Jump to content
İlhan

Mazda'nın Elektrikli Otomobil Projesiden Detaylar

Tavsiye Edilen Mesajlar

İlhan

Tanıtım süreciyle ilgili soru işaretleri de sonlanan Mazda elektrikli otomobil projesi, markasının kendi topraklarında tüm dünyanın karşısında olacak.

Küresel üreticiler arasında elektrik hamlesini nispeten gecikmeli olarak hayata geçirmeye hazırlanan Mazda cephesi artık daha somut adımlar atacağı bir döneme doğru ilerliyor. Kısa süre önce CX-30 modelinin temel alınarak kameralara pozların verildiği bu önemli modelle ilgili ilk somut detaylardan birisi önümüzde duruyor. Yaklaşmakta olan Tokyo Otomobil Fuarı‘nı kendisine hedef belirleyen Japonya merkezli üretici, dış basında da yer bulan detaylara göre kararını vermiş durumda. Önümüzdeki ay kapılarını açacak olan fuarla birlikte Mazda’nın yakın gelecekteki önemli elektrikli ve hibrit hamleleriyle ilgili daha net detayları da öğrenmeyi bekliyoruz.

ðlgili resim

Mazda, kendi topraklarında ivmelenme peşinde Süreç içerisinde kameralara yansıyan fotoğraflarında “Mazda e-TPV” rozeti taşıdığı görülen modelle ilgili halihazırda çok fazla detayın olduğunu söylemek pek mümkün değil. Bazı kaynaklarda ise aracın yaklaşık 140 beygir güce sahip olacağını ve 35,5 kWh‘lık batarya paketini standart olarak sunacağı bilgileri karşımıza çıkıyor. Burada kenara ayrıca not edilmesi gereken nokta ise ek menzil için Wankel motoru görebilecek olmamız. Uzun süredir kendi içerisinde Wankel’in gelişimini devam ettiren Mazda, meraklıları için bu üniteyi elektrikli modellerde menzil artırıcı olarak kullanacağını açıklamıştı. Halihazırda hibrit altyapısına sahip modeli dahi bulunmayan marka için kendi toprakları içerisinde gerçekleştirilecek bu fuar bir hayli önem taşıyor. 

Ä°lgili resim

Kaynak: LOG


Tüm haberi görüntüle

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak

Bir aydan biraz daha uzun bir süre kalmış 2019 Tokyo Motor Show'a ( 24 Ekim - 4 Kasım ). Bakalım Mazda'nın şapkadan neler çıkacak

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir
53 dakika önce, Burak :

Bakalım Mazda'nın şapkadan neler çıkacak

RX-Vision'u oradan oraya taşıyacaklar herhalde :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

Rx vision çıkmaz ama konsept olarak kalır artık. Wankel in standart motor olarak emisyon kurallarıyla yarışabilmesi yapısı gereği bir hayal gibi. İnşallah yanılırım. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak
28 dakika önce, zoptrik :

Rx vision çıkmaz ama konsept olarak kalır artık. Wankel in standart motor olarak emisyon kurallarıyla yarışabilmesi yapısı gereği bir hayal gibi. İnşallah yanılırım. 

RX-Vision'a gelene kadar Türkiye'ye yeni araç gelebilecek mi onu merak ediyorum ben asıl 😃

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

Abi bu gün gelmez yarın gelmez. Mazda batmazsa bir gün gelecektir. Vazgeçmezler bence bu pazardan. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir

renault, vag ve fiat falan değilsen burada pazar falan kalmadı. fatura kesmeden mesai bitiren işletmeler var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR

Mazda nın hiçbir zaman Türkiye pazarına ihtiyacı olmadığını şimdiye kadar yapmadıkları reklamlardan ve rekabetçi olmayan fiyatlarından anlayabiliriz. Bence değişiklik olmadan Mazda ülkemizde aynı şekilde var olmaya devam eder. Ben zaten herkesin bindiği arabalara binmeyi seven bir insan diilim, az bulunduğundan özelleştirmeye/modifiyeye gerek olmayan bir marka olmaya devam etmesi bence güzel :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan

Elektrikli otomobilden ilk görüntüler. 

