Jump to content
İlhan

Mazda MX-5 Mekanik Parça Değişiklikleriye Hissedilir Derecede Fark Yaratacak

Tavsiye Edilen Mesajlar

İlhan

Kısa süre içerisinde Japonya satışları başlayacak olan 2019 Mazda Miata MX-5, altyapı olarak gözle görülür değişim barındırıyor.

RX ailesiyle birlikte Mazda’nın otomobil tutkunlarına en büyük hediyelerinden birisi olan MX-5, kısa süre önce ilk detayları üzerinden gündeme geldi. Önümüzdeki ay içerisinde ana vatanı olan Japon’yada satışa sunulacak olan 2019 Mazda Miata MX-5 ailesi, asfalta çıkışının öncesinde merak edilen performans artışını da günümüz itibarıyla artık gizlemiyor. Dış ve iç tasarım kısmında makyaj niteliğinde oldukça küçük farkların gözlemlendiği modellerin, üzerinde en çok uğraşılan noktası kaputunun altı oldu. Yapılan revizyonların ardından güç ve tork kısmında iyileşme getiren “yeni” versiyonlar, bunu mekanik parçaların üzerindeki değişimlere de borçlu. 

2019roadster6-660x371.jpg

Nereden nereye gelindi?

Meraklılarının kolaylıkla hatırlayabileceği üzere Mazda, MX-5 Roadster ve RF modellerinde 1,5 ve 2.0 litrelik benzinli motora yer veriyor. Yapılan geliştirmeleri daha net bir şekilde anlayabilmek adına ilk olarak halihazırda satışta olan bu motorların teknik değerlerini anımsamakta fayda var. Baktığımızda 1,5 litrelik motorun 131 PS güç ve 150 Nm tork üretirken, 2.0 litrelik diğer parça 160 PS güç ve 200 Nm tork üretiyor. Mazda’nın 2.0 litrelik ünite üzerinde yaptığı, silindir kafası, piston ve bağlantı rotları değişimleriyle ortaya 184 PS güç ve 205 Nm tork değerinin çıktığını öğreniyoruz. Aynı zamanda aracın ağırlık değerinde de iyileşme sağladığı söylenen bu yeni parçalarla güç ve tork değerleri devir aralığı olarak biraz daha iyileştirme içermekte. 1,5 litrelik SKYACTIVE G motorsa artık 157 PS güç ve 200 Nm tork üretebilecek seviyede. 

2019roadster7-660x371.jpg

2019roadster8-660x371.jpg

2019roadster9-660x371.jpg

 

Araçta donanımsal olarak yapılan değişimlerse ilk başta bahsettiğimiz gibi oldukça sınırlı. Direksiyon ve multimedya ekranında ufak değişimlerin yapıldığı MX-5’te, iç döşeme renginde kahve rengi ve deri döşeme çeşitleri göze çarpıyor. Ebatları 16 inç’e kadar değişiklik gösteren jantlarda da yeni tasarımlar kataloğa eklenmiş durumda. Şerit değiştirme uyarısı başta olmak üzere güvenlik asistanlarıyla da zenginleştirilen MX-5, kendi ülkesinde 23.000 dolardan başlayıp 34.600 dolara kadar esneyebilen etiket fiyatıyla alıcı bulacak.

2019roadster10-660x371.jpg

2019roadster11-660x371.jpg

2019roadster12-660x371.jpg

Kaynak : LOG


Tüm haberi görüntüle

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak
56 dakika önce, İlhan :

1,5 litrelik SKYACTIVE G motorsa artık 157 PS güç ve 200 Nm tork üretebilecek seviyede. 

