Jump to content
h_sahin

Aracıma Fazla Yağ Koyan Yetkili Servis

Tavsiye Edilen Mesajlar

h_sahin
6 saat önce, İlhan :

Topu topu Ankara'da zaten 2 tane yetkili servis var. Birisi SK diğer Herter.. Başayar zaten artık Yetkili Mazda Servisi değil ! Kendileri kapttılar, şu an için özel servis olarak devam ediyorlar.  Başınıza gelen durumu burada anlatıp, servisten, ustadan ve Mazda Müşteri hizmetlerinden  memnun kalmadığınızı söylüyorsunuz. 

Akabinde o yüzden siz dikkatli olun diyorsunuz. 

Ama Yetkili Servis Adı vermiyorsunuz... Sevis müdürünün nazik davranışından ötürü......Anlıyoruz ve hak veriyoruz..

Lakin benim anlamadığım ve bilmediğim.. O yüzden de yukarıda sorduğum sorular var. Hayır Skyactiv Mazda 3'üm olsaydı, gidip kullanım kitapçığına bakacaktım ama..

- Normalde Kaç Litre Yağ Konulması Lazım ?

- Aracınıza Kaç Litre Yağ Konulmuş ?

- Faturalanan Yağ miktarı nedir ?

 

 

Kullanma kılavuzunda yazıyor miktarlar bakmadım yarın yazarım.

 

İşin ilginç tarafı sadece 3.500km yapmama rağmen yağın aldığı bu rengi merak ettim. Dexelia yağ diye diretip duruyolar bu kadar çabuk mu bozuluyor yağ ? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Av.Oguzhan

3500 km kararması için çok normal. motor yağı kararması ve özelliğini kaybeymesi doğru orantılı birşey değil. yağ motor için de tur attıkça motor içindeki kurumlardan arındırılacak ve dolayısıyla yağ rengi kararmaya başlayacaktır. bunun için araç km vs. önemli ama 500 km de bile rahatlıkla kararabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G

Benzinli motorda yağ rengi kısa sürede kolay kolay bozulmuyor. 10 binde değişiyorum öyle siyah çıkmıyor yağ. Dizel olsa hemen kararır da benzinde daha geç sürelerde kararıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Av.Oguzhan

Resimlere baktığımızda simsiyah olmadığını kahverengiye çaldığını görmemiz muhtemel. Ve bu kahverengi hal alması diyelim çok ama çok normal.benzinli araç bile olsa aracın durumuna göre kararma değişecektir. Yağın kararması önceden yazdığım gibi özelliğiyle alakalı değil. Hatta daha önceki tartışmalarda da belirtilmiş yağın renginin değişmesi isi pası .oku motordan arındırma neticesinde gerçekleştiğini. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

Araba dizel ise çoğunlukla yağ çok çabuk siyahlaşır bu yağın bozulduğu anlamına gelmez. Bildiğim kadarıyla Dizeldeki basınç yağa azda olsa his karıştırı.  Benzinlide kararma olmaması gerek, berrak olması gerek, en fazla incelir ve kırmızıya çalan pembe bir renk alır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ogzhn67

Merhaba,

Geçtiğimiz haftasonu Cumartesi günü aracımı ilk bakımı (6 ay, 10000 km) için yetkili servise bıraktım. Araç 9250 km de idi.

Bırakırken özellikle belirttiğim hususlar;

1- Mutlaka Mazda orjinal yağı konulsun (İnşallah öyle yapmışlardır, zira kontrol etme şansım yok)

2- Araç kitapçığında yağ değişiminde yağ filtresi değiştirilirse 4.2 Litre yağ konulur yazıyor, lütfen dikkat edin. Bazı servisler hata yapıp 5 Litre gibi fazla yağ koyuyorlarmış, gözden kaçıp aynı hata yapılmasın. Daha sonra yağ çektirmekle uğraşmayalım.

Özellikle ikinci talebimi, kibar kibar 1-2 defa tekrarladım.

Sonuç: Aracımı öğleden sonra 2 gibi almaya gittim. Teslim almadan önce tekrar, "4.2 litre yağ konuldu, herhangibir problem yok değil mi?" şeklinde sordum. 

