Jump to content

3. Nesil Mazda 3 i-Stop ve Akü Arızası


Ali Furkan İpek
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

31 dakika önce, Katil Balina :

bende de serviste inci akü takildı bir yıldan fazladir sorunsuz kullanıyorum. elimden gelse zaten istopu iptal ederdim. benim sorunum da çok sık devreye girmesi. aliexpreste bunun için satılan bir kit var. takıp i-stop'u temelli devreden çıkarabiliyorsunuz. 

şeytan al bir tane diyor da du bakalım 

TRY 230.30 | I-stop iptal Mazda Atenza için Mazda6 2002-2020 OBD2 araba otomatik durdurma Start motor sistemi devre dışı kapalı cihaz kontrol sensörü fişi
https://a.aliexpress.com/_BPDsLl

Forscan ile bağlantı kurup SSU modülünde hex kodlarını değiştirerek komple kapatabilirsiniz i-stopu. Ekstra modül takmadan kökten çözülebiliyor. Otomatik kapı kilidini açma mantığı ile aynı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Tarahumara :

Forscan ile bağlantı kurup SSU modülünde hex kodlarını değiştirerek komple kapatabilirsiniz i-stopu. Ekstra modül takmadan kökten çözülebiliyor. Otomatik kapı kilidini açma mantığı ile aynı.

hocam bahsini ettiğiniz şeyler benim çok uzağımda şeyler:))

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Varta araç seçici bana bu aküyü önerdi. 65A. Acaba bir yanlışlık mı var? Yada ben direk 70 veya 72A olanını mı alayım? Önerileriniz nedir dostlar?

Screenshot_20210127-183900_Chrome.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, mesut2323 :

Varta araç seçici bana bu aküyü önerdi. 65A. Acaba bir yanlışlık mı var? Yada ben direk 70 veya 72A olanını mı alayım? Önerileriniz nedir dostlar?

Screenshot_20210127-183900_Chrome.jpg

Merhaba,

Ben olsam bu akü yerine mutlu agm alırdım suan. Ben de varta aldım yanlıs hatırlamıyorsam bu modelden ve suan i stopla devreye girmiyor.  Servis agm akü öneriyoruz aküden diyor. 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

72 amper akü, 60 amperlik aküye göre yüzde 20 daha fazla enerji verir. sakıncasıda yoktur, sizin aracınız için 65 amper akü bence idealdir, 72 amperde alabilirsin, altmışlık kaliteli bir aküde iyi iş görür. (i-stop lu araçlarda akü talebi konusunu bilmiyorum tabi.)

Alıntı, İnci akü:

Aracıma Hangi Aküyü Seçmeliyim?

Akü seçiminde fiziksel ölçüler dışında kapasite ve marş gücü değerleri vardır. Kapasite akünün toplam gücü,  marş gücü de anlık güç anlamına gelir. Örneğin etiketin üzerinde 50 amper saat ve 420 amper yazıyorsa, bu rakamların anlamı akünün 50 amper saatlik kapasiteye sahip olduğu ve 420 amperlikte marş basma gücüne sahip olduğunu ifade eder. 420 amper anlık maksimum akım miktarı, 50 amper saatte toplam güçtür.

Marş gücü değeri üreticinin belirtmiş olduğu standarda göre etikete yazılır. Ürün kıyaslaması yapılırken mutlaka marş gücü değerinin hangi standarda göre yazıldığını sorgulamamız gerekir. Etiket üzerinde bazı kısaltmalar bulunur. Örneğin En Avrupa, DIN alman, JIS Japon standardını temsil eden kısaltmalardır.  Unutulmamalıdır ki bu değerler akünün %100 dolu olduğu durumlar için geçerlidir.Akü kendi kendine deşarj ürün olduğundan dolayı, eğer stokta uzun bir süre beklemişse etiketteki değerleri sağlamayacaktır. Akünün raf ömrü tamamlamadan kullanılmaya başlaması bu konuda oldukça önemlidir.

Akü seçiminde bir diğer önemli konuda araca uygun kapasite ve marş gücünde olan akünün seçimidir. Araçtaki akünün kapasite ve marş gücü değerinden düşük değerde bir akü seçersek, Örneğin 72 amper saat yerine 60 amper saat seçilirse kısa vadede  problem görülmeyebilir, fakat orta vadede 60 amper saat 72 amper saatin marş gücünden  düşük olacağı için  aracın marş basmasında problemler yaşanacaktır, eğer araçtaki akünün kapasite  ve marş gücü değerinden yüksek değerde bir akü  seçersek aracın elektrik sistemi yani şarj voltajı değerlerinin ölçülmesi gerekmektedir. Bu ölçüm sonucunda alternatörün kapasitesi aküyü ve sistemi besleyecek güçte değilse akü hiçbir zaman ihtiyaç duyacağı düzeyde şarj olmayacaktır, bu durum akü performansını ve ömrünü olumsuz olarak etkileyecektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, Tarahumara :

72 amperlik aküyü almadan önce, boyutlarının akü yuvasına uyup uymayacağını da kontrol etmenizi öneririm.

