Jump to content

2. Nesil Mazda 3 LPG Nedeniyle 2. Kez Subap Değişimi


quiteguide
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Dostlar merhaba, diğer konularda durumdan bahsetmiştim. 

Derli toplu yeni bir konu açıp, ilk kez yada benim gibi bu durumdan tekrar muzdarip olacak arkadaşlara fikir olması açısından
buradan devam etmek istiyorum.

En büyük önceliğimiz; Ne yaptığını bilen, işinin arkasında duracak USTA bulmak, gerisi kolay.

Subap değişimi için gerekli parçalar;

Subap takımı (8 adet emme ZY0112111A, ve 8 adet egzoz ZY0112121B)

Subap gaydı (16 adet ZJY110281 veya LFY110281). Özellikle egsoz kısmındaki 8 adet gaydın değiştiğinden emin olun.

Takım conta (8LB9-10-271)

Yan Kapak için Kaliteli Sıvı Conta, (Viktor Reinz, Wurth vs)  (8527-77-739, Mazda'nın Yağ karteri için tavsiyesi, artık üretilmiyor, +300 derece dayanıklı herhangi bir tanınmış marka olur)

Motor yağı, yağ filtresi, antifriz. (Buji, size kalmış)

Araç 10 yıl/200.000 kmye merdiven dayadığı & 2. subap değişimim olacağı için, değiştireceğim ekstra parçalar;

Silindir Kapak Saplaması (10 adet); ZJ0110135

Triger/Ekzantrik zinciri; ZJ0112201
Zincir gergisi; ZJ0112500B
Zincir paleti; ZY0812670A
Zincir paleti; ZJ0112610
Termostat; KL0115171A
P.C.V Valfi; B54113890A

Ekstra parçaların içinde benim için en zaruri olanı, silindir kapak saplamaları, çünkü 3. kez işlem görecekler. Ne durumda oldukları meçhul.

Çıkacak saplamalar için verilen maks. uzunluk değeri; 130.2 mm, standart uzunluk; 128.9-129.5 mm. 

Triger zinciri ve diğer zincir aksamlarıyla ilgili yapacağım değişim hazır yan kapak açılmışken, tamamen keyfi.

Burada dikkat edilecek husus, 300-500 TL'lik Çin Tayvan mallarından uzak durmak, hatta sözde uyumlu diye satılan bir de İtalyan takımı var. Ashika KCK-300.

Uyumlu olduğu araç; MAZDA 2 Hatchback (DE, DH) (Year of Construction 10.2007 - 06.2015, 75 - 86 PS, Petrol)

1.3, Year of Construction 10.2007 - 06.2015, 1349 ccm, 75 PS

1.3, Year of Construction 10.2007 - 06.2015, 1349 ccm, 86 PS

1.3 MZR, Year of Construction 01.2010 - 06.2015, 1349 ccm, 84 PS

OEN ZJ01-11-316 — MAZDA

OEN ZJ01-12-201 — MAZDA

OEN ZJ01-12-425 — MAZDA

OEN ZJ01-12-500A — MAZDA  (ZJ01-12-500B olmalı)

OEN ZJ01-12-610 — MAZDA

OEN ZJ01-12-670 — MAZDA (ZY0812670A olmalı)

Detaya girince, yağ basıncıyla zinciri geren gerginin Ashika'da ZJ0112500A olduğunu, kullanmamız gereken ürünün ZJ0112500B olması gerektiğini gördüm. 
Yani ürün revizyona uğramış. ZJ01-12-670 Zincir paleti de ZY0812670A olarak değiştirilmiş. Triger zinciri gibi hayati bir parçayı şansa bırakmayarak, dişliler 
hariç diğer zincir ekipmanlarını ve aşağıdaki parçaları orijinal olarak yurtdışından getirttim. Egsoz kam milini(ZJ01-12-425) ve krankı çeviren (ZJ01-11-316) dişlileri değiştirmeyeceğim.

Termostat; Herhangi bir sorun yok. 10 yıl/200.000 km yeterli bir sebep.

P.C.V temizliği mümkün ama açmışken onu da değiştireceğim.

Bahsettiğim, orijinal parçalarım bugün geldi.

Müsait bir zamanda, işlem boyunca izlenmesi, dikkat edilmesi gereken prosedürler ve tork sıkma değerleriyle devam edeceğim. 

ZJ0110135 ZJ0112201 ZJ0112500B ZY0812670A.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

öncelikle kolay gelsin, kendin yapacaksan hepsini kolaylıklar diliyorum sana, gerçekten zor ve üst düzey bir iş. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, quiteguide :

krankı çeviren (ZJ01-11-316) dişlileri değiştirmeyeceğim.

Krankın çevirdiği olacak, düzeltme.

@SlayerX Gerekli alet & edevatım yok. İlk subap değişimini yapan Kayseri'de ki ustamın da çırak/kalfası yokmuş, birlikte girisecegiz. Sökmede pek birşey yok, önemli olan fabrika ayarinda tork ölçüleriyle toplama & sente ayarı.

Top ustada yani, bizimkisi sadece merak. 

@Mazdarati teşekkürler, evet ustamız sağlam, işinin ehli.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu sefer subablari orijinal takcan abi yoksa gecen bahsettigin Tetiknmarka mi Ben o kismi tam anlamayadim 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tetik kardeşim. Mümkün olduğunca aftermarket  marka vermek istemiyorum, Direk OEM numaraları o yüzden yazdım. İsteyen istediğini markayı kullansın diye.

OEM egsoz subap tanesi 9 dolar, emme 8 dolar. Takım+gönderi+vergi ; 215 $ tutuyordu.

10-20 k fazla km için(onunda garantisi yok) değmeyecek bir meblağ.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, quiteguide :

Tetik kardeşim. Mümkün olduğunca aftermarket  marka vermek istemiyorum, Direk OEM numaraları o yüzden yazdım. İsteyen istediğini markayı kullansın diye.

OEM egsoz subap tanesi 9 dolar, emme 8 dolar. Takım+gönderi+vergi ; 215 $ tutuyordu.

10-20 k fazla km için(onunda garantisi yok) değmeyecek bir meblağ.

Tesekkurler abi 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, quiteguide :

Tetik kardeşim. Mümkün olduğunca aftermarket  marka vermek istemiyorum, Direk OEM numaraları o yüzden yazdım. İsteyen istediğini markayı kullansın diye.

OEM egsoz subap tanesi 9 dolar, emme 8 dolar. Takım+gönderi+vergi ; 215 $ tutuyordu.

10-20 k fazla km için(onunda garantisi yok) değmeyecek bir meblağ.

Lpg için çelik subap filan diyorlar ama senin tercihin de mi öