Jump to content

Hararet göstergesi


Bymetehan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar cümleten selamunaleykum. Geçen gün benim 91 mazda 323 hb nin 82 lik termostat, 91 lik fan müşürü ve hararet müşürünü değiştirdik. Parçaları tes ettim.

Şu şekilde : motor soğukken radyatör kapağını açtım. Dijital ısı ölcerin ısı ölçen ucunu buradan sokarak termostatla fan müşürünün olduğu yere kadar radyatör hortumunun içinden götürdüm ve hortumu radyatöre tekrar bağladım ve radyatör suyunu tamamladım. Bu asamada gösterde 41 dereceydi sıcak havadan dolayı.marşa bastım ve arabayı çalıştırdım. Hararet ibresi ortaya yaklaşmak üzereyken dijital göstergedeki ısı yükselmeye başladı ve 82 derecede yükselme yavaşladı. Anladımki termostat sağlam.ısı yavaş yavaş yükselirken 91-92 derecede fan devreye girdi. Buda sağlam.fan devreye girdikten sonra hararet ölçüm yaptığım dijital göstergede 94-95 dereceye kadar yükselildikten sonra düşmeye başladı. Asıl sorun şu. Hararet 90 derecedeyken hararet ibresi tam ortada. Ama 94 derecedeyken benim hararet ibrem ortanın yukarısında.fan soğuntasını bitirip durduğunda veya uzun yol gittiğimda hararet göstergesi devamlı ortada. Sorun yok. Resmini çektim. Sizce bu normalmi yoksa hararet müşürünü değiştirmemmi gerekir. Yoksa fan müşürünü varsa piyasada 88 lik gibi mi taksam iyi olur

20170713_185458.jpg

20170713_185516.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aleykum selam hocam.
Devir saatinde felan dalgalanma varmi

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Birde uzun yolda normal olduğunu soylemissiniz.acaba radyatorunuzde tortu mu var ve ondan dolayi bu problem olabilir diye düşünüyorum.bence müdürü değiştirmeden önce radyatorunuzu sökün ve güzelce yıkayın.ben yapmıştım bu işlemi faydalı olmuştu

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Uzun yolda termostattan ve rüzgardan dolayı ısı sabit tutabiliyor. Hararet müşürünün 5 derecelik bir farkı göstergeye bu şekilde yansıtması doğrumu onu anlamaya çalışıyorum. Bana göre iki sebep var. Ya hararet müşürünün hassasiyeti hatalı yada 91 derecelik fan müşürü yerine 88 derece gibi bi fan müşürü lazım. Bunu çözemedim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Anlattığım gibi rafyatorden dolayi hocam tecrübeyle sabit.ama yinede siz bilirsiniz

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Anladım. Radyatörü güzel bi temizlerim onda sıkıntı yok. Peki 95 derecede göstergenin konumu doğrumu onu da öğrenmem lazım. Çok sorun olmasada göze takıldığı için rahatsız ediyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam olay şu.bizim araclarimizda hararet gösterge musuri motor bloğunda.termostatin üstünde önce bi hortumla şu sıcaklığını referans eden bi bölüm var.olcumleriniz doğru lakin musurun sıcaklık olcumuyle sizin olcumleriniz farklı yerlerde.bence garanti olsun diye whürt marka radyatör temizleyici ile tüm sistemi temizleyin.eminim sorununuz normale donecek

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dostum ibren tehlikeli bölgede olabilir.. fanın tam ortada devreye girmeli ve sabit şekilde ortayı yani 90 dereceyi geçmemeli..Soğutma sisteminde problem yoksa söylediğin gibi 88 lik fan müşürü çözebilir..95-100 arası şu an ibren..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Soğutma sisteminde sorun yok. Zaten fan devreye girince 1 dk içinde 95 den 85 lere düşüyor. Sanırım termostatın biraz üst değerinde 88 lik gibi bi fan müşürü çözecek bunu. Hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim. Ha unutmadan bizim mazdalarda fan müşürü kaçlık oluyor orjinali

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...