Jump to content
sany

1.Nesil Mazda 3 Oksijen Sensörü 2 Arızası

Tavsiye Edilen Mesajlar

sany

Arkadaşlar, Motor arıza lambası yandıktan sonra servis bilgisayarı bu arızayı gösterdi  - 'HO2S Isıtıcı Kontrol Devresi Düşük Gerilimi Sensörü 2 '

Sensör 2 temizlenip yerine takıldı, ancak araç ısınınca tekrar lamba yandı.

Acaba katalitik konvertörde bir sorun mu var, yoksa Sensör 2'yi değiştirmem şart mı?

çift oksijen sensörü.JPG

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur

sadece dtc okumak yetersizdir, 1 ve 2 nin canlı verisini okumalı, o sensörün görevi kat ın süzüp süzmediğine bakmak, dtc de mesela kat dolu diye bir yazı çıkmaz. direkt sensör arızası değil de kat dolu demek olabilir.

pratik bir deney: sensöre kalınca  pul takıp monte edin, lamba sönerse kat dolu denebilir %90 isabetle.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
sany

Burda anlattıklarınızı tamircimle paylaşacağım.

Çünkü deneme yanılma bana şu ana kadar epey para harcattı. Örneğin sensör 2  yerine  Sensör 1'i değiştirdiler. Elektrikli parçalar iade edilmediği için yapacak birşey yok. üstüne soğuk su içtim. :)

Bir yerde motoru rölantide çalışırken (yani sensör ısındıktan sonra) veriler okunmalı diye bir yazı okudum. Sizin yazdığınız gibi (canlı verisini okuma) daha ayrıntılı bilgi verir mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur

zaten ısındıktan sonra veri akışı başlar tek teşhis yöntemi canlı veri izlemek bu sensörlerin hata kodu çok yanıltır

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
sany

Verdiğin bilgi için teşekkür ederim.

Kısmetse yarın bu yöntemlerle test edip deneyeceğiz. 

Sonuç alınca burada paylaşacağım.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

merhaba. 

aracınızdaki 2. o2 sensörü  katalitik konvertörün görevini başarıyla gerçekleştirdiğini kontrol etmek içindir.

bu 2. sensörün  motordaki yakıt hava karışımı ile, veya tüketim ile bir alakası yoktur.

2. sensör çoğu zaman sokette 4-5 kabloludur..   bu kablolardan 2 si veri okumak için ve diğer 2 si sensörü ısıtmak ve biran önce doğru ölçüm yapmasını sağlamak içindir.

2. sensör Narrowband bir sensördür..

2. sensör olmadan da aracınız milyonlarca km yapabilir.

2. sensör ile 1. yi yer değiştirmek  doğru değildir.

1. sensör hayati önem taşımakta ve hava yakıt oranını ayarlamaktadır.

2. sensörünüz sağlam fakat sadece ısıtıcı devresi bozulmuş olabilir.

2. sensör narrowband olduğu için ucuzdur.. 50 tl ye bulunur.  fakat ne aradığınızı çok iyi bilmeniz gerekir.

katalitik iptali uygulamalarında 2.sensör akış çok fazla hatasını verir..

2. sensörü sökerek yada yerinde bırakarak aracınızı kullanmanınzın en ufak bir zararı yoktur. sadece motor arıza lambası gözünüzü rahatsız eder..  başka bir arıza olursa lamba zaten yanık vaziyette olacağı için dikkatinizi çekmez

 

1 saat önce, sany :

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
sany

'Zealot' -  Verdiğin değerli bilgiler için teşekkür ederim.

Biliyor musunuz, arabamızdaki arızalar yüzünden birçok konuda bilgileniyoruz. Bazı konularda da servis ustalarından fazlasını öğreniyoruz.

Ancak çalışan birinin araştırmak için her zaman vakti olmayabilir.

Neyse ki sizin gibi tecrübeli ve paylaşımcı arkadaşlar var. 

2. sensörün fiyatını araştırdım, sensörün üstlendiği göreve bakılırsa ucuz olması gerekir (50 TL normal) ama malesef internetteki fiyatı 350 TL. (Sensör 1.in fiyatı kadar)

Artık hayırlısıyla, bir karar vereceğim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

mazda 6 da    sensör 1.  in yetkili servis fiyatı 2500 tl..   keza mazda 3 de böyledir

 

sensör 2 ye  soketi uyan herhangi bir markanın herhangi bir ürününü  başka araba üreticisinin çıkma ürününü  aklınıza ne geliyorsa   deliği uymak kaydıyla takabilirsiniz..

 

sensör 1  wideband dir..   hassas bir ölçüm sağlar..  1000de 1 volt hassasiyetle

sensör 2 narrowbanddir..    10da 1 hassasiyet..  ama bazen sensör 2 ye de üreticiler wideband takıyorlar  lakin siz ucuzunu takın deneyin ..  

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
sany

wideband ve narrowband arasındaki hassasiyet farkını öğrenmem çok iyi oldu.

Tavsiyenizi dikkate alarak hareket edeceğim.

tekrar teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
sany

Arkadaşlar sensörü değiştirdim ve motor ışığı söndü.

Çağlar bey ve Ufuk bey kardeşlerime teşekkürlerimi sunarım;

Öncelikle ölçümü sensörler ısındıktan sonra yaptık ve sensör 2 arızası doğrulandı. Çağlar bey'in dediği gibi - canlı veri izlemek ayrıntılı ve net sonuç verdi.

Sensör seçimi yapmada ise Ufuk bey'in tavsiyelerine uydum ve 245 TL'ye Denso marka universal sensör aldım ve işim görüldü.

Ek bilgi:

Arıza teşhis için M. Servise de gittim; Ustayı izlemeye izin verilmiyor, ayrıntılı bir rapor da verilmiyor. Üstelik Arıza teşhis - 150 TL.   - Sensör 2'yi değiştirme ücreti ise 970 TL. Bilginiz olsun arkadaşlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87

Zamanında  bu o2 sensörlerinden az çekmedim getz ile. Sırf bu yüzden 2 sensör, 1 katalizör, 1 egzoz spirali değiştim. Arıza lambası yanmaya devam etti. Canlı okumada rölantide 2. Sensör düz çizgi şeklinde olması gerekirken bende dalgalı grafik çiziyordu. Ama aracımda ne tekleme ne başka bir sorun, hiçbir şey yoktu. Sadefe arıza lambası yanıyordu. 

Ve çok sonradan başka bir konu için beyine baktırdım. O sırada beynin ufak bi kısmında oksitlenme var yüzeysel dedi. Onu temizlettim. Arıza lambası sönmüştü. Bu da böyle bir deneyimdir. O2 sensörlerini mazda serviste deneyebilirsiniz. Ellerinde oluyor. Başka arabadan alıp da takıyorlar denemek. Boşuna satın almayın. Katalizör ise çok zor tıkanır. Bir kere kestirirseniz geri takılmaz. Boşuna kesirmeyin. Zaten katalizör tıkalıysa araba gaz yemez. Bunu anlarsınız

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
sany

Tansu, bu ilginç bir deneyim olmuş. Kimin aklına gelir oksidlenme!..

Ben şimdilik çözdüm, sadece oksijen sensörünü değiştirdim ve ışık söndü. şimdilik arıza giderildi.

Hayırlısıyla, daha büyük sorunlar yaşamayalım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87

Bazen böyle şeyler olabilir elektronik araçlarda. Her şey birbirine bağlı. Umarım tekrar yanmaz lamba. Güle güle kullanın

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×