Jump to content

Qashqai P0846 ariza kodu


Tavsiye Edilen Mesajlar

Herkese selamlar,

Sizin yardımınıza fikirlerinize ihtiyacım var.

2012 model qashqai cvt sanziman .

Aracı rutin kullanırken  sorun yok. Devir saatinte dalgalanma yok. Silkeleme yok. Ama ara ara P0846 (şanzıman yağı basınç sensoru / B devre aralığı performansı )ariza kodu veriyor.

Ustam şanzıman yağı ve filtresini degistirdi . yine devam etti. Sanzminan ustalarına danışmış sanziman beyni degismesi gerekiyormus 6 -7 tl civarı demişler.

Netten baya okudum ,yabancı forumlar dahil. Hic biri ustaların söylediğini söylemiyor.

İzmir de servislerle görüştüm  komple şanzıman değişecek diyorlar.bu cevap çok komik geliyor bana. Sonra araçta lpg var diye söyleyince hic gelmeyin diyorlar.

Usta ,servis derken tüm umutlarimi kaybetmisken İstanbul da Atco otomatik şanzıman tamiri yeri denk geldi . Onlara da yazdım beyin revizyonu gerekli dediler. 2500 tl fiyat verdiler.Sitelerini baya inceledim baya güven verdi. Derken şikayet vardaki  yorumları okuyunca tekrar yikildim. Kararsız kaldım gidip gitmemekte.

Netice olarak az yada çok parayı vereceğiz ama çözüme kavuşsun istiyorum deneme yanılma yaparak yok yere para vermek istemiyorum.

Birincisi sizin bu konu da yorumunuz ne olur?

İkincisi cvt şanzıman için önerebileceğiniz yere ihtiyacım var? Şehir farketmez.

Tüm cevaplariniz için şimdiden teşekkür ediyorum. Saygılar.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Nissanlarda kronık bı sanzıman hatası var Biz Xtraıl lere bakarken  vazgecırdıler direk bayıden cıktık bakmadık bıle araca  Cr-V aldık.  Aracın garantısı varsa degısmek zorunda Lpg ıle sanzımanın alakası yokkı Lpg motor garantısını yarı yıla düşürür. Ya da ruhsata işli degılse lpg yı sökturun başka bı servıse lpgsız olarak gıdıp sanzımanı bedava yaptırın sonra lpg yı yıne toplayın takın Ama ruhsata ıslı ıse sıkıntı

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

can sıkıcı bir durum. o kadar para vereceğiz bari tam çözüme kavuşsun istiyorsunuz. yaptırmayı düşündüğünüz yerle sözleşme imzalayıp, garantili işlem yaptırmanızı öneririm.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu iş sıkıntılı. İlk önerim pek akla gelmez ama akünüzü orjinal yeni bir akü ile değiştirin, selenoidler çok hassas voltajlarla işlem görür, akü ile alakalı sorunlar da şanzımanda kod hatalarına neden olabiliyor. 

Sorun mekanik veya beyin arızası varsa, her ne işlem yaptıracaksanız (buna komple değişim de dahil) belgeli evraklı garantiler almak zorundasınız. "Abi 20 yıllık esnafız burda, hiç gerek yok" falan güvenmeyin. İş ciddiye binince sonradan çıkan sorunlar her zaman kendilerinin yaptığı işlem harici bir noktadan kaynaklanıyor çünkü.

En önemlisi de kendiniz araştırın, yurtdışı forumlarda kıymetli bilgiler oluyor. Bizde revizyon der geçerler genelde.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

CVT leri neredeyse Toyota hariç maalesef düzgün olan firma yok. 

Hiç şanzımancılara götürmeyin boşuna para dökmeyin.

Bu hata harici başka hata çıkıyor mu?

CVTler lpg ayarına çok daha hassaslar. Bu hatayı sildirip bir süre benzinde sürün deneyin. 
Bu hata motor arıza ışığı yakıyor mu? Yaktığı anda gaza sert basıyor musunuz, hangi şartlarda bu ışığı yakıyor?

 

Araç kaç km.de? 100bin den fazlaysa basit bir sensör arızası da olabilir.

Şanzıman yağı basınç sensörü arızalı mı, korozyon var mı diye kontrol ettirip sonra da kontak temizleyici ile temizlettirin. Sensörün direncini ölçüp istenen değerler arasında olup olmadığını görerek sağlamlığı hakkında kesin kanıya varılabilir. (https://www.obd-codes.com/p0846

En son çare, sensörü çıkarıp ayaklarına voltmetre ile bakıldığında (kontak açıkken motor çalışmazken) ya 5v ya da 12v okuması gerekli. Farklı bir değer okunuyorsa PCM/TCM modülü değişmeli deniyor.

Eğer tüm bunlar değilse şanzımanda bir sıkıntı olabilir. 

Toyotaclubtr yöneticisi Ahmet Güve, Toyota fabrikasında çalışıyor ve toyotalardaki cvt ler hakkında geniş bilgiye sahip. Belki bir fikri olabilir. O forumda da sorabilirsiniz. Selamımı iletip Ahmet abiye mesaj da gönderebilirsiniz.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

@Mutlu Tekir

Mutlu hocam araçta kullanımda hic sıkıntı yok. Lpg taktirmadan önce benzinde yakmisti o yüzden lpg yle baglantisi olmadığını da biliyorum.

