Jump to content

Mazda'mı Aldım Bir Kaç Soru


ALNA
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar. Aracımı alalı bir hafta oldu uzun süredir mazda 3 düşünüyordum bi ton araca bindim test ettim ama bu araçtaki gibi hiçbir aracın albenisi olmadı hiçbiri içime sinmedi. Eski aracım da hep lancer serisi oldu. Sonra mazda da tamamen karar kılıp gidip aracımı aldım. İlk sahibi olan Gebzede ki Ümit abim sağolsun çok yardımcı oldu harika bi insan öz abim kadar sevdim kendisini. Aracımda 2018 trafiğe çıkışlı 35 binde dizel power donanım ve 10 bin tl kadar ekstrası var. İlk izlenimlerim çok güzel sürüş, oturma pozisyonu, aracın benzinli gibi sessiz olması, konforu herşeyi ile memnun kaldım. Memnun olmadığım yanları da var tabiki. Örneğin 20 30 km hızlarda giderken aşırı derece de gelen lastik dönme sesi uğultu gibi resmen ama hızlanınca bu sesi duymuyorum aracın üstünde fabrika çıkışı dunlop lastikler var belki ondan olabilir bu konuda bilgilendirirseniz çok sevinirim. Bir diğer konu uyarı seslerinin olmaması. Örneğin kapı açık gidiyorum araç beni uyarmıyor yada emniyet kemeri takmamışım el frenini indirmiyor niye gitmiyor derken anlıyorum.  Navigasyon içinde illa servisten mi almamız gerek yoksa alternatif bi yöntem var mıdır ? Diğer konularda çok memnunum bir de video klip oynatsa tadından yenmeyecek ama benim versiyonda olmuyormuş :) Bi eksiklikte oto hold olmaması ışıklarda sürekli frene basmak işkence oluyor istop olayınada alışamadım çoğu zaman devreye sokamıyorum. Bu arada grupta bayağı bi k.maraşlı hemşerilerimin olduğunu gördüm tanışmayı çok isterim. Hepinize kazasız belasız sürüşler aracı olmayanlar da inş gönlünde ki araçlara sahip olurlar

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

25 dakika önce, ALNA :

Navigasyon içinde illa servisten mi almamız gerek yoksa alternatif bi yöntem var mıdır

iki hatta üç yöntem var;

birincisi mazda servisten orjinal kart almak ki şu an sanırım iki bin küsür lira..

ikincisi bu kartların klonları, forumda da zaman zaman satışa sunulan örnekler mevcut. türkiye'de ve forumda 1000 küsür liralara satılan da 500-600 civarlarına satılanlar da oldu. zaman zaman sahibinden'e de düşer. yurtdışından (ebay vs.) 40-50 dolarlara bulmak mümkün. forumda bunları alıp sorunsuz kullananlar da var ama @Tarahumara arkadaşımızın çeşitli kereler ispat ettiği üzere sistemi ziyadesi ile yorduğu icin tavsiye edilmiyor. aynı sey orjinal kart icin de geçerli. 

üçüncüsü android auto ya da apple carplay. takılacak kitle ikisi birden kullanılabiliyor telefonunuza göre. bu seçenek şu an için hem navigasyon sorununu çözdüğü hem de ekstradan pek çok işe yaradığı için tavsiye edilen tek yol. 

 

 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Katil Balina :

iki hatta üç yöntem var;

birincisi mazda servisten orjinal kart almak ki şu an sanırım iki bin küsür lira..

ikincisi bu kartların klonları, forumda da zaman zaman satışa sunulan örnekler mevcut. türkiye'de ve forumda 1000 küsür liralara satılan da 500-600 civarlarına satılanlar da oldu. zaman zaman sahibinden'e de düşer. yurtdışından (ebay vs.) 40-50 dolarlara bulmak mümkün. forumda bunları alıp sorunsuz kullananlar da var ama @Tarahumara arkadaşımızın çeşitli kereler ispat ettiği üzere sistemi ziyadesi ile yorduğu icin tavsiye edilmiyor. aynı sey orjinal kart icin de geçerli. 

üçüncüsü android auto ya da apple carplay. takılacak kitle ikisi birden kullanılabiliyor telefonunuza göre. bu seçenek şu an için hem navigasyon sorununu çözdüğü hem de ekstradan pek çok işe yaradığı için tavsiye edilen tek yol. 

bilgilendirme için çok teşekkür ederim. peki bu auto android'de navigasyonu açtığımızda had up display'da tabaleler vs geliyor mu yoksa orjinal navigasyonda mı geliyor ?

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Navigasyon için aslinda bir yöntem daha olabilir:  ayri bir navigasyon cihazi alip onu ön cama vantuzla yapistirmak.  Bu cihazlarda dünya lideri Garmin markasidir.  Garmin Türkiye bayii Karaköy Istanbul'da Baytekin Teknik Cihazlar firmasidir, telefon: (212) 293 95 58.  Bunlarda her boy Garmin cihaz bulunur.  Ekran boyu arttikça fiyat artar.  Multi milyon dolarlik yatlar da Garmin navigasyon kullanir.  Ancak, bu seçenegin dezavantaji araca sonradan takma bir çözüm olmasidir, yani araca entegre degildir.  Avantaji her otomobilde kullanilabilir olmasidir.  Seçim tabii sizin.

