Jump to content

Mazda 3 Otomatik Vites Fren Probleminin Çözümü


Mutlu Tekir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar merhaba..

2016 power sense D aracımda aynı sorunu bir kaç defa yaşadım ve servise götürdüğümde yapılan kontroller sonucunda sadece lastik basınçlarından kaynaklanan bir durum olduğunu belirtip gönderdiler.  Dün 30 dk lık otoban sürüşünden sonra, girdiğim şehir merkezine kırmızı ışıklarda durmaya yakın hafif rampa da frenler yine tutmadı ve önde ki araca çarpmamak için el frenini çekmek zorunda kaldım.. Henüz 5000 km de ve garantisi devam etmekte olan aracımda ciddi bir güvensizlik oluştu. Tekrar servise gidip durumu izah edeceğim ama sizlerin de tecrübesinden faydalanıp durumu izah edebilmem ve nasıl hareket edebileceğim hakkında yardımlarınızı bekliyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun. Servise gidin ve 4 5 fren pompalamadan sonra fren kuvvetinin iyi olmadığını gösterin. 

Bu mazdalarda tasarım hatası var sanırım. Böyle birşeyin olmaması gerekir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, Yasakkent :

Arkadaşlar merhaba..

2016 power sense D aracımda aynı sorunu bir kaç defa yaşadım ve servise götürdüğümde yapılan kontroller sonucunda sadece lastik basınçlarından kaynaklanan bir durum olduğunu belirtip gönderdiler.  Dün 30 dk lık otoban sürüşünden sonra, girdiğim şehir merkezine kırmızı ışıklarda durmaya yakın hafif rampa da frenler yine tutmadı ve önde ki araca çarpmamak için el frenini çekmek zorunda kaldım.. Henüz 5000 km de ve garantisi devam etmekte olan aracımda ciddi bir güvensizlik oluştu. Tekrar servise gidip durumu izah edeceğim ama sizlerin de tecrübesinden faydalanıp durumu izah edebilmem ve nasıl hareket edebileceğim hakkında yardımlarınızı bekliyorum

Geçmiş olsun, sizin yaşadığınız sorun biraz daha farklı , lastik basıncı ile alakası olduğunu düşünmüyorum. Bendeki durum şu an için ilk çalıştırmada klima açıksa ve hava sicaksa oluyor. Klimayı kapatıp denediğimde ise olmuyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eski aracımda ( 2012 Model Mazda 3 ) da aynı problem vardı, hatta yanlış hatırlamıyorsam foruma da yazmıştım bir başlıkta. Ben hala disk + balata ikilisinden emin değilim, aracı bakıma götürüp söylediğimde onlar da balatalardan demişlerdi, aracın balataları orjinal Mazda logolu balatalardı, onları değiştirmek için ATE aradım ama bulamadım, Brembo'lar ya çakma ya da bildiğimiz Brembo kalitesinde değil bence... Sonuç olarak Ferodo alacaktım ama gittiğim bütün parçacılar istisnasız Kale verelim abi, çok memnunuz, hiçbir şikayet olmadı, her koşulda iade alıyoruz vs. diyince, yerli marka desteği olsun diye aldım ama o kazık gibi balatalar benim aracın disklerini de bozdu. Sonra Şaşmaz'dan Ferodo buldum, diskleri tornalattım Kaleleri aldığım yere götürdüm ama laflarını yediler, olmaması lazım vs... Sonuçta hakkımı haram edip çıktım :) Konuyu epey dağıttım ama yine aynı sıkıntı oldu. Araç ilk çalıştığında devir rölantıya düşmeden gitmek isteyince frenlerde güç kaybı oluyor, pedalı kökleseniz de durmuyor, hızlı manevralarda sıkıntı oluyordu. Mantık olarak bakınca da sıkıntılı disk ve balata ikilisi ilk çalışmada böyle tehlikeli duruma neden olurken, bir dakika sonra bu sorundan eser kalmıyorsa, sorun başka yerdedir diye düşünüyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, serkan306 :

