Jump to content

Su deposu hakkında alternatif fikirlere ihtiyacım var


Ozanakyldz
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Selamun Aleyküm Mazdacı kardeşlerim. 8 aydır bende olan Mazda 323 1999 model GLX sahibiyim. 3 ay önce radyatör delindiği için değiştirdim. O günden beri arabam saat gibi çalışıyordu. Fakat Perşembe günü Istanbuldan Uşaka gelirken Sakarya dolaylarında hararetin arttığını görüp hemen sağa çektim. Kaputu açıp baktığımda yedek su deposunun ağzına kadar dolu olduğunu ve su attığını gördüm. Aracı dinlendirip yeniden baktığımda bidondaki suyun bittiğini gördüm. Radyatör kapağından su doldurup bir miktarda bidona koydum ve yola devam ettim. Sakaryadan Kütahyaya kadar hiçbir sorun olmadan geldim ve Kütahyada kırmızı ışıkta bir anda hararetin tavan yapması sebebiyle yine sağa çekip kaputu açtım. Yine su bidonunda su atıyordu. Yine aynı işlemleri yapıp yola devam ettim. Uşaka vardığımda da kontrol ettim ve su bidonunu yine dolu ve su atarken buldum. Hararet bu sefer normaldi. Anladığım kadarıyla aracın suyu bidondan kritik seviyeye kadar boşaldıktan sonra hareret gösteriyor.

Kontrol ettiğimde Fanlar çalışıyordu. Aracın başka bir yerinde su kaçağı yoktu. 3 farklı ustaya gösterdiğimde conta yakmışsın dediler. Bu durum sanırım ustaların kolayına geliyor. Aracın yağı tertemiz. Güçten düşme, performans eksikliği, tekleme hırlama falan olmuyor aracımda. Ve iki gün sonra yeniden yola çıkmak zorundayım ama hala bu problemi çözemedik.

Radyatör kapağını değiştirdik sadece ve problem düzelmedi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Zealot :

araçta su mu var antifiriz mi..   karışık mı

Aracımdaki bu hatayi ilk farkettiğimde su ve antifriz birlikte vardı. Sonrasinda hararetten ötürü ben sadece su ekledim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aracınızda hiçbir sorun olmadığını düşünelim

bu vesileyle problem :   su sisteminde hava var.   fakat sadece su ile - sistemdeki havayı alamazsınız.. çünkü motor suyu sıcaklığı 103-105 derecelere geliyor.   fakat antifriz yoksa   su 99 da kaynamaya başlıyor. siz de havayı alamıyorsunuz.

 

eğer problem bu değilse , radyatör kapağınızı değiştirmek de bir ihtimal ama orjinal radyor kapağının basıncına bakmanız lazım..   1.3 bar olabilir  orjnali..   fakat piyasada 1.3 lük kapak bulunmaz...

 

son olarak silindir kapak contası  -  yanma odası ile su kanalı arasından  sızdırma yapıyordur..bu da  suya kompresyon basıldığı anlamına gelir..  yanan ateş in oluşturduğu basınçi  kıl  kadar yerden  suya geçer.. suyu iter...  dışarı taşırır..

 

bunların 3ünü de  gerçekten düzgün ustalar gözlemleyerek - sökmeden anlayabilir

 

*bazı arabalar  asla naparsanız yapın  antifriz siz çalışmaz.  asla sistemdeki havayı alamazsınız.  ama çoğu usta su koyabilir.   

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Detaylı anlatımınız için öncelikle çok teşekkür ederim.

Radyatör kapağı konusunda 99 model Mazda 323 için fabrika özelliklerinde 0.7 ile 1 bar arasında olmalı yazılıydı. Aracıma takılan radyatör kapağı ise 1.1 bar idi. Bundan da şüphelenip 0.9 barlık bir kapak bulup denedim. Yine su bidonu içine sıcak su dolup taştı.

Antifriz konusu da aklıma yattı. Su yerine antifriz koyarak yeniden aracı yormayı ve gözlemlemeyi düşünüyorum. Elde ettiğim sonuçları da paylaşacağım.

* Conta yakma olayını ise şimdilik görmemezlikten geliyorum. Zira en acı verici ihtimal contanın yanmış olması :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yanınıza 3 lt antifirz alın

aracı  çalıştırıp bekleyin

radyatör kapağından su ekleyin alabildiği kadar..

bekleyin

sabırla bekleyin

fan açana kadar bekleyin

fan açınca kapaktaki su eksilecek.. 

antfriz ekleyin..

bekleyin

tekrar fan açınca  eksilirse ,    ekleyip kapatın....   eksilmezse direk kapatın...  

bu şekilde  hava alınır.

**NOT  işlemleri  yapmadan öcne kaloriferi sıcak pozisonuna almanızı tavsiye edeirm.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zealot Beyefendinin anlatımını birebir uyguladım. Aracımdaki sorun düzelmedi.

