Jump to content

323 Katalizatör Sorunu (98-03)


KeremAliAsyali
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Guest mustafa_g

dur sen duuuurrr...

3 vakte kadar hergün böyle hissedeceksin. bak birazdan benim modemin fişini çekip gece lambasını takacaklar evdeki küçük nesneler :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

dur sen duuuurrr...

3 vakte kadar hergün böyle hissedeceksin. bak birazdan benim modemin fişini çekip gece lambasını takacaklar evdeki küçük nesneler :)

yazık sana yahuu peggy yenge ve cocuklara selamlar :D :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araçta çift osijen sensörü olduğu için, katalitik konvektör arızasını 2. sensör teşhis eder.1. sensör motorun çalışma düzenlemesini kontrol eder, eğer konvektörün çalışma perfformansı düşmüşse zaman zaman istenilen değerlere ulaşılamaz ve 2. sensör arıza lambasını yakar.

Ufak bir tavsiye oksijen sensörlerinin temizlenmesininde faydası olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

soru 1: üst mesajlarda söylediğim gibi farklı marka/model aracın katalizörü takılabilir mi?

soru 2: katalizörün iptal edilmesi yüzünden seste ne kadar artış olur?

soru 3: oksijen sensörünü nasıl temizleyeceğiz. benimkinde hava filtresinin hemen dibinde içinde ince tellerle bağlı bir sensör var ve oraya müdahale edildiğinde sanki büyük bir risk alacakmışım gibi düşünüyorum. telin kopması durumunda zıçtık demektir :)

soru 4: daha önce hiç test ettiniz mi bilmiyorum ama katalizör iptali + perf. tipi son susturucu ve hava filtresiyle ne kadar güç alınabilir (dyno sonucu olsa tam süper olacak :D) benim bildiğim kadarıyla egzost tarafındaki genişletmeler yüzünden arabanın alt devirler ölmeye başlar ama üst devirlerde biraz canlanma olur. fakat bunun anlamı ne kadar çıkışı rahatlatırsak o kadar üst devirler canlanır şeklinde değil tabii. geri tepme olmadığı için sübapların açılıp kapanma zamanlamasında sıkıntı yaratacağını düşünüyorum.

bu konularda senin fikrin nedir Dündar Usta.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dündar'a sormuşsun ama ben kısmi cevap vermek istiyorum, mantıken aracın bağımsız bir bölümü olduğu için farklı marka ve model araç katalitik konvertörü takılabilir gibi geliyor bana..

Asıl söylemek istediğim şey şu, 2-3 yılkı beygiri için katalitik konvertör iptal ederken  hiç aklınızdan çıkarmamanız gereken şey aracın egzos gazını en fazla aracın sahibinin, ailesinin ve  çocuklarının teneffüs ettiğidir.. Bu söylediğimi çok iyi düşünüp gözünüzün önünden geçirin ne demek istediğimi anlarsınız...

İkincisi, Avrupa ülkeleri emisyon çıkışlarına çok ciddi sınırlamalar getiriyorlar en azından üretim aşamasında, yakın bir zamanda bizim egzos muayenelerinin de çok ciddileşeceğini düşünüyorum, zaten eski tip karbüratörlü araçların şimdi bile bu muayeneyi geçmesi imkansız gibi birşey...

Mustafa sana cevap veriyor gibi başladım ama bu konudaki düşüncelerimi yazdım, kısacası hiç uğraşmayın KAT iptali ile falan, ondan gelecek beygirin hayrı olmaz...:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

bilgi için teşekkür ederim Selman abi. Bu kat iptali olayına ben de sıcak bakmıyorum ve konuyu çekmek istediğim yere sen doğrudan girmişsin. Kat iptaliyle alınacak beygir 3-5 taneyi geçmeyeceğini ben de çok iyi biliyorum. Onay almak istediğim mevzu alt devir üst devir kısmıydı ki onu da modifiye başlığı altındaki egzost konusunda açıklanmış. Yani üst devirlerde 3-5 beygir alacağız derken hem alt devirleri öldürüp hem de çevreye daha fazla zehir bırakmak pek mantıklı bir iş değil. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

Gönüller bir olsun, akıllı adamın hali başka oluyor canım....:)

teşekkür ederim abicim o senin akıllılığın :)

dar alanda kısa paslaşmalarla sonuca gidelim dedim ama sen orta sahadan çaktın doksana, o oldu yani :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben gelene kadar doğru yol bulunmuş olsada demeden geçemedim, sakın o ince tellere dokunma yoksa hava akış sensörünü bozarsın, oksijen sensörü egzozun üzerindeki ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

Ben gelene kadar doğru yol bulunmuş olsada demeden geçemedim, sakın o ince tellere dokunma yoksa hava akış sensörünü bozarsın, oksijen sensörü egzozun üzerindeki ;)

he he heee hakkaten o zımpırtı hava akışmetreydi değil mi?

