Jump to content
Leanback

3. Nesil Mazda 3 K&N Intake

Tavsiye Edilen Mesajlar

Leanback

Merhaba arkadaşlar, var mı acaba bu ıntake işine giren veya düşünen 3. nesilde?

K&N'in bu araçlar için (aslında 2.0 için üretilmiş fakat 1.5'e de olduğunu birkaç yerde okudum) komple bir CAI kit üretiyor, fakat ürünü buraya gönderen hiçbir satıcı bulamadım. Üstüne satıcıya mesaj attım, 1.5 ile çok büyük ihtimal uyumludur ama garanti veremem dedi (önce bu arabanın 1.5'i de mi var dedi, ona ayrı yıkıldım zaten :- ). Bir yandan custom CAI kit yaptırsam dışarıda daha ucuza gelecek belki ama bunun parça kalitesi yüksek gözüküyor ve yorumlar olumlu,  sadece ses amacıyla düşünüyorum.

https://www.amazon.com/69-6033TTK-Performance-Intake-Kit/dp/B00MWZRSP6

Nasıl bişeyler yapılabilir bu konuda?

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Seyido

Ara ek parçayıda aldım ben denedim orijinal simota ile hemde, ne yazık ki hava basınç sensörünün açısını orijinalden söktükten sonra biz ayarlayamadık yetmedi, götürdük servise dedik biz ayarlayamadık siz ayarlayın garanti kapsamından da cıkmaya razıyız dedik. Onlarda başaramadılar komple kit 1.5 bm saloon şeklinde bulursanız belki olabilir ama şuanlık biz başaramadık

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Arabalar
14.12.2017 at 21:46, Leanback :

Merhaba arkadaşlar, var mı acaba bu ıntake işine giren veya düşünen 3. nesilde?

K&N'in bu araçlar için (aslında 2.0 için üretilmiş fakat 1.5'e de olduğunu birkaç yerde okudum) komple bir CAI kit üretiyor, fakat ürünü buraya gönderen hiçbir satıcı bulamadım. Üstüne satıcıya mesaj attım, 1.5 ile çok büyük ihtimal uyumludur ama garanti veremem dedi (önce bu arabanın 1.5'i de mi var dedi, ona ayrı yıkıldım zaten :- ). Bir yandan custom CAI kit yaptırsam dışarıda daha ucuza gelecek belki ama bunun parça kalitesi yüksek gözüküyor ve yorumlar olumlu,  sadece ses amacıyla düşünüyorum.

https://www.amazon.com/69-6033TTK-Performance-Intake-Kit/dp/B00MWZRSP6

Nasıl bişeyler yapılabilir bu konuda?

 

 

Merhaba

Geçmişte kullandığım diğer marka araçlarda edindiğim tecrübeden söz edeyim kısaca. Siz "ses" unsurunu ön planda tuttuğunuz için o kısmı ile ilgili yazacağım. 

Uygulama sonrası ses değişimi , araçların motor gücü ile neredeyse doğrusal orantılı. İlk olarak 105 hp lık araca uygulattığımda tatminkar bir ses değişimi olmamıştı. Sonrasında 210 hp 3000 cc V6 motorlu bir aracıma uyguladığımda ise dip gazda gerçekten hoş bir emiş sesi elde etmiştim. İlk uygulamada takan kişi motor gücü 150 hp den az olunca doyurucu sonuç alamazsın demişti ama buna rağmen taktırmıştım. Artık seçim sizin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

@Seyido Hazır kit olmadan deneme yanılma ile girmeye hiç hevesim yok. Çok iyi yalıtım yapmadan açık filtreyi hayatta takmam zaten, daha önce o hatayı yaptım başka araçlarda. 

https://corksport.com/2014-mazda-3-short-ram-intake.html

Buna benzer short-ram kitler var, uygulaması da çok kolay da kaput içi ısınınca çekiyor sıcak havayı, performans falan kalmıyor. K&N'in yalıtım çok iyi, kaput kapanınca o bölge airbox varmış gibi ayrılıyor tamamen.

