Jump to content

Mazda Haldızlar Müşteri Memnuniyetinde Sıfır


Reicht
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

3 dakika önce, Teknisyen :

Literatür sizin dediğinizi kabul etmiyor maalesef.Hatta firmalar bile kabul etmiyor ki kataloglarda Çift kavramalar  gibi vitesleri yarı otomatik diye yazıyorlar.

Ayrıca sizin dediğiniz kabulün müşteri açısından da zararı var.Siz yarı otomatik sahibi birine arabanız otomatik derseniz ve adamda tutup bunu Tork konvertörlü otomatik gibi bakımını tutumunu yapmaya kalkarsa başına iş alır.

Kişisel olarak çift kavramaları bırakın yarı otomatik ben robotize vites diye adlandırmaktan yanayım.

 

 

Sonuçta bu neden kafa karışıklığı yaratsın ki. Vw Golfte kullandığı şanzıman için Çift kavrama yazarken, Amarok için Tork Konventör ayrımını yapıyor zaten.

ben kategorilize edilmesin demiyorum ki zaten. Yarı-Tam demek anlamsız. Zaten birbirlerinden ayıran farklı isimleri var. Çift Kavrama ise çift kavrama, i-shift gibi tek kavrama,konvesiyonel,tork konventor zaten çeşit çeşit isimleri var. Biz Dişli ve şanzıman türlerini görürken de böyle bir ayrım yapmadık. Neyse konu başka idi nerelere getirdik :D

@Reicht Değişim yapılıyor olmasına ve Haldız Bayisinin size geri dönüş yapıp gönlünüzü almasına sevindim. Umarım Değişim yada bakımdan sonra sorunsuz bir şekilde keyifle sürmeye devam edersiniz :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, SafaTR :

Sonuçta bu neden kafa karışıklığı yaratsın ki. Vw Golfte kullandığı şanzıman için Çift kavrama yazarken, Amarok için Tork Konventör ayrımını yapıyor zaten.

ben kategorilize edilmesin demiyorum ki zaten. Yarı-Tam demek anlamsız. Zaten birbirlerinden ayıran farklı isimleri var. Çift Kavrama ise çift kavrama, i-shift gibi tek kavrama,konvesiyonel,tork konventor zaten çeşit çeşit isimleri var. Biz Dişli ve şanzıman türlerini görürken de böyle bir ayrım yapmadık. Neyse konu başka idi nerelere getirdik :D

@Reicht Değişim yapılıyor olmasına ve Haldız Bayisinin size geri dönüş yapıp gönlünüzü almasına sevindim. Umarım Değişim yada bakımdan sonra sorunsuz bir şekilde keyifle sürmeye devam edersiniz :D 

Safa bey;

Baştan beri bunu diyoruz zaten? Bir vites yarı otomatikse yarı otomatik geçsin tam otomatikse tam otomatik CVT ise CVT..Bunların hepsine tutup otomatik vites denince kafa karışıklı işte o zaman oluyor.