Ertesi gün farklı bir ustaya götürdüm ve termostat yakınlarından çok ufak bir sızıntı olduğunu keşfetti. Büyük bir ümitle termostat sökülüp değiştirildi. Araçtaki tüm su ile ilgili boruların yeniden kelepçeleri değiştirildi. Akabinde yaklaşık 100 km boyunca aracı yordum, klima açıkken yokuşlara vurdum, hırpaladım. Fakat hararete sebep olan ilk yazımdaki olaylar gerçekleşmedi.

Bir gün sonra yeniden yola çıkmam gerekiyordu; Uşak'tan İstanbul'a. Ufak da olsa umutluydum aracımın düzelmiş olmasına. Fakat nafile. Yol boyunca 8-9 defa hararet yaptık.

Aracım şuan İkiler Mazda Servisinde. Devirdaim Pompası ile Motor Üst Kapak Contasına bakılacak. Bu tip problem yaşayan olursa diye gelişmeleri anlatmaya devam edeceğim. Umarım kimsenin başına gelmez.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Ozanakyldz :

Zealot Beyefendinin anlatımını birebir uyguladım. Aracımdaki sorun düzelmedi.

Ertesi gün farklı bir ustaya götürdüm ve termostat yakınlarından çok ufak bir sızıntı olduğunu keşfetti. Büyük bir ümitle termostat sökülüp değiştirildi. Araçtaki tüm su ile ilgili boruların yeniden kelepçeleri değiştirildi. Akabinde yaklaşık 100 km boyunca aracı yordum, klima açıkken yokuşlara vurdum, hırpaladım. Fakat hararete sebep olan ilk yazımdaki olaylar gerçekleşmedi.

Bir gün sonra yeniden yola çıkmam gerekiyordu; Uşak'tan İstanbul'a. Ufak da olsa umutluydum aracımın düzelmiş olmasına. Fakat nafile. Yol boyunca 8-9 defa hararet yaptık.

Aracım şuan İkiler Mazda Servisinde. Devirdaim Pompası ile Motor Üst Kapak Contasına bakılacak. Bu tip problem yaşayan olursa diye gelişmeleri anlatmaya devam edeceğim. Umarım kimsenin başına gelmez.

merhaba aynı sorunlar benimde basıma geldi 99 model 323 bj aracımda araç hararet yapıyordu depo doluyordu motor soğuduğunda da su azalıyordu ekleme yapıyorduk üstüne birde araç fan açmamaya başladı sonuç mu? Fan muşuru değişti arac artık fan açıyordu ama yinede su eksiltmeye ve kaynatmaya devam ediyordu conta yaktı dediler değişti yine aynısı en sonunda radyatör kapağından olduğunu buldular ama bu sadece suyu geri vermesi sorununu çözdü. Yeterli soğutma olmuyordu en sonunda fark ettik ki devirdaim  tıkanmış bir akşam eve giderken kitlendi en sonunda onuda değiştirdik su anda göz kararı bir damla bile eksilme yok klima ac arabayı sıkıştır naparsan yap .

Degişenler: Radyatör kapağı(kapağın altındaki conta kısmı kırılmıştı bendeki kapakta yeni kapakta var onuda bir kontrol et) devirdaim , triger koruma kapakları( devirdaim kapakları parçalamış zaten eskimişti)

6E1AB182-9FDB-45DB-BFAB-6F420CBDA5AE.jpeg

EFBAF0FD-57F2-4513-B8B0-C67E4212C587.jpeg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ufuk (zealot) zaten anlatmış gerekeni. Ek olarak lpg regülatörü nerede onu sormak için cevap yazdım. @Ozanakyldz Eğer motor blok yüzeyinin üzerindeyse yine hava yapar. İkiler ne diyecek bakalım. Cevabınızı bekliyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün İkiler Mazda Servisindeki usta telefonla bana ulaştı. Aracımda daha önceden değişen Radyatörün ve Termostatın da yeniden teste tabi tutulacağını belirtti.

Asıl iş olarak da Motor Üst Kapağının sızdırmazlık testinden sorunsuz geçtiğinin ve rekdefiye yapılacağını, subapların değiştirilip ayarlanacağını, Motor Contasının yenileceğini ve Devirdaim Pompasının değiştirileceğini söyledi. 

Cuma akşamı da aracın teslim edileceğini söylediler. Teslime gittiğimde detaylı olarak aracın nerelerde ne tür sıkıntılarının olduğunu dinleyip yine buradan sizlere ileteceğim.

@zoptrik Lpg regülatörü Sağ Ön amortisör başının yanında. Motor üzerinde değil. 

@mazdaspeed Radyatörüm 2 ay öncesinde delinme probleminden ötürü değişmişti. Ona rağmen 1.1'lik yeni radyatör kapağı aldım ve sorunum düzelmedi. Sırf aklıma dert oldu diye 0.9'luk radyatör kapağı alıp yine denedim. Ama nafile. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...