@Arabalar

Siz açık filtre mi taktırmıştınız?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

bence açık filtreden inanılmaz fazla ses çıkıyor.

ben 6 ya custom coldair intake  yaptım  fakat araba 150 hp   çıkan ses 350 hp.  bölye herkes maserati filan mı gelio die bakıo..  

custom veya orjinal kn yapmakta kararlıysanız dilerseniz belki yardımcı olurum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Arabalar
8 saat önce, Leanback :

 

Siz açık filtre mi taktırmıştınız?

Evet her ikiside açık performans filtresiydi. Ön ızgaraya yakın ve motora olabildiğince uzaktı. 105 hp deki tat vermeyince onu söküp atmıştım. diğerindekinide 5.000 km de yenisi ile değiştirmiştim. Sonra onuda söküp atmıştım. Küçük tane boyutundaki parçacıkları orijinal filtresi kadar etkili tutamayacağından dolayı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan

Benim bu konuda teknik bilgim yok ama K&N web sitesi üzerinden direkt kendilerine bir yazip sorsaniz nasil olur?

https://www.knfilters.com/default.aspx

Hatta isterseniz K&N ile chat bile edebiliyorsunuz web sitesinden.  Veya tech@knfilters.com adresine yazabilirsiniz.  Onlar bu konuda otorite diye söylüyorum.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

@Zealot Evet orjinal K&N'de kararlıyım, vazgeçmiştim ama egzozun diğer çıkışını açtırınca ciddi çok iyi bir egzoz sesi gelmeye başladı. Filtre ile bu kombine edilirse baya keyifli olacak, hemde kimseyi rahatsız etmeden. Müsait olunca irtibat kurabilirim sizinle uygun olursanız.

@AKayhan

Mail atmıştım K&N'e, incelemeden sonra dönüş yapacağız dendi, dönüş olmadı. Bu motordan haberdar olduklarını bile pek sanmıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan
1 saat önce, Leanback :

Mail atmıştım K&N'e, incelemeden sonra dönüş yapacağız dendi, dönüş olmadı. Bu motordan haberdar olduklarını bile pek sanmıyorum.

Consumer Reports'dan alinti:

There are five distinct engines available on the new Mazda3 worldwide, however the U.S. got just the 186-hp, 2.5-liter four-cylinder.

Mazda 3 dünya çapinda 5 farkli motorla geliyor.  ABD'de sadece 2.5 litre 4 silindirli 186 hp motor var.  Dediginiz gibi K&N 1.5 litrelik motordan haberdar bile olmayabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Firatkeskin
8 saat önce, Leanback :

@Zealot Evet orjinal K&N'de kararlıyım, vazgeçmiştim ama egzozun diğer çıkışını açtırınca ciddi çok iyi bir egzoz sesi gelmeye başladı. Filtre ile bu kombine edilirse baya keyifli olacak, hemde kimseyi rahatsız etmeden. Müsait olunca irtibat kurabilirim sizinle uygun olursanız.

@AKayhan

Mail atmıştım K&N'e, incelemeden sonra dönüş yapacağız dendi, dönüş olmadı. Bu motordan haberdar olduklarını bile pek sanmıyorum.

Sadece ikinci çıkışı açtırarak bu sesi nasıl elde edebiliyoruz, sesi bambaşka bir egzoz gibi geliyor 😯

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Arabalar
31 dakika önce, Firatkeskin :

Sadece ikinci çıkışı açtırarak bu sesi nasıl elde edebiliyoruz, sesi bambaşka bir egzoz gibi geliyor 😯

Eskiden çürüyüp delinen egzozlardan da böyle ses çıkardı;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

@Firatkeskin Sadece iptal edilmiş olan sol çıkış açıldı. Boru çekilip egzoz ucu takıldı o kadar. Çift çıkışlı 2.0 benzinli versiyonlardan da gelen ses de buna benziyor ama bende daha bir kuvvetli ses. Hatta arada ufak patırdamalar da oluyor. Ne iş bende anlamadım :) 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

O arka son susturucunun, soldaki deliği,  sanırım sondaki odalardan bir tanesinden önce dışarı veriyor. 

