Jump to content

Mazda 626 1994 Model 2.0 Motor Tekleme ve Bazı Sorunlar


zeydanyurdbekler

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar dün aracı Hataydan yola çıkarak Kahramanmaraştan aldım.Aracı orda tamirciye gösterdiğimde hafiften tekleme vardı (Gaz verince boğuluyordu ama yürüyordu tekleyerek hızını aldıktan sonra sorun gidiyordu,Benzinde duman atıyordu enjektörlerden şüphelendim tamirci bir sıkıntı olmadığını sadece buji kablolalarının değişmesi gerektiğini söyledi şimdi ben kendim taktırabilirim ama parçaları nerden temin edebilirim belirli bir alışveriş sitesi yada belirli bir mazda tedarikçisi varmıdır.

Belirtiler : Araç benzinde teklemeyi daha fazla yapıyor,Tüpte tekliyor ama hızını aldıktan sonra düzeliyor gazı bırakıp tekrar gaz verince tekliyor birden atıyor öne araba fazla gaz verilmiş gibi,egzoz'dan yoğun gaz kokusu geliyor ilk çalıştırmada bazen çalışmıyor bu sorundan dolayı bekletiyorum bir 15 dakika tekrar çalışıyor motor 8 ay önce konyada yenilenmiş.Araç beni bu durumda Kahramanmaraştan Hataya Yaklaşık 200 Km Yol Getirdi sizinde fikirlerinizi almak istiyorum arkadaşlar enjektörlerdenmidir tamirciler bakmıyor başka bir ilçeye göstermeden önce sorayım dedim.

Hepinize Teşekkürler Şimdiden.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

     Bahsettiğiniz problemin bir çok sebebi olabilir. Öncelikle benzinde tekleme yapması;

1-Motor yeteri kadar yakıt gitmiyordur yani yakıt pompası arızalıdır.

2-Motor ayarları yani triger ve senta ayarı iyi değildir biliyorsunuz sizin aracınız üstten çift egzantriklidir yani dohc motodur bu motorun ayarlarını herkez öle gelişi güzel yapamaz. Motor yenilendiyse gerekli ayarlar iyi yapılmamış olabilir , sübap ayarlarına bakılmalıdır. Sizin aracınızın motoru hakkında teorik bilgiye sahibim bazıları sübaplar ayarlı der bazısı otomatik der açıkçası bu konuda başkasının yalancısı durumundayım diyebilirim.

3-Püskürtme enjektörleri sorunludur, bu pek ihtimal vermediğim bir mevzu tabii.

4-Ateşleme sistemi sorunlu olabilir , tevzi makarası , distribütör, buji kabloları oto elektrikçide kontrol ettirilmelidir.Her bujiye yeteri kadar ateşleme gücü gelip gelmediği tespit edilmelidir. Distiribütör ve tevzi makarası çapak ve his tutmuş olabilir, temizlenmelidir. 

5-LPG mevsuzuna girmiyorum çünkü benzinde sorun halledilirse büyük ihtimalle lpg dede sorun bitecektir.

6-LPG sistemi sıralı ise zaten başlı başına bambaşka bir sistemden bahsetmek zorundayız, onada lpg ciler karar verirler.

    Aracınız hayırlı olsun , bu sorunlar çözülür ama iyi bir usta bulmalısın bizim araçlardan herkez anlamıyor yerli otomobiller ile karıştırmamak gerek.

 

 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba öncelikle aracınız hayırlı olsun iyi günlerde kullanırsınız inşallah usta konusuna gelince İskenderun a yolunuz düşerse eğer iyi bir mazda ustasi önerebilirim mazda konusunda çok tecrübeli bir usta probleminiz bana kalırsa enjektör gibi geliyor

.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
zeydanyurdbekler

Öncelikle  öneriler için teşekkür ederim.

Sorunu şöyle çözdüm :  Tüpte şuan sorunsuz 

# Bujiler değişti 3'lü buji takıldı

# Tüp ayarı yapıldı 

ama benzinde hala kullanamıyorum çıkma enjektör buldum tinere koydum 2*3 gün pası pisliği gidene kadar sonra deneyip yorumlayacam arkadaşlar 

hataylı hemşerim sanada teşekkürler bakalım biz kendimiz yapyoruz şuanlık babam oto elektirikçisi az çok yapyoruz beceremessek inşallah iskenderundaki ustaya gösteririz antakyada pek ustası olduğunu sanmıyorum

 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
zeydanyurdbekler
41 dakika önce, ozo :

Ellerinize sağlık Rabbim kaza bela vermesin. inşallah kendiniz halledersiniz daha bir keyifli oluyor
Çok teşekkür ederim hocam :)
.
 

Öncelikle  öneriler için teşekkür ederim.

