Jump to content
zsvnc

3.Nesil Mazda 3 Japonca Dil Sorunu

Tavsiye Edilen Mesajlar

zsvnc

Merhabalar,

Ben Kıbrıs'ta yaşıyorum ve 2015 model Mazda Axela aldım. Japonya'da üretilen Mazda 3'lerin ismi Axela olarak geçmektedir bu arada. Ancak şöyle bir sorunum var ki aracın tüm sistemi japonca. Bunu ingilizce olarak nasıl güncelleyebilirim. Kıbrıs'ta kime sorduysam mümkün değil diyorlar ama bu dönemde artık bu tarz elektronik sistemlerde mümkün olmayan bir şey kalmadı nerdeyse. Benim de istediğim sadece multimedya olsun menüler olsun aracın dilini japonca'dan ingilizce'ye çevirmek. Bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ugurkaygisiz

Selam gardaş, eğer istersen benimle iletişime geç halledeyim sana bende kıbrıstayım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan

Ekran sembolü bir disli çark olan AYARLAR menüsüne giderseniz orada dili istediginiz lisana çevirebilirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • mst1934
      Yazan: mst1934
      Merhaba
      2004 Mazda 3 sedan aracımın sağ arka kapı cam açma düğmesi arızalandı. İnternette ve AliExpress gibi sitelerde bulamadım. Onarımı yapılıyor mu ? Daha önceden bu sorunu yaşayıp çözüm bulan varsa yardımını rica ederim. İsmim mesut yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.




    • muhammet_cubuk
      Yazan: muhammet_cubuk
      Selamun aleykum. Aracim 1. Nesil mazda 3. Araci kumandadan kilitledigimde pesimden kapilar geri aciliyor. Ancak kumanda sinyal mesafesinden cikinca otomatik kilitleniyor ama biri kapiyi acip kapamazsa tabi. Aracin yanina yaklastigimda tekrar aciliyor surekli acma sinyali gonderiyor. Yedek kumanda ise sinyal gondermesine ragmen hic calistirmiyor. Kodlamayi denedim fakat arac moda da girmiyor. Kumanda pilini cikartip kapilari anahtarla kilitledigimde acilma olmuyor.  Sorun ne olabilir. Cozumu nedir saygilar
    • Nebuchednezzar
      Yazan: Nebuchednezzar
      Selam arkadaşlar,
      Konu başlığında da söylediğim gibi FW v59.00.502 ve daha yüksek sürümlerde CMU kilitlenmesi ve tweak yüklenememe probleminin çözümü hakkında bilgi alabilirmiyim. ID7  recovery scripts ile problem çözülüyormu. Şu an 56 sürümündeyim. 59 a yükseltmek için izlemem gereken adımları anlatabilirmisiniz. Ayrıca 59 a yükseltince navigasyon da sorun yaşarmıyım?Teşekkürler.
    • mrtslk
      Yazan: mrtslk
      Merhaba arkadaşlar.
      Kısa süre önce yaşadığım problemi ve uzun uğraşlar sonucu bulduğum çözümü sizlerle paylaşmak istedim.
      3. Nesil araçlarda bulunan MZD Connect infotainment sistem için malum pahalı navigasyon kartı sebebiyle birçok kişi gibi bende araca kendim navigasyon yükledim. gayet güzel çalıştı da. Ancak bu işlem esnasında sistemde değiştirilen "jci-linux_imx6_volans-release" isimli dosyanın orijinal halini geri yüklemeden sistemi güncellerseniz yeni sistemde navigasyon hackleme işini tekrar yapamıyorsunuz. bende bu hatayı yaptım. Üstelik bununla da kalmayıp sistemi downgrade yaparak eski versiyona dönüp orijinal dosyayı atabileceğimi düşündüm. Fakat bunu yaparken sistem hata verdi ve ekran tekrar açılmamak üzere kapandı. kutup başı sökme takma, sigorta değişimi vs. hiçbirşey işe yaramadı. ekranda hiçbir hareket yoktu ve sadece radyoda son seçili kanal çalıyordu. Kanal değiştirilemiyor sadece ses kısıp açabiliyordum.
      Aracı yetkili Mazda servisine götürdüm. Onarılamayacağını ve değişmesi gerektiğini söylediler ve kdv dahil 4.500 tl istediler. Tabi değiştirmedim. Uzun uğraşlar sonucu sorunun failsafe dosyası yüklenemediği için sistemin kendini başlatamadığı olduğunu tespit ettim. downgrade esnasında silinen eski failsafe yerine yenisi yüklenememişti ve failsafe olmadan reinstall yüklenemediğinden sistem kilit olmuştu. Çözüm ya 4.500 tl ye değiştirmek yada CMU'ya müdahale ederek failsafe dasyasının saklandığı SPI-NOR içeriğini manuel olarak düzeltmekti. Bunun için https://yms.livejournal.com/3007282.html adresinde paylaşılan konudan faydalandım.
      Öncelikle ekranı ve arkasında bulunan CMU'yu söktüm. Üzerinde bulunan SPI-NOR içeriğine erişmek için CH341A kartı ile bir adet 16 bacaklı mandal kullanarak bilgisayara bağladım. Yukarıdaki linkte bilgilerini bulabilirsiniz.
      https://imgyukle.com/i/SjJmY (Resim-1: CMU içindeki kart ve SPI-NOR)