Ben Tam otomatik arabada balata olduğunu iddia edende çift kavramanın otomatik olduğunu söyleyip  balatasının olmadığını iddia edende gördüm.Bu insanlar sıradan kullanıcılar hepsine otomatik denilmiş işin içinden çıkılmış.Hali ile bütün vites kutusu türlerini aynı zan ediyorlar.Eğer sizin dediğiniz gibi hepsine otomatik deyip çıkacaksak bu işin sonu gelmeyecek maalesef :( 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle çok geçmiş olsun - @Reicht. Son durum nedir bilemiyorum umarım istediğiniz gibi sonuçlanır. Servisteki yetkili biraz sorun çözme odaklı yaklaşıp size hakkınız olan ikame aracı verseydi buradaki yorum tam tersi olup herkes memnun kalacaktı. Yetkili sonuçta aynı işlemi yapacak fakat  ismi kötü geçmiş olacak. Mutlaka bu olay servisten servise değişiyordur mesela benim yakın zamanda uzun süre parça beklemem gerekti herter servisi yardımcı olmuştu.  Çok sevmesem de volkswagen ikame araç mevzusunda çok iyi çok defa tecrübe ettim fakat tam tersi olması gerekir diye düşünüyorum Mazda gibi kullanıcısı markayı seven, az sayıda kullanıcısı olan firmanın bu tarz konularda ün yapması gerek ' Mazda müşterisine ikilettirmiyor vb...'. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynı sorun bende de var. Dün Haldız'a gidip arabayı gösterdim. Arabada hafif bir kütleme var durumu daha net görüp belgeleyebilmemiz ses ve görüntü kaydı alıp raporlamamız için motor soğukken incelememiz gerekiyor, bundan dolayı bir akşam arabayı buraya getireceksiniz, ertesi sabah incelemeyi yapacağız ondan sonra gerekenler yapılacak dediler. Teknik müdürle yaptığımız konuşmada aynı sorundan dolayı içeride bir arabamız var onun şanzımanı değişecek dedi. Bu araba @Reichtın arabası. Sorunun; Şanzıman yağında çapak birikmesinden kaynaklandığı, bu çapakların yapısal hasarlara sebep oluğu yönünde tespitleri olduğu şeklindeydi. İzlenimim Mazdanın bazı seri arabalarda özellikle 2015 Meksika üretimi hatalı şanzıman yağı kullandığı ve bunu tespit etmelerine rağmen dillendirmedikleri yönündedir. Anladığım kadarıyla önce yağ değişimi ve kulakçık ayarları yapılacak, gerekirse yazılım yenilenecek, olmadı şanzıman değişecek. Ben Yalova'da ikamet ediyorum ve hemen hemen her gün arabaya ihtiyacım var. İzmit'e git arabayı bırak otobüsle Yalova'ya dön, tekrar İzmit'e gel arabayı al, bunu belki defalarca yapmak durumunda kalabilecek olmam oldukça can sıkıcı olacak. Hele hava durumu bu hafta kar yağışlı gösteriyorken. Allah bana ve benim gibi olanlara sabırlar ve katlanma gücü versin, eski arabam 2010 model manuel impressiv idi. Değiştirdiğime inanın çok pişmanım. Çekecek çilemiz varmış. Bu arada Mazda merkeze mail attım tık sesi bile yok. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Herkese selam arkadaşlar,

Arabayı dün servisten aldım. Şanzımanı değişikliği yapıldı. Geri vitesteki vuruntu olayı eskisine göre bariz bir şekilde azalmış olmasına karşın genede hafif yapıyor. Özellikle çok defa P-R arası değişiklerde vuruntulu geçiş biraz daha artıyor. Önceden küt diye geçiyor ve ayağım frende iken araba titriyordu geri gitmek için. Kullandığım test arabası CX-3 te de benimki kadar olmasada bu durum mevcuttu. Servistekiler elimizdeki diğer araçlara da baktık onlarda da var şimdiki sarstıntı her arabada var dediler. Nedenini sorduğumda geri vitese takıldığında şanzıman içerisindeki mekanizmanın motor dönüş yönünün tersine hareket yaptığını ve bundan kaynak bu kadarlık sarsıntı olmasının normal olduğunu söylerdiler.

Bir de daha önceden araç duracakken hafif bir silkelenme oluyordu, o ortadan kalkmış. 

Şimdi sorum şu ki, forumda bu aracı kullanan arkadaşlar da aynı sarsıntı az da olsa mevcut mu? Yoksa D ye atılırken ki pürüssüz geçiş gibi mi?

Bir süre böyle kullanacağım, eğer sarsıntı eskisi gibi olursa bu sefer değişim yoluna gidim diyorum ya da sizin başka öneriniz var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, Reicht :

Herkese selam arkadaşlar,

Arabayı dün servisten aldım. Şanzımanı değişikliği yapıldı. Geri vitesteki vuruntu olayı eskisine göre bariz bir şekilde azalmış olmasına karşın genede hafif yapıyor. Özellikle çok defa P-R arası değişiklerde vuruntulu geçiş biraz daha artıyor. Önceden küt diye geçiyor ve ayağım frende iken araba titriyordu geri gitmek için. Kullandığım test arabası CX-3 te de benimki kadar olmasada bu durum mevcuttu. Servistekiler elimizdeki diğer araçlara da baktık onlarda da var şimdiki sarstıntı her arabada var dediler. Nedenini sorduğumda geri vitese takıldığında şanzıman içerisindeki mekanizmanın motor dönüş yönünün tersine hareket yaptığını ve bundan kaynak bu kadarlık sarsıntı olmasının normal olduğunu söylerdiler.

