösterdiğinden ve bunu çok hızlı bir şekilde yaptığından o anda yeterli yakıt gönderemeyip silkelemeye neden oluyormuş.Bir çok sitem bu şekilde çalışıyormuş.Farklı çalışan sistemlerden biri BRC firmasının üretimi olan ve motorun istediği zamanda ve sitediği miktarda yakıtı gönderebilecek şekilde çalışıyormuş.Kendi aracına bunu takınca sorun direkt olarak hallolmuş.Tabi ben eski sistemi söktürüp BRC taktıramadım.Malum maliyet çok artacak ancak yeni taktıracak arkadaşlara BRC ya da aynı şekilde çalışan birkaç barka daha varmış bunlardan birini taktırmasını tavsiye ederim.Aksi halde insanın sinirlerini yıpratan bir uğraş veriyorsunuz ve sonuç sıfır oluyor.

yani bobin diyosunuz doğrumudur banada mantıklı geldi aslında ama bilen birine henüz göstermedim malum bilende bilmeyende kafasna göre bişeyleri değiştirmeye kalkıyo hele hele servisler en kötüsü bu yüzden biraz bilgi toplayıp öyle baş vurucam servise

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

landi renzoyu 1 yıldır kullanıyorum ne bir tekleme ne de başkabir sorun...

ama buji kablosu ve bujileri değiştirmekte fayda var problem varsa araçlarda.

oktanları farklı olduğundan sorun olabiliyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zaten LandiRenzo'da aynı BRC gibi çalışıyormuş.Bugün depo kapağımı takamadan gaz alıp gitmişim yeni kapak almaya gittiğimde ustaya bahsettim bu markanında da BRC gibi çalıştığını söyledi

i

landi renzoyu 1 yıldır kullanıyorum ne bir tekleme ne de başkabir sorun...

ama buji kablosu ve bujileri değiştirmekte fayda var problem varsa araçlarda.

oktanları farklı olduğundan sorun olabiliyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

halil lpg ile onların işi olmiycak sadece kontrol edicekler benzindede sorun varsa onu düzelticekler o düzelirse lpg dede düzelir umarım olmazsa artık iş lpg servisine kalıyor ne yaparlarsa yapsınlar

avrupa yakasında oturduğum için onlardan birine gidicem

ben birde bişey duydum ne kadar doğru bilmiyorum bizim arabalarda fabrikasyon bobin problemi olmuş garantinin çoktan bitmesine rağmen değiştiriyolarmış benim arabanın aynısından birinde vardı o değiştirmiş çok ilginç 9 yaşında araba

aynısı bende de vardı 99 1.5

130 bin km 5 sene kullandım

3 defa bobin arızası verdi

ikisi garantiden değişmişti

130/3=43.3 bin ortalamada değiştirmişim

servis yanlış yakıt (düşük oktan) fazla hararet yapıyor bobin izolasyonu

dayanmıyor demişti ...

bobin arızası oluştuğunda aracı kullanmamak gerekiyor.

yanmamış benzin eksoza kadar gidip katalitik konvertörü aşırı ısıtıp

hatta orada patlayıp dağıtabiliyor.....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kimi ustalar buji kablolarını değiştirtir zaten bazı arabaların.

kabloları biraz daha kalınlaştırır.elektrikçilerde el yapımı olanlardan

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

slmlar arkadaşlar, ani gaz kesme problemleri özellikle turbo araçlarda daha çok tekrarlanmaktadır. bununda sebebi araç 4000-4500 devirden sonra yapar, eğer ki tank ile regülatör arasındaki bakır borunun yetersizliği yüzünden olabilir, veya enjektörler pis gazdan dolayı pislenmişte olabilir. enjektör temizlenirse geçebilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Aynı araç aynı sorun bendede var..Zavoli marka sıralı lpg sistemi var daha baktırmak nasip olmadı ama benim birde ilk çalıştırdığımda benzinden gaza geçerken çok kapanıyor gaza bastığım halde tepki vermiyor gaza geçtikten sonrada bi proplem yok fakat  90-100 km (devirde tabiki 2500 - 3000 arasında oluyor) sabit hızla giderken sanki gaz verip bırakıomuşum gibi bi kasma oluyor ve o sizinde bahsettiğiniz kesiklik 2. viteste çok belirgin bi şekilde hissediliyor bende resmen silkeliyor..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 8 ay sonra ...