1.5 motoru şu anki 2.0 seviyesine çıkartmışlar. Çok kışkırtıcı ve tehlikeli olmuş :) ama kilitli diferansiyel yoksa yine bir yanı eksik olur

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mümin

Bu ağırlıkta bir araçta 157 BG Atmosferik epey heyecan verici olacaktır.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan
3 saat önce, Burak :

1.5 motoru şu anki 2.0 seviyesine çıkartmışlar. Çok kışkırtıcı ve tehlikeli olmuş :) ama kilitli diferansiyel yoksa yine bir yanı eksik olur

@Zealot Ufuk'a yeni rakipler geliyor sanki. :D :fiuw:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

1.5 motor için hiçbir bilgi bulamadım nette, nedir kaynak acaba? 2.0lt 181hp neyse de 1.5lt atmosferik motorun neredeyse 160hp'ye çıkması basit bir iş değil, yüksek maliyetli, geri dönüşü az. Böyle birşey varsa arsa satıp Mx5 alacam da :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G

Bilgilerde sıkıntı olabilir mi @İlhan abi. 

1,5 motordan turbosuz 157 bg alınması ciddi bir iş. Kaldı ki bu değerlere göre 2.0 motorun da 200 bg lere çıkması lazımdı. Sky x kullanılmayacak mı? 2019 da sky x kullanılacaktı.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina

1.5 sadece yazılımla 150 küsür olsaydı iyiydi biz de yaptırırdık. bu arada hic olmazsa 131 beygire yukseltsinler abi araba gitmiyor. 1.5 131 beygirse demek ki bizimkiler de olabilir. 

allahını seven üzerimize tork/beygir atsın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak
36 dakika önce, Katil Balina :

bu arada hic olmazsa 131 beygire yukseltsinler abi araba gitmiyor

MX-5 Motoru ile swap mi yapsak ? :D 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback
2 saat önce, M.E.G :

Bilgilerde sıkıntı olabilir mi @İlhan abi. 

1,5 motordan turbosuz 157 bg alınması ciddi bir iş. Kaldı ki bu değerlere göre 2.0 motorun da 200 bg lere çıkması lazımdı. Sky x kullanılmayacak mı? 2019 da sky x kullanılacaktı.

 

1.5lt eğer 157hp ise 2.0lt motorda pistonlar ve biyel kolları daha büyük/ağır olacağı yani 1.5'e göre daha az devir çevireceği için 181hp'de kalması normal. Çap aynı kalsa bu kez de strok artacak, piston hızı abartılı artacak, zaten skyactiv bloklar uzun stroklu. Redline 2.0lt motorda 7500rpm'ye yükselmiş, 1.5 MX5'de zaten 7500rpm'de idi, demek ki 8000 devirleri bulup geçecek 1.5lt makina. Yüksek devir çevrilecekse her hacimde motor için özel parçalar lazım, özel çalışmak lazım o motora bu yüzden 1.5 için pek ümidim yok, bulamadım da nette bişey. Bir iki yerde 157hp denmiş de onlarında kaynağı yok, birde 200nm yazmışlar 200nm tork turbosuz alınamaz.

Turboşarj olsa Fiat 124 gibi yap 1.4lt motorun değişik basınçlı modellerini daya gitsin :)

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Oscaryasa

Direksiyon da 1.1inch Teleskopic olacakmış diye okumuştum.  Anlamı aşağı, yukarı hareket eden ve boyunuza veya görüş açınıza göre ayarlanabilir olması imiş ve MX-5'de ilk defa kullanılıyormuş.  Sırf bu sebeple aracın ağırlık dağılımı hassasiyeti sebebi ile teknik ekip detaylı çalışmalar yapmış ve malzeme değişiklikleri vs. yapılmış.  Okuduğum yazıyı kaleme alan kişi, Mazda'daki bu detaycılığa hayran olduğunu not etmiş bir enginnerd. (Mazda Motor Teknik ekip başının SkyActiv - X sunumunda kendi gibi motor uçuk kaçıkları için kullandığı kelime) ile not edersek.  Terbiyelice çevirirsek İnek Mühendis gibi bir şey.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G
8 saat önce, Leanback :