Bir de daha önceden araç duracakken hafif bir silkelenme oluyordu, o ortadan kalkmış. 

Şimdi sorum şu ki, forumda bu aracı kullanan arkadaşlar da aynı sarsıntı az da olsa mevcut mu? Yoksa D ye atılırken ki pürüssüz geçiş gibi mi?

Bir süre böyle kullanacağım, eğer sarsıntı eskisi gibi olursa bu sefer değişim yoluna gidim diyorum ya da sizin başka öneriniz var mı?

Senin adına sevindim, sorunun cevabını ben de merak ediyorum. Geçmiş olsun kazasız eğlenceli sürüşler dilerim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Reicht :

Herkese selam arkadaşlar,

Arabayı dün servisten aldım. Şanzımanı değişikliği yapıldı. Geri vitesteki vuruntu olayı eskisine göre bariz bir şekilde azalmış olmasına karşın genede hafif yapıyor. Özellikle çok defa P-R arası değişiklerde vuruntulu geçiş biraz daha artıyor. Önceden küt diye geçiyor ve ayağım frende iken araba titriyordu geri gitmek için. Kullandığım test arabası CX-3 te de benimki kadar olmasada bu durum mevcuttu. Servistekiler elimizdeki diğer araçlara da baktık onlarda da var şimdiki sarstıntı her arabada var dediler. Nedenini sorduğumda geri vitese takıldığında şanzıman içerisindeki mekanizmanın motor dönüş yönünün tersine hareket yaptığını ve bundan kaynak bu kadarlık sarsıntı olmasının normal olduğunu söylerdiler.

Bir de daha önceden araç duracakken hafif bir silkelenme oluyordu, o ortadan kalkmış. 

Şimdi sorum şu ki, forumda bu aracı kullanan arkadaşlar da aynı sarsıntı az da olsa mevcut mu? Yoksa D ye atılırken ki pürüssüz geçiş gibi mi?

Bir süre böyle kullanacağım, eğer sarsıntı eskisi gibi olursa bu sefer değişim yoluna gidim diyorum ya da sizin başka öneriniz var mı?

Ben hiç otomatik araç almadığım halde otomatiklerin bazen titreme bazen de hafif vuruntu yaptıklarını biliyorum. En son kullandığım 2008 Passat otomatikti ve onda P'den R'ye geçerken aracı --aynen manuel araçlardaki gibi--- önce tamamen durdurur 1-2 sn bekler ve sonra R'ye atarım. Bunu biraz hızlı yapsam sarsıntı olabileceğini bilirim. Otomatikte bunlar normal şeyler.

Vites ister manuel ister otomatik olsun kullanım şekli ve bakımı son derece önemli. Kullanılan yağın özellikleri ise motorda kullanılan yağdan bile önemli. Nitekim @QMenTol özellikle 2015 Meksika üretiminde hatalı şanzıman yağı ihtimalinden bahsetmiş.Bu durumda ben olsam en uygun yağı amerikan mazda forumlarından araştırıp hangisi ise onu koyarak yola devam ederdim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 hours ago, Reicht said:

Herkese selam arkadaşlar,

Arabayı dün servisten aldım. Şanzımanı değişikliği yapıldı. Geri vitesteki vuruntu olayı eskisine göre bariz bir şekilde azalmış olmasına karşın genede hafif yapıyor. Özellikle çok defa P-R arası değişiklerde vuruntulu geçiş biraz daha artıyor. Önceden küt diye geçiyor ve ayağım frende iken araba titriyordu geri gitmek için. Kullandığım test arabası CX-3 te de benimki kadar olmasada bu durum mevcuttu. Servistekiler elimizdeki diğer araçlara da baktık onlarda da var şimdiki sarstıntı her arabada var dediler. Nedenini sorduğumda geri vitese takıldığında şanzıman içerisindeki mekanizmanın motor dönüş yönünün tersine hareket yaptığını ve bundan kaynak bu kadarlık sarsıntı olmasının normal olduğunu söylerdiler.