İlk karsilasmam hiz sabitletyeci de istenen hizi ulaşmak için ara ara yuksek devirlerde gitti araç o zaman ariza lambası yaktı. Obd ile kapattık.  Daha sonra araci lpg yol ayarı yaptıktan bi 15 dk sonra yaktı. Yol ayarı yaparken tüm devirlerde kullaniyoruz malum. Daha sonra 120 km ile giderken yol eğim kazandiginda hızlanırken araç 140 150 gelince yaktı .birkaç kez ayni yolun aynı noktasında denk geldi başıma. Bazen 300 km hic yakmıyor bazen 40 km sonra yakıyo. Aracı normal 1500 2500 devir aralığında kullanırken.

Okuduklarima göre elektriksel bi hadise. Sanki bi anlık temassizlik sonrasi yakıyor gibi geldi bana. Ama bilemiyorum. Aracın gidişinde sürüşünde hic bir sıkıntı yok ara ara lamba yakması rahatsız ediyor . Bizim ustalarla da bunu bulmak zor. Yukarıdaki yazdıklarınızı bende okudum lakin benim yapamayacgim bir is. ustalarin da sen çok biliyorsun dediği için çaresiz kalıyorum maalesef.  Bu arada Araci 70bin de aldım şuan 85bin de. . Ahmet Güve bey e de sormak isterim.teşekkür ederim cevabın için.

@Leanback

Hocamin dediği de olabilir çünkü akü aldigimda yeni değişmişti mutlu marka akü var üstünde.

 

1 saat önce, Mutlu Tekir :

Bu hata harici başka hata çıkıyor mu?

Hayır çıkmıyor.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Gidişinde sorun yoksa ve kimse kesin bir şey söylemiyorsa bir adet telefon ile çalışan obd2 okuyuculardan alın. Arıza ışığı yandıkça, kodu okuyun ve temizleyin. Işık yanma olayı sıklaşırsa ya da başka bir arıza kodu verirse ona göre aksiyon alırsınız. Yerinizde olsam böyle yapardım. Ustayım diyen insanların %90'ı zır cahil. Ezbere iş yapıyorlar. Bu kumarı oynamazdım ben olsam. 100 - 200 tl değil konuşulan rakamlar.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
54 dakika önce, Tarahumara :

Gidişinde sorun yoksa ve kimse kesin bir şey söylemiyorsa bir adet telefon ile çalışan obd2 okuyuculardan alın. Arıza ışığı yandıkça, kodu okuyun ve temizleyin. Işık yanma olayı sıklaşırsa ya da başka bir arıza kodu verirse ona göre aksiyon alırsınız. Yerinizde olsam böyle yapardım. Ustayım diyen insanların %90'ı zır cahil. Ezbere iş yapıyorlar. Bu kumarı oynamazdım ben olsam. 100 - 200 tl değil konuşulan rakamlar.

Hocam bende aynen şuanda obd ile siliyorum hata kodunu ama biraz sık vermeye başladı. O da beni rahatsız ediyor diyebilirim

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
  • 4 ay sonra ...

Başlattığım konuyu nihayete erdirelim.

Aracı 70.k almıştım şuan 90k de. Aracı aldığım zamandan beri ariza lambası hatayı verip duruyordu. Beni sürüş olarak etkilemedigi için ariza kodunu silip devam ediyordum. Son 1k de araç 3bin devirden sonra silkelemeye baslamisti. Bakımları yaptırdım ve bu sorunu sordum özel bir servise sanziman revize dedi artik bende ikna oldum.(çünkü atco şanzıman firması bana zamanla silkeleme yapacak demişti.) atco firmasına revize ettirmeye karar verdim. Yakin zaman da izmir de servis açtı firma oraya gittim. 1 hafta da istanbul dan yapılıp geldi.en az 6 ay firma garanti veriyor. Çok şükür simdi sorunsuz. Tabi şanzıman revize işlemi maliyeti kabarik bana toplamda 8500 mal oldu. İnsaAllah uzun sure sorunsuz şekilde kullanırız.  

Malesef satan kişi bana bu sorunla satmış sorun ilk etapta farkedilmedigi için anlayamadim. Adam hep servis e gitmiş. Evrakları inceleyince anladım şanzıman yağı falan yenilenmis satmadan önce ama çözüm olmayınca satmış çünkü servis komple şanzıman degiscek diyor o da 35bin lira.bazen tecrübe böyle kazaniliyor. Sağlık olsun . Saygılar

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun. Yalnız ben olsam bu arabayı elde tutmam, genelde revizyon yapılıyor ilk bir kaç ay güzel gidiyor, sonra yine aynı veya başka sorunlar başlıyor. O kadar sık gördüm ki bunu. 8500tl ödeme yapıp arabayı sonraki sahibine satmak şanzıman revizyonu hediye etmek gibi geliyor ama sorun tekrarlayınca kafayı beyni sıyırıyor insan.

Kuzenimin micra'sında da şanzıman gitmişti seneler önce, 20 küsur bin fiyat çıktı o halde satmışlardı. Özellikle 2012 ve öncesi Nissan Cvt'lerin tümü sorunlu.

Binecekseniz de önerim, ilk kalkışları yavaş yapın, ani tamgaz yapmaktan kaçının. Kasnaklar ve cvt tahrik zinciri/kayışının en büyük düşmanı sert kulllanım.

 

  • Beğen 2
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

@Leanback

Hocam verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. Dikkate alicam muhakkak. Firma resmi olarak zaten 6 garanti veriyo . Revizyondan sonra düzeleceğini sorun olmayacağını söylediler. Biraz zamana biralim görelim . Ama isin ilginç yani bmw audi ler kapida sıra olmus Tamir bekliyolar. Ve modelli arabalar bunlar. Her türlü otomatik şanzıman illa ki geliyor dediler

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...