Arkadaşlar öncelikle merhabalar. Aranıza yeni katıldım. Konu eski ama google da aratınca ilk sıralarda çıkıyo. Geçenlerde konuyu gördüm ve okuyunca resmen kafayı yedim. Konu ile ilgili bir çok arkadaş yorum yapmış ve hepsininde görüşleri çok iyi ama her araçta farklı sorunlar olabiliyo hepsini okuyan bir kişi "ben şimdi napıcaaaam diye yelaş yapabilir. Bende hemen hemen aynı sorunu yaşadım ve size diyeceğim tek şey.... SAKIN ÜZÜLMEYİN SAKİN OLUN VE 222 YTL HAZIRLAYIN.

Şimdi bütün mesajlarda yer alan arkadaşların sorunlarıyla ilgili kabul ederseniz bir kaç söyulemek istiyorum.

3 yıldır 97 Model 323 Familia kullanıyorum. Geçen ay OMVL marka LPG dönüşümü yaptırdım. OMVL markasını özellikle kimse tavsiye etmedi. Tamamen kendim araştırdım ve inceledim. Şu an piyasadaki en iyi markalarla yarışır. Bazı çok tanınmış markalara bile üstünlük sağlar. Kendi standardındaki diğer markalarla kıyaslandığında çift buharlaşma ünitesi sayesinde daha çok yakıt tasarrufu sağlar. CNG dönüşümü kolaylıkla yapılabilir. Neyse uzatmadan konuya geleyim. Taktırdıktan sonra araçta sizinde bahsettiğiniz tekleme sorunu başladı. Özellikle ilk kalkışlarda ve motor 2000 devrin üstüne çıkmaya başladığında... bir de 3000 devre yaklaştığında 1 saniyelik hafif bir kasılma ve daha sonra ani bir rahatlama oluyordu. Motor relantide çalışırken ise resmen küfrediyor gibi homurdanmaya başladı. Ama benzinde hiçbir sorun yok. Soluğu Otogaz servisinde aldım. Bana buji ve buji kablolarından kaynaklandığını söylediler. Aracı sanayide JAPON araçları konusunda bir uzman! tamirciye götürdüm.  Bu teklemenin benzinde de yapabileceğini ancak çok hissedilemeyeceğini anlattı. İkna oldum. Bujileri değiştirdi. Bir süre sorun yokmuş gibi gözüksede zaman zaman aynı sorun tekrarlamaya başladı. Soluğu tekrar Otogazcıda aldım ve şimdiye kadar bildiklerimle ve yaşadıklarımla sorunun yakıt sisteminde kaynaklandığını ve benzinde hiç yaşamadığımı anlattım. Tekrar ayarları gözden geçirdiler ve bir sorun olmadığını söylediler. Ama daha servisten çıkar çıkmaz aynı sorun devam etmeye başladı. Üzerine bir de klimayı çalıştırdığımda kalkışta motor gideyim mi gitmeyim mi düşünmeye başlayınca bu seferde soluğu yetkili serviste aldım. Aracı ANTALYA MEPAZ Mazda Yetkili servisine götürdüm. Araçta güç testi yapıldı ve bilgisayara bağlandı. Bujiler yeni olmasına rağmen araca uyumlu olmadığını söylediler ve değiştirdiklerinde değişiklik çok bariz hissediliyordu. Ama problemin tamamen ortadan kalkması için yüksek gerilim buji kablo setinin de değiştirilmesi gerektiğini söylediler. Bujiler çok fazla bişey değil ama kablo seti adamı dükkandan kaçırtacak cinsten. Ama değiştiğinde binmenize gerek yok. Sorunun düzeldiğini anlamak için motorun sesini uzaktan duymanız bile yeterli. Şİmdi klimada bile inanın arkadaşlar benzinden çok bir farkı yok. O relantide bana küfrederken aşağı yukarı inip kalkıp benim sinirlerimi alt üst eden devir saatinin ibresini sanki oraya sabitlemişler gibi duruyo.

