Jump to content

1990 Mazda 626 yağ lambası sorunu


karkinli
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba, aranıza yeni katıldım.   Küçük bir şehire tayin nedeniyle ustası sıkıntısı çekiyorum. oyüzden sizlerden bilgi alarak hareket etmek durumundayım. 

Öncelikle bir ay kadar önce 150km lik bir yolculuk sonrası aracı yaklaşık 3-4 saat park ettim sonra çalıştırmak istedim marş basmadı. Soğuk hava akü de sıkıntı olduğunu düşündüm. Park ettiğim yer yokuştu vurdurmak istedim yine çalışmadı yağ filtresinin oradan da yağ attı. sanayide çektik triger koparmış. Üst kapağı açtılar piyano dedikleri subap horozları kilitlenmiş. Kapak içi zift gibi bir madde ile kaplanmış. Horozların takılı olduğu mil üzerinde hiçbirsey hareket etmiyor öyleki Mengene ile sıkıştırıp boru anahtarı ile tuşlar zor hareket ediyordu. Ama eksantrikte bir kilitlenme yoktu vurdurduğumda subablar da eğilmemiş şanslısın dediler. Horozları ısıtıp söktüler alıştırıp tekrar hareketli hale getirip taktılar. Bir aydır kullanıyordum.

Motorun içi niye ziftlendi bilemiyorum yağ değişimi yıllık yapılıyor geçen sene subab ayarı için kapak açıldığındada temizdi. Yapış yapış bir katman ve yağa karışmıyor çubuktan baktığınızda yağ temiz duruyor. Ama çubuğun üzerinde de katman kaplamış bir kısmını.

Araç yapıldığından beri ilk çalıştırdığımda yağ lambası ilk anda sönmüyor 10-15 saniye rölantide bekleyip söndüğünde hareket ediyordum. Tekrardan da yanmıyordu. Bu arada kullanırken yağ lambası hareket halindeyken yanıp sönmeye başladı. Yağ müşürü değiştirdim lamba sönüyor gaza basınca tekrar yanıyor. Şuan yatak sarar korkusuyla çalıştırmıyorum.

Bulunduğum ilde usta yağ pompası değişecek  parça dışarıdan gelecek işçilik 450 alırım parça da en az 400 civarı 1000-lirayı geçer toplamda da dedi. Parmağını yağ doldurulan yerden sokup kontrol etti yağ basıncı düşük geliyor dedi. Usta çok istiyor gibi geldi yaptırmadım şuan.

Eski şehrimdeki ustayı aradım kendisi genelde değiştirmeden önce kurtarmaya meyilli birisi. Karteri söküp pompanın metal süzgecini falan temizlese kurtarabilir dedi. 

Baya uzun yazdım ama böyle bir sorunum var önerilerinizi bekliyorum. Ayrıca 1990 1.8 için yağ pompası nereden tedarik etmek mantıklıdır. İnternet sitelerindeki fiyatlar genelde yüksek oluyor sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, karkinli :

Merhaba, aranıza yeni katıldım.   Küçük bir şehire tayin nedeniyle ustası sıkıntısı çekiyorum. oyüzden sizlerden bilgi alarak hareket etmek durumundayım. 

Öncelikle bir ay kadar önce 150km lik bir yolculuk sonrası aracı yaklaşık 3-4 saat park ettim sonra çalıştırmak istedim marş basmadı. Soğuk hava akü de sıkıntı olduğunu düşündüm. Park ettiğim yer yokuştu vurdurmak istedim yine çalışmadı yağ filtresinin oradan da yağ attı. sanayide çektik triger koparmış. Üst kapağı açtılar piyano dedikleri subap horozları kilitlenmiş. Kapak içi zift gibi bir madde ile kaplanmış. Horozların takılı olduğu mil üzerinde hiçbirsey hareket etmiyor öyleki Mengene ile sıkıştırıp boru anahtarı ile tuşlar zor hareket ediyordu. Ama eksantrikte bir kilitlenme yoktu vurdurduğumda subablar da eğilmemiş şanslısın dediler. Horozları ısıtıp söktüler alıştırıp tekrar hareketli hale getirip taktılar. Bir aydır kullanıyordum.

