Jump to content

Bir Mazda 3'ün Yerini Hangi Araç Doldurur ?


kaan-kahraman
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Passat 1.4 tsi act 150 bg sahibi de oldum, mada6 2.0 sky 165 sahibi de oldum. 
 

Passat yakıt ve performans olarak önde. Dizel gibi yakıyordu. 1 depoyla 120-140 km hızlarda 1300 km yol yapıyordu. 
 

Mazda6 6.5 litrenin altına düşmüyordu o hızlarda. 110 sabit gidersen 5.8-6.0 litre civarı. 
 

Sadece performans ve yakıt ise konu passat önde. Testleri boş verin ben fazlasıyla test ettim @Ali @Leanback :D 

BFB93223-B1F8-4707-962C-37C9A9DF77A6.jpeg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@M.E.G Mazda 6'yı 2.0 sky motor anca yürütüyor. Passat'ı ise yüksek torklu 1.4 tsi rahatça çekiyor (ki krank gücüde katalogda yazdığı gibi 150hp değil, 160'ın üstünde), bu yüzden motorların üzerine binen yük kapasiteleri aynı değil. Mazda'nın motoru termal verimlilik olarak %38 seviyelerindeyken, yani bir birim yakıttan daha fazla jul enerji çıkarırken ea200 1.4 tsi'larda ısıl verimlilik bu kadar yüksek değil. Yeni yüksek sıkıştırmalı 1.5 tsı'lar ancak Mazda seviyesinde olabilir.

Mazda 6'yı 2.5 192hp model de alsanız 2.0'den pek tüketim farkı göremezsiniz çünkü Mazda 3'ün nasıl asıl motoru 2.0 ise, Mazda 6'nın da 2.5 versiyon. Direkt 2.0 Mazda 6 Passat'ın tüketimini çekişini veremiyor denir, şanzıman törpülüyor denir ok. Ancak araçlardan izole 14:1 sıkıştırmalı bir motorun 1.4 tsi'den daha az verimli olması fiziksel olarak imkansız. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, Leanback :

@M.E.G Mazda 6'yı 2.0 sky motor anca yürütüyor. Passat'ı ise yüksek torklu 1.4 tsi rahatça çekiyor (ki krank gücüde katalogda yazdığı gibi 150hp değil, 160'ın üstünde), bu yüzden motorların üzerine binen yük kapasiteleri aynı değil. Mazda'nın motoru termal verimlilik olarak %38 seviyelerindeyken, yani bir birim yakıttan daha fazla jul enerji çıkarırken ea200 1.4 tsi'larda ısıl verimlilik bu kadar yüksek değil. Yeni yüksek sıkıştırmalı 1.5 tsı'lar ancak Mazda seviyesinde olabilir.

Mazda 6'yı 2.5 192hp model de alsanız 2.0'den pek tüketim farkı göremezsiniz çünkü Mazda 3'ün nasıl asıl motoru 2.0 ise, Mazda 6'nın da 2.5 versiyon. Direkt 2.0 Mazda 6 Passat'ın tüketimini çekişini veremiyor denir, şanzıman törpülüyor denir ok. Ancak araçlardan izole 14:1 sıkıştırmalı bir motorun 1.4 tsi'den daha az verimli olması fiziksel olarak imkansız. 

Türkiye ‘ de satılan araçların kıyasını yaptım hocam. 2.5 motor, 3.0 motor falan oralarını bilemem tabi. Aynı bg güçlerinde iki araca da sahip oldum. İkisiyle de çok performanslı ve ekonomik sürüşler yaptım. 30 ar bin km bindim iki araca da yaklaşık. Kullanıcı olarak söylüyorum ikisinde de Passat önde. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, M.E.G :

Passat 1.4 tsi act 150 bg sahibi de oldum, mada6 2.0 sky 165 sahibi de oldum. 
 

Passat yakıt ve performans olarak önde. Dizel gibi yakıyordu. 1 depoyla 120-140 km hızlarda 1300 km yol yapıyordu. 
 

Mazda6 6.5 litrenin altına düşmüyordu o hızlarda. 110 sabit gidersen 5.8-6.0 litre civarı. 
 

