Jump to content
Ahmetyerli

LPG'den Dolayı Mazda 2 Aracımın Sübapları Değişmesi Gerekiyormuş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Ahmetyerli

2009 lpg li 1.3 mazda2. 79000 de.bugun bi mazda ustasina goturdum.lpg den dolayi subaplar bozulmus dedi ve. 3bin ve 3500 arasi fiyat cikardi.mazdasi olupta lpg kullanan varmi arjadaslar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir

Geçmiş olsun. LPG'li Mazda 3'lerde de karşılaşılan bir sıkıntı 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ahmetyerli

Benzinde 1milyon km kullan gene bisi olmaz dedi tamirci.simdi takacagi isi 170bin km garantili imis. Bunun daha uzun gotureni yokmu dedim. Yok dedi.lpg de kullanmicaksin dedi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ahmetyerli

Arkadaslar zamanla subap arizasi veriyor ve 3bin 3bin500tl arasi fiyat cikiyor.taktiranlar ise yuksek hizda giderken benzinde kullansin.benim basim yandi sizinde yanmasin

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay

Şimdi Ahmet hocam durumu şöyle izah edeyim, Benim aracım benzinde ortalama 50 kuruş gazda ise ortalama 27 kuruş yakıyor güncel değerlerle. Bu ne demektir, kilometrede 23 kuruşluk bir kar var, hadi 3 kuruşu da benzine geçene kadar olan kısım diye atalım yuvarlak hesap olsun 20 kuruş kar var. Subapların değişmesi gerekeceği kesin çünkü subaplarımız magnezyum alaşımlı bir maddeden imal ediliyor lpg yanma ısısına uzun süre dayanamayacağı aşikar. Ne kadar dayanacağı ise kullanıma, montaja ve gaz ayarına göre değişir. Güzel bir montajımız var, sakin de bir kullanıcıyız yüksek devire çıkmak istediğimizde benzine alıyoruz ve güzel bir gaz ayarımız var aracımız ne fakirde ne de zenginde çalışıyor. Bu durumda subap değişimi ihtiyacımız 100 binden önce olmaz. km'de 20 krş karımız vardı, 100 bin kmde karımız 20 bin lira, 20 bin lira kar edilen yerde 3 bin lira aranmaz herhalde, tabi herkesin düşüncesine de saygılıyız. Geçmiş olsun diyorum. Birkaç yerden daha fiyat alırsanız daha uygun bir fiyat bulursunuz diye tahmin ediyorum, bir de LPG ile kullanmaya devam edecekseniz çelik nikel alaşımlı subap tercih edebilirsiniz. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Yetkili servis o kadar fiyat çıkartır. Normalde daha az fiyata hallolur. 

Erçay hocamın dediklerinin üstüne birşey ekleyemiyorum o kadar güzel ifade etmiş ki.

2000 2500 TL lik subap değişimi gözünüzü korkutuyorsa hiç 10bin 20bin TL lik kar için lpg yi taktırmayacaktınız. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Yıllık 15bin km sürülürse 12 sene daha nolsun? 

Ayrıca benzinde kullanılırsa da sıkıntı oluyor. Sadece daha uzun km. De. Büyük ihtimalle de 250 300 bin km gibi motor rektefiye ister, belki daha kısa mesafede. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan

Kitap okumaya merakli olanlar için, geçenlerde "Akaryakit Üzerindeki Vergi Yükü" isimli bir kitap okudum.  Yazarin ismi Cem Barlas Arslan.  Kitaptan bir-iki alinti yapacagim.

"LPG otogaz, benzin ve motorine göre daha verimsiz bir yakit olmasinin yani sira daha fazla tehlike yaratma potansiyeline sahip olsa da artan bir kullanim ile tercih edilen bir akaryakit türü olmaya devam etmektedir."  Sayfa 18.

"Tablo 10'da görülecegi üzere Türkiye'de akaryakita uygulanan ÖTV açisindan AB ülkelerine göre önemli düzeyde yüksek bir tutara sahiptir.  Bazi ülkelerde Türkiye'den yüksek tutarlar dikkat çekse de, AB ortalamasi dikkate alindiginda Türkiye'de özellikle LPG otogazin ÖTV tutari ciddi düzeyde yüksektir."  Sayfa 105.