Şimdi arkadaşlar şunu söyleyeyim 98 model aynı marka 323 Famila araçtan arkadaşımda var, 1 sene önce ATİKER marka tüp taktırdı. Tık yok süper çalışıyo banamısın demiyo. Biz OMVL taktırdık adam bizle dalga geçiyodu resmen. Eğer sistemsel bir sorun yoksa sıralı LPG lerde ayarlar bilgisayarla ve benzinle oranlı yapıldığından kolay kolay hata olmuyo. Zaten hata olursa servis kabul edip hatayı düzeltiyo. Tabi servis yetkili servis ive güvenceli ise.

Arkadaşlar, bazı arkadaşlar akışmetreden bahsetmiş sakın akışmetre ile oynatmayın, bırakın ayar yaptırmayı üst kapağını bile söktürdüğünüzde kontağı kapatıp kepenkleri indirin hemen bir akışmetre şipariş edin ama orijinal olsun. Bir kere ayarı ile oynanınca bir daha asla ayar tutmuyo. Ama şu çok önemli akışmetreye gelen plastik boruları çok iyi kontrol ettirin ve görünmeyen bir çatlak bile olsa ya değiştirin yada iyi bir izole bantıyla kapatın. Motorun çalışmasını acayip etkiler.

Bir arkadaş ise distribütörde çok pahalı at nalı şeklinde bir parça olduğunu söylemiş ve bu parçanın teklemeye sebep olduğunu yazmış. Doğrudur. Ancak bu parça Mazda 323 eski kasalardadır. Bu araçlarda sıralı LPG sistemi kullanılmaz. Ayrıca bu sorunu sadece tüpde değil benzinde de yaşarsın. 1996 yılına kadar 1992 Model 323 Sedan kullandım. ALDESA marka tür vardı hiçbir sorun yaşamadım. Sadece kesicide bazen takılma oluyodu biraz bekleyince açıyodu. Çok şıkışırsam kaputu açıp üstüne pense ile vurup düzeltiyodum. Bu sorunun sebebi kesiciye gelen elektriğin yetersiz olmasıdır. Araya bir röle koyduklarında bu sorunda ortadan kalktı. Aynı araçtan 94 Modeli ailemden başka birinde vardı. O hiç tüp taktırmadı ama arkadaşın bahsettiği at nalı şeklindeki parçadan kaynaklanan teklemeyi o da yaşadı. Aslında atnalı şeklinde değil yarım ay şeklinde ve hiç bir özelliği yokmuş gibi görünen dümdüz bir parça. Amaaaaa fiyatını söylediklerinde sen delimisin yaw deyip parçacının boğazını sıktırtır. Tabi yan sanayileri de var ama asla almayın emin olun 1 ay sonra o parayı verip orijinalini alacaksınız. Özel bir yapıştırıcısı var onunla yapıştırıyolar ve manyetik olarak çalışıyo. Bunu buraya niye koymuşlar diye çok tamirci düşünmüştür. Ama gel gör işte, elin JAPONu  koymuş bi bildiği var işte.

Arkadaşlar son olarak şunu söyleyeyim tüp taktırdıktan sonra ilk ay sinirleriniz bozuluyo ama inanın MAZDA ların tüp sorunu kesinlikle yok buna inanın içiniz rahat olsun. Dediğim gibi arkadaş ATİKER ile aldığından beri 1 kere bile sorun yaşamadı düşünün ne marka tüpler var. MİLANO, BRC, LAVATO bunlar hep italyan ve kalite markalar. Piyasada öyle arabalar varki tüp taktırdıktan sonra gerçekten sahibine kafayı yedirten markalar biliyorum ama burda söylemek istemiyorum. Karalamak gibi olur.