Araçta uyarilar mevcuttur (hatta bol miktarda) ama illa sesle degil, daha çok gösterge tablosundan görsel olarak.  Örnegin, park yerinden geri geri çikarken eger çaprazda araç varsa araciniz sizi uyarir (galiba hem görsel hem sesle).  Yokusta kalkarken de hill-hold özelligi vardir, yani araç yokusta geriye kaymaz.  Diger ayarlar için bence orta ekrandan ayarlar menüsüne girin (disli sembolü).  Burada sürücünün seçebilecegi birtakim seçenekler verilmistir.  Buradan araci bir miktar kisisellestirmeniz mümkündür (araç durur iken).  Aracinizi güle güle kullanin.

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

40 dakika önce, AKayhan :

Navigasyon için aslinda bir yöntem daha olabilir:  ayri bir navigasyon cihazi alip onu ön cama vantuzla yapistirmak.  Bu cihazlarda dünya lideri Garmin markasidir.  Garmin Türkiye bayii Karaköy Istanbul'da Baytekin Teknik Cihazlar firmasidir, telefon: (212) 293 95 58.  Bunlarda her boy Garmin cihaz bulunur.  Ekran boyu arttikça fiyat artar.  Multi milyon dolarlik yatlar da Garmin navigasyon kullanir.  Ancak, bu seçenegin dezavantaji araca sonradan takma bir çözüm olmasidir, yani araca entegre degildir.  Avantaji her otomobilde kullanilabilir olmasidir.  Seçim tabii sizin.

Araçta uyarilar mevcuttur (hatta bol miktarda) ama illa sesle degil, daha çok gösterge tablosundan görsel olarak.  Örnegin, park yerinden geri geri çikarken eger çaprazda araç varsa araciniz sizi uyarir (galiba hem görsel hem sesle).  Yokusta kalkarken de hill-hold özelligi vardir, yani araç yokusta geriye kaymaz.  Diger ayarlar için bence orta ekrandan ayarlar menüsüne girin (disli sembolü).  Burada sürücünün seçebilecegi birtakim seçenekler verilmistir.  Buradan araci bir miktar kisisellestirmeniz mümkündür (araç durur iken).  Aracinizi güle güle kullanin.

Ayrıca almak yerine telefonu vantuzla yapıştırıp düzgün bir navigasyon uygulamasıyla da aynı işi görür.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Güle güle kullanın. Düşük hızlarda gelen lastik sesinin Dunlop markayla ilgili olduğunu düşünmüyorum. Hava basıncı ile ilgili olabilir. Lastikler inmiş olabilir. (Lastiklerin 4'ü de inmişse uyarı vermiyor.) Aynı lastikleri ben hepsini 35 olarak kullanıyorum, memnunum. (Kapı içinde yazan fabrika verisi sanırım 35-33)

Kapılar açıksa veya emniyet kemeri takılı değilse uyarı vermesi lazım. Emniyet kemeri takılı değilse de çoğu sistem çalışmıyor. Çalışmayanlar; elektronik park frenini otomatik indirme, yokuş kalkış desteği, i-stop, otomatik çarpışma önleme sistemleri... Aklıma gelenler şimdilik bunlar. 

Orijinal navigasyon alırsanız tabela okuma sistemi de geliyor. (Power donanımda var mı bilmiyorum.) Power Sense donanımında geliyor.

i-stop her zaman devreye girmez. Çalışması için birçok kriter var. Öncelikle emniyet kemeri takılı, akü, motor ve klima durumlarının da uygun olması gerekiyor. Aracın hazır olup olmadığını bilgi ekranında görebilirsiniz. Araç hazır ise frene sonuna kadar basmanız gerekiyor, direksiyonun da düz olması gerekiyor.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dunlop sert olduğu için yol sesini fazlaca veriyor. Ben sava Eskimo aldım kış lastiği aslında ama hem yol sesi olsun hemde konfor anlamında iyi olunca yaz kış kullanıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracınız hayırlı olsun. Ben de aracımı yeni aldım sayılır. Forum yardımları sayesinde android autoyu kendim aracıma yükledim ve sorunsuz olarak hem navigasyon hem de diğer özelliklerini kullanıyorum. Araştırıp nasıl yapılacağıyla ilgili bilgi bulabilirsiniz. Ben de aracımı aldığımda aşırı lastik sesi vardı. Mazda lastik yalıtımı konusunda biraz zayıf ancak uzun yıllardır çalıştığım lastikçimin tavsiyesiyle Sava marka lastik aldım. Hem yumuşak hem de en sessiz lastikler içerisinde ilk 5 sıralamanın içinde. Desibel seviyesi çok düşük. Michelin almaya gitmiştim ancak lastikçim ısrarla Sava önerdi ve şuan için inanılmaz memnunum. Frenleme ve yol tutuş özellikleri de oldukça yüksek.