Cevap: "Evet 4.2 litre alıyor bu arabalar. Öyle yaptık. Zaten fazla olsa da merak etmeyin, araçlar zamanla yağ eksiltebiliyor, problem olmaz" şeklinde, kafamda bir kuşku bırakan cinstendi.

Bu arada, kesilen faturada 5x1 Litre Mazda orjinal yağ gözüküyordu ve normalde 0.8 Litre yağın bana araçla birlikte teslim edilmesi gerekiyordu, ama ondan hiç bahsetmeyip, sesimi çıkartmadım. Herkesi kendimiz gibi bildiğimizden, güvenmek istiyoruz, 4.2 koyduk diyorsa doğrudur diye düşünmek istiyoruz, 0.8 litre yağ helali hoş olsun diyoruz ve sanırım burada hata yapıyoruz. 

Kuşkumda haklı olduğumu 3 saat sonra, AVM çıkışında kontrolünü yaparak anladım. Aracı teslim aldıktan sonra, hemen yakınlardaki bir AVM ye gidip parkettim. 2-3 saat sonra aracı çalıştırmadan önce, yağ cubuğu ile kontrol ettim. Sonuç ekli fotoğrafta.

Aynı ölçümü aracı çalıştırdıktan ve ısıttıktan sonra stop edip, 10 dk bekledikten sonra tekrar ettim, sonuç aynı. YETKİLİ SERVİS (!!!) FAZLA YAĞ KOYMUŞ ! Hemen yakınlardaki başka bir serviste, araçtan yağ çektirmek zorunda kaldım (çünkü Mazda Haldız 15:00 da çoktan kapanmıştı). 20 TL de oraya bayıldım

Sonuç olarak, bu işi Japon mühendislerden daha iyi bildiğini düşünen teknisyen arakadaşlar, araçlara fazla yağ koyuyor !!! Hemde ısrarla belirtmeme rağmen. Zira aracı sıfır aldığımın ertesi günü de yağ çubuğuyla kontrolünü yapmıştım. Adamlar (Japonlar) hiç de fazla yağ koymamışlar. Yağ seviyesi 2. işaretin tam üzerindeydi.

Ha bu arada, araç farlarını beyaz ışık olarak değiştirmek istediğimi belirtip, teklif istemiştim. Sağolsunlar far ampulünü de söküp (numune için), yerine takmamışlar. Allahtan bu durumu servisten ayrıldıktan yarım saat sonra farkedip, servis kapanmadan önce ampulü geri alabildim. 

Mazda 3, 1.5 Benzinli sedan araç 6. ay (10.000 km) bakımı:  Fatura tutarı 627 TL (fatura fotoğrafı malesef elimde yok, aracın içinde. Dileyen olursa daha sonra paylaşırım) 

Fatura fazla mı? Evet bence fazla. Yaşadığım sinir bozucu durumların yanında ise bir hiç.

Yetkili Servis: İzmit Mazda HALDIZ

Bir daha bu servise aracımı götürür müyüm? ASLA !

 

 

1.JPG

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina

beni arabama da  40 bin bakımda ankara sk fazla yağ koymuştu. hatta burada hangi konu hatırlamıyorum ama bahsini ettiğimde bişey olmaz demişti arkadaşlar. herter sinrası bakmadım bi bakayım..

bu arada fazla yağdan bence bir şey olur. neyse o konulsun...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ogzhn67
1 dakika önce, Katil Balina :

beni arabama da  40 bin bakımda ankara sk fazla yağ koymuştu. hatta burada hangi konu hatırlamıyorum ama bahsini ettiğimde bişey olmaz demişti arkadaşlar. herter sinrası bakmadım bi bakayım..

bu arada fazla yağdan bence bir şey olur. neyse o konulsun...

Hocam olmaz olur mu, bence de olur tabii ki. Ha belki 1. de olmaz, 2. de olmaz ama sonuçta mutlaka bişeyler oluyordur. Belki 500.000 gidecek motor, 200.000 de bitecek, ne bileyim. Doğrusu neyse o olmalı.  Japon mühendisler, Alman mühendisler bilmiyorlar, bizim servisteki arkadaşlar onlardan iyi biliyorlar mübarek. Adam "Bu araçlar yağ eksiltiyor zaten, fazla olsa da bişey olmaz diyor". Ya arkadaş, sıfır araç, zaten 6 ayda bir bakıma girecek. Eksiltse ne olur, eksiltmese ne olur. Sen doğrusunu koysana. Bi de tekrar tekrar söyledim.