      https://imgyukle.com/i/SjRAP (Resim-2: CH341A)

      https://imgyukle.com/i/SjSl6  (Resim-3: 16 Bacaklı mandal ile SPI bağlantısı)

      https://imgyukle.com/i/SjE2N (Resim-4: Bilgisayara tam bağlantı)
        
      İnternetten elde ettiğim failsafe dosyasını bir hexaeditör  programı ile açtım.( dosyalar şifreli olduğu için açmak epey zor oldu. Neyse ki şifresini internete bulduğum bir hayırseverden aldım:)) Önümde birçok dosya ve CMU içeriğinde Hexadecimal kodlu büyük bir dosya vardı. http://www.2x4logic.com/jci-failsafe.html adresinde de SPI-NOR içeriğinde hangi adreste hangi bilginin yazılı olduğu aşağıdaki tablo ile belirtilmiş. 
      The memory is segmented as follows:
      official partition name offset prior to v31 offset after v31 bootstrap 0x000000 0x000000 boot-select 0x010000 0x010000 ibc1 0x020000 0x020000 ibc2 0x040000 0x040000 nv-config 0x060000 0x060000 config 0x070000 0x070000 jci-boot-diag n/a 0x0D0000 fail-safe 0x0E0000 0x0E0000 update 0x7E0000 0x7E0000 Görüldüğü üzere sadece Fail-safe dosyasının yazılı olduğu adres aralığını düzeltmem gerekiyordu. ancak ben tüm adres gruplarını kontrol ettim. ilgili bölümlerin tamamı içini açacağınız failsafe dosyası içerisinden çıkacak.
      Sonuç olarak yorucu ve günler süren mesai sonucu sistemimi geri getirmeyi başardım. tabi bu sadece sistemi açmamı sağladı.
      https://imgyukle.com/i/SjCix  (Resim-5: sistemin tecrübe anı)

      Hala Failsafe dosyası yüklü değildi. Eğer yüklemeden kapatsaydım tekrar açılmayacaktı ve en başa dönecektim. usb ile güncelleme esnasında yaptığımız failsafe yükleme kısmını uygulayarak olayı noktalamış oldum.
      https://imgyukle.com/i/SjxRp (Resim-6: Ve SONUÇ)

      Sonuç 4500 tl cebimde kaldı ve sistemim eskisinden farksızdı. Konuyu biraz yüzeysel anlatmış olabilirim. Detaylara ileride daha geniş bir zamanımda değineceğim.  En doğrusu en başında çalışan sisteme hiç dokunmamak:) cok kolay bozulabiliyor:)  

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...