Bir de daha önceden araç duracakken hafif bir silkelenme oluyordu, o ortadan kalkmış. 

Şimdi sorum şu ki, forumda bu aracı kullanan arkadaşlar da aynı sarsıntı az da olsa mevcut mu? Yoksa D ye atılırken ki pürüssüz geçiş gibi mi?

Bir süre böyle kullanacağım, eğer sarsıntı eskisi gibi olursa bu sefer değişim yoluna gidim diyorum ya da sizin başka öneriniz var mı?

Merhaba,

2014 ağustos tan bu yana kullanıyorum. Dediğiniz hafif sarsıntı bende de mevcut. Rahatsız edecek bir seviyede olmadığı için hiç önemsemedim. Araç dururken silkeleme bende de vardı, şanzıman ve motorun yazılım güncellemesinden sonra o sorun da kalkmıştı. Ben trimlerden gelen seslerle ve koltuk gıcırtısıyla çok uğraşmıştım daha ziayede.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, Reicht :

Bir süre böyle kullanacağım, eğer sarsıntı eskisi gibi olursa bu sefer değişim yoluna gidim diyorum ya da sizin başka öneriniz var mı?

Cevabı vermişsiniz zaten :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

04.01.2017 at 23:58, SafaTR :

Sonuçta bu neden kafa karışıklığı yaratsın ki. Vw Golfte kullandığı şanzıman için Çift kavrama yazarken, Amarok için Tork Konventör ayrımını yapıyor zaten.

ben kategorilize edilmesin demiyorum ki zaten. Yarı-Tam demek anlamsız. Zaten birbirlerinden ayıran farklı isimleri var. Çift Kavrama ise çift kavrama, i-shift gibi tek kavrama,konvesiyonel,tork konventor zaten çeşit çeşit isimleri var. Biz Dişli ve şanzıman türlerini görürken de böyle bir ayrım yapmadık. Neyse konu başka idi nerelere getirdik :D

@Reicht Değişim yapılıyor olmasına ve Haldız Bayisinin size geri dönüş yapıp gönlünüzü almasına sevindim. Umarım Değişim yada bakımdan sonra sorunsuz bir şekilde keyifle sürmeye devam edersiniz :D 

niye anlamsız olsun? Hepsinin çalısma prensibi ve kullanana verdigi hisler farklı. Bilmeden kullanmadan tecrübe etmeden konusmayı ne cok seviyorsun kardesim. Sahibinden.com da bile satarken ayırırsın bunu kendi secenekleri vardır. Niye devam ediyorsunuz bu ısrarınızı anlayamıyorum. '' kardesim haklısın ben bu konuda bilgisiz kalmısım demek''  cok mu zor sizin için? 

 

04.01.2017 at 13:42, Arman-1999 :

"Olağan şüpheli" şanzımandı buna bir de Meksika işçiliği eklendi :)

MEG in cevabından sonra (havaların katkısı da kaçınılmaz elbette) otomatik şanzımandan buz gibi soğudum...

 

konuyla alakasız olucak ama MX-5 ler nerde üretiliyor biliyor musunuz? Şu meksika muhabbeti bende alerji yapıyor forumda cok sık kıyaslanmasını görüyorum... 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

04.01.2017 at 15:13, Revivo73 :

Otomatik vites konusu diğer marka otomobil forumlarında da cok sık rastlanıyor. Sıvısı, bakım aralığı farklı araçlar. Şu ana dek 4 otomobil aldıysam hiçbirinde otomatik aklıma gelmedi bile cunku bence otomatik sorun demek. Forumda daha önce de anlatmıştım, kullandığım tüm otomatikler ya arkadaşların ya da kiralık araçlardı. Kullandıklarım arasında bir tek Subaru otomatik te  titreme yok gibiydi.VW ise bayağı titriyordu. Mercedes C180 kiralamıştım onda ise vitesin varlığı bile unutmuştum, o derece sorunsuz yani. Mazda 3 için birşey diyemem, sadece bir arkadaşım Bursa'da 3 kullanıyor ki o da manuel ve nitekim 2010'dan bu yana hiçbir sorun yaşamadı hala aynı 3'ü kullanıyor.