Kolay kazanmıyoruz. Dünya kadar masraf, en pahalı benzin, en pahalı vergi. Bide yetklili servis böyle yaparsa ne olacak. İnsanı araçtan soğutacak şeyler bunlar. Gelde şimdi bunlara güven. Kimbilir başka neleri hatalı yapıyorlarda biz bilmiyouz.

Sanırım Mazda servisleri çok amatörler :-[

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina
Şimdi, Ogzhn67 :

Hocam olmaz olur mu, bence de olur tabii ki. Ha belki 1. de olmaz, 2. de olmaz ama sonuçta mutlaka bişeyler oluyordur. Belki 500.000 gidecek motor, 200.000 de bitecek, ne bileyim. Doğrusu neyse o olmalı.  Japon mühendisler, Alman mühendisler bilmiyorlar, bizim servisteki arkadaşlar onlardan iyi biliyorlar mübarek. Adam "Bu araçlar yağ eksiltiyor zaten, fazla olsa da bişey olmaz diyor". Ya arkadaş, sıfır araç, zaten 6 ayda bir bakıma girecek. Eksiltse ne olur, eksiltmese ne olur. Sen doğrusunu koysana. Bi de tekrar tekrar söyledim.

Kolay kazanmıyoruz. Dünya kadar masraf, en pahalı benzin, en pahalı vergi. Bide yetklili servis böyle yaparsa ne olacak. İnsanı araçtan soğutacak şeyler bunlar. Gelde şimdi bunlara güven. Kimbilir başka neleri hatalı yapıyorlarda biz bilmiyouz.

Sanırım Mazda servisleri çok amatörler :-[

bi bakayım simdi. benim araba da servisten yeni çıktı.

durum bu..

 

20180326_142124.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ogzhn67
49 dakika önce, Katil Balina :

bi bakayım simdi. benim araba da servisten yeni çıktı.

durum bu..

 

 

Benim araçta da bu seviyeye getirdim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Felixus
Bir saat önce, Ogzhn67 :

Merhaba,

Geçtiğimiz haftasonu Cumartesi günü aracımı ilk bakımı (6 ay, 10000 km) için yetkili servise bıraktım. Araç 9250 km de idi.

Bırakırken özellikle belirttiğim hususlar;

1- Mutlaka Mazda orjinal yağı konulsun (İnşallah öyle yapmışlardır, zira kontrol etme şansım yok)

2- Araç kitapçığında yağ değişiminde yağ filtresi değiştirilirse 4.2 Litre yağ konulur yazıyor, lütfen dikkat edin. Bazı servisler hata yapıp 5 Litre gibi fazla yağ koyuyorlarmış, gözden kaçıp aynı hata yapılmasın. Daha sonra yağ çektirmekle uğraşmayalım.

Özellikle ikinci talebimi, kibar kibar 1-2 defa tekrarladım.

Sonuç: Aracımı öğleden sonra 2 gibi almaya gittim. Teslim almadan önce tekrar, "4.2 litre yağ konuldu, herhangibir problem yok değil mi?" şeklinde sordum. 

Cevap: "Evet 4.2 litre alıyor bu arabalar. Öyle yaptık. Zaten fazla olsa da merak etmeyin, araçlar zamanla yağ eksiltebiliyor, problem olmaz" şeklinde, kafamda bir kuşku bırakan cinstendi.

Bu arada, kesilen faturada 5x1 Litre Mazda orjinal yağ gözüküyordu ve normalde 0.8 Litre yağın bana araçla birlikte teslim edilmesi gerekiyordu, ama ondan hiç bahsetmeyip, sesimi çıkartmadım. Herkesi kendimiz gibi bildiğimizden, güvenmek istiyoruz, 4.2 koyduk diyorsa doğrudur diye düşünmek istiyoruz, 0.8 litre yağ helali hoş olsun diyoruz ve sanırım burada hata yapıyoruz. 

