Jump to content

Mazda 3 Otomatik Şanzıman Filtresi


quiteguide
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

19 saat önce, quiteguide :

Peki, benim enjektorleri görebiliyor musun? ( :

Haritayı sıfırlama;

Sürücü camı dışarıdan kontak cevirilebilecek kadar açık bırakılır,

Motor buz gibiyken (-) kutup başı sökülür,

20 dk beklenir,

Kutup başı geri takılır,

Araç hiç bir elektironik aksam calismazken, kapı da açılmadan dışardan marşa basarak çalıştırılır,

Rolantide Fan açana kadar calistirirsan closed loop yakıt haritası %80 oluşur, fan kapaninca bir de farları & klimayı açıp devam edersen, rölanti de işin biter.

Motoru tekrar soğumaya bırakırsın, marşa basarsın, dip gaz yapmadan yol durumuna göre, motor ısındıktan sonra şehir içi şehir dışı hızlarda 15-20 km kullanman yeterli. 50-100 km içinde, relearning process biter, yeni harita oluşur.

Bizim araçlarda bu sürecin ne zaman bittiğini en iyi nasıl anlarsın biliyor musun?

Cam otomatiklerinden.

Ne zaman ki bütün camlar tek tuşla açılıp, kapanır. İşlem bitmiştir.

Bu kutup başı sökme/takma muhabbetiyle uğraşmamak için bazıları sadece ECU'nun ve enjektörlerin sigortasını söküyor. Ne derece iş görür bilmiyorum.

Gömülmüş tabi :) 

ekmek kadayıfı yapmak daha kolay 😀

1-kutup başı sökülürken anahtar kontakta mı olacak?

2- bütün camlar tek tuşla nasıl açılıyor? Bu bağlantıyı nasıl kurdun hocam :) 

cumartesi sabah deneyeyim bunu. Bu işler böyle sürüyorsa haritayı kendi halinde 500km sonra mı düzelir yani

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1; Hayır (gerek yok)

2; Mesela, sağ arka camı açmak için kumanda bölümde ki ilgili tuşa biraz uzun basınca cam komple iniyor ya, beyin resetinden sonra o olay hemen olmuyor, demek istediğim bu.

Bu özellik 2. nesillerde standart mı emin değilim, 2010 da satılan ilk seri 3'lerde böyle. 

3;LPG'ciler, en az 1 depo benzinde sür dediklerine göre, olabilir.

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 saat önce, zoptrik :

Bu ses sonradan mı çıktı? Bence önemsiz. Basın gitsin vurun kırbacı. 

Bu arada o nasıl bir tork konvertördür? Baya açık baya baya konfor odaklı. 96 opel omegamın tork konvertörü bu kadar açık değil. 1000 devirden 2500 devire bir anda çıkıyor ve araç hızlansa da devir değişmiyor. Tahmini o an ayağınızı kademeli çekiyorsunuz gazdan. 1:2.5 konverter oranı. Resmen vitese, şanzumana gerek kalmamış. Direk motoru araya konverter koyup bağlasalarmış tekere :D 

Bu arada filtrenin hava çekmesine benzemiyor bu. Hava olsa devir saati anlık sallanır vuruntu olur burada ses falan duymazsak pürüzsüz bir kalkış var. 

Ne zaman çıktığını bi hatırlasam... böyle olunca hızlanmak için gaza basasım gelmiyor. Vites düşürmeyecek kadar Basıyorum gaza. 
 

valla abi şanzıman konforlu gaz tepkisi harika. Dizel kullanan adam benim arabaya oturunca arabayı fişek gbi kaldırıyor 3-5 kere :) ama bi 5 ileri olaydı keşke diyor insan. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, quiteguide :

1; Hayır (gerek yok)

2; Mesela, sağ arka camı açmak için kumanda bölümde ki ilgili tuşa biraz uzun basınca cam komple iniyor ya, beyin resetinden sonra o olay hemen olmuyor, demek istediğim bu.

Bu özellik 2. nesillerde standart mı emin değilim, 2010 da satılan ilk seri 3'lerde böyle. 

3;LPG'ciler, en az 1 depo benzinde sür dediklerine göre, olabilir.

Heee benimki 2010 ikinci yarı arabası. Sadece şöför camında tek tuşla indirme var. Neyse. Dediğini yapacağım 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir kış günü, modelini bilmiyorum BMW'si olan bir müşteriyle konuşurken;

-'Ya ful artı ful, on cam rezistansı bile var' 

-He, benim araçta da var.

Meclisten dışarı, göt olmuştu.

