Jump to content
Mehmet Özdemir

Honda Türkiye'deki Fabrikasını Kapatıyor mu?

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mehmet Özdemir

 İngiltere North Swindon'un Muhafazakar Milletvekili Justin Tomlinson, “Honda'nın İngiltere'deki fabrikasını kapatmasının nedeni Brexit değil. Honda, Türkiye'deki fabrikasını da kapatacak ve tüm Avrupa için Japonya'daki merkezinde üretim yapacak” iddiasında bulundu.

Japonya'nın önde gelen otomobil üreticilerinden Honda'nın İngiltere'deki Swindon fabrikasını 2022'de kapatacağı yönündeki açıklamalar bugün tüm dünyada büyük gündem olmuştu. İngiliz haber kaynakları, fabrikadaki 3.500 çalışanın işten çıkarılmasının beklendiğini yazdı.

Honda'dan henüz resmi bir açıklama gelmezken, firmanın kapatma kararıyla ilgili olarak salı günü açıklama yapabileceği belirtildi.

Konuyla ilgili yeni bir açıklama yapan North Swindon'un Milletvekili Justin Tomlinson, Türkiye’deki fabrikaya yönelik de çok önemli bir iddiada bulundu. Financial Times’te yer alan habere göre; North Swindon'un Muhafazakar Milletvekili Justin Tomlinson, Honda’nın İngiltere’deki fabrikayı kapatma karının Brexit ile ilgili olmadığını vurgulayarak, “Honda kararında netleşti. Honda’nın İngiltere’den çekilme kararının Brexit ile ilgisi yok. Japon otomotiv üreticisi Türkiye’deki fabrikasını da kapatacak. Çünkü markanın yeni
üretim stratejisi doğrultusunda, tüm Avrupa için üretimi Japonya’daki fabrikadan sağlanacak” dedi.

Şekerpınar fabrikası Honda’nın Avrupa’daki ikinci büyük tesisi

Gebze Şekerpınar´da bulunan fabrika, Honda'nın Avrupa'daki ikinci otomobil üretim tesisi konumunda. Honda binek otomobillerinin üretim, ithalat ve pazarlaması ile Honda motosikletlerinin ithalat ve pazarlamasından sorumlu Honda Türkiye, 1992 yılında yüzde 50 - 50 ortaklıkla Anadolu Honda Otomobilcilik A.Ş. adı altında kuruldu.1997 yılı sonundan itibaren Honda’nın Civic modelinin seri üretimine başlayan şirket Ocak 2003 tarihinden bu yana Honda Türkiye A.Ş. olarak yüzde 100 Honda Motor Co. sermayesi ile faaliyetlerini sürdürüyor. Yıllık üretim kapasitesi 50 bin araç olan Honda Türkiye Gebze Fabrikası’nda 770 kişi çalışıyor. Burada üretilen Civic Sedan modeli, Almanya, Polonya, Romanya gibi Avrupa ülkeleri başta olmak üzere Mısır ve İsrail’in de dahil olduğu 30’dan fazla ülkeye ihraç ediliyor. Bunun yanında, Accord, Jazz, CRV, Civic Sedan ve Civic 5 Kapı modelleri için panel yedek parça üretimi gerçekleştirilip Avrupa ve Amerika’ya ihraç ediliyor.

kaynak

edit: 

konuyla ilgili honda'dan resmi açıklama gelmiş. açıklamaya göre;

Japon üreticisi Honda'nın global üretim ağını yeniden yapılandırma planları Britanya'nın yanı sıra Türkiye'yi de kapsıyor. Honda yaptığı açıklamada; hali hazırda yılda 38 bin adet araç üreten Honda Türkiye A.Ş.'nin Civic sedan modelinin üretimini 2021 yılında durduracağını, ancak şirketin Türkiye'deki operasyonlarını devam ettirme niyetinde olduğunu duyurdu. Açıklamada, "Honda Türkiye A.Ş. bu dönemde Türk hissedarları ile yapıcı diyalog içinde olmaya devam edecek" ifadelerine de yer verildi.