Efb mi Agm mi önerirsiniz peki? 🙏

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, mesut2323 :

Efb mi Agm mi önerirsiniz peki? 🙏

Mutlu akü sitesinde, sıkça sorulan sorular arasında var bu soru. Cevabını da şu şekilde vermişler.

EFB ve AGM akülerin her ikisi de Start&Stop özellikli araçlarda kullanım için geliştirilmiş akülerdir. EFB (Enhanced Flooded Battery – Geliştirilmiş Sulu Akü) tip aküler, sulu tip akü özelliğinde olup, üstün performanslı akülerdir. Standart sulu aküler yerine de kullanılabilir. AGM (Absorbed Glass mat – Emdirilmiş cam elyaf) aküler ise kuru akü olarak ifade edilen, içerisindeki elektrolit separatörlere emdirilmiş olan özel akülerdir. Akü teknolojisinin geldiği son nokta olan bu aküler, çok yüksek performans ve standart akülere göre daha uzun kullanım ömrüne sahiptir. AGM aküler sıcağa duyarlı oldukları için standart sulu aküler yerine kullanılamazlar. AGM akü kullanılan araçlarda kullanımı uygundur.

Ben Mazda 3 aracımda 4 sene Mutlu AGM akü kullandım aracı ilk aldığımdan beri. Satmaya yakın da yine aynı akü ile değiştirmiştim. Kullandığım süreç içerisinde hiçbir sorunla karşılaşmadım.  EFB mi AGM mi derseniz tamamen sizin kararınız. Arada devasa bir fiyat farkı yoksa ben şahsen AGM yi öneririm. 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Temmuz ayında aşağıdaki aküyü almıştım. Sorunsuz çalışmaya devam ediyor. Kısa süre gidip motor ısınınca hemen devreye giriyor. Yetkili Servis tavsiye etmişti. Hem özdellikler hem de boyut olarak tık diye yerine oldu. Orijinal akü gibi.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

En son ayın 8'inde kontak kapattım. 20 gün Ankara'ın -12,13'lerinde yattıktan sonra dün biraz tereddüt ettim ama araba marşa basınca anında hatasız marş çevirdi. Akünün 5. senesi. Bakalım akü ne kadar dayanacak, buradan paylaşırım durumları. 

Akünün en büyük düşmanı uzuun süreler yatmak değil, akü yatmayı da sevmez ama asıl olay motorun çalıştırırken kendini şarj etmeye fırsat bulamadığı kısa mesafe sürüşleri. Kısacık start-stoplar. Çocuğu hergün soğukta 2km mesafedeki kreşe götürmek, hanımı aşağıdaki kursa bırakmak, arabanın park yerini değiştirip durmak. Otomobilinizi düzenli aralıklarla uzun süreler kullanmıyorsanız, start-stop aküler pek uzun vadeli randıman vermiyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

27.01.2021 at 23:04, mesut2323 :

Efb mi Agm mi önerirsiniz peki? 🙏

https://www.hepsiburada.com/mutlu-12v-72-ah-720a-efb-start-stop-mutlu-aku-pm-HB000003Q0P7

Eğer üretim tarihi çok eski değilse linkteki akü hem CCA değerinin yüksek olması hem de yetkili servis tarafından tavsiye edilmesiyle tam bir F/P ürünüdür.. Akünün amper değerinden çok soğukta marş basma akım değerine (CCA ya da SAE) dikkat etmenizi tavsiye ederim..

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 saat önce, Leanback :

En son ayın 8'inde kontak kapattım. 20 gün Ankara'ın -12,13'lerinde yattıktan sonra dün biraz tereddüt ettim ama araba marşa basınca anında hatasız marş çevirdi. 

Akülerin en çok problem yaşadıkları zamanlar soğuk havalar. Benim de eski aküm en çok soğuk günlerde istop hatası verirdi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben EFB 72 a varta aldım  i stop devreye girmiyor yetkili servis 2 sefer şarja bağladı yine aynı varta sıkıntılı 

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

28.01.2021 at 20:15, Burak :

Temmuz ayında aşağıdaki aküyü almıştım. Sorunsuz çalışmaya devam ediyor. Kısa süre gidip motor ısınınca hemen devreye giriyor. Yetkili Servis tavsiye etmişti. Hem özdellikler hem de boyut olarak tık diye yerine oldu. Orijinal akü gibi.

 

Benim aaç m3 dizel. Aynı akü uyumlu olur mu yoksa amperi farklı mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...