sağolasın dündar usta. zaten hayatta elimi sürmezdim ona ama uyarın için çok teşekkürler :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Geçen gün yaklaşık 70 km uzak bir yere gidip aracı parkettim.  Bir iki saat sonra dönmeye karar verdim ve kontak anahtarını çevirdim. Çıt çıt ediyor ama ateşlemiyor. Aynı zamanda göstergedeki ışıklar yanıp sönüyor silik çıkıyor yarım  gözüküyor falan. Endişelendim. Burada insanlar yardımsever olduğundan rastgele birinden yardım istedim. Neyse beş altı kişi toplandı sorunun aküde olduğunu tahmin ettiler. Bir usta çağırdık geldi başka bir arabanın aküsünü takıp çalıştırdı. Ondan sonra stop etmeden eve tamirciye kadar geldim. Arabayı durdurdum derdimi anlattım. Adam çalıştırmak istedi ama çalışmıyor. Aküye baktı bilmemneölçer ile. Meğer akü sıfırı tüketmiş. Gidip yeni bir akü aldım ve taktık. Eve geldim. Ertesi gün arabaya bindiğimde arabada artık motor arıza ışığının yanmadığını gördüm. Bu uzun hikayeyi sadece bu son cümleler için anlattım. Kimse tahmin edemedi bu ışığın akü ile bir bağlantısı olabileceğini... Sağlık olsun...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...
Guest mechanicker

Geçen gün yaklaşık 70 km uzak bir yere gidip aracı parkettim.  Bir iki saat sonra dönmeye karar verdim ve kontak anahtarını çevirdim. Çıt çıt ediyor ama ateşlemiyor. Aynı zamanda göstergedeki ışıklar yanıp sönüyor silik çıkıyor yarım  gözüküyor falan. Endişelendim. Burada insanlar yardımsever olduğundan rastgele birinden yardım istedim. Neyse beş altı kişi toplandı sorunun aküde olduğunu tahmin ettiler. Bir usta çağırdık geldi başka bir arabanın aküsünü takıp çalıştırdı. Ondan sonra stop etmeden eve tamirciye kadar geldim. Arabayı durdurdum derdimi anlattım. Adam çalıştırmak istedi ama çalışmıyor. Aküye baktı bilmemneölçer ile. Meğer akü sıfırı tüketmiş. Gidip yeni bir akü aldım ve taktık. Eve geldim. Ertesi gün arabaya bindiğimde arabada artık motor arıza ışığının yanmadığını gördüm. Bu uzun hikayeyi sadece bu son cümleler için anlattım. Kimse tahmin edemedi bu ışığın akü ile bir bağlantısı olabileceğini... Sağlık olsun...

aküden olduğunu kimsenin tahmin edememesi normaldir çünkü motor arıza lambası motorda veya motorun herhangi elektriksel bir bölümünde arıza çıkması durumunda yanar yani motorun şarjsız kalması durumunda yanmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 7 ay sonra ...

bu katalitik konverter araçta gaza basmana rağmen sanki önünde bi engel varmış gibi yada motor ürettiği gücü tekerlere iletemiyomuş gibi bi durum yaratabilirmi?özellikle gaz hızlı bastığımda araba tıkanıp kalıyo boştaymış gibi giderken aniden ipinden kurtulmuşcasına hızlanıyo.araba otomatik ve vites geçişide sanırım gerekli parametreler gerçekleşmediğinden tam anlamıyla gerçekleşmiyo...başka yorumu olan var mı,yoksa segman-otomatik vites gibi ürkütücü parametreleremi inmeliyim:))

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben sana Özel mesajda da katalitik konverter demiştim.

Aradığın ilişki ise, Manifold vakumu - MAP sensör - vites düşürme sistemi - governor ilişkisi.

En kısa anlatımı ile:

Tıkalı Katalitik konvertör = yüksek egzoz basıncı = anormal yüksek manifold vakum değeri = sapıtık MAP değeri = abes otomatik vites muhabbetleri.

Ayrıca:

Tıkalı Katalitik konvertör = yüksek egzoz basıncı = yüksek egzoz DİRENCİ = motorun ebesinin ağlayarak performans, verim, çekiş, güç ve her türlü delikanlılığının çizilmesi.

Ürkmeye gerek yok...

Bir egzozcu katalitik konvertörü söküp yerine bir "test borusu" taksın, öyle dene.

Aslında bunun adam gibi testi, O2 sensörünü söküp yerine geçici olarak bir basınç göstergesi takmaktır.

Motor çalıştırılır, basınç okunur.

Normal değer 2500 devirde 1-1.5 psidır.

Daha fazlası haramdır, günahtır, mekruhtur, caiz kat'iyen değildir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    godless yarın paraya kıyıp 180 tly burda universal katalitik konvertere takan bi genç var onnu taktırcam.o diğer dediklerini yapacak babayiğit yok bu şehirde.taber ustaylada görüştüm oda şanzımana kitlendi.ben hekimim insan mekanizmasından anlarım ama senin dediklerin bu şahinci-rrenaultcu usta takımından daha mantıklı geliyor,umarım konverter ile işi sonlandırırız.selamlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...