Jump to content

3. Nesil Mazda 3 'lerinizde titreme var mı? Bu bir sorun mu?


Ogzhn67
 Paylaş

3. Nesil Mazda 3 aracınız viteste iken titreme yapıyor mu?  

37 oy

  1. 1. 3. Nesil Mazda 3 aracınız viteste iken titreme yapıyor mu?



Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba,

2017 model makyajlı (benzinli, otomatik) aracımda ilk günden beri, araç viteste (R veya D) duruyorken bir titreme sözkonusu. Konfor için aracı dururken boşa alıyorum. Forumlardan takip ettiğim kadarıyla ama az, ama çok birçok araçta bu titreme mevcut. Hatta bu sorun yüyünden şanzımanı, aracını bile değiştirenler olmuş. Bazı araçlarda şanzıman değişmiş, sorun çözülmemiş. Servisler bunu çözemiyorlar. Bende aracımı ellettirmek istemiyorum açıkçası. 

Ki bende, bu durumun şanzımandan olmadığını düşünüyorum. Zira bunu basitçe test ettik. Kaputu açtık. Araç D veya R'ye alınınca motorda ciddi bir vibrasyon oluyor. Boşa alınca kesiyor. Sürüşte vites geçişlerinde vs. problem yok. Sanki kavramayla ilgili gibi. Şanzımandan kaynaklı bir titreme olsa, motorda böyle bir titreme olmamalı diye düşünüyorum. Fakat uzman değilim.

Geçtiğimiz günlerde, servis zamanı bayide test ettiğim 2014 model benzinli otomatik 3. nesil makyajsız araçta herhangibir titreme yoktu. Arkadaşımın 2015 model BMW 5.20i aracında ise benzer bir titreme söz konusu. Bu bir problem mi, ileride bir soruna yol açar mı bilemiyorum.

Herneyse;

Konuyla ilgili gerçekten bilgisi olanlar cevap verir ve 3. nesil Mazda 3 kullanıcıları anketi cevaplarsa sevinirim. Sizin aracınızda böyle bir durum söz konusu mu? Kaç kişiyiz?

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, Ogzhn67 :

Merhaba,

2017 model makyajlı (benzinli, otomatik) aracımda ilk günden beri, araç viteste (R veya D) duruyorken bir titreme sözkonusu. Konfor için aracı dururken boşa alıyorum. Forumlardan takip ettiğim kadarıyla ama az, ama çok birçok araçta bu titreme mevcut. Hatta bu sorun yüyünden şanzımanı, aracını bile değiştirenler olmuş. Bazı araçlarda şanzıman değişmiş, sorun çözülmemiş. Servisler bunu çözemiyorlar. Bende aracımı ellettirmek istemiyorum açıkçası. 

Ki bende, bu durumun şanzımandan olmadığını düşünüyorum. Zira bunu basitçe test ettik. Kaputu açtık. Araç D veya R'ye alınınca motorda ciddi bir vibrasyon oluyor. Boşa alınca kesiyor. Sürüşte vites geçişlerinde vs. problem yok. Sanki kavramayla ilgili gibi. Şanzımandan kaynaklı bir titreme olsa, motorda böyle bir titreme olmamalı diye düşünüyorum. Fakat uzman değilim.

Geçtiğimiz günlerde, servis zamanı bayide test ettiğim 2014 model benzinli otomatik 3. nesil makyajsız araçta herhangibir titreme yoktu. Arkadaşımın 2015 model BMW 5.20i aracında ise benzer bir titreme söz konusu. Bu bir problem mi, ileride bir soruna yol açar mı bilemiyorum.

Herneyse;

Konuyla ilgili gerçekten bilgisi olanlar cevap verir ve 3. nesil Mazda 3 kullanıcıları anketi cevaplarsa sevinirim. Sizin aracınızda böyle bir durum söz konusu mu? Kaç kişiyiz?

Teşekkürler.

I-stop devreye girmeyince belli oluyor. Mazda istop ile bu titremeyi kapatmayı düşünmüş. Genelde rampada iseniz titreme belli oluyor düz yolda pek belli değil. Şanzuman yükte olduğundan dolayı titreme normal bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, ediz07 :

I-stop devreye girmeyince belli oluyor. Mazda istop ile bu titremeyi kapatmayı düşünmüş. Genelde rampada iseniz titreme belli oluyor düz yolda pek belli değil. Şanzuman yükte olduğundan dolayı titreme normal bence.