Sorunu şöyle çözdüm :  Tüpte şuan sorunsuz 

# Bujiler değişti 3'lü buji takıldı

# Tüp ayarı yapıldı 

ama benzinde hala kullanamıyorum çıkma enjektör buldum tinere koydum 2*3 gün pası pisliği gidene kadar sonra deneyip yorumlayacam arkadaşlar 

hataylı hemşerim sanada teşekkürler bakalım biz kendimiz yapyoruz şuanlık babam oto elektirikçisi az çok yapyoruz beceremessek inşallah iskenderundaki ustaya gösteririz antakyada pek ustası olduğunu sanmıyorum

 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
8 saat önce, zeydanyurdbekler :

Öncelikle  öneriler için teşekkür ederim.

Sorunu şöyle çözdüm :  Tüpte şuan sorunsuz 

# Bujiler değişti 3'lü buji takıldı

# Tüp ayarı yapıldı 

ama benzinde hala kullanamıyorum çıkma enjektör buldum tinere koydum 2*3 gün pası pisliği gidene kadar sonra deneyip yorumlayacam arkadaşlar 

hataylı hemşerim sanada teşekkürler bakalım biz kendimiz yapyoruz şuanlık babam oto elektirikçisi az çok yapyoruz beceremessek inşallah iskenderundaki ustaya gösteririz antakyada pek ustası olduğunu sanmıyorum

 

Demek ki buji uyumsuzluğundan imiş bazı problemler.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Triger kayışını servisten orjinal önerebilirim diğer parçalar için birşey diyemem BUji olarak eğer katalizör var ise ngk BKR5E-11 yook ise sadece BKR5E kullanabiliriisniz.

 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam tüpte sorun giderildide enjektörler değişti benzinde hala aynı zaten enjektörleri çıkma ama sağlam takmıştım bir ustada bana ısı sensöründen dolayı benzinde tekliyor dedide araçta ısı sensörünü bulamadım servisi felan ustası varmıdır arayıp arıza detayları alabileceğimiz bir numara ve mazda 626 1994 model sedan kasanın parçalarını temin edebileceğim bir yer 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

"NoooFearrrr" Triger kayışını servisten orjinal önerebilirim diğer parçalar için birşey diyemem BUji olarak eğer katalizör var ise ngk BKR5E-11 yook ise sadece BKR5E kullanabiliriisniz.

Öneriniz için teşekkür ederim

.

Hocam tüpte sorun giderildide enjektörler değişti benzinde hala aynı zaten enjektörleri çıkma ama sağlam takmıştım bir ustada bana ısı sensöründen dolayı benzinde tekliyor dedide araçta ısı sensörünü bulamadım servisi felan ustası varmıdır arayıp arıza detayları alabileceğimiz bir numara ve mazda 626 1994 model sedan kasanın parçalarını temin edebileceğim bir yer 


Merhaba hemşerim İskenderun dan
Parça temini için
Has Otomotiv Atilla Bey
505 957 48 56
535 597 90 74
Usta olarak
Befa otomotiv Raci bey
535 741 52 52
Size yardımcı olacaklarına inanıyorum

.

  • Beğen 2
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
11 dakika önce, ozo :

"NoooFearrrr" Triger kayışını servisten orjinal önerebilirim diğer parçalar için birşey diyemem BUji olarak eğer katalizör var ise ngk BKR5E-11 yook ise sadece BKR5E kullanabiliriisniz.

Öneriniz için teşekkür ederim

.
 

 


Merhaba hemşerim İskenderun dan
Parça temini için
Has Otomotiv Atilla Bey
505 957 48 56
535 597 90 74
Usta olarak
Befa otomotiv Raci bey
535 741 52 52
Size yardımcı olacaklarına inanıyorum

.
 

 

Çok teşekür ederim abi yarın arayacağım bu numaraları reyhanlıdan abi bende

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda 626 1994 2.0  Benzin & Lpg     ''  Şuan hava akış metre dene diyor tamirciler arkadaşlar bunu nereden temin edebilirim.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle tüm sorunlarım çözüldü benzer problem olan arkadaşların işine yarayacaktır umarım aşamaları yazıyorum.

Enjektörler değiştirildi (Gerek yoktu) Temiz Olsun Diye (Orjinal Çıkma Mazda 626 Takıldı )

Bujiler değiştirildi (Gerek yoktu) (3 Lü Takıldı)

Hava Akış Metre Değiştirildi (Tüm Sorun Bu Parçadan Tüm Sorun Halledildi)

Parçalar Değişmeden Önceki Sorunları ; 

* Marşa basılı en az 10 saniye tutmak gerekiyordu çok uzun çalışıyordu

* Egsozdan duman atıyordu resmen benzini içiyor gibi

* Lpg + Benzin tekleme yapıyordu tekleme durmuyordu sürekli tekliyordu araba hafif teklemeler

Şuan kusursuz oldu klimayı rolantide çalıştırıyorum arabada tık yok bildiğiniz mazda canavar bişeymiş saygılar arkadaşlar

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
  • 7 ay sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...