Çikarimlarim:

1.  LPG otogaz araçta basinç altinda tutuldugundan en ufak bir delikten çikip ciddi tehlike yaratabilir.  Kapali otoparklara LPG kullanan araçlarin alinmamasi bosuna degildir.  Bir araçta her tür güvenlik birinci önceliktir.

2.  Akaryakit üzerinde ne kadar yüksek vergi yükü oldugu herkesin bildigi bir gerçektir.  Ancak, daha az bilinen bir gerçek LPG otogaz üzerindeki vergi yükü oransal olarak benzin ve motorinden çok daha yüksektir.

Referans:  Akaryakit Üzerindeki Vergi Yükü, Cem Barlas Arslan, Gazi Kitabevi, Aralik 2015.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir
41 dakika önce, Burak :

Baya uzun bir konu başlığı olmuş :)

Diğer Mazda 2 sübap konusunun başlığı daha bir ilginçti. Düzenleme geçmişinden görebiliyorsan bir bak derim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay
2 saat önce, AKayhan :

1.  LPG otogaz araçta basinç altinda tutuldugundan en ufak bir delikten çikip ciddi tehlike yaratabilir.  Kapali otoparklara LPG kullanan araçlarin alinmamasi bosuna degildir.  Bir araçta her tür güvenlik birinci önceliktir.

 

bunun sebebi aslında kapalı mekanlarda havalandırmanın sadece yukardan yapılmasıdır, çünkü lpg kaçağı olduğunda, kaçak lpg havaya değil dibe çöker. Ben bu şekilde biliyorum, yanlış da biliyor olabilirim, konuya hakim arkadaşlar gerekli düzeltmeyi yaparlar :D 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir
3 saat önce, AKayhan :

Kitap okumaya merakli olanlar için, geçenlerde "Akaryakit Üzerindeki Vergi Yükü" isimli bir kitap okudum.  Yazarin ismi Cem Barlas Arslan.  Kitaptan bir-iki alinti yapacagim.

"LPG otogaz, benzin ve motorine göre daha verimsiz bir yakit olmasinin yani sira daha fazla tehlike yaratma potansiyeline sahip olsa da artan bir kullanim ile tercih edilen bir akaryakit türü olmaya devam etmektedir."  Sayfa 18.

"Tablo 10'da görülecegi üzere Türkiye'de akaryakita uygulanan ÖTV açisindan AB ülkelerine göre önemli düzeyde yüksek bir tutara sahiptir.  Bazi ülkelerde Türkiye'den yüksek tutarlar dikkat çekse de, AB ortalamasi dikkate alindiginda Türkiye'de özellikle LPG otogazin ÖTV tutari ciddi düzeyde yüksektir."  Sayfa 105.

Çikarimlarim:

1.  LPG otogaz araçta basinç altinda tutuldugundan en ufak bir delikten çikip ciddi tehlike yaratabilir.  Kapali otoparklara LPG kullanan araçlarin alinmamasi bosuna degildir.  Bir araçta her tür güvenlik birinci önceliktir.

2.  Akaryakit üzerinde ne kadar yüksek vergi yükü oldugu herkesin bildigi bir gerçektir.  Ancak, daha az bilinen bir gerçek LPG otogaz üzerindeki vergi yükü oransal olarak benzin ve motorinden çok daha yüksektir.

Referans:  Akaryakit Üzerindeki Vergi Yükü, Cem Barlas Arslan, Gazi Kitabevi, Aralik 2015.

 

Yazar kimmiş diye baktım da böyle saçmalamasına şaşırmadım. Hukukçu Mali müşavirci ancak böyle yazar mühendis kökenli olmadığı için. ;) LPG nin güvenliği ve verimsizliğe bulaşmasın vergi yüküyle uğraşmaya devam etsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ahmetyerli
7 saat önce, Mutlu Tekir :

Yetkili servis o kadar fiyat çıkartır. Normalde daha az fiyata hallolur. 