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18.10.2019 at 10:23, muradk2 :

Aracınız hayırlı olsun. Ben de aracımı yeni aldım sayılır. Forum yardımları sayesinde android autoyu kendim aracıma yükledim ve sorunsuz olarak hem navigasyon hem de diğer özelliklerini kullanıyorum. Araştırıp nasıl yapılacağıyla ilgili bilgi bulabilirsiniz. Ben de aracımı aldığımda aşırı lastik sesi vardı. Mazda lastik yalıtımı konusunda biraz zayıf ancak uzun yıllardır çalıştığım lastikçimin tavsiyesiyle Sava marka lastik aldım. Hem yumuşak hem de en sessiz lastikler içerisinde ilk 5 sıralamanın içinde. Desibel seviyesi çok düşük. Michelin almaya gitmiştim ancak lastikçim ısrarla Sava önerdi ve şuan için inanılmaz memnunum. Frenleme ve yol tutuş özellikleri de oldukça yüksek.

yorumun için teşekkür ederim peki kışlık lastik için sava'yı önerir misiniz ? bir de benim ekran sürümü yeni olduğu android autoyu denemedim sanırım benim sürüme olmuyor 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

35 dakika önce, ALNA :

yorumun için teşekkür ederim peki kışlık lastik için sava'yı önerir misiniz ? bir de benim ekran sürümü yeni olduğu android autoyu denemedim sanırım benim sürüme olmuyor 

mazda 2'de sava kullandım ankara kışında, çok memnun kalmıştım.

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, ALNA :

yorumun için teşekkür ederim peki kışlık lastik için sava'yı önerir misiniz ? bir de benim ekran sürümü yeni olduğu android autoyu denemedim sanırım benim sürüme olmuyor 

Kışlık lastiği için bilgim yok Sava'ların. Deneyenler daha net yorum yapacaklardır. Android auto için sanırım Mazda sistem eski versiyonuna döndürülebiliyor. Onun için de çözümler okumuştum. 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, muradk2 :

Kışlık lastiği için bilgim yok Sava'ların. Deneyenler daha net yorum yapacaklardır. Android auto için sanırım Mazda sistem eski versiyonuna döndürülebiliyor. Onun için de çözümler okumuştum. 

Çok tşk ederim bir de aracımda spor yay mevcut. Bunun konfora ve alt takıma zarar olarak ne gibi etkileri var? Orjinal yayları taksam konfor anlamında ciddi artış olur mu araç bana biraz sert geliyor bu hali ile

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sava'yı ben de 3 kış kullandım, oldukça da memnundum. aracı sattığım arkadaşa hediye ettim, o da hala kullanıyordur muhtemelen

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, ALNA :

Çok tşk ederim bir de aracımda spor yay mevcut. Bunun konfora ve alt takıma zarar olarak ne gibi etkileri var? Orjinal yayları taksam konfor anlamında ciddi artış olur mu araç bana biraz sert geliyor bu hali ile

Mazda için durumu bilemiyorum ama eski aracım Alfa giulieta da spor yayları söküp orjinal yaylara geçtiğimde derin bir oh çektiğimi hatırlıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yaylarla ilgili yukaridaki yoruma katiliyorum.  Spor yay demek, normal yaydan daha sert yay demektir.  Daha sert yayin hedefi ise özellikle virajlarda aracin "body roll" denen gövde hareketlerini minimize ederek biraz daha iyi viraj performansi saglamaktir.  Sert yay bunu yaparken tabii konforu da altüst eder.  Sert yay ile yoldaki tüm kusurlari tamamen hissedersiniz.  Eger konfor sizin için önemliyse ve aracin orijinal yaylari sizdeyse onlari takmak daha iyi olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yorumlarınız için teşekkür ederim evet orjinal yaylar bende ve fazla uzun yol yapmadığım için spor yayın benim için çok esprisi yok o yüzden orjinallerini taktırayım bir de video player olayını çözersem tamamdır :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, ALNA :

yorumlarınız için teşekkür ederim evet orjinal yaylar bende ve fazla uzun yol yapmadığım için spor yayın benim için çok esprisi yok o yüzden orjinallerini taktırayım bir de video player olayını çözersem tamamdır :)

Üzerindeki spor yay nedir? Katalogdaki eibach prokitler ise orjinallere geçince yüklü kullanımlar hariç pek bir konfor farkı beklemeyin. Vogland, H&R gibi daha sert karakterli bir yaysa konfor farkedecektir. Bende eibach prokitler var.

3cm'e kadar düşüren yaylar orjinal amortisörlerle kullanılabiliyor ve alt takıma zarar verecek bir durum yok ancak tabiki amortisörlerinden ömründen biraz yiyecektir. 

Sava kış lastiğini de kullanıyorum, Eskimo HP2 modeli. Islak, kuru, kar her anlamda tutunması çok başarılı. Genelde böyle ucuz markalar ıslakta problem yaşatır, bunun premium kış lastiklerinden ben pek farkını göremedim. Sadece fazlaca yol sesi yapıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...