Jump to content

2. Nesil Mazda 3 Aracımda Vuruntulu Çalışma


Renegade
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar, aracım bir süredir rölantide iken vuruntulu çalışıyor. Bir iki  farklı ustadan görüş aldım, Bir tanesi, buji, bobin veya bir yerden hava alıyor gibi dedi, kendi ustam supap sorunu olabilir dedi, aracım şuan 91 bin km de. Çekiş de veya çalışırken hiç bir sorun yok, sadece rölanti durumunda vuruntulu çalışıyor. Lpg ayarı için gittiğimde ayarlarınızda sorun yok, sorunun kaynağı farklı dedi.  Devir saatinde herhangi bir hareket de yok, ibre normal sabit duruyor. Benzine aldığımda vuruntu nispeten düşüyor ama hala var gibi. Görüş ve önerilerinizi almak isterim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Rolantıde calıssın kaputu açın motoru dınleyın 10 sanıyede bır kasılma varsa subab ama subab yanınca arıza ısıgı da yanıyor. Bence bujıler bıtmıs--  bobın kolay kolay yakmıyor mazda 3

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

lpg takılalı 50 bin falan olduysa subaptır bence.arkadaşımın başınada gelmişti.bunların motor bloğu aliminyummuş lpg diğer araçlara göre daha erken zarar veriyomuş.inş değildir ama boşada para harcama iyi bi yerde baktır bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yapılacak ilk iş, silindirlere kompresyon testi. 

Testten önce yakıt pompasının sigortasını çıkart, araç boşuna boğulmasın.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yaptığınız değerli yorumlar için teşekkürler. Yalnız anlamadığım şu konu var. Aracım bu vuruntu olayından sonra belirgin bir çekiş artış göstermeye başladı, çekiş düşmesi beklenmezmi, ilk marş çalıştırmada hiç bir sorun yok. Ayrıca subap sorununda motor arıza lambası yanması gerekmezmi. Yapacağınız katkılardan dolayı şimdiden teşekkür ederim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 dakika önce, Renegade :

Yaptığınız değerli yorumlar için teşekkürler. Yalnız anlamadığım şu konu var. Aracım bu vuruntu olayından sonra belirgin bir çekiş artış göstermeye başladı, çekiş düşmesi beklenmezmi, ilk marş çalıştırmada hiç bir sorun yok. Ayrıca subap sorununda motor arıza lambası yanması gerekmezmi. Yapacağınız katkılardan dolayı şimdiden teşekkür ederim. 

bujıler yenı mı subabda arıza lambası yanıyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bujiler eskidi bu yaz değiştirmeyi düşünüyordum. Arıza lambası yanmıyor. Ustam ve formdaki arkadaşlar supap sorunu olabilir deyince kafam karıştı, kompresyon ölçümü yaptırmayı düşünüyorum. Arkadaşın  1,6 toyoto verso aracı supap yakmıştı, onunkinde, motorda aşırı vuruntu, çekiş düşüklüğü, zor çalışma gibi belirtiler gördük. bende bunlar gözükmüyor şimdilik, belki zaman içinde bu sorunlarla karşılaşabilirim, erken tedbir almak istiyorum. Supapsa hemen değiştirme taraftarıyım.

LPG yüzünden supap koruyucuyu devamlı kullandım. Aracımı 52 000 km de almıştım. Aracı sıfır alan öğrt. arkadaş aldığı günden itibaren lpg taktırmış, (landi renzo,) şu an aracın km si, 91 500, bu yüzden supaplardan şüphelenmeliyim diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Subabsa 5000 km ye kadar zaten arıza lambası yanar Önce ufaktan tekleme oluyor sonra lamba yanıyor ve hep teklıyor. Servıste kampanya da var yuzde 20 degerlendırılebılır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

Bir saat önce, Renegade :

Yaptığınız değerli yorumlar için teşekkürler. Yalnız anlamadığım şu konu var. Aracım bu vuruntu olayından sonra belirgin bir çekiş artış göstermeye başladı, çekiş düşmesi beklenmezmi, ilk marş çalıştırmada hiç bir sorun yok. Ayrıca subap sorununda motor arıza lambası yanması gerekmezmi. Yapacağınız katkılardan dolayı şimdiden teşekkür ederim. 

Subap sorununda, subapin durumu haşlanma sürecindeki kurbağaya benziyor. Motor lambasını da en son süreçte yakıyor. Belirtileri, forumda çok kez yazılıp çizildi.

Kompresyon testi yapılsın, olurda herhangi bir silindirin değeri diğerlerinden daha düşük çıkarsa, ilerisi konuşulur.

Marşa sen basma, her bir silindirden çıkacak sonucun anında resmini çek.