Erçay hocamın dediklerinin üstüne birşey ekleyemiyorum o kadar güzel ifade etmiş ki.

2000 2500 TL lik subap değişimi gözünüzü korkutuyorsa hiç 10bin 20bin TL lik kar için lpg yi taktırmayacaktınız. 

Gittigim yer servis degil tamirhane.ama mazdadan iyi anlayan birisi.her seyin orjinalini takacakmis.bu sefer takacagi subapta 170bin garanti verio.170binden sonra gene bozulurmus

7 saat önce, Erçay :

Şimdi Ahmet hocam durumu şöyle izah edeyim, Benim aracım benzinde ortalama 50 kuruş gazda ise ortalama 27 kuruş yakıyor güncel değerlerle. Bu ne demektir, kilometrede 23 kuruşluk bir kar var, hadi 3 kuruşu da benzine geçene kadar olan kısım diye atalım yuvarlak hesap olsun 20 kuruş kar var. Subapların değişmesi gerekeceği kesin çünkü subaplarımız magnezyum alaşımlı bir maddeden imal ediliyor lpg yanma ısısına uzun süre dayanamayacağı aşikar. Ne kadar dayanacağı ise kullanıma, montaja ve gaz ayarına göre değişir. Güzel bir montajımız var, sakin de bir kullanıcıyız yüksek devire çıkmak istediğimizde benzine alıyoruz ve güzel bir gaz ayarımız var aracımız ne fakirde ne de zenginde çalışıyor. Bu durumda subap değişimi ihtiyacımız 100 binden önce olmaz. km'de 20 krş karımız vardı, 100 bin kmde karımız 20 bin lira, 20 bin lira kar edilen yerde 3 bin lira aranmaz herhalde, tabi herkesin düşüncesine de saygılıyız. Geçmiş olsun diyorum. Birkaç yerden daha fiyat alırsanız daha uygun bir fiyat bulursunuz diye tahmin ediyorum, bir de LPG ile kullanmaya devam edecekseniz çelik nikel alaşımlı subap tercih edebilirsiniz. 

Subap hesabini yaptim. Gaz halen karli.ama subap sorun olunca araci satmayi bile dusunuyorum .subap degistirecegim ama tamirci bu seferde 170bin gider demezmi.celik subap takacakmis.yani omurluk subap yokmus oyle dedi bana.benim arac 80 binde subap yedi

Peki arkadaslar.belki tamirci yanlis biliyor.bu mazda araclarda subap icin omurluk bi subap yokmu.tamirci celik olan bile 170bin gider diyor.ama benzinde 1milyon km git gene bisey olmaz diyor

4 saat önce, Mehmet Özdemir :

Diğer Mazda 2 sübap konusunun başlığı daha bir ilginçti. Düzenleme geçmişinden görebiliyorsan bir bak derim :)

Sinirden ne yazdigimida hatirlamiyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ahmetyerli
7 saat önce, Mutlu Tekir :

Yetkili servis o kadar fiyat çıkartır. Normalde daha az fiyata hallolur. 

Erçay hocamın dediklerinin üstüne birşey ekleyemiyorum o kadar güzel ifade etmiş ki.

2000 2500 TL lik subap değişimi gözünüzü korkutuyorsa hiç 10bin 20bin TL lik kar için lpg yi taktırmayacaktınız. 

Fiyati veren yetkili servis degil. Mazdadan iyi anlayan bi tamirci.3bin ve 3500 arasi tutar dedi.her seyin orjinalini takacakmis

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
alpulusoglu
8 saat önce, Erçay :