Eski aracımda ( 2012 Model Mazda 3 ) da aynı problem vardı, hatta yanlış hatırlamıyorsam foruma da yazmıştım bir başlıkta. Ben hala disk + balata ikilisinden emin değilim, aracı bakıma götürüp söylediğimde onlar da balatalardan demişlerdi, aracın balataları orjinal Mazda logolu balatalardı, onları değiştirmek için ATE aradım ama bulamadım, Brembo'lar ya çakma ya da bildiğimiz Brembo kalitesinde değil bence... Sonuç olarak Ferodo alacaktım ama gittiğim bütün parçacılar istisnasız Kale verelim abi, çok memnunuz, hiçbir şikayet olmadı, her koşulda iade alıyoruz vs. diyince, yerli marka desteği olsun diye aldım ama o kazık gibi balatalar benim aracın disklerini de bozdu. Sonra Şaşmaz'dan Ferodo buldum, diskleri tornalattım Kaleleri aldığım yere götürdüm ama laflarını yediler, olmaması lazım vs... Sonuçta hakkımı haram edip çıktım :) Konuyu epey dağıttım ama yine aynı sıkıntı oldu. Araç ilk çalıştığında devir rölantıya düşmeden gitmek isteyince frenlerde güç kaybı oluyor, pedalı kökleseniz de durmuyor, hızlı manevralarda sıkıntı oluyordu. Mantık olarak bakınca da sıkıntılı disk ve balata ikilisi ilk çalışmada böyle tehlikeli duruma neden olurken, bir dakika sonra bu sorundan eser kalmıyorsa, sorun başka yerdedir diye düşünüyorum.

Sizin araç garanti kapsamında mıydı peki?

Disk balata ikilisinden kaynaklandığını sanmıyorum, muhtemelen yazılımsal bir sorun da olabilir. Her ne olursa olsun ki yeni olmasından kaynaklı bir arızanın garanti kapsamında mutlaka giderilmesi gerekir.  Bayramdan sonra servise gidip gerekli durumu izah edeceğim ki çözüm bulamazlarsa Japonya'ya kadar yolu var.. Anlaşılan o ki ortada her mazda araç da olmasa bile kronik olduğu kadar ciddi güvensizlik yaratan bir arıza durumu mevcut. Sonucu sizlerle paylaşıp gerekli bilgilendirmeyi aktaracağım arkadaşlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

49 dakika önce, Yasakkent :

Sizin araç garanti kapsamında mıydı peki?

Disk balata ikilisinden kaynaklandığını sanmıyorum, muhtemelen yazılımsal bir sorun da olabilir. Her ne olursa olsun ki yeni olmasından kaynaklı bir arızanın garanti kapsamında mutlaka giderilmesi gerekir.  Bayramdan sonra servise gidip gerekli durumu izah edeceğim ki çözüm bulamazlarsa Japonya'ya kadar yolu var.. Anlaşılan o ki ortada her mazda araç da olmasa bile kronik olduğu kadar ciddi güvensizlik yaratan bir arıza durumu mevcut. Sonucu sizlerle paylaşıp gerekli bilgilendirmeyi aktaracağım arkadaşlar.

Hayır garanti kapsamından yeni çıkmıştı muhtemelen. Bence yazılımdan çok donanım ile alakalı gibi geliyor. İşin ilginç tarafı BL kasada bu sorun varken BM kasada da olması. Yani aynı fren sistemini kullanmıyorlardır diye tahmin ediyorum. @Mutlu Tekir 'in yaptırdığı işlemler bu sorunun esas çözümü olabilir. Gerçi şöyle de bir durum var, bu sorun aracın rölanti devrine düşmeden yürümememi sağlıyordu :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yazılımlık hiçbir durum yok. Bu durum tamamen çeşitli isimleri olan ama aynı parça olan brake booster, fren servosu, westinghouse denen parçanın tasarımından kaynaklı. İlk çalıştırmada yeterli vakum oluşamadığından fren gücü düşüyor. 

Disk balata uyumu düşük hızdaki sürtünme karakteristiği ile alakalı. 

Ama ilk çalışmalarda evet fren gücü zayıflığı var bu da fren servosunun tasarımından kaynaklı. 

Disk balata değişimi sonrası sorunum çok azaldı. Çoğu zaman hissetmiyorum. 

Balatalar orjinal de olsa belli bir seviyenin altına düştüğünde de performansı düşebilir. 

Ek olarak vakum hacmi artırılarak bu sorun bir miktar çözülebilir. Yani canister denilen metal kap eklenebilir. Ya da vakum pompası konularak ilk çalıştırmalarda ve düşük hızlarda devreye girmesi sağlanabilir. 

Bazen düşünüyorum acaba lpg nedeniyle subap sorunu ortaya çıkmaya başladığı için mi diye düşünmüyor da değilim. Zira subap zamanlaması da vakum basıncının düşmesine sebep oluyormuş internette yabancı kaynaklarda yaptığım araştırmalarda. Gerçi bm de ortaya çıkması da bunun olmadığını kanıtlıyor.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam LPG ile ilgili degerlendirmeniz teknik olarak mantıklı ancak benim aracimda LPG bulunmuyor. Gün içinde çok defa deneme fırsatım oldu ve yalnızca klima açıkken olduğunu net olarak söyleyebilirim. Araç normal devrine gelince klimayı açıyorum ve sorun olmuyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...