Max kompresyon değeri 14.7 bar

Min kompresyon değeri 10.3 bar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

araç su eksiltiyo mu?üst kapak contası yanarsa yağa su karıştığı için çekişi artar aracın.bujilerde pas varsa yada motor suyu üzerinde yağ varsa bu conta yanmış olabilir

bide conta yanıksa rölantide çalışırken eksozdan su damlatır araç.bunların hiçbiri yoksa yine sübaplara yoğunlaşmalısın bence.ama çok iyi biyerde yaptır.sübap başlarının gireceği yere çlik yüzük yapıyolar daha geç yıpranıyolar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gözün aydın abi. Titreme de varsa zaten araçta gümbür gümbür geliyor. :) Aracı D ye alıp kendi halinde ilerlemeye başladığında da bi tutup bırakıyorlar gibi hissettirir bu olay.

Önce titreme olur, artar, ama quiteguide abinin dediği gibi sıcak su kurbağa misali anlamazsın. Titreme artar ama sana normal gelir. Sonrasında bu hafif vuruntu başlar. Ondan kısa bir süre sonra da zaten arıza lambası göz kırpmaya başlar.

Yavaştan parçaları toplamaya başla. Stone Conta takımı, Güneş ya da Supsan subap takımı, motor yağı, 3lt soğutma suyu, v kayış, gergi rulmanları..... Motor arıza ışığı da yaksa kullanabilirsin, ahım şahım sıkıntı yaratmıyor, zorlama motoru yeter.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, lamecx :

araç su eksiltiyo mu?üst kapak contası yanarsa yağa su karıştığı için çekişi artar aracın.bujilerde pas varsa yada motor suyu üzerinde yağ varsa bu conta yanmış olabilir

bide conta yanıksa rölantide çalışırken eksozdan su damlatır araç.bunların hiçbiri yoksa yine sübaplara yoğunlaşmalısın bence.ama çok iyi biyerde yaptır.sübap başlarının gireceği yere çlik yüzük yapıyolar daha geç yıpranıyolar

bunların hiç biri yok, muhtemelen lpg olayı ve supap işi, et yiyen aslana, samanla karışık et yedirmeye çalışınca bu sonuçlar beklenmeli, 90 bin km lpg yinede iyi gitti.

2 saat önce, Mutlu Tekir :

Gözün aydın abi. Titreme de varsa zaten araçta gümbür gümbür geliyor. :) Aracı D ye alıp kendi halinde ilerlemeye başladığında da bi tutup bırakıyorlar gibi hissettirir bu olay.

Önce titreme olur, artar, ama quiteguide abinin dediği gibi sıcak su kurbağa misali anlamazsın. Titreme artar ama sana normal gelir. Sonrasında bu hafif vuruntu başlar. Ondan kısa bir süre sonra da zaten arıza lambası göz kırpmaya başlar.

Yavaştan parçaları toplamaya başla. Stone Conta takımı, Güneş ya da Supsan subap takımı, motor yağı, 3lt soğutma suyu, v kayış, gergi rulmanları..... Motor arıza ışığı da yaksa kullanabilirsin, ahım şahım sıkıntı yaratmıyor, zorlama motoru yeter.

Mutlu sağol Allah razı olsun, darısı kimsenin başına gelmesin😀 lpg yi seven supapına katlanır. Şimdilik araç gayet normal, sadece rölantide hafif vuruntu yapıyor, bu hafta içinde olayı anlamaya çalışıp, sorunları gidereceğiz inşallah. Allah başka kaza bela vermesin.

Yukarıda önerdiğin malzemeleri, özellikle stone conta takımı kaçınılmazmı? bujileride değiştirmeyi  düşünüyorum, ayrıca senin önerdiğin bujiler bu serimiydi. https://www.aloparca.com/marka/NGK    

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Rulman lar 100bin km de değişmeli diyor zaten kitapçıkta. Hazır subaplar değişirken işçiliği aradan çıkarmak amaçlı. Yoksa 120 130 bin km. De sıkıntı çıkartır yoksa. 

Ben bkr6e11 kullanıyorum. Buji konusunda çokça konuşuldu. 

Adem usta stone Conta öneriyor şiddetle. Bana başkası olmaz dedi. Quiteguide abi Victor reinz kullandı memnun. Bilemeyeceğim, ben usta tecrübesini ön plana aldım. 

Yapacak birşey yok sorun yok. Gittiği yere kadar gidebilirsin 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mutlu birde soracağım bir şey var, formda rulmanların birine tornada çakma işi oluyor falan konusu olmuştu, tüm rulmanlar hazır satılmıyormu, biri farklımı takılıyor. Bilgi veriren sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

90 k LPG için çok iyi bir değer. 

Belirtiler yeni başladı, sorun subapdan desek bile en az bi 10-15 hatta 20 k ve üzeri değişim ertelenebilir. Işık yanana kadar yolu var.

