Jump to content

2. Nesil Benzinli İlk Çalışma Devri


tansu87
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bugün dikkatimi bir şey çekti. 2010 model benzinli (lpg yok) otomatik aracım var. hava 18 derecelerde. ilk çalıştırdığımda devir saati 1800 civarında oluyor. zaman geçtikçe düşüyor. hemen p'den d'ye alınca devir saati anında düşüyor. fakat tekrar p'ye alınca yine çıkıyor. 

5 dk sonra p'de veya d'de aynı 800-900 civari rolanti sabit oynamıyor. ama ilk çalıştırmada neden bu kadar yüksek?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

herşey normal.  

soğuk motor ilk çalıştrımada katalitik konvertör çabuk ısınsın da dünya kirlenmesin diye  bir miktar yüksek devirde çalışır.

siz D ye alınca  motor şanzımanla bağlanıyor..  yük şanzımana biniyor ve ister istemez motor yavaşlıyor. 

geri P ye alıp boşa aldığınızda,  üstündeki yük azalıyor.

 

5 dk sonra motor ısınınca  katalitik konvektör ısınınca  motorun da extra ısıtmasına gerek olmayınca rölanti yeterli seviye olan 800-900 e düşüyor.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...