Kuşkumda haklı olduğumu 3 saat sonra, AVM çıkışında kontrolünü yaparak anladım. Aracı teslim aldıktan sonra, hemen yakınlardaki bir AVM ye gidip parkettim. 2-3 saat sonra aracı çalıştırmadan önce, yağ cubuğu ile kontrol ettim. Sonuç ekli fotoğrafta.

Aynı ölçümü aracı çalıştırdıktan ve ısıttıktan sonra stop edip, 10 dk bekledikten sonra tekrar ettim, sonuç aynı. YETKİLİ SERVİS (!!!) FAZLA YAĞ KOYMUŞ ! Hemen yakınlardaki başka bir serviste, araçtan yağ çektirmek zorunda kaldım (çünkü Mazda Haldız 15:00 da çoktan kapanmıştı). 20 TL de oraya bayıldım

Sonuç olarak, bu işi Japon mühendislerden daha iyi bildiğini düşünen teknisyen arakadaşlar, araçlara fazla yağ koyuyor !!! Hemde ısrarla belirtmeme rağmen. Zira aracı sıfır aldığımın ertesi günü de yağ çubuğuyla kontrolünü yapmıştım. Adamlar (Japonlar) hiç de fazla yağ koymamışlar. Yağ seviyesi 2. işaretin tam üzerindeydi.

Ha bu arada, araç farlarını beyaz ışık olarak değiştirmek istediğimi belirtip, teklif istemiştim. Sağolsunlar far ampulünü de söküp (numune için), yerine takmamışlar. Allahtan bu durumu servisten ayrıldıktan yarım saat sonra farkedip, servis kapanmadan önce ampulü geri alabildim. 

Mazda 3, 1.5 Benzinli sedan araç 6. ay (10.000 km) bakımı:  Fatura tutarı 627 TL (fatura fotoğrafı malesef elimde yok, aracın içinde. Dileyen olursa daha sonra paylaşırım) 

Fatura fazla mı? Evet bence fazla. Yaşadığım sinir bozucu durumların yanında ise bir hiç.

Yetkili Servis: İzmit Mazda HALDIZ

Bir daha bu servise aracımı götürür müyüm? ASLA !

 

 

1.JPG

Merhaba,

Ben yağı kendim götürüyorum ve 4 LT'lik yağ alıyorum, değişim de yanımda yapılıyor. Her seferinde servisten geldikten sonra ertesi gün araç soğukken kontrol ettiğimde Max işaretinin 1-2 tık altında oluyor. Mazda servislerinde orjinal Mazda Oil 5 LT'lik var sadece. Bulk olarak yağ koyan yerlerde var, direkt pompayla basıyorlar yağı ve bu orjinal Mazda Oil değil.

Daha önce benimde ölçü konusunda (Mazda Oil aldığım zaman tam olarak 4.2 lt yağ konmasıyla alakalı) takıntım olmuştu ama her 4 LT'lik yağ koyduğumda gördüğüm durum bunun anlamsız olduğunu gösterdi. Çünkü dediğim gibi hep Max'ın 1-2 tık altı.

Eğer aracınıza 4.2 lt yağ koyulmuşsa bunun filtre değişimi ile birlikte yapılması gerekiyor çünkü filtrenin alabildiği miktar yanlış hatırlamıyorsam 0.3 lt civarı yani 3.9 lt motor yağ haznesinde kalıyor, eğer filtre değişimini unuttularsa (bunu hiç zannetmiyorum) ve üstüne 4.2 lt yağ koydularsa aracınızdaki çubuğun fazla gözükmesini bu açıklayabilir.

Ya da şunu da düşünebilirsiniz, benim aracıma her 4 lt konulduğunda Max ın 2 tık altında kalıyorsa sizin aracınıza 4.2 lt konulduğunda tam Max i görmeniz normal olabilir. Ya da araca yağı koyarken çok özenli davranmadılar ve 5 lt yi boca ettiler, tabi ki bu da olabilir. Gelecek sefer imkanınız varsa yağ değişiminde aracın yanında durun, zaten toplam servisteki periyodik bakım süreci 30 dk ile 45 dk arası ekstra bir şey çıkmazsa.

Bu arada kullanma kılavuzu diyor ki, aracınızda fazla yağ varsa bunun fazla olan kısmını serviste boşalttırın. Dolayısıyla fazla yağın araca bir faydası yok. Olması gereken miktar Min ile Max arasında kalan kısım.