Tüm haberi görüntüle

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87

Türkiye için üzücü bir durum olmuş. 

Honda yaptığı açıklamada Türkiye ve İngiltere'deki fabrikalarının üretimini durduracağını açıkladı! Marka küresel üretim ağında yapısal bir reforma gidiyor ve elektrikli otomobil üretimine ağırlık verecek. Ayrıca bu değişiklik kapsamında Honda, üretimini yüksek hacimlerde satış ve üretim yapacağı lokasyonlara kaydıracak! 

Honda’nın İngiltere’deki fabrikasında yaklaşık olarak 3500 çalışanı bulunuyor ve fabrika yıllık yaklaşık olarak150 bin adet otomobil üretiyor. Bu otomobiller Civic HB ve CR-V modelleri. Markanın Türkiye’deki fabrikasında ise Civic Sedan modeli üretiliyor. Yıllık 38 bin üretim adedi olan bu fabrikadaki çalışan sayısı ise 770 kişi olarak belirtiliyor. Fabrikadaki üretim durdurulduktan sonra Honda’nın ülkedeki varlığı devam edecek. Marka Türkiye’deki üretimine 1997 yılında başlamıştı.

1546582333_honda_civic_sedan_01-1.jpg
 

Türkiye’de üretilen Honda Civic Sedan

Honda Avrupa Başkanı Katsushi Inoue, “Otomotiv sektörünü etkileyen benzeri görülmemiş değişikliklerin ışığında elektrikli otomobil stratejimizi hızlandırma  kararı aldık. Buna göre de küresel operasyonlarımızı yapılandırmamız hayati önem taşıyor. Bu kadar kolay alınan bir karar olmadı ve bugünkü duyurunun çalışanlarımız ve işbirlikçilerimizi ne kadar tedirgin edeceğinin farkındayız” dedi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Arabalar

Honda'nın kararının ardındaki nedenlerden birinin de Türkiye'deki otomotiv pazarında 2018 yılında yaşanan daralma olduğu tahmin ediliyor.

Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre, Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2018 yılında bir önceki yıla kıyasla yüzde 35 daralarak 620 bin 937 oldu. 2017 yılında toplam pazarda 956 bin 194 araç satışı yapılmıştı.
2018 yılında bir önceki yıla göre otomobil satışları, yüzde 32.7 azalarak 486 bin 321, hafif ticari araç satışları, yüzde 42.3 gerileyerek 134 bin 616'ya indi.

 

ScreenHunter 2747.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir

2015'ten bugüne pazar payı artmış ama pazar daralmış. 2018'deki daralmanın önümüzdeki yıllarda daha da artacağını düşünerek, kapatıyoruz demişler o zaman.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan

Yüzlerce kisiye is olanagi veren bir fabrikanin kapanmasi Türkiye adina çok olumsuz bir gelismedir.  Daha çok otomotiv firmasinin burada üretim yapmasini beklerken Honda gibi dev ve kaliteli otomobil firmasinin 2021 senesinde kapanmasi üzücü.  Her ne kadar bunun için pazarlama veya teknik sebepler ileri sürülse de muhtemelen bu kararin politik bir boyutu da olabilir.  Örnegin, Ford firmasi Türkiye'de onlarca senedir üretim yapiyor.  Fabrika zaman zaman sifir üretim yapacak durumlara gelse de hiç tamamen kapanmadi.  Salt pazarlama açisindan bakarsak çoktan kapanmasi gerekirdi ama devam etti.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sertang

uzucu bı haber ama daralan bı pıyasa var bırde adam yatırım yapmış kaç kısıye ekmek verıyo yatırımı olmayan ıthal araçla aynı otv alıyosun satışlar dusunce kacar tabı 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