I-stop' u kullanmıyorum ben. Hareket etmeden önce devre dışı bırakıyorum. Servisin 2014 model aracında herhangibir titreme yoktu. Onda da araca biner binmez devre dışı bırakmıştım. Teşekkürler bilgi için. Anketi de oylar mısın?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bana göre titreme yapıyor.  Titreme miktarını normal olarak kabul ediyorum. Passat 1,6 TDI de daha fazlası vardı. Opel Insignia Turbo D de ise daha azı var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hafif bir titreme var ve çok normal, motor kulaklarının ve şanzıman kulağının pozisyonuna göre şiddeti artabilir de, düşebilir de. Tork konvertörlü hemen her araçta gözlemledim bunu, bazılarında az bazılarından daha fazla. Benim araçtaki normal seviyede ne az ne de fazla. 

Birde bildiğim kadarıyla servislerin yaptığı şanzıman kalibrasyon olayı var, o konuyu bir araştırın derim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 saat önce, Ogzhn67 :

Merhaba,

2017 model makyajlı (benzinli, otomatik) aracımda ilk günden beri, araç viteste (R veya D) duruyorken bir titreme sözkonusu. Konfor için aracı dururken boşa alıyorum. Forumlardan takip ettiğim kadarıyla ama az, ama çok birçok araçta bu titreme mevcut. Hatta bu sorun yüyünden şanzımanı, aracını bile değiştirenler olmuş. Bazı araçlarda şanzıman değişmiş, sorun çözülmemiş. Servisler bunu çözemiyorlar. Bende aracımı ellettirmek istemiyorum açıkçası. 

Ki bende, bu durumun şanzımandan olmadığını düşünüyorum. Zira bunu basitçe test ettik. Kaputu açtık. Araç D veya R'ye alınınca motorda ciddi bir vibrasyon oluyor. Boşa alınca kesiyor. Sürüşte vites geçişlerinde vs. problem yok. Sanki kavramayla ilgili gibi. Şanzımandan kaynaklı bir titreme olsa, motorda böyle bir titreme olmamalı diye düşünüyorum. Fakat uzman değilim.

Geçtiğimiz günlerde, servis zamanı bayide test ettiğim 2014 model benzinli otomatik 3. nesil makyajsız araçta herhangibir titreme yoktu. Arkadaşımın 2015 model BMW 5.20i aracında ise benzer bir titreme söz konusu. Bu bir problem mi, ileride bir soruna yol açar mı bilemiyorum.

Herneyse;

Konuyla ilgili gerçekten bilgisi olanlar cevap verir ve 3. nesil Mazda 3 kullanıcıları anketi cevaplarsa sevinirim. Sizin aracınızda böyle bir durum söz konusu mu? Kaç kişiyiz?

Teşekkürler.

Merhabalar, 

Daha öncede benzer bir konuyla alakalı yazmıştım. Skyactiv-drive tork konventörü üzerine kurulmuş bir şanzıman. Dolayısıyla D ve R pozisyonlarında araba sürekli gitmeye meğilli bir pozisyonda. Çünkü yağ devirdaimi başlamış oluyor bu pozisyonda. Sizde otomatikmen frene bastığınız için gitmeye çalışan birşey var ve siz bunu tutuyorsunuz. Doğal olarak bir miktar titreşim yapacaktır. İ-stop kullanmıyorsanız ışıklarda N konumuna almak mantıklı ve sağlıklı bir tercih olacaktır. 

Dsg şanzımanlarda mesela eski modellerde frene basıldığında N konumuna geçmiyordu araç sürekli kavrama pozisyonundaydı. Şimdi ki Dsgler araç durduğunda kavramayo bırakır ve sistem D gözüksede araç kavrama yapmaz bu yüzden Dsg şanzımanlarda N konumuna almak (yeni modellerde) gereksizdir. 

Yaşadığınız durum normal. 

