Jump to content
YunusEmre567

ilk çalıştığında neden yüksek devirde çalışıyor.

Tavsiye Edilen Mesajlar

YunusEmre567

Merhabalar,

Bende 2014 1.5 g-power ve 2009 mazda 3 var otomatik ikiside.

İki aracımda ilk çalıştığında 1.500 devirde çalışıp daha sonradan normal rolantiye düşüyor bunun mantığı nedir?Zararı var mıdır?Bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum.

İyi günler dilerim.unnamed.thumb.jpg.5da2376d666e688a10d34de8e690a7d8.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Soğuk motor yakıt tüketimini artırdığından motorun sıcaklığı hemen yükselmelidir. Aynı zamanda vakumla çalışan araçlar için de bu vakum oluşturulmalıdır. Bu nedenle de 1500 devirle çalışıp bir süre sonra düşüyor. Zararı yok yararı var. Ben bu devir düşmeden hareket etmem mesela. 

Sıcak havalarda bu yüksek devirde başlama sık olmaz dikkatinizi çekerse.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina

bekledikçe düşüyor ama vitese takar takmaz da hemen düşüyor. ben beklemeden basıp gidiyorum valla. 

eskiden jikle diye bir şey vardı, otomatiğini yapmışlar sanki. bi tek mazda'larda gördüm. mazda 2'de de öyleydi. baskalarında da var mı bilmiyorum. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
YunusEmre567

Bilgi için teşekkür ederim 😁

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

Hemen hemen bütün japon otomobiller yapar bunu, eskiden amaç sadece biraz daha hızlı ısınma idi. Şimdilerde bu durum soğuk çalışma emisyonunlarının da düşmesini sağlıyor, aynı zamanda Skyactiv'lerdeki iri 4-2-1 headers'ı biraz daha hızlı ısıtıyor (ki bu da katalitiklerin daha çabuk ısınıp işleve başlamasını sağlıyor).  

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G

Bunun tek sebebi katalitik konvektörü çok çabuk ısıtıp çevreye zararlı gaz salmamak. @Zealot ??

Yoksa ilk çalıştığında motor ne kadar düşük devirde çalışsa o kadar iyidir. Yağın yoğunlaşmasından kaynaklı. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

evet yüksek devierde çalışmanın sebebi katalitiğin çabuk ısınıp erkenden göreve başlaması

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir
On 9/23/2018 at 9:44 AM, M.E.G said:

Bunun tek sebebi katalitik konvektörü çok çabuk ısıtıp çevreye zararlı gaz salmamak. @Zealot ??

5 beygir daha fazla alayım diyip katalitik konvertörü sökülen arabalarda da motor yine de  yüksek devirde mi çalışıyor?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
serkan306
22.09.2018 at 12:51, Katil Balina :

bekledikçe düşüyor ama vitese takar takmaz da hemen düşüyor. ben beklemeden basıp gidiyorum valla. 

eskiden jikle diye bir şey vardı, otomatiğini yapmışlar sanki. bi tek mazda'larda gördüm. mazda 2'de de öyleydi. baskalarında da var mı bilmiyorum. 

Toyota Corolla'da da var, eskiden Civic de kullanmıştım ama var mıydı yok muydu hatırlamıyorum. Havanın sıcaklığına göre bekleme süresi değişiyor, ısıtıp kısa süre beklediniz diyelim, o zaman tekrar ısıtmaya çalışmıyor. Ben de çok çok acil ve önemli bir işim yoksa beklerim hep.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G
2 saat önce, Mehmet Özdemir :

5 beygir daha fazla alayım diyip katalitik konvertörü sökülen arabalarda da motor yine de  yüksek devirde mi çalışıyor?

@Zealot bunu sen cevapla pratiğini yapmış birisin :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İbrahim369

Bende 94 model 323 vardı oda aynısını yapıyordu normal sanırım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Canuck
8 saat önce, Mehmet Özdemir :

5 beygir daha fazla alayım diyip katalitik konvertörü sökülen arabalarda da motor yine de  yüksek devirde mi çalışıyor?

Trafikte o Kat’siz arabalarin arkasina dustun mu aracin icinde dolan bahar kokusunun yerini hic bir sey tutmaz ama :)

@YunusEmre567 Yukarida arkadaslar aciklamis zaten, katalitik konvertorun verimli calismasi icin belirlir bir sicakliga ulasmasi lazim. Motor sogukken bu isi hizlandirmak icin rolanti yuksekte calisiyor emisyon degerleri cok yuksek olmasin diye. 

Birazcik bekleyin devir dustukten sonra hareket edin daha iyi. Ben arabayi calistirdiktan sonra kemeri baglamak, telefondan trafik durumunu kontrol etmek gibi rutin ucus oncesi islemleri yapana kadar devir dusuyor zaten :) Devir dustukten sonra bile motor iyice isinip yag her taraf ulasincaya kadar (bir kac dakika) tam gazlamamak en iyisi. Motor parcalarinda en cok asinma ilk calistirma sonrasinda olur malum. 

Ekli resim Mazda kullanim kilavuzundan alinti:

Mazda_Kilavuz.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot
12 saat önce, Mehmet Özdemir :

5 beygir daha fazla alayım diyip katalitik konvertörü sökülen arabalarda da motor yine de  yüksek devirde mi çalışıyor?

evet.. onun söküldüğünü işlemci bilmiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mazacıacr

Devir düşmeden hareket etmemekte fayda var aslında ^^

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Devrim Babacan
27.09.2018 at 15:25, mazacıacr :

Devir düşmeden hareket etmemekte fayda var aslında ^^

Kitapta "İsterseniz hareket edebilirsiniz" gibi rahatlatıcı bir ifade olduğunu hatırlıyorum öte yandan. :) Fakat ben de hareket etmiyorum. İstesem de edemem çünkü hâlâ ıvır zıvır hazırlıklar yapıyor oluyorum.

 

23.09.2018 at 09:44, M.E.G :

...Yoksa ilk çalıştığında motor ne kadar düşük devirde çalışsa o kadar iyidir. Yağın yoğunlaşmasından kaynaklı. 

Beni geren nokta burası işte. Mesela kışın en soğuk gününde 3-5 gün, belki 2 hafta araba kalmış olduğu yerde. Onca zamandan sonra binip çalıştıryorsunuz ve birden neredeyse 2bin devre fırlayan bir motor. Mazda mühendisleri herhalde bunda bir sakınca ya da zararlı bir taraf görmemişler.

Keşke, en azından, aşırı soğuk havalarda bu mekanizmanın devreye girmemesi şeklinde bir önlem mi alsalardı diye düşünüyorum her kış! :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Soğuklarda motorun düşük devirde çalışıp daha uzun sürede mi yağın ısınması yoksa daha yüksek devirde çalışıp daha kısa sürede mi yağın ısınması? Bence daha kısa sürede ısınması için yüksek devir çevirmesi daha iyi diye düşünüyorum. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×