Subarı tork konv. lü oldugu için titremesi beklenmez ilk gaz tepkisi de iyidir ve çift kavramalı sanzımanlarda ısınma problemi oldugundan tork konv.ler gibi stabil performans vermezler. Bu yokusta titremelere,ilk gaz tepkisinde yıgılmalara sebep oluyor. Ben bir cok marka araba kullandım. Otomatik alınacaksa VW grubundan kosarak uzaklasmak gerek. ıslak kavramaları haric bütün dsg ler inanılmaz sorunlu. Arkadasımın scirocco sunda 3-4 kere kavrama elden gecti. ve titresim non stop devam. Kardesimin yeni leonunda dsg komple degisti. yine arkadasımın sıfır aldıgı A3 ünde 5 bin km de iken dsg degisti. Dansöz gibi titretir kısaca dsg kafası da cok karısır performanslı kullanmıyorsanız eger. Vites atma hızı oldukca hızlı ona bir sözüm yok ama inanılmaz sorunlu olduguda bir gerçek. Otomatik arac alınıcaksa tek bir marka öneririm o da BMW.Mercedes hala bmw nin gerisinde sanzıman konusunda. ben a180 c180 c250 coupe E 180 de kullandım BMW ye göre bir tık yavas ve en kötüsü kafası karısan bir sanzıman.  Bir tek kullandıgım A45 AMG de sorun yaşamadım o da zaten özel bir araçtı.

ZF sanzıman gercekten inanılmaz sorunsuz ve hızlı calısıyor. Tork konv. lü olduguna bazen inanasınız gelmez.Bu tork konv.ise digerleri ne dedirtir adama. Özellikle opsiyonel olarak alınan mevcut arabamdada olan sport sanzıman alınırsa bu diger joystick viteslerden görünüm olarakta farklıdır herkes bilmez şiddetle tavsiye ederim bunu. 0 sarsıntı 0 yıgılma 0 kafa karısıklıgı ve 8 orandan olusan yakıt ekonomisi. joystick i sola cekip direksiyondan F1 lerle 8 e attıgınızı düşünün düşük bir hızda. gaza fazla bassanız bile karısmıyor düşürmüyor. M8 yazar manuel 8 oldugunu söyler karısmaz etmez size arac sizindir.standart joysticler de bu özellikler yoktur misal.  sport moduna hiç girmiyorum dokunmatik diyebilirim kısacası gaza bastıgınızda aracı öne atması vs. 

Eger trafikli bir sehirde yasıyorsanız Çift kavramadan kosarak uzaklasın. He kore uzak dogu kesiminin CVT sindende kacın sorunsuzdur  ama inanılmaz performansı düşüktür. gaza bastıgızda deviri bir noktaya sahipleyip arabayı devamlı bagırtan ve gitmeyen gereksiz sacmalıklar dünyası bir sanzımandır kendileri. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 dakika önce, batu1709 :

<--- --->

Oho otomatik vitesle bayağı ilgisilin. Esasen benim otomatik araca hiç ilgim yok. Bu konu aslında otomatik mi iyidir manuel mi gibi başka konu başlığı altında cok konuşulabilir ve zamanında yorum da yapmışımdır. Cok trafik old zamanlar dur kalk olayında ağırdan alıyorum yani önümde bazen 3-4 araçlık boşluk olacak sekilde o sayede vitese cok  dokunmadan ilerliyorum. Bunun dışında açık yollarda zaten vitesi cok kullanmama gerek kalmıyor. Spor kullanacağım zaman vitesi en yoğun kullanıyorum ki spor kullanım için otomatik pek düşünemiyorum tabi ki 400-500HP'lik araçlar hariç.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, batu1709 :

niye anlamsız olsun? Hepsinin çalısma prensibi ve kullanana verdigi hisler farklı. Bilmeden kullanmadan tecrübe etmeden konusmayı ne cok seviyorsun kardesim. Sahibinden.com da bile satarken ayırırsın bunu kendi secenekleri vardır. Niye devam ediyorsunuz bu ısrarınızı anlayamıyorum. '' kardesim haklısın ben bu konuda bilgisiz kalmısım demek''  cok mu zor sizin için? 