Sadece performans ve yakıt ise konu passat önde. Testleri boş verin ben fazlasıyla test ettim @Ali @Leanback :D 

BFB93223-B1F8-4707-962C-37C9A9DF77A6.jpeg

Aynı durum 1.5 üçle 125bg tsı içinde geçerli 😄

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Leanback :

@M.E.G

Mazda 6'yı 2.5 192hp model de alsanız 2.0'den pek tüketim farkı göremezsiniz çünkü Mazda 3'ün nasıl asıl motoru 2.0 ise, Mazda 6'nın da 2.5 versiyon. Direkt 2.0 Mazda 6 Passat'ın tüketimini çekişini veremiyor denir, şanzıman törpülüyor denir ok. Ancak araçlardan izole 14:1 sıkıştırmalı bir motorun 1.4 tsi'den daha az verimli olması fiziksel olarak imkansız. 

Mazda6 stc. 2.0 165 bg kağıt üzerinde 1 litre ile 17.7 km yol yapıyor. Mazda6 stc aut. 2.5 194 bg ise 1 litre ile 16.2 km yol yapıyor. Aut. vites olarak satılıyor 2.5 motor. Manual olsa 2.0 dan daha az yakardı Aynı mazda3 deki 1.5 ile 2.0 daki fark gibi. Kasadaki motor büyüdükçe yakıt düşüyor ve performans artıyor. 

Bir saat önce, Ali :

Aynı durum 1.5 üçle 125bg tsı içinde geçerli 😄

Bence yanlış kıyaslama yapıyorsun 1.5 mazda3 120 bg değil 100 bg. Dolayısıyla 125 bg tsı i mazda 3 2.0 120 bg ile kiyaslamalisin. Yada 1.5 m3 u 1.0 tsı ile kiyaslamalisin. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@M.E.G Doğrudur problem yok, kıyaslamak çok normal. 2.0 motor Mazda 6'da Mazda'nın giriş seviyesi olarak koyduğu bir motor. Yani bizdeki 1.5 120lik gibi bir alt modelden gelme, uydurma bir ara çözüm versiyon değil. VW'nin 1.4 tsi'ı çok torklu ve dolu bir makina bunlar da 900-1000kg'lik araçlar değiller, alt-orta devir torku çok önemli ve VW'e büyük avantaj sağlıyor turbo motor konsepti. Mazda'nın ancak 2.5 motoru bu kasa altında hünerini göstermeye başlıyor, 2.0 biraz "underpowered" kalıyor, haliyle daha fazla stres altında çalışıyor demek istediğim bu.

 

@g3z3g3n1616 Bizdeki yazılımla 120hp'ye yükseltilmiş model. Ancak rakibi 1.4 tsi değil, 1.4 125hp tsi'ın rakibi 2.0 120hp model. Biz bu ülkede mecbur kalıyoruz bu motorları kıyaslamaya diye açıklamak istediğim ama ben beceremedim herhalde arkadaşa anlatmayı :) Dünyada bütün testler bu araçlar üzerinden yürür zaten. 

Kaldı ki bu forumda konusu var, bende Golf 1.4 tsi 125liği epey kullandım ve kendi aracımla kıyaslayıp buraya yazdım. 125 tsi motorun özellikle  nesnel anlamdaki üstünlüğünü de açıkça yazdım. Ancak gerçekte bir karşılıkları yok. Haksızlıktan başka bişey değil, Mazdayı neredeyse aynı hacimde turboşarjlı bir motorla kıyaslamak. Birine turbo avantajı ver, diğerine hacim avantajı verme öyle şey olmaz.

Başka motor hacmine göre bazı vergi tipleri değişen ülkeler de var, ya yol vergisi ya satın alım vergisi birşeyler değişebiliyor. Ancak bizdeki gibi 1.6lt üstünü resmen yok etmek yok, hafif bir vergi artışı olabiliyor. Marka 1.5 120hp modeli getiriyor vergi avantajı var diye ama yanına 2.0'i de koyuyor. Singapur, Malezya, Çin gibi birkaç ülkede böyle.