Bu video mazdalardaki otomatik şanzımanın nasıl çalıştığına dair ufak da olsa fikir oluşturabilir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim aracım da skyactiv şanzımana sahip olduğu için bilgi verme gereği duydum. D konumunda tork konvertörünün iki tarafındaki türbünlerin motor tarafındaki rölanti devrinde dönmeye devam eder. Şanzıman tarafındaki türbün fren yapıldığı için durur. Bu dönme işlemi arada bulunan özel akışkanlığa sahip yağ sayesinde olur. Uzun süre durk kalk yapılan trafikte yağ ısınmaya başlar, bunun için yağ soğutucu sistem yağı sürekli devir daim eder. Sonuç olarak ortaya çıkan titreşim normaldir, Aşırı olursa düşük ihtimal bir balanssızlıktan olabilir, yüksek ihtimal şanzıman kulağından yapabilir diye düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkürler cevaplar için. Ancak anlayamadığım husus, servisin 2014 otomatik benzinli aracını test ettim. O araçta herhangibir titreme yoktu. Buna anlam veremiyorum. Acaba o araçta da bir titreme vardı da, ben mi hissedemedim?

Diğer yandan ankete bakıyorum şimdi, 5 kişi Evet titreme var derken, 8 kişi Hayır titreme yok diyor 🤔

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19 dakika önce, Ogzhn67 :

Teşekkürler cevaplar için. Ancak anlayamadığım husus, servisin 2014 otomatik benzinli aracını test ettim. O araçta herhangibir titreme yoktu. Buna anlam veremiyorum. Acaba o araçta da bir titreme vardı da, ben mi hissedemedim?

Diğer yandan ankete bakıyorum şimdi, 5 kişi Evet titreme var derken, 8 kişi Hayır titreme yok diyor 🤔

istop kullananların hissetmemesi normal siz kullanmadığınız için çok hissediyorsunuz. Test aracında istop u kapatmışmıydınız? Belki size ondan farklı geliyordur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

24 dakika önce, ediz07 :

istop kullananların hissetmemesi normal siz kullanmadığınız için çok hissediyorsunuz. Test aracında istop u kapatmışmıydınız? Belki size ondan farklı geliyordur.

Hayır. Test aracında da biner binmez i-stop'u devre dışı bırakmıştım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Peki bu durum araç ısınınca mı oluyor, soğukken mi oluyor, yoksa her iki durumda da var mı? Eğer her durumda varsa, bence o test aracını tekrar kullanmanızda fayda var :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arac ısınınca oluyor daha çok. bende sıfıra indi bir dönem dün yine ufaktan fark ettim. kullanılan benzinle de alakali olabilir. benimki bıçak gibi kesildiydi tekrar neden başladi anlamadım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Titreşimin boyutu frene baskı şiddetiyle azalıp artabiliyor. Hafif gevşek bastığınızda titreşim nispeten daha az olur. Biraz fazla bastığınızda bu biraz daha artış gösterebilir. Tabi titreşim boyutunu ne kadar olduğunu ölçmek veya ses geliyorsa dinlemek lazım. Biraz hassasiyet ile alakalı olabilir. Test ettiğiniz araçta aynı motor ve şanzımanlı mıydı? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 saat önce, serkan306 :

Peki bu durum araç ısınınca mı oluyor, soğukken mi oluyor, yoksa her iki durumda da var mı? Eğer her durumda varsa, bence o test aracını tekrar kullanmanızda fayda var :) 

Her iki durumda da oluyor. Test aracı soğuktu, hatta o gün ilk ben çalıştırdım. Malesef tekrar test etme şansım yok.

18 saat önce, Katil Balina :

arac ısınınca oluyor daha çok. bende sıfıra indi bir dönem dün yine ufaktan fark ettim. kullanılan benzinle de alakali olabilir. benimki bıçak gibi kesildiydi tekrar neden başladi anlamadım. 

Benzinle alakalı olduğunu düşünmüyorum. Farklı istasyonlardan aldım, hepsinde de durum aynı. Uzun zamandır sadece shell' den alıyorum.

Sizin durumu biliyorum. Başlık açmıştınız bunla ilgili. Okuyunca gerçekten şaşırmıştım. Tekrar başlaması üzücü.