1.5lt eğer 157hp ise 2.0lt motorda pistonlar ve biyel kolları daha büyük/ağır olacağı yani 1.5'e göre daha az devir çevireceği için 181hp'de kalması normal. Çap aynı kalsa bu kez de strok artacak, piston hızı abartılı artacak, zaten skyactiv bloklar uzun stroklu. Redline 2.0lt motorda 7500rpm'ye yükselmiş, 1.5 MX5'de zaten 7500rpm'de idi, demek ki 8000 devirleri bulup geçecek 1.5lt makina. Yüksek devir çevrilecekse her hacimde motor için özel parçalar lazım, özel çalışmak lazım o motora bu yüzden 1.5 için pek ümidim yok, bulamadım da nette bişey. Bir iki yerde 157hp denmiş de onlarında kaynağı yok, birde 200nm yazmışlar 200nm tork turbosuz alınamaz.

Turboşarj olsa Fiat 124 gibi yap 1.4lt motorun değişik basınçlı modellerini daya gitsin :)

 

 

Zaten söylemek istediğim de aslında aynı. Halihazırda Mazda6 210 nm torka sahip zaten devir artırarak maksimum güç artırılabilir. Tabi sadece devirle alakalı değil.  Sadece devir olsa maksimum gücünü 6000 devirde değil 6700 de üretirdi. 

Fakat 1.5 motorda 50 nm tork artmış ki bunu başarabimişlerse 2.0 motor da uygulasalar 200 bg rahat alırlar. a

Asıl söylemek istediğim atmosferikte 50 nm nasıl artırmışlar. Piston uzasa devir düşecek falan karışık işler resmi olarak açıklasınlar bi bakalım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet

Ufuk 2.0 için bazı mekanik ekipmanlar ile akıllara ziyan güçler alındığından bahsetti. Hali hazırda satılan parçalar. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G
1 dakika önce, Servet :

Ufuk 2.0 için bazı mekanik ekipmanlar ile akıllara ziyan güçler alındığından bahsetti. Hali hazırda satılan parçalar. 

Benim 6 için 200 bg alınıyor araştırmıştı Ufuk. Headers değişiyor, katalitik spor oluyor, yazılım değişiyor. Mx 5 için de bunların yanında mazda6 daki egzantrik takılıyor falan @Zealot daha detaylı biliyor. 

BBR hazır turbo kit bile satıyor. Zaten bilgin vardır ondan abi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

1.5 131 lik motorda bir değişklik olmayacak..    bu konuyu kapatabilirsiniz..

2.0 184 lük motor türkiyeye yanlış hatırlamıyorsam 5 adet di..   sayıda gelecek...  sipariş açan bayii ler bile belli..

 

radikal bir değişiklik yok araçlarda..   1.5  131  euro 6 normlarında sınırlara kadar çekilmiş bi motor zaten... kapasitesi de buralar..    2.0  160ps lik motor,  headers ve cutoff un ileri atılmasıyla 200 hp ye dayanıyor....     mazda da emisyondan dolayı headers yapamadan sadece deviri ileri almış   184ps e gelmiş.     dünyanın bütün ülkelelerinde  2.0 lık mevcut mx i  neredeyse herkes yazılımlı kullanıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
speed
14.06.2018 at 20:44, Zealot :

1.5 131 lik motorda bir değişklik olmayacak..    bu konuyu kapatabilirsiniz..

2.0 184 lük motor türkiyeye yanlış hatırlamıyorsam 5 adet di..   sayıda gelecek...  sipariş açan bayii ler bile belli..

 

radikal bir değişiklik yok araçlarda..   1.5  131  euro 6 normlarında sınırlara kadar çekilmiş bi motor zaten... kapasitesi de buralar..    2.0  160ps lik motor,  headers ve cutoff un ileri atılmasıyla 200 hp ye dayanıyor....     mazda da emisyondan dolayı headers yapamadan sadece deviri ileri almış   184ps e gelmiş.     dünyanın bütün ülkelelerinde  2.0 lık mevcut mx i  neredeyse herkes yazılımlı kullanıyor

1.5 motor 157ps gelmeyecek diyorsunuz. Kaynak?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×