 

konuyla alakasız olucak ama MX-5 ler nerde üretiliyor biliyor musunuz? Şu meksika muhabbeti bende alerji yapıyor forumda cok sık kıyaslanmasını görüyorum... 

Bilip bilmeme meselesi değil. Farkındaysanız farklı şeylerden konuşmuyoruz. Bende çalışma prensiplerine göre ayrılıyor diyorum zaten. Yarı tam demek mantıksız diyorum. 

Yarı  otomatik şanzımanlar Ken Block arabasındaki gibi debriyaj olduğu halde debriyaj kullanmadan da vites geçirebildiğiniz otomatikler. 

Ben bilmiyor olayım sizin içinizi rahatlatacaksa. Siz bilmiş olun sıkıntı yok. 

Sahibinden.com demişsiniz ordakiler de tabirinizle çok biliyor olacak ki tork konventörlü bütün şanzımanlar "yarı otomatik" olarak girilmiş. Örnek; Cx-3 modellerine bakabilirsiniz. 

Ama üslubunuz yanlış kimse bilmişlik taslamıyor ki tartışıyoruz. Sizin yaptığınız şey ise bana göre "Hır"  çıkarmak. 

Son olarak, bir şair derki; Tartışmaların kıvılcımından, doğruların şimşekleri çakar. 

Sizin niyetinizin kesinlikle bu olduğunu düşünmüyorun. Eyvallah :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, SafaTR :

 Yarı tam demek mantıksız diyorum. 

Yarı  otomatik şanzımanlar Ken Block arabasındaki gibi debriyaj olduğu halde debriyaj kullanmadan da vites geçirebildiğiniz otomatikler..... 

 

Buradaki sınıflandırmanın ana kaynağı kavramalar değil çünkü. Vites kutusunun kendi mekanizması ile alakalı yarı otomatik olması.

Yarı otomatiklerde debriyaj kısmınında robotize çalışması mecburiyetten.Vitesi atan mekanizma mekatronik çalışıp bizim debriyaja basmanız aptalca olacağı için Vites kutusunun önündeki sistemde mecburen robotize edilmiş vaziyette.Yoksa Yarı otomatik  bir vites kutusunun önünde kavrama yerine tork konvertör koysanız da o vites sistemi yarı otomatiktir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Teknisyen :

Buradaki sınıflandırmanın ana kaynağı kavramalar değil çünkü. Vites kutusunun kendi mekanizması ile alakalı yarı otomatik olması.

Yarı otomatiklerde debriyaj kısmınında robotize çalışması mecburiyetten.Vitesi atan mekanizma mekatronik çalışıp bizim debriyaja basmanız aptalca olacağı için Vites kutusunun önündeki sistemde mecburen robotize edilmiş vaziyette.Yoksa Yarı otomatik  bir vites kutusunun önünde kavrama yerine tork konvertör koysanız da o vites sistemi yarı otomatiktir.

Eyvallah hocam. Başka konu başlığı açılırsa tekrar gündeme getiririz. Arkadaşımızın konusu başka idi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 hours ago, Reicht said:

Herkese selam arkadaşlar,

Arabayı dün servisten aldım. Şanzımanı değişikliği yapıldı. Geri vitesteki vuruntu olayı eskisine göre bariz bir şekilde azalmış olmasına karşın genede hafif yapıyor. Özellikle çok defa P-R arası değişiklerde vuruntulu geçiş biraz daha artıyor. Önceden küt diye geçiyor ve ayağım frende iken araba titriyordu geri gitmek için. Kullandığım test arabası CX-3 te de benimki kadar olmasada bu durum mevcuttu. Servistekiler elimizdeki diğer araçlara da baktık onlarda da var şimdiki sarstıntı her arabada var dediler. Nedenini sorduğumda geri vitese takıldığında şanzıman içerisindeki mekanizmanın motor dönüş yönünün tersine hareket yaptığını ve bundan kaynak bu kadarlık sarsıntı olmasının normal olduğunu söylerdiler.

