Jump to content

Tavsiye Edilen Mesajlar

zsvnc

Merhabalar,

Ben Kıbrıs'ta yaşıyorum ve 2015 model Mazda Axela aldım. Japonya'da üretilen Mazda 3'lerin ismi Axela olarak geçmektedir bu arada. Ancak şöyle bir sorunum var ki aracın tüm sistemi japonca. Bunu ingilizce olarak nasıl güncelleyebilirim. Kıbrıs'ta kime sorduysam mümkün değil diyorlar ama bu dönemde artık bu tarz elektronik sistemlerde mümkün olmayan bir şey kalmadı nerdeyse. Benim de istediğim sadece multimedya olsun menüler olsun aracın dilini japonca'dan ingilizce'ye çevirmek. Bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ugurkaygisiz

Selam gardaş, eğer istersen benimle iletişime geç halledeyim sana bende kıbrıstayım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan

Ekran sembolü bir disli çark olan AYARLAR menüsüne giderseniz orada dili istediginiz lisana çevirebilirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • mrtslk
      Yazan: mrtslk
      Merhaba arkadaşlar.
      Kısa süre önce yaşadığım problemi ve uzun uğraşlar sonucu bulduğum çözümü sizlerle paylaşmak istedim.
      3. Nesil araçlarda bulunan MZD Connect infotainment sistem için malum pahalı navigasyon kartı sebebiyle birçok kişi gibi bende araca kendim navigasyon yükledim. gayet güzel çalıştı da. Ancak bu işlem esnasında sistemde değiştirilen "jci-linux_imx6_volans-release" isimli dosyanın orijinal halini geri yüklemeden sistemi güncellerseniz yeni sistemde navigasyon hackleme işini tekrar yapamıyorsunuz. bende bu hatayı yaptım. Üstelik bununla da kalmayıp sistemi downgrade yaparak eski versiyona dönüp orijinal dosyayı atabileceğimi düşündüm. Fakat bunu yaparken sistem hata verdi ve ekran tekrar açılmamak üzere kapandı. kutup başı sökme takma, sigorta değişimi vs. hiçbirşey işe yaramadı. ekranda hiçbir hareket yoktu ve sadece radyoda son seçili kanal çalıyordu. Kanal değiştirilemiyor sadece ses kısıp açabiliyordum.
      Aracı yetkili Mazda servisine götürdüm. Onarılamayacağını ve değişmesi gerektiğini söylediler ve kdv dahil 4.500 tl istediler. Tabi değiştirmedim. Uzun uğraşlar sonucu sorunun failsafe dosyası yüklenemediği için sistemin kendini başlatamadığı olduğunu tespit ettim. downgrade esnasında silinen eski failsafe yerine yenisi yüklenememişti ve failsafe olmadan reinstall yüklenemediğinden sistem kilit olmuştu. Çözüm ya 4.500 tl ye değiştirmek yada CMU'ya müdahale ederek failsafe dasyasının saklandığı SPI-NOR içeriğini manuel olarak düzeltmekti. Bunun için https://yms.livejournal.com/3007282.html adresinde paylaşılan konudan faydalandım.
      Öncelikle ekranı ve arkasında bulunan CMU'yu söktüm. Üzerinde bulunan SPI-NOR içeriğine erişmek için CH341A kartı ile bir adet 16 bacaklı mandal kullanarak bilgisayara bağladım. Yukarıdaki linkte bilgilerini bulabilirsiniz.
      https://imgyukle.com/i/SjJmY (Resim-1: CMU içindeki kart ve SPI-NOR)

      https://imgyukle.com/i/SjRAP (Resim-2: CH341A)

      https://imgyukle.com/i/SjSl6  (Resim-3: 16 Bacaklı mandal ile SPI bağlantısı)

      https://imgyukle.com/i/SjE2N (Resim-4: Bilgisayara tam bağlantı)
        
