Jump to content

1991 Mazda 626 Karbüratör Rölanti ve Karışım Ayarı


boreas
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Herkese Merhaba

Benzinde iken rölanti devrinde vuruntulu çalışan ve devir göstergesinde dalgalanma olan 1991 model Mazda 626 aracıma rölanti ayarı ile hava karışım ayarı yapmaya çalıştım. Yaptığım ayar yada ayarsızlık sonrası rölantide çalışırken hissedilen vuruntu artık yok. Rölantide devir ibresindeki dalgalanma da sabit duruma geldi.  Bu ayar sonrası gaza geçirdim.(Gaza geçişi güç oldu uzun süre marş basmak gerekti.) Gazda ayar öncesi 1000 devir olan rölanti 500-600 civarlarına düştü. (Aracın tekrar Benzine Geçişi ise daha kolay hiç zorlanmadan gerçekleşti.). Bu aşamada regülatör üzerindeki rölanti ayar vidasını (sarı vida) sağ yönünde yarım tur çevirmem ile gaz rölantisi 900 devir civarına geldi.

İkinci bir detay ise şu: Benzinde iken hava girişini elimle kapattığımda araçta neredeyse hiçbir değişiklik yok. Karbüratör üzerinden kapatırsam araba stop ediyor.  Hava hortumundan kapatırsam stop etmiyor. Arabanın sesinde de pek bir değişim yok.

Gazda ise hava hortumu büyük oranda kapatmam stop etmesine yetiyor. Girişin yüzde 80’ i gibi

Araba hem gazda hemde benzinde 3000-4000 devirlerde öncekinden daha fazla bağırıyor gibi

Üçüncü bir detay ise araç benzinde çalışırken egzosdan su damlacıkları atardı. Gazda çalışırken pek fark etmedim . Son durumda su damlası da kesilmiş gibi gözüküyor.

Yakıt tüketimi için bir ölçüm yapmak bana bir fikir verirdi. Ancak arabayı günlük fazla kullanmadığımdan benzin deposunu doldurmak ve  ölçüm için hatırı sayılır bir miktar tüketmek ve benzin deposunu yeniden doldurmak maliyetli olacağından yakıt tüketimini ölçmem yakın zamanda pek mümkün değil.

Uygun rölanti ve karışım ayarı için, aracın devir göstergesinin dalgalanmadan çalışması, egzosdan gelen buhar, su damlacığı veya duman, motorun en az sarsıntılı ve en az gürültülü çalışması vs nelere dikkat etmeli?

Bu aşamada görüşleriniz ve tavsiyeleriniz nelerdir?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zamanında ben de çok uğraştım bu işlerle.

59788696f0c68_EkranAlnts.thumb.jpg.067edeaf402b0a9449eb5b1cf9123513.jpg

Bu servis kitapçığının ilgili sayfası. Maalesef nereden ayarlanacağını bilseniz bile co consantrasyon ölçen bir cihazınız olması gerekiyor. Tanıdığınız bir egzoz emisyoncu veya LPG ci bunu halledebilir ama onlar da karburatörden anlamaz. En iyisi benim yaptığım gibi hava ayarı ve rölanti ayarının yerini öğrenip cihaza bağlayınca kendiniz ayar yapmanız. Lada samaramın karburatör ayarını bu şekilde yapmıştım. 

Kolay gelsin. 

Resim biraz yan oldu düzeltemedim, idare edin artık.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim yararlandığım kaynak da bu sayfa. Uygun ayar için CO seviyesini 2 civarı olarak belirtmiş. Ateşleme vs gibi sorun olmamasını şart koşmuş. Mart 2017 de muayene öncesi CO ölçümü 3.1 seviyesinde çıkmıştı. Belli ki zaten ayarsızmış.  LPG ayarı yaptırıp sonrasında  birde benzinde ölçüm cihazı ile ayar yapmak mantıklı.  Ayar vidaları ve işlevlerini de artık biliyorum. Öncesinde bir süre çekişini. benzini tüketimini takip edeceğim.  Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...