14 saat önce, SafaTR :

Titreşimin boyutu frene baskı şiddetiyle azalıp artabiliyor. Hafif gevşek bastığınızda titreşim nispeten daha az olur. Biraz fazla bastığınızda bu biraz daha artış gösterebilir. Tabi titreşim boyutunu ne kadar olduğunu ölçmek veya ses geliyorsa dinlemek lazım. Biraz hassasiyet ile alakalı olabilir. Test ettiğiniz araçta aynı motor ve şanzımanlı mıydı? 

Ben firene baskıyı fazla uyguluyorum. Çok hassas değilim bu konuda. Ama test ettiğim araçta da farklı birşey yapmadım. Aynı motor, aynı şanzıman. Sadece makyajsız kasa 2014 model.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, Ogzhn67 :

Her iki durumda da oluyor. Test aracı soğuktu, hatta o gün ilk ben çalıştırdım. Malesef tekrar test etme şansım yok.

Benzinle alakalı olduğunu düşünmüyorum. Farklı istasyonlardan aldım, hepsinde de durum aynı. Uzun zamandır sadece shell' den alıyorum.

Sizin durumu biliyorum. Başlık açmıştınız bunla ilgili. Okuyunca gerçekten şaşırmıştım. Tekrar başlaması üzücü.

Ben firene baskıyı fazla uyguluyorum. Çok hassas değilim bu konuda. Ama test ettiğim araçta da farklı birşey yapmadım. Aynı motor, aynı şanzıman. Sadece makyajsız kasa 2014 model.

Şöyleki aracı n konumuna aldığınızda titremeyle birlikte böyle ufaktan bir tık sesi ve rahatlama hissedersiniz arabada. Rahatsız edici boyutta titreşim hissediyorsanız baktırmakta fayda var. Kimisi onu fark ediyor kimisi fark edemiyor. Hem konfor hemde uzun süreli kullanım açısından ışıklarda N konumuna almakta fayda var. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motorun görsel titreşimi kamerayla kaydedilebilir boyutta mı?

Ben rölantide çok ama çok hafif bir titreşim algılıyorum bazen. Acaba bahsedilen titreşim o mu bilemedim (o yüzden ankete katılmadım).

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

04.10.2018 at 18:22, Devrim Babacan :

Motorun görsel titreşimi kamerayla kaydedilebilir boyutta mı?

Ben rölantide çok ama çok hafif bir titreşim algılıyorum bazen. Acaba bahsedilen titreşim o mu bilemedim (o yüzden ankete katılmadım).

Titreşim rahatça gözle görülebilir boyutta. Video çekme fırsatım olmadı. Haftasonu çekebilirsem, yüklerim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Muhtemelen sizinki ondan değil ama kendi izlenimimi yazayım belki birilerinin işine yarar. Son zamanlarda bende de titreme arttı. Arka balatalarım ile ön balatalarım arasında muazzam fark var(yani ön 2. sefer değişti arka daha değişmedi) ve ben bunu direk pedalda hissetmeye başladım. Önceleri biraz daha sert basarak titremeyi hafifletebiliyordum ama sonradan onuda kaybettim ve dün gittim arka balataları değiştirdim. Ve belirgin bir şekilde titremede iyileşme oldu. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Merhabalar, benim araçta da titreme problemi başladı. Aracı bu sabah damla Kozyatagına götürdüm, hatta aracı usta ile beraber test ettik. Kendisi de titremeyi farketti ve ilk defa karşılaştığını bildirdi. Aracı bilgisayara taktığında herhangi bir arıza olmadığını bildirdi. Bu olayı Mazda Türkiye ye bildirecek ve beni bilgilendireceğini belirtti. Bilgi aldığımda sizinle de paylaşmış olurum. Yada problemin ne olduğunu bulan var mi? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 ay sonra ...

Titreme aslında aracın devirinin düşmesi ile oluyor ... Devir araç ısınınca oluyor soğukken olmuyor...

Birde daha öncede başka başlık altında yazdığım gibi klima çalışırken veya kısa farlar açıkken devir düşmesi olmuyor....

Sizlerde bir dikkat edin mesela akşamları farlar açık olduğu zaman titreme oluyormu olmuyor mu....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...