Motorun içi niye ziftlendi bilemiyorum yağ değişimi yıllık yapılıyor geçen sene subab ayarı için kapak açıldığındada temizdi. Yapış yapış bir katman ve yağa karışmıyor çubuktan baktığınızda yağ temiz duruyor. Ama çubuğun üzerinde de katman kaplamış bir kısmını.

Araç yapıldığından beri ilk çalıştırdığımda yağ lambası ilk anda sönmüyor 10-15 saniye rölantide bekleyip söndüğünde hareket ediyordum. Tekrardan da yanmıyordu. Bu arada kullanırken yağ lambası hareket halindeyken yanıp sönmeye başladı. Yağ müşürü değiştirdim lamba sönüyor gaza basınca tekrar yanıyor. Şuan yatak sarar korkusuyla çalıştırmıyorum.

Bulunduğum ilde usta yağ pompası değişecek  parça dışarıdan gelecek işçilik 450 alırım parça da en az 400 civarı 1000-lirayı geçer toplamda da dedi. Parmağını yağ doldurulan yerden sokup kontrol etti yağ basıncı düşük geliyor dedi. Usta çok istiyor gibi geldi yaptırmadım şuan.

Eski şehrimdeki ustayı aradım kendisi genelde değiştirmeden önce kurtarmaya meyilli birisi. Karteri söküp pompanın metal süzgecini falan temizlese kurtarabilir dedi. 

Baya uzun yazdım ama böyle bir sorunum var önerilerinizi bekliyorum. Ayrıca 1990 1.8 için yağ pompası nereden tedarik etmek mantıklıdır. İnternet sitelerindeki fiyatlar genelde yüksek oluyor sanırım.

10 yıl kadar önce sizin aracın 1.6 olanını kullanmıştım,300 k üstündeydi.kapaktaki katranlaşma yağ katkısından veya zamanı  geçmiş yağ değişiminden olur.Yağ pompası kolay arıza yapmaz.Ustanız doğru söylemiş karter contası vb yerlere silikon sıkınca pompanın emiş ızagarasında tıkanmalar olabiliyor.Kuvvetli ihtimal katranlaşmış yağ ,yağ müşürü ve yağ kanallarındada bulunabilir.Herhangi bir sökme işlemi uygulamadan basit olarak kısa süreliğine 10w40 ,5w30 ,0w30 gibi ince bir yağ kullanmanız,düzelmez ise ondan sonra sökmeye başlamanız.Son karar tabiki sizin kolay gelsin.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 dakika önce, Çağlar Bayur :

yağa katkısı atmış mıydınız? veya son değişimilerde ne marka yağ kullandınız?

Yağ katkısı degil ama  geçen sene wurth motor içi temizleyici koyup 10 dk çalıştırıp içindeki yağı öyle değiştirmiştik. Yanlış hatırlamıyorsam lukoil in yagiydi koyulan da. Şimdi de 10w40 numara konuldu Castrol di sanırım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

.

tahminim: yağ markası değişiminde zaten o periyotta farklı içerikler kimyasllar sonucu beklenemyen reaksiyon görülebiliyor,

katerde de yoğun bir birikim vardı, katkı bunları yarım çözbildi ama havalandırdı.

Bu ikisi birleşince yağ kanallarına siyah madde denen yağ dibi kalıntıları doldu, bu da zaten o zift görünümünü oluşturur, şimdi yağ kanalları içi bayağı dolu, bu arada pompa kanatları da doldu..

Şİmdi tamir reçetesi acı ama gerçek: yağ pompası tercihen değişmeli sıfırı takılmalı ancak yağ kanalları açılmalı öncelikle, bunun için de üst kapağı açıp bloğa dışardan müdahele gerekir.

veya şans denenir: yine yağ yemizliyici katkı + ince yağ ile 2 peryiot temizilik yapılır ancak o yağ pompası kesin değişmeli, en azından sökülmeli durumuna bakılmalı, dışarıda tiner vb. temizliği yapılmalı

vesile ile kullanılan yağları sık sık değişmeyin, yüksek km yaşı olgunluğa gelmiş motorda karteri söküp dışarda temizledikten sonra motor yağ kanal temizleyici kullanın.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dediğiniz doğru hocam şimdi yağ doldurulan yerin içine elimi deydiğimde bu yag sanırım diğer kalıntıları çözüyor elime geliyor kenarlara dokundugum da o yapış yapış kısımlar kurumus döküntü hâlinde. Muhtemelen bu da tıkanmaya neden oluyor. 