Tüm arkadaşlara sevgiler... Amacım kimsenin görüşlerine bildiklerine ve birikimlerine saygısızlık yapmak değil sadece yaşadıklarımı arkadaşlara anlatmak eğer bilmeden yanlış anlaşılacak bir şey yazdıysam özür.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 ay sonra ...

slm arkadaşlar konu eski ama bu günlerde benimde başıma geldi birkaç kez tabi benimki depodaki gazın çok az olup pislik gelmesinden de olabilir isterseniz olayı en baştan anlatayım sürekli lpg aldığım benzinlikten pazartesi günü lpg almaya gidecektim yola çıktım ve bir focusun geldiğini görünce beklemeye başladım focus da biraz süratli geliyordu ve sanırım içindekilerde sohbete dalmıştı birden beni yolda görünce nasıl olduysa heyecanladı ve gelip çarptı aracımın sol ön sinyal tarafına vurdu.tabi focusun kapı ve çamurluk gitti ve ama inanırmsınız benim arabada kazaya ait hiçbir iz yoktu sadece sol far oynamış onuda japon yapıştırcısıyla halletim ve kırık vb bişey yok tabii o gün sigortaydı kaza tutanağıydı sanayi ustaydı derken lpg almayı unuttum ilçeye 10 km olan okuluma gittim ve geldim salı günü sabah arabamı çalıştırdım yolda giderken benzinde kullanayım birkaç gün hem biraz araba kendine gelsin diye kenara çektim ve tüpten benzine aldım ki araç gazı kesti ve istop etti uzun bir süre çalıştırmaya uğraştım araç çalışıyor sonuna kadar gaza basıyorum ama sanki rölantideymiş gibi gaz yemiyordu ve birden depodaki gazın azaldığı aklıma geldi ve acaba borularada pislikmi var diye düşünndüm ve sonra o kötü çalışma durumunda aklıma benzinden tekrar gaza geçirip denemek geldi ve o an düzeldi tabi bu olur olmaz benzinlikçiye gittim lpg almak için ama pompada problem olduğu için alamadım o günde köye öyle gittim yolda benzine aldım ve bişey olmadı dün 50 tl lik lpg aldım tam yola çıktım üçüncü viteste hafif bir yokuşu çıkarken yine sanki gaz pedalı çalışmıyormuş gibi araba teklemeye başladı  1 ya da 2 metre tekledi ve düzeldi ama farkettiğim bunu yanızca sabahları yapıyor ve bu olay esnasında sabahları duruşlarda stop ediyor dün ustaya ötürdüm çırağı vardı oda deponun dibindeki pislik gelmiş olabilir dedi tabi yarın götürüp kontrol ettireceğim bakalım ben bu arabaya sanırım boyasıyla birlikte 1000 tl lik bir bakım yaptırıp birkaç yl kullanacağım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

opr

abicim bobine giren kablolarda gevşeklik olabilir. benim başıma geldi. arabayı aniden hızlandırma cukura girme vs sarsılma anlarında saniyelik gaz kesiyordur. ustanın biri baktı baktı sigorta kutusundan çıkıp bobine giden kablonun birine dokundu ve elektirik çarptı:D sonra bobinin giriş yerini sağa sola oynatınca gaz kesme olayını anladık oksit ve eski kablodan dolayı...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 yıl sonra ...

arkadaşlar 1999 model 105 binde mazdam var. iki aydır araba zaman zaman güçten kesiyor. sanki bir tıkanıklık var. benzin ve lpg de yapıyor. bazen 3-4 saniye sürüyor. bazen 8-10 dakika. olduğu zaman gazı sonuna kadar köklüyorum ancak 80-90 a çıkıyorum o da eski dizel kamyonlar gibi çok yavaş bir şekilde. kurtulduğu zaman ise birden roketliyor. tüp filtresini,bujileri,buji kablolarını değiştirdim sorun çözülmedi. aksine daha da sıklaşıyor. belki 10 defa tamirciye gittim ama meret hiç onların yanında yapmadı. bilgisayara soktum hata göstermiyor. lütfen yardım edin sinir küpüne döndüm. arabayı yakasım geliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...