      İnternetten elde ettiğim failsafe dosyasını bir hexaeditör  programı ile açtım.( dosyalar şifreli olduğu için açmak epey zor oldu. Neyse ki şifresini internete bulduğum bir hayırseverden aldım:)) Önümde birçok dosya ve CMU içeriğinde Hexadecimal kodlu büyük bir dosya vardı. http://www.2x4logic.com/jci-failsafe.html adresinde de SPI-NOR içeriğinde hangi adreste hangi bilginin yazılı olduğu aşağıdaki tablo ile belirtilmiş. 
      The memory is segmented as follows:
      official partition name offset prior to v31 offset after v31 bootstrap 0x000000 0x000000 boot-select 0x010000 0x010000 ibc1 0x020000 0x020000 ibc2 0x040000 0x040000 nv-config 0x060000 0x060000 config 0x070000 0x070000 jci-boot-diag n/a 0x0D0000 fail-safe 0x0E0000 0x0E0000 update 0x7E0000 0x7E0000 Görüldüğü üzere sadece Fail-safe dosyasının yazılı olduğu adres aralığını düzeltmem gerekiyordu. ancak ben tüm adres gruplarını kontrol ettim. ilgili bölümlerin tamamı içini açacağınız failsafe dosyası içerisinden çıkacak.
      Sonuç olarak yorucu ve günler süren mesai sonucu sistemimi geri getirmeyi başardım. tabi bu sadece sistemi açmamı sağladı.
      https://imgyukle.com/i/SjCix  (Resim-5: sistemin tecrübe anı)

      Hala Failsafe dosyası yüklü değildi. Eğer yüklemeden kapatsaydım tekrar açılmayacaktı ve en başa dönecektim. usb ile güncelleme esnasında yaptığımız failsafe yükleme kısmını uygulayarak olayı noktalamış oldum.
      https://imgyukle.com/i/SjxRp (Resim-6: Ve SONUÇ)

      Sonuç 4500 tl cebimde kaldı ve sistemim eskisinden farksızdı. Konuyu biraz yüzeysel anlatmış olabilirim. Detaylara ileride daha geniş bir zamanımda değineceğim.  En doğrusu en başında çalışan sisteme hiç dokunmamak:) cok kolay bozulabiliyor:)  
    • Devrim Babacan
      Yazan: Devrim Babacan
      Selam arkadaşlar.
      Önce, bizim kız ya da Volkswagenci arkadaşlardan biri arkadan itti, basınç yaptı da içerde birşeylerin kırılmasına yol açtı diye düşündüm çünkü kolçak kapağı, boşluk varmışçasına sağa sola oynar olmuştu. Bir süre sonra kapak bayağı bir oynar oldu ve en sonunda içeride onu tutan hiç birşey yokmuş gibi sallanmaya başladı ki kapatmak bile gıcık etmeye başlamıştı. İçeride birşey esnedi ve en sonunda menteşeler kırıldı diye düşündüm.
      Bu 1-2 haftalık süreç sonunda (haftasonu) oraları açmaya karar verdim. Olay mahallimiz burası:

       
      Şu arabanın orasını burasını sökmek için AliExpress'ten aldığım turuncu aletlerin biriyle konsolun en arkasını söktüm. Gördüğünüz gibi yaklaşık 8 adet klipsle tutturulmuş. Nazikçe sökebilirsiniz. Gerçi bu fotoğraf işlem tamamlandıktan sonra çekilmiştir.

       
      Açtığımda kolçak kapağı kendiliğinden çıktı, elimde kaldı. Sonra bu manzaraya bakınca aslında hiç birşeyin kırılmamış olduğunu, sadece fotoğrafta görüyor olduğunuz metal silindirlerin zamanla sağa-sola kaydığını fark ettim.

       
      Kolçak kapağını yerleştirip, o metal silindirleri içeri doğru bastırarak itince menteşeler görevine devam etmeye başladı.

       
      Bu problem muhtemel olarak herkesin başına gelebilir. Artık sebebini biliyoruz.
      Görüşmek üzere.
    • Mustafa Yılmaz
      Yazan: Mustafa Yılmaz
      Mazda için kullandığımız Android Auto uygulaması için Wifi desteği sunulmuş. Fakat AIO tweaks uygulaması aracılığı ile yükleme şimdilik yapılmıyor ve bu yöntemle Mazda Connect e yüklü Android Auto uygulamasının kaldırılması gerekiyor.
      Şu an uygulama Mazda Connect sistemine yazılımsal yükleme yapmadan USB bellek üzerinden çalışıyor. (Bu nedenle sistem biraz yavaş çalışıyor.) Ama bunun yakın bir zamanda halledileceğini düşünüyorum. 
      Video anlatımı aşağıdadır. 
      Bu haliyle bile bizler için güzel bir gelişme ?
      Bilgi ve dosyalar için:
      https://mzdonline.wordpress.com/2018/04/27/autorun-headunit-wireless/

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×