  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ön Cam rezistans olmayaydı da şu camlar tek tuşla indirme, ayna cam sunroof kumandadan kapatma ve cam düğmelerinde ışık olaydı. Bunları ilk seriye koyup sonra koymama nedir yavv. 

24 dakika önce, quiteguide :

Bir kış günü, modelini bilmiyorum BMW'si olan bir müşteriyle konuşurken;

-'Ya ful artı ful, on cam rezistansı bile var' 

-He, benim araçta da var.

Meclisten dışarı, göt olmuştu.

Bu olay en çok mercedeste var. W211 bakıyorum. Herkes full yazıyor. Bir geldi grupta açılın dedi. Adam başladı saymaya 2008 model aracında. Air matic süspansiyon, start stop, sesle komut verme, webasto, arka koltuk ısıtma soğutma, adaptif hız sabitleme dedi aha da böyle bir vites resmi koydu. Millet direkt sustu :) 

O zaman dedim bu yıldızda donanımın sonu yok diye :) 

8AAC006A-3CA9-4D2F-AE9F-042CEB9D0D45.jpeg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu sesi aküden yapma olasılığı var mıdır hocam ? @quiteguide  aküm zayıf çünkü. Yarım saatlik dörtlüleri yakıp bırakınca soğuk havada (beş derece) lambalar yanıyor kontak açılıyor ama marş basmıyor. Var mıdır bi alaka?

kutup başı işini yapamadım çünkü sürekli yağmur yağdı ve yollar çok kalabalık cumartesi günğ istanbulda. Yarın yapmayı düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, quiteguide :

Düşük akü voltajı, solenoidleri tam besleyemez. Senin vites geçişlerinde sıkıntı olmadığı için, zannetmiyorum.

Anladım teşekkürler 🙏 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Geçen hafta sadede benzinde kullanmıştım. İstanbulda bitmeyen yağmur var. O yüzden şu akü işini yapamadım. Camı açık bırakamadım. 
 

Bu hafta lpg’de kullanıyorum yeniden. Ve farkettim ki bahsettiğim ses yok. Her zaman bunu yaptığı bi tümsek vardı. 3 gündür aynı yerden geçiyorum. Ve ses olmayınca farkına bile varmamışım. Şu an ses yok. Vites Daha hızlı geçiyor sanki. 
 

bu olay kesinlikle lpg yakıt trimleriyle alakalı gerçekten. Halbuki ayar da çok iyi. Yani ltf stf neredeyse hep sıfırda. Ama afr ayarında open loop kısmını da ayarlıyorlar. Acaba vites düşürürken araç open loop’a mı giriyor? Olmazsa biraz zengin karşıma çekmek mantıklı olacaktır gibş duruyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, tansu87 :

Geçen hafta sadede benzinde kullanmıştım. İstanbulda bitmeyen yağmur var. O yüzden şu akü işini yapamadım. Camı açık bırakamadım. 
 

Bu hafta lpg’de kullanıyorum yeniden. Ve farkettim ki bahsettiğim ses yok. Her zaman bunu yaptığı bi tümsek vardı. 3 gündür aynı yerden geçiyorum. Ve ses olmayınca farkına bile varmamışım. Şu an ses yok. Vites Daha hızlı geçiyor sanki. 
 

bu olay kesinlikle lpg yakıt trimleriyle alakalı gerçekten. Halbuki ayar da çok iyi. Yani ltf stf neredeyse hep sıfırda. Ama afr ayarında open loop kısmını da ayarlıyorlar. Acaba vites düşürürken araç open loop’a mı giriyor? Olmazsa biraz zengin karşıma çekmek mantıklı olacaktır gibş duruyor

Ben anlamadim sikinti lpg ayari miymis yani Vites dusunce arac yüke biniyor open loopa giriyor diye biliyorum Lpg ayarindaymis yani sikinti. Sanzimands sikinti yokmus Abi direk brcnin kendi ayarini yuklesene afr felan hikaye bence. Az bisey de zengine al ayarini  Peki aküyle ilgisi varmi Akuyu yeni degistin, aküyu degisince lpg ayari resetleniyor mu ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, ozgur35 :

Ben anlamadim sikinti lpg ayari miymis yani Vites dusunce arac yüke biniyor open loopa giriyor diye biliyorum Lpg ayarindaymis yani sikinti. Sanzimands sikinti yokmus Abi direk brcnin kendi ayarini yuklesene afr felan hikaye bence. Az bisey de zengine al ayarini  Peki aküyle ilgisi varmi Akuyu yeni degistin, aküyu degisince lpg ayari resetleniyor mu ?