Servise bu durumdan da bahsedin, bir daha asla gitmem vs diyebilirsiniz ama bir hata varsa eminim bunu düzelteceklerdir veya olayın açıklamasını size yapacaklardır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot
1 saat önce, Ogzhn67 :

 

1- Mutlaka Mazda orjinal yağı konulsun (İnşallah öyle yapmışlardır, zira kontrol etme şansım yok)

2- Araç kitapçığında yağ değişiminde yağ filtresi değiştirilirse 4.2 Litre yağ konulur yazıyor, lütfen dikkat edin. Bazı servisler hata yapıp 5 Litre gibi fazla yağ koyuyorlarmış, gözden kaçıp aynı hata yapılmasın. Daha sonra yağ çektirmekle uğraşmayalım.

Dexelia çok öyle aman aman bir yağ değil, api sn, gereksinimlerini karşılayan tüm yağlar olur.  

Resimdeki fazla yağ miktarı 100-200 ml falan,   bence de bir zararı yok,  o kadar toleranslari var motorların. 

Yanlislikla 4+4=8 lt yağ konulan civic gördüm .

 Bu araç yağdan arıza yaparsa zaten garanti ve Japonya ile, servis uğraşacak..

Büyütmeyin bence. Tabi tercih sizin 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ogzhn67
3 dakika önce, Zealot :

Dexelia çok öyle aman aman bir yağ değil, api sn, gereksinimlerini karşılayan tüm yağlar olur.  

Resimdeki fazla yağ miktarı 100-200 ml falan,   bence de bir zararı yok,  o kadar toleranslari var motorların. 

Yanlislikla 4+4=8 lt yağ konulan civic gördüm .

 Bu araç yağdan arıza yaparsa zaten garanti ve Japonya ile, servis uğraşacak..

Büyütmeyin bence. Tabi tercih sizin 

Teşekkürler, 

Çok fazla büyütülecek birşey olmadığını biliyorum ancak, sinirlerimi bozan konu, tekrar tekrar söylememe rağmen dikkat etmemeleri oldu. Sonuç olarak basit bir ölçümle max. 'in neresinde olduğuna bakabileceklerken, yağı doldurup kapatmışlar. 350-400 ml yağ çektik, şuan tam max. üzerinde. Araç zaten 6 ayda bir bakıma girecekken, max' in üzerinde yağ doldurulması bence çok yanlış. Ne olursa olsun, benim fikrim Max. ile Min. arasında olmalı. Toleransları zorlamaya gerek yok. Önceki aracımın kitapçığında yazan: Yağ miktarı Max. üzerinde ise; KESİNLİKLE aracı çalıştırmayın !

Benim kanaatim malesef servis genel olarak amatörce çalışıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ogzhn67
28 dakika önce, Zealot :

Önceki araç neydi 

1.4 TSİ Golf. 2012. VW Doğuş Oto Kartal' da yapıldı tüm bakımları. Her bakımdan sonra mutlaka kendim de kontrol ederdim yağ seviyesini, ve her seferinde hep aynı miktarda yağ koyduklarını söyleyebilirim. Tam max. noktasına kadar dolduruyorlardı. Ve o araç, yağ eksiltiyordu (normal durum). Bagajımda her zaman 5-30 yağ olurdu mutlaka. Mazda 3 te bir yağ eksiltme gözlemlemedim ben. Servise gitmeden 1 ay önce kontrol etmiştim en son. Eksiltmiş olsaydı da beklenmedik bir durum olmazdı.

Servis iyi niyetli olabilir, ama profesyonel değiller malesef. Kimse kusura bakmasın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Felixus

4 yıldır kontrol ediyorum, yağ çubuğuna göre söylüyorum, 1 mm bile eksiltme görmedim.

Eski aracım (eski derken 20 senelik 1.3 corolla) sürekli yağ eksilttiği için bende bakardım sürekli sizin gibi ve yanımda yağ olurdu her zaman.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak

Herhalde benimki de aşırı rahatlık. Uzun süredir yağ çubuğunu kontrol ettiğimi hatırlamıyorum. Ettiyse en son @Zealot etmiştir benim aracın yağ çubuğunu :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...