Yunanistan'ın durumu bildiğim kadarıyla bizdeki kadar vahim olmasa da sıkıntılı. Orda da 2012'den önce çok fazla Mazda varken, Mazda 2.0 motor geçmesi ile birlikte avantajı kaybediyor. Orada limit 1.8lt, 1789cc limiti gibi bir durum var. Satışlar çakılıyor. Bizdeki 1.5lt versiyon önceki nesilde gidiyordu ancak 4. nesilde yok mesela, bize gelecek deniyor ama. Modern vergi sistemine sahip ülkelerde görülüyor, neyin ne olduğu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, g3z3g3n1616 :

Mazda6 stc. 2.0 165 bg kağıt üzerinde 1 litre ile 17.7 km yol yapıyor. Mazda6 stc aut. 2.5 194 bg ise 1 litre ile 16.2 km yol yapıyor. Aut. vites olarak satılıyor 2.5 motor. Manual olsa 2.0 dan daha az yakardı Aynı mazda3 deki 1.5 ile 2.0 daki fark gibi. Kasadaki motor büyüdükçe yakıt düşüyor ve performans artıyor. 

Bence yanlış kıyaslama yapıyorsun 1.5 mazda3 120 bg değil 100 bg. Dolayısıyla 125 bg tsı i mazda 3 2.0 120 bg ile kiyaslamalisin. Yada 1.5 m3 u 1.0 tsı ile kiyaslamalisin. 

Ülkemize gelenler 120bg olarak getirildi. 1.0 tsi kiyasladığımda her türlü yine tsı önde olacak. Alınan vergi düşük ve normal kullanımda yakıt değeri vs. Mazdanın 1.5 motoru belli bir sürate çıktıktan sonra nasıl sağırlaştığı ortadadır. Ne kadar verim sunarsa sunsun devir artık turbo devri. Bir turbo kullanıcısı kolay kolay seni seçmez. Misal burda astranın daha verimli olduğu ve yakıt olarak daha az yaktığı görünüyor. Testleri kendim yapmadığım sürece pek inanasım gelmiyor. https://www.autobild.de/artikel/mazda3-opel-astra-test-motor-preis-16272981.html

Mazdanın şanzuman ve motor olayına acil olarak el atması lazım. Bu arada ben mazdacı bir insanım :) Sinirimden bu kadar eleştiriyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, ozgur35 :

Aslinda Crv de doldurur 

 

 

Eğer beni yine mazda servisi kızdırmaz ise tercihim mazda cx30 skyactiv x yada 2.5 mazda 6 olur. Aklımın köşesinde skoda octavia ve süper(B) hala duruyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, M.E.G :

Sattın mı golfü? Benden habersiz hem de!! Seni vagcı yapacahdımm 😀😀

Kanka çok hızlı gelişti :)) Yoksa haber verirdim 😅

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 saat önce, ozgur35 :

Mavi bi 420 coupe doldurur valla 🤣

17.01.2019 at 05:47, Katil Balina :

bmw 4 serisi gran coupe olsa anında vedalarışım mazda ile:) 

gran coupe ama:)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, ozgur35 :

Ondan aynen abi  :D Cok guzel araba yemınle böbrek sattırır insana :D

komşunun var, hastasıyım:)) bence bmw'nin sapıtmadan hemen önceki en güzel en derli toplu arabası, temizini alacak param olsa anında alırım. içi falan öyle ahım şahım degil ve hayal kırıklığı bence ama dizayn olarak proporsiyonu nefis, bütünle onu oluşturan parçalar arasındaki oransal ilişki üst düzeyde:))) gerçi bir sonraki neslinde bunu da bozar bmw.

yol malum;

 

 

images (2).jpeg

  • Beğen 1
  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, Katil Balina :

komşunun var, hastasıyım:)) bence bmw'nin sapıtmadan hemen önceki en güzel en derli toplu arabası, temizini alacak param olsa anında alırım. içi falan öyle ahım şahım degil ve hayal kırıklığı bence ama dizayn olarak proporsiyonu nefis, bütünle onu oluşturan parçalar arasındaki oransal ilişki üst düzeyde:))) gerçi bir sonraki neslinde bunu da bozar bmw.

yol malum;

 

 

images (2).jpeg

Böbreklerı cok büyüktüler abi çirkinlesti ıyıce bmw

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...