Şimdi Ahmet hocam durumu şöyle izah edeyim, Benim aracım benzinde ortalama 50 kuruş gazda ise ortalama 27 kuruş yakıyor güncel değerlerle. Bu ne demektir, kilometrede 23 kuruşluk bir kar var, hadi 3 kuruşu da benzine geçene kadar olan kısım diye atalım yuvarlak hesap olsun 20 kuruş kar var. Subapların değişmesi gerekeceği kesin çünkü subaplarımız magnezyum alaşımlı bir maddeden imal ediliyor lpg yanma ısısına uzun süre dayanamayacağı aşikar. Ne kadar dayanacağı ise kullanıma, montaja ve gaz ayarına göre değişir. Güzel bir montajımız var, sakin de bir kullanıcıyız yüksek devire çıkmak istediğimizde benzine alıyoruz ve güzel bir gaz ayarımız var aracımız ne fakirde ne de zenginde çalışıyor. Bu durumda subap değişimi ihtiyacımız 100 binden önce olmaz. km'de 20 krş karımız vardı, 100 bin kmde karımız 20 bin lira, 20 bin lira kar edilen yerde 3 bin lira aranmaz herhalde, tabi herkesin düşüncesine de saygılıyız. Geçmiş olsun diyorum. Birkaç yerden daha fiyat alırsanız daha uygun bir fiyat bulursunuz diye tahmin ediyorum, bir de LPG ile kullanmaya devam edecekseniz çelik nikel alaşımlı subap tercih edebilirsiniz. 

20 bin lira eksi 3 bin subap , 0 km alindiysa diye dusunursek 3 de taktirmaya (ekstra masraflari ile ) ~ tabi daha iyi marka lpg ler haric.  Hepsinin yaninda motorun kesinlikle omrunu kisaltiyorsunuz. Garantisi olan aracin garantisi bitiyor. Bazi markalarda servisler bakmiyor bile bakim icin.tanki saklamadiysaniz kapali alanlara girememek de var.ayrica kendi hesaplarima gore 100 km de 10 lira kar ediliyor. Deger mi ? Guncel haliyle lpg kesinlikle degmez.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide

'Her atmosferik motor LPG'yi tadacaktır' EPDK.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
alpulusoglu
9 dakika önce, quiteguide :

'Her atmosferik motor LPG'yi tadacaktır' EPDK.

95 bin km dir lpgsiz bendeki :) alirken bakmak lazim yakita haliyle 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

Allah belasını versin lpg nin.. sakın taktırmayın.. ben de hayatımda hiç kullanmadım. patlar matlar maazallah. canımızdan kıymetlimi.. 

bence arabayı da hemen satın.

sübapları yanmış şekilde satın hatta.

tamir ettirince de başınız ağrıyabilir.

ustanız çok doğru söylemiş bence..  belli ki kendisi çok tecrübeli bir usta..    çünkü yam 170bin gidiyor.. 171 bin olunca kesin bozluyor..   tecrübesine ben çok güvendim.

Ustanın adres bilgilerini paylaşır mısınız.. ihtiyacı olan arkadaşlar olursa mutlaka faydalansınlar 

LPG de takmayın taktırmayın arkadaşlar. hiç bir şey can güvenliğimizden önemli değildir.

bakın yapılan bir araştırmaya göre türkiyede ortalama 3 günde 7 araç  kapalı otoparklarda patlamaktadır

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Ne güzel söyledin Ufuk hocam. :) ABD'de adamlar 4.0 motorları lpg ile sunuyor, Avrupa daha çevreci diye geçiyor, bizim ustalara bak sen. 

İyi ki VAG grubu kullanmıyorsunuz o zaman alpulusoglu, zira turbo benzinli motorları sıkıştırınca yağ yakabiliyor, hem de öyle böyle değil. Ya böyle ciddi sorunları olan araca sahip olsaydınız nolurdu açıkçası merak ettim. Benzinde az yakan araca geçin derim o zaman. Hiç mazdada vakit harcamayın.

O çok bilen ustalar Toyota'ya da lpg ye en uyumlu araç diyorlar güya. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

evde lpg kullananların tencereleri , doğal gaz kullananların tencerelerine göre  çok daha çabuk aşınıyor..

granit tava aldık geçen...  tefal den...   10 yıl garantisi varmış ama  doğalgazda kullanırsan 10 yıl geçerli oluyor dediler..

doğalgazda 10 yıl ,  lpg'de en fazla 5 yıl gidiyormuş.. 

granit tavaların içindeki magnezyum sülfat bi karbür endoplazmik retikulum alaşım,  lpg ile uyumsuzluk yapıyormuş

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×