Vites kolunu göstererek bir mesaj mı veriyor Mazda ? :D 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NeW3

mesajı vites koluna göre alacaksak durum vahim  :) 

ancak vites kolunun ilerisine bakılacak olursa büyük bir ekran bizi bekliyor olabilir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

Pek ümidim yok, emisyon normlarının etrafından dolanmak için yapılıyor gibi geliyor. Açıklanan menzil değerleri de çok düşük 120-150 mil arası (192-240km) bir menzil verilmiş, rakipler 440km seviyesine geldi.

https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-tokyo-motor-show/mazda-gives-more-details-its-first-ev

Birde rotary jeneratör ile desteklenmiş bir hybrid modeli çıkacakmış. Bu adamlar herşeyi herkesten farklı yapmak için and içmiş :D bakalım nereye varacak iş.

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan

EV yani elektrikli otomobil ciddi anlamda altyapi (sarj istasyonlari) gerektiren bir ürün.  Türkiye'de bu altyapi yok ve bana sorarsaniz daha onlarca sene olmayacak.  Birakin sarj istasyonu gibi teknik bir yatirimi, biz hala çok daha basit otopark sorunumuzu bile çözememisiz.  Yeni bir bina yapiyoruz ama o binadakilerin otopark sonununu kuma gömüyoruz yani görmezden geliyoruz.  Bu senelerce böyle olmus.  Apartman insa eden müteahhitler apartmanin al katina hala dükkanlar yapiyorlar ama otopark yapmiyorlar.  Bu zihniyette insanlara biz ev yaptiriyoruz.  Bu zihniyeti baska ülkelerle karsilastirmak istemiyorum çünkü karsilastirilabilecek durumda bile degiliz.  Senelerce önce Mithatpasa Caddesinde denize nazir oturan bir arkadasimi ziyarete giderken aracimi nereye parkedebilecegimi sordugumda bana "kendi basinin çaresine bakacaksin" demisti.  Iste bu zihniyetle biz bu sorunu çig gibi büyüttük ve bugüne geldik.  Siz inaniyor musunuz ki biz milyonlarca EV araca Türkiye çapinda sarj istasyonlari insa edelim?  Ben inanmiyorum.  Bu nedenle bence "plug-in" her türlü araç Türkiye'de kendine pazar bulamaz.  Sadece "plug-in" olmayan hybrid araçlar bu durumdan etkilenmezler.  Onlar da devletten vergi destegi görmedikçe ciddi rakamlarda satis bence yapamazlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir
24 dakika önce, AKayhan :

Türkiye'de bu altyapi yok ve bana sorarsaniz daha onlarca sene olmayacak.

biz de aracın içinde bu iş için konyalı girişimciler tarafından geliştirilmiş powerbank taşırız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Şarj istasyonları sıkıntı, Şarj olma süresi sıkıntı, Elektrik zaten pahalı ülkede, Ayrıca bizim ülkede şarj istasyonu olsa bile oraya benzinli dizel araçlar park eder, elektrikli araçlar yine kullanamaz. :D

Bu nedenlerle Mazda'nın da zamanında söylediği gibi bu elektrikli araçlar tamamen emisyonu dolandırmak ve aracın ürettiği emisyonu sıfır göstermek için. Hani nerede elektriği üretirkenki emisyon demezler mi adama? Çoğu bilgisiz son kullanıcı demiyor, elektrikle doldurduğu aracının emisyonu sıfır sanıyor, dünyayı kurtarıyor! 

Çözüm Toyota gibi hibritte. Hatta skyactive-x ve Toyota'nın hibriti bir birleşse tadından yenmez. Toyota hibritini C segmenti araçlarına getirerek özellikle Corolla hibritte iyi satış rakamlarına ulaşıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...