Peki karterin açılıp temizlenmesi pompanın değişmesi bunlar için makul işçilik ne kadar dir fikir verebilir misiniz? 

Ayrıca parça sipariş verebileceğim bildiğiniz yerler varmi? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Parça için Önerler otomotivi kullanabilirsiniz. Güvenilir bir firma. Epey alışveriş yaptım.

http://www.onerlerotomotiv.net/

Bence o aracı işini bilen bir ustaya bırakın,komple bakımdan geçirsin. Aksi halde parça parça çok para ve zaman harcarsınız. Düzelmezse sinirlerininz bozulur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sizin ilk usta doğru söylüyor. Karter açılıp ilk süzgeç temizlenirse sıkıntı gider diye düşünüyorum. Eğer sorun gitmezse yağ pompası vs yavaştan başlarsınız. O kasa 626 Hithachi nin çok sağlam bir bloğunu kullanıyor öyle ufak tıkanıklıklarla bir şey olacağını düşünmüyorum. Ben 413 binde satmıştım. Hiç motor yapılmamıştı. Ne yatak vurması ve segman - gömlek aşınması mevcut değildi. Gayet sağlıklıydı. Aracı çalıştırmamakta haklısınız. Çalıştırdığınız zaman yağ lambası yanmayacak şekilde doğruca tamiratın olacağı yere gitmeli veya çekiciye yüklemelisiniz. Subap eğmemesi gerçekten mucize olmuş. Geçmiş olsun. Ayrıca @dba, @Mursel_Balci da bu araçları iyi bilir. Fikirlerini almakta yarar var. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tüm bilgilendirmeler için teşekkür ediyorum bugün bir arkadaşın tavsiye ettiği bir yere çektik arabayı. Karter açıldı içindeki süzgeç tamamiyle tıkanmış haldeydi karterin içini tel fırçayla benzinle uğraşıp tertemiz yaptılar. Süzgeci ve karterin içi tamamen temizlendi yağ filtresi ve yağ değişti şimdi araç marşa basar basmaz yağ lambası sönüyor. Ustaya filtre ve içşilik 200 TL verdik sorun çözüldü görünüyor motorun sesinde ve çalışmasında farkedilir bir rahatlama oldu.

Bu arada @Luparanın tavsiye ettiği önerler otomotivi de sanayiye gitmeden parça ellerinde varmı gönderir misiniz diye aramıştım. Görüştüğüm kişi parçanın ellerinde olduğunu fiyatının 360 tl olduğunu fakat bu araçlarda yağ pompasına pek birşey olmaz emin olun değişmesi gerektiğine boş yere para harcamayın diye bilgi vermesi eesnaf lıklarının gerçekten iyi olduğu kanaati oluşturdu. İhtiyaç durumunda ilk arayacağım yer olacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, karkinli :

Tüm bilgilendirmeler için teşekkür ediyorum bugün bir arkadaşın tavsiye ettiği bir yere çektik arabayı. Karter açıldı içindeki süzgeç tamamiyle tıkanmış haldeydi karterin içini tel fırçayla benzinle uğraşıp tertemiz yaptılar. Süzgeci ve karterin içi tamamen temizlendi yağ filtresi ve yağ değişti şimdi araç marşa basar basmaz yağ lambası sönüyor. Ustaya filtre ve içşilik 200 TL verdik sorun çözüldü görünüyor motorun sesinde ve çalışmasında farkedilir bir rahatlama oldu.

Bu arada @Luparanın tavsiye ettiği önerler otomotivi de sanayiye gitmeden parça ellerinde varmı gönderir misiniz diye aramıştım. Görüştüğüm kişi parçanın ellerinde olduğunu fiyatının 360 tl olduğunu fakat bu araçlarda yağ pompasına pek birşey olmaz emin olun değişmesi gerektiğine boş yere para harcamayın diye bilgi vermesi eesnaf lıklarının gerçekten iyi olduğu kanaati oluşturdu. İhtiyaç durumunda ilk arayacağım yer olacak.

Sorununuz çözülmüş, geçmiş olsun :)

Bu arada Önerlerin beni utandırmamasına da ayrıca memnun oldum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...