Jump to content
Mutlu Tekir

Mazda 3 Otomatik Vites Fren Probleminin Çözümü

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mutlu Tekir    1.204
Mutlu Tekir
Bu fren sorunu özellikle hava sıcaklığı 30 derece üstünde, klima fulde çalışırken aracı ilk çalıştırdıktan sonra ilk 30 sn civarı vites D'de iken düşük hızlarda gerçekleşiyor. Fren tam performans çalışmıyor ve sonuna kadar basarsanız basın sanki el frenini 2-3 tık çekmişsiniz gibi yavaş etki ediyor. 
 
Daha önce hiç bu kadar ciddi sorun çıkarmamıştı, bir yerden çıktıktan sonra önündeki yolun karşı şeridine geçeceğim, ama kör noktada park eden bir araç yüzünden araç geldiğini geç farkedince frene sonuna kadar bastım ama araç durmadı. Geliş şeridini tamamen kapatınca durabildi araç, gelen araç da öteki şeride geçerek geçti gitti. Verilmiş sadakamız varmış diyerekten yola koyuldum. 
 
Bu sorun ayrıca sadece vites D'de iken oluyor. N'ye alınca frenler tutmaya başlıyor. Ve her zaman ortaya çıkmıyor. Özellikle 2-3 dakikalık markete girmelik aralardan sonra aracı tekrar çalıştırdığımda, belirgin oluyor. Geçen sene tüm yaz boyunca sadece 2 defa olmuştu, bu sene çok çoğaldı bu problem. Bunun üstüne araştırmalara başladım. 
 
Toyotaclubtr'den Tem Toyota Ufuk Sönmez usta ile istişareler sonucunda bunun bir tasarım hatası olabileceği ve kullanılan booster (westinghouse/fren servosu) çek valfi (sibobu) kaynaklı olabileceğini düşündük. Gerçekten de araştırınca çek valfin işlevini kaybetmesinin bu tarz sorunlara yol açtığını okudum. 

Öncelikle fren servosu/westinghouse/hidrovak nasıl çalışır görelim.
 

 


Westinghouse un görevi fren yapıldığında atmosfer basıncının ek olarak frenlemeye kuvvet sağlaması, böylece fren pedalında fazladan kuvvet uygulamak gerekmiyor. Ama bunun için de pedalın öteki tarafında vakumun oluşması gerekli. Bunu da manifolddan bir hortumla sağlıyor. Pedal tarafında atmosfer basıncı ve öteki tarafında vakum oluşunca fren pedalı çok daha konforlu bir şekilde ve sağlıklı bir şekilde çalışmakta. Düşündüğümüz sıkıntı kullanılan çek valfin bu vakumu uzun süre koruyamaması. Çünkü bu tarz bir fren problemi ardarda uzun fren pompalama sonucundaki ilk frenlemede de az da olsa hissedilmekte. 

Aynı zamanda otomatik mazda 3 kullanıcıları da belirli koşullarda nadiren olan bu durumu kronik deyip geçiştiriyorlar, ama kronik değil, önemli bir güvenlik problemi. Otomatik mazda 3 sahibi olan arkadaşların bu konuya dikkat etmelerini öneriyorum. Bu durum ek olarak ilk çalıştırmada geri geri giderken de oluyor. Buna da ustalar kronik diyorlar. 

Bu nedenle Rem otodan Hüseyin usta ilk olarak fren hidrolik yağını tamamen değiştirdi. Sonra yola çıktık baktık sorun devam ediyor. Problemler de ustayla sürüş esnasında çıkmaz misali uzun süre çıkmadı. Ama bir yerde frenin sonuna kadar basmama rağmen araç hafif şiddette durunca ustam şüphelendi. Başladık problemi araştırmaya. Söyledim bu durumu ve ek olarak bir sibop ekleyelim diye ısrar ettim. 15-20 ye yakın parçacı dolandık ama bulamadık düzgün bir çek valf. En sonunda bir Opel yedek parçacıda bulduk 35 TL'ye bir westinghouse sibobu. Ustam onu vakum hortumunun manifold çıkışından ek aldı ve metal kelepçe ile de bir güzel sağlamlaştırdı. 
 mazda-3-engine_0.thumb.jpg.e34f14ba9d0b4704812bcf19218889ae.jpg
 
Mazda'da çek valf ayrı olarak satılmıyor. Hortumla birlikte geliyor. Hortum orjinali 800 tl miydi neydi, yan sanayisi de 150 tl. 1 tane basit bir valf için de hortum değişmek olmaz, sonuçta hortumda sıkıntı yok. Valfte bir tasarım hatası olma ihtimali varken de yine gidip aynı valfi almak olmazdı.
 
1 haftadır deniyorum ve problem kalmamış gözüküyor. Özellikle ilk çalıştırmada devir 1800 de sabit iken ve düşmemişken, hemen harekete geçtiğimde frenlerde bir azalma söz konusuydu. Bu son haliyle çalıştırdığım gibi hemen hareket ettiğimde frenlerde bir zayıflık görmedim. Aynı şekilde 3-5 dakikalık mola sonrası aracı çalıştırıp hemen hareket ettiğimde sıkıntı yaşardım, şimdi bu konuda sıkıntı da yaşamadım. Fren sorununun çözülmüş olduğunu düşünüyorum ve ümit ediyorum. Bir sıkıntı yaşarsam tekrardan paylaşacağım. Otomatik vites araçlarında böyle bir problem yaşayan arkadaşlar da bu yöntemi denesinler ve geri dönüş yaparlarsa katkıda bulunmuş olurlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.493
Mehmet Özdemir

uzun süre test sonucu umarım sorun bundan kaynaklı çıkar mutlu. klima ile ilintili olabileceğini düşünmüştüm ben. klima açıkken karşılaştım bir iki kere ben de. zaman gösterecek ne olduğunu bakalım. takipteyim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
casedede    12
casedede

mutlu abi benim arabada var o problem hatta bugun kirmizidaki araca dokundurdum parcayi alip bana kargolatirmisin ben ibanla sana yollasam :)