Japonya'dan ithal edilen araçlara uygulanan %10 gümrük vergisi kalkıyor, hal böyle olunca İngilterede %20-25 kapasitelerle üretim yapan bir fabrikayı açık tutmanın manası kalmıyor, Japonya'dan ithal etmek daha mantıklı. Bu kapasitelerde çünkü Honda artık avrupa'da satmıyor. Önce CRV üretimi durdu, sonra Jazz üretimi durdu, fabrikanın bir bölümü kapandı ve şimdi de tamamı. Yani brexit'in de etkisi olsa da, Honda'nın avrupa pazarından beklentisinin artık pek kalmaması asıl sebep, böyle olmasa bizdeki fabrikayı kapatmazlardı zaten, hatta lojistik olarak doğu batı arası çok iyi bir konumda şekerpınar fabrikası, işgücü maliyeti açısından İngiltereye göre tartışmasız üstün. 

Aslında Tr'de otomobil satışlarının düştüğü son 1 yılda en az kayıp yaşayan markalardan biri Hondaydı. Civic bireysel satışlarda tarih yazdı, fabrika çıkışı LPG'ye garanti vermesiyle ve uygun fiyatlarıyla tr'de tek marka. Ancak bu avantaj gittiği zaman (örneğin Civic hb turbo'da ve dizelde) potansiyelinin ne kadar zayıf olduğunu gördük, son derece uygun fiyatlara rağmen kimse Civic Hb almadı. 

Bu konuda hakkında çok uzun yazılır ama daha önce başka konularda da yazdığım gibi, VW bütün uydu markaları ile avrupayı ele geçiriyor. Daha 2011'de elden çıkaracaklar dedikleri Seat bugün büyük bir ivme yakaladı, Skoda %100 kapasite ile araba yetiştiremiyor, emisyon skandalı VW'nin satışlarını (bazı dizel modeller hariç) hemen hiç etkilemedi, Porsche harika durumda, Audi gayet stabil satışlar devam. Hızla elektrikli modellere dönüyorlar ve e-Golf'ü izleyin derim. Dahası Mercedes-BMW gibi üreticiler alt sınıflara ve fiyat gruplarına indikçe, Honda-Mazda-Toyota gibi yabancı markaların artık oyun alanı kalmıyor avrupada, hatta Ford-Fiat gibi üreticilerde bocalıyor, orta sınıf yok oluyor. Artık herkes prestijli logo peşinde, bunu sunmadığın sürece yaptığın aracın ne kadar iyi olduğunu önemsiz yeni dünyada. Hele ki iyi logo verir, birde adamı yerden 10cm yüksekte oturtursan değme keyfine.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

Umarım kapanmaz, aslında TR de fabrika açıp üretim yapan ve yerli kabul ettiğimiz markalara özel ÖTV oranı uygulamak gerekir, böyle olunca   birçok kişiye iş imkanı sağlandığı gibi halkta ucuz kaliteli arabaya binme şansı yakalar ama nerde avrupa arabalar cayır cayır satılıyor, ÖTV de indirim yapılacağına uzak doğu ithal araçlarına ek vergi konuluyor, gidişhat gösteriyorki malesef otomotiv endüstrisini daha kötü günler bekliyor. Zaten bu uçuk kaçık sıfır araç fiyatlarıyla kimse sıfır araba almaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
vethekim

beklediğim bir haberdi. honda uzun zamandır global yeniden yapılanacağının sinyalini veriyordu. avrupadan çekilmesi gayet doğal ve üzücü bir durum. Devletin teşvik etmesi lazım köstek olması değil. yapacak birşey yok hep beraber bekleyip göreceğiz. Ama gidişat genel anlamda baya kötü. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Lupara

Avrupaya arac satmasi ocin ya hb ya sw arac uretmeli. 

Avrupa pazari sebebiyle ing. den cikmasi normal de, ortadogu ve afrika pazari icin en uygun uretim yeri olan Turkiyeden neden ciktiklarini anlamadim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...