Bir de daha önceden araç duracakken hafif bir silkelenme oluyordu, o ortadan kalkmış. 

Şimdi sorum şu ki, forumda bu aracı kullanan arkadaşlar da aynı sarsıntı az da olsa mevcut mu? Yoksa D ye atılırken ki pürüssüz geçiş gibi mi?

Bir süre böyle kullanacağım, eğer sarsıntı eskisi gibi olursa bu sefer değişim yoluna gidim diyorum ya da sizin başka öneriniz var mı?

 

Yabancı forumlarda araştırma yapmanızda büyük fayda var. Eski aracımda ki tüm kronik sorunları ve çözümlerini bu şekilde bulmuştum. Firmanın fix dökümanı yayınladığı sorunlar hakkında bile Türkiye'de ki servislerin haberi olmuyor du, sayemizde kendilerini geliştiriyorlardı.

 

Bende Mazda Cx-5 var. Benim araçta bahsettiğiniz sorunu yaşamıyorum. Gerçi tam yaşadığınız sorunu anlamış değilim, araç sesmi çıkarıyor, sarsılıyormu?

Daha önce de tork konvektörlü kullandığım için mutlaka geri vites geçişlerinde bekliyorum. Yani geriden doğrudan D ye atmıyorum. Araca yeterli yağ başıncını sağlayabilmesi için zaman veriyorum, bir kaç saniye bekledikten sonra hareket ediyorum. 2-3 defa başıma şu geldi, arkamda araçlar olduğu zaman hızlıca R'den D ye alıp gaza basıyorum bu durumda araç başta yarım saniye kadar boştaymış gibi davranıp sonra birden dan diye sarsarak ileri doğru atılıyor. Ama bunu sorun olarak görmedim çünkü D ye alındığı an 1-2 sn beklemek gerek. Bunun dışında şanzımanda bir sorun ile karşılaşmadım. Tepkilerinden çok memnunum. Daha önce kullandığım tork konvektörlü buna göre çok tepkisizdi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

R ye geçişlerde her zaman olmasada bazen sarsinti olmasi normal diye biliyorum. Daha önce kullanmiş olduğum Japonya üretimi 3. nesil otomatik mazda 3 de bazen yapardi bu sarsintiyi. Nedenini farkli yönlere hareket eden dişlilerin ters geçiş yaparken  yerine oturmasi diye açiklayabilirim sanirim.

Manuellerde bile bazen R ye alamazsin, boşa alip şanziman dişlilerininin karşilikli  yerleşmesini takriben R ye alirsiniz. 

Duruken sarsinti olmasi asil problemleminiz olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Batuhan79 araç sürekli bir ses çıkarmıyor fakat vitesi R ye aldığımda anlık bir kütleme ile vitese geçiyor ve bu kütleme sanki arkadan bir araç vurmuşcasına aracı sarsıyor. Bariz hissediyorsunuz yani. Bir de motor soğukken ki ilk geri vites geçişinde yukarıdakilere ilave olarak araç titriyor. Şöyle ki araç geriye gitmek istiyor fakat ayağım frende olduğundan gitmeye çalışıp gidemiyor ve titriyor. Biraz karışık oldu ama anlatabilmişimdir umarım.

Bu arada aracımdaki sarsıntı eski haline döndü. Bıktım vallahi bıktım servise gidilecek gene.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

‎6‎.‎01‎.‎2017 at 11:04, Arman-1999 :

Bir süre böyle kullanacağım, eğer sarsıntı eskisi gibi olursa bu sefer değişim yoluna gidim diyorum ya da sizin başka öneriniz var mı?

böyle bir soru sormuşsunuz

‎6‎.‎01‎.‎2017 at 11:04, Arman-1999 :

Cevabı vermişsiniz zaten :)

 

ben de bu şekilde cevap vermişim

1 saat önce, Reicht :

Bu arada aracımdaki sarsıntı eski haline döndü. Bıktım vallahi bıktım servise gidilecek gene.

maalesef aynı duruma geri dönmüşsünüz ...

 

Sonuç itibarıyla o araç değiştirilmeli

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...