Akü değişince lpg ayarı resetlenmiyor. O bi tek atiker’in eski bi modelinde oluyormuş. Çoğu modelde resetlenme yok. Akü değişince ses düzelmemişti. 
 

brc’nin kendi ayarını yüklemek çözüm değil. İyi ama birebir uygun olmuyor. Lpg ayarı şart. aslında bende obd bağlantısı var. Şu kör nokta lambaları kırmızı yanık kalmasa o bağlantıyı iptal ettirmicektim. Ama kalıyor işte. Gerçi ne kadar etkisi var bilmiyorum. O kablo varken araba %10 fakirde kalıyordu ltf’de. Ayardan sonra değer mükemmel. Sürekli takipteyim. Ama @quiteguide nin dediği silindir bazlı ateşleme Akü vs değerleri ben göremiyorum tabi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

09.01.2020 at 22:10, tansu87 :

Akü değişince lpg ayarı resetlenmiyor. O bi tek atiker’in eski bi modelinde oluyormuş. Çoğu modelde resetlenme yok. Akü değişince ses düzelmemişti. 
 

brc’nin kendi ayarını yüklemek çözüm değil. İyi ama birebir uygun olmuyor. Lpg ayarı şart. aslında bende obd bağlantısı var. Şu kör nokta lambaları kırmızı yanık kalmasa o bağlantıyı iptal ettirmicektim. Ama kalıyor işte. Gerçi ne kadar etkisi var bilmiyorum. O kablo varken araba %10 fakirde kalıyordu ltf’de. Ayardan sonra değer mükemmel. Sürekli takipteyim. Ama @quiteguide nin dediği silindir bazlı ateşleme Akü vs değerleri ben göremiyorum tabi

Ben aküyü yeni değiştirdim. Klima açıkken özellikle yüke binerse hhggghghh sesi geliyor😊

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Akü sokulunce sifirlanan yakıt trimleri ve kalibrasyon yapılmamış elektronik gaz kelebeği ile de alakalı olabilir mi?

Bu arada, aküyü söküp takinca ECU dolayısıyla elektronik şanzıman kontrol ünitesi de resetleniyor. Sonra, sürüş karakteristiginize göre tekrar öğrenme sürecine giriyor.

Bu fomoco elektronik gaz kelebeği ve içerisindeki konum sensörü(potansiyometre) ile ilgili, dikkatimi çeken bazı tuhaf şeyler var. 

Olay netleşince, ayriyeten bir konu açacağım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, serifdurdu35 :

Ben aküyü yeni değiştirdim. Klima açıkken özellikle yüke binerse hhggghghh sesi geliyor😊

 

O ben de var abi klima acikken yapio bazen 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, quiteguide :

Akü sokulunce sifirlanan yakıt trimleri ve kalibrasyon yapılmamış elektronik gaz kelebeği ile de alakalı olabilir mi?

Bu arada, aküyü söküp takinca ECU dolayısıyla elektronik şanzıman kontrol ünitesi de resetleniyor. Sonra, sürüş karakteristiginize göre tekrar öğrenme sürecine giriyor.

Bu fomoco elektronik gaz kelebeği ve içerisindeki konum sensörü(potansiyometre) ile ilgili, dikkatimi çeken bazı tuhaf şeyler var. 

Olay netleşince, ayriyeten bir konu açacağım.

Biraz çıtlatsan abi? Bizim ses onunla mı ilgili?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sağlam olduğundan emin olduğum kelebeği elime alıp, forscanden de sağlamasını yapınca, yazacağım yeni bir konuda.

Yok. Bu başka bir ses, başka bir konu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...
22.04.2017 at 12:29, quiteguide :

2010 model (ikinci nesil) mazda 3 otomatik şanzıman filtresi oem no : FN0121500A (FN0121500; FN01-21-500; FN01-21-500-PT; FN0121500 PT)

Focus Orjinal Motorcraft Otomatik Şanzıman Yağ Filtresi (Süzgeci) 1998-2005 ile birebir uyumlu, ford oem: XS4Z 7A098 AC

'Oirjinal Mazda Logolu' filtreye muadil ürün motorcraft yani, 90-100 TL'ye temin edilebilir.

Çin malı olanlar da 40-50 TL. Buradan.

Resimler alıntıdır.

 

664238.jpg

695969.jpg

ffdd2c4s-960.jpg

abi sen bunu takıp kullandın mı. mahle ve motorcraftın oemlerini parçacıya sordum uygun değil diyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...