SM-G928C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Reicht    41
Reicht

Aynı durum bence yeni nesillerde de mevcut. Benim aracımda özellikle yokuş aşağı inişlerde çok zor duruyor. Bir de frene basatığımda direksiyonu cevirirsem çatır çatur sesler geliyor direksiyonda.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.204
Mutlu Tekir
2 saat önce, casedede :

mutlu abi benim arabada var o problem hatta bugun kirmizidaki araca dokundurdum parcayi alip bana kargolatirmisin ben ibanla sana yollasam :)

SM-G928C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

:D Karabük'te yaptırmadım ki, konuyu okusaydın Rem'e gittiğimi farkederdin. Şaşmaz'daki parçacıları dolaştık. Oradaki bir opel parçacısından bulduk. Rem'de Hüseyin ustaya git benim selamımı ilet. 2 dakikada halleder. Ankara bana karmaşık geldiğinden (6 senemi orada geçirmiş olmama rağmen) her seferinde karıştırıyorum. O kadar çok yeri dolaştık ki hangi opel parçacısı hatırlamıyorum hiç ama Hüseyin usta hatırlar.

27 dakika önce, isa83 :

Neden opel diğer markaların westinghouse sibob farklı mı? 

Opelciler birebir aynisi olmasada benzer bir konu açmışlar.

http://www.opelim.net/forums/teknik-servis/69074-fren-pedalinin-sismesi.html

https://otomobilteknoloji.blogspot.com.tr/2016/08/fren-servosu-arizasi-fren-pedali-neden-sertlesir.html?m=1

 

Diğer markalarda booster ile birlikte sanırım sibop. Bir tek opelde mazdadaki gibi dışarıda boru üstünde. Bu nedenle, bir de opelin çek valfi de düz giriş çıkışlı. 
Fren pedalının şişmesiyle ilgili bir durum değil. Hafiften şişiyor gibi olabilir ama dikkat edememiştim, bu esnada fren tutma gücü azalıyor.

1 saat önce, Reicht :

Aynı durum bence yeni nesillerde de mevcut. Benim aracımda özellikle yokuş aşağı inişlerde çok zor duruyor. Bir de frene basatığımda direksiyonu cevirirsem çatır çatur sesler geliyor direksiyonda.

Çok büyük bir sıkıntı bu kesinlikle.

Bu arada 20 km hızda abs testini tamamlayıp tık diye ses geliyor ya, 20 km hızın üstüne çıktıktan sonra sıkıntı yok, bu 20 km hızın üstüne çıkmayıp düşük hızda ilerlediğin müddetçe oluyordu. Buna da bir dikkat edin derim.

Bu olay Mazdaya karşı güvenimi sarstı açıkçası. Bu forumda öndekine dokunan mı ararsın, duran cisimlere hafifçe dokunan mı ararsın hepsi var ama herkes kronik diyor, kimse güvenlik zaafiyeti demiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NeW3    217
NeW3
4 saat önce, Mutlu Tekir :

:D Karabük'te yaptırmadım ki, konuyu okusaydın Rem'e gittiğimi farkederdin. Şaşmaz'daki parçacıları dolaştık. Oradaki bir opel parçacısından bulduk. Rem'de Hüseyin ustaya git benim selamımı ilet. 2 dakikada halleder. Ankara bana karmaşık geldiğinden (6 senemi orada geçirmiş olmama rağmen) her seferinde karıştırıyorum. O kadar çok yeri dolaştık ki hangi opel parçacısı hatırlamıyorum hiç ama Hüseyin usta hatırlar.

Diğer markalarda booster ile birlikte sanırım sibop. Bir tek opelde mazdadaki gibi dışarıda boru üstünde. Bu nedenle, bir de opelin çek valfi de düz giriş çıkışlı. 
Fren pedalının şişmesiyle ilgili bir durum değil. Hafiften şişiyor gibi olabilir ama dikkat edememiştim, bu esnada fren tutma gücü azalıyor.

Çok büyük bir sıkıntı bu kesinlikle.

Bu arada 20 km hızda abs testini tamamlayıp tık diye ses geliyor ya, 20 km hızın üstüne çıktıktan sonra sıkıntı yok, bu 20 km hızın üstüne çıkmayıp düşük hızda ilerlediğin müddetçe oluyordu. Buna da bir dikkat edin derim.

Bu olay Mazdaya karşı güvenimi sarstı açıkçası. Bu forumda öndekine dokunan mı ararsın, duran cisimlere hafifçe dokunan mı ararsın hepsi var ama herkes kronik diyor, kimse güvenlik zaafiyeti demiyor.

Haklısın üstadım bende birkaç kere garajda duvara vurmaktan son anda kurtuldum. Nedenini arayıp duruyordum. Emeğine sağlık.  Bende sanayiye bir uğrayayım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik    643
zoptrik

Benim araçta da benzer sıkıntı var. Hatta bazen sert frende n ye alıp frenleme yapıyorum/zorunda kalıyorum. Bu çok mantıklı. Paylaşım için teşekkürler. Bu arada aracım 96" Opel Omega. Bu basit bir parça. Heryerde bulunur. Çalışma mantığı da basittir. Bildiğimiz çekvalf. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×