Subap değişimi yapacak arkadaşlara genel olarak nacizane tavsiyem, emme manifoldu sökülünce knock/vuruntu sensorunun de değişmesi. Bu arkadaş hassas ölçüm yaptığı için tork anahtarı ile sıkmak gerekiyor. Değiştirmek için arıza lambası yakmasını beklemek gereksiz, değişim vakti gelince oturduğu yuvadan hafif yağ sızıntısı yaptığını görebilirsiniz. Tavsiye edilen N-m sıkma değeri ; 19.6 - 34.3 arası. 26-27 N-m iyidir diyebiliriz.

Bir de, varsa pcv valfinin değişmesi tavsiyedir. Varsa diyorum çünkü 2000 cc ve üstü Mazda 3'lerde manifold-motor blogu arasında olduğu kesin ama 1.6'larda emin olamadım. Catcar'a göre yok.

Resimdeki 3 numaralı arkadaş. Diğer resimde A noktasından ufleyince diğer noktadan hava kacirmamasi lazım. Hava kaciriyorsa, motorun fakir çalışmasına neden oluyor.

Emme manifold contalari (4 adet) ve benzin enjektorlerinin emme manifolduna oturduğu yerde bulunan contalar(4 adet), egzoz manifoldu girişinde bulunan contanın (4 delikli yekpare metal) da değişmesini tavsiye ederim. Boğaz kelebeği contası (1 adet) da kontrol edilebilir.

Silindir kapak contası için Japon, Alman, İngiliz üretimi olduğundan emin olduğun herhangi bir marka kullanılabilir. 

Avara kasnak ve gergi kasnagindaki rulmanların değişmesi çok basit iş, dert etmeye/düşünmeye değmez.

ezgif.com-gif-maker.jpg

images.jpg

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Renegade :

Mutlu birde soracağım bir şey var, formda rulmanların birine tornada çakma işi oluyor falan konusu olmuştu, tüm rulmanlar hazır satılmıyormu, biri farklımı takılıyor. Bilgi veriren sevinirim.

Çakılıyor abi. NTN, SKF gibi kaliteli Japon marka alacaksın zaten rulmanı. Aracın kendi kasnağından çıkartıyorlar eski rulmanı bunu basıyorlar presle. Çekiçle çakmalı iş yaptırtma, sonu iyi olmuyor, uzun ömürlü olmuyor. Adam gibi tornacıda yapsınlar o işlemi, git takip et hatta. Ankara'daki servisleri sevemedim bu konuda. 

Hazır satılanların fiyatları uçuk diye biliyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bugün araç kontrol edildi. İlkönce ateşleme sistemi incelendi, işin ehli usta, bilgisayara bağladı, motorunuzda veya supaplarda sorun gözükmüyor aracın motor performansı oldukca yüksek dedi, bobinin birisin de sorun olduğunu söyledi. ayrıca üzerindeki bujilerde tırnak aralıkları 80 mm olması gerekir, aracımdaki 120 mm gibi söyledi. Mutlu arkadaşımın kullandığı ngk bujisi aldım. Arızalı diye tahmin edilen bobin izole bant ile sarıldı, deneme bujleri takıldı, sorun büyük ölçüde bitti. Şimdi benim bir adet ateşleme bobini almam gerekiyor, interneti araştırdım orjinal olarak sadece aşağıdaki alman ürünü var almamı tavsiye edermisiniz. Üzerinde çıkan bobin ise fomoco marka.

https://megaparca.com/urun/mazda-3-2009-2013-16-atesleme-bobini-38135

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İnan, senin adına çok sevindim.

Şu ürüne bir bak. İyi yorumlar var.

Mazda 2 Mazda 3 Ateşleme Bobini ZJ20-18-100 189,85 TL yerine 139,85 TL


https://urun.n11.com/oem-yedek-parca/mazda-2-mazda-3-atesleme-bobini-zj20-18-100-P317697799

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, quiteguide :

İnan, senin adına çok sevindim.

Şu ürüne bir bak. İyi yorumlar var.

Mazda 2 Mazda 3 Ateşleme Bobini ZJ20-18-100 189,85 TL yerine 139,85 TL


https://urun.n11.com/oem-yedek-parca/mazda-2-mazda-3-atesleme-bobini-zj20-18-100-P317697799

 

 

 

Verdiğin destek için teşekkür ederim. Ustamla bobin konusunu görüştük, orjinal olmayan bobinler genellikle 1 yıl sonra sorun çıkartmaya başlıyorlarmış, daha önce taktığı diğer japon araçlarda bunu gözlemlemiş. Bende biraz paraya kıydım, 300 tl civarı japon üretimi orjinal parça buldum ve sipariş verdim. Hayırlısı olur inşallah.

image.thumb.jpeg.b5478716bc05903cd431c6a9e05cebcd.jpeg

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...