Yani sağdaki delik ile paralel değil 

Ömerin arabada bakmıştım. 

 

Öte yandan  @Leanback bana bi 2.0 mazda 3 şase no bulabilirsen seninkiyle filtre kutusu aynı mı bikere onu bi emin oluruz. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

@Zealot Mazda 6 2.0 ile Mazda 3 2.0'in aynı olma ihtimali var mı? Modüler araçla bunlar bildiğim kadarıyla, aynı olması lazım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

kaput ve ön panel farklı olduğu için  ,

gaz gelebeği ve filtre kutusu aynı olsada ,

KN nin o air shield ı uymayabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tarahumara
03.04.2019 at 20:26, Zealot :

O arka son susturucunun, soldaki deliği,  sanırım sondaki odalardan bir tanesinden önce dışarı veriyor. 

Yani sağdaki delik ile paralel değil 

Ömerin arabada bakmıştım. 

 

Öte yandan  @Leanback bana bi 2.0 mazda 3 şase no bulabilirsen seninkiyle filtre kutusu aynı mı bikere onu bi emin oluruz. 

Evet sağdaki ile soldaki arasında bir çıkış farkı var. Ben iki çıkışa da tamamen aynı boruyu taktım ama duman çıkışı farklı ikisinde de.

IMG_6081.thumb.JPG.e262e26f20593efa34abb19a97d8bd84.JPG

IMG_6086.thumb.JPG.64d09c688a8a1dc9235b5a4d5f8fad67.JPG

IMG_6090.thumb.JPG.476fa161912834be068feb1ecc3061de.JPG

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

@Tarahumara Sende ses benim kadar değişti mi? Normalde araba vites düşürürken bunu anlamazdım bile, egzozu açtırdıktan sonra her devir değişimini anlıyorum. Düşük devirlerde bütün titreşimler içeride,  ışıklara yaklaşırken tek tek vites düşüşleri beli oluyor. Rahatsız değilim hatta hoşuma gidiyor şuan ama tek susturucu ucu açıp, egzoz uçları değiştirmekle bu kadar fark olacağını hiç tahmin etmedim, eski düşük devir titreşimsizliği yok artık araçta.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tarahumara
3 dakika önce, Leanback :

@Tarahumara Sende ses benim kadar değişti mi? Normalde araba vites düşürürken bunu anlamazdım bile, egzozu açtırdıktan sonra her devir değişimini anlıyorum. Düşük devirlerde bütün titreşimler içeride,  ışıklara yaklaşırken tek tek vites düşüşleri beli oluyor. Rahatsız değilim hatta hoşuma gidiyor şuan ama tek susturucu ucu açıp, egzoz uçları değiştirmekle bu kadar fark olacağını hiç tahmin etmedim, eski düşük devir titreşimsizliği yok artık araçta.

Aracı aldığımın ertesi günü bu işlemi yaptırdığım için pek karşılaştırma fırsatım yok malesef ama özellikle tünel, otopark giriş çıkışlarında devir yükseldikce epey güçlü ses çıkıyor. Ben şikayetçi değilim. İkinci çıkış yeri araçta hazırken yaptırmadan duramadım bir gün bile.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Seyido
06.04.2019 at 22:52, Tarahumara :

Evet sağdaki ile soldaki arasında bir çıkış farkı var. Ben iki çıkışa da tamamen aynı boruyu taktım ama duman çıkışı farklı ikisinde de.


Acaba bu kazanın açılmış halini bulabilir miyiz bende yaptıracağım aynı zamanda son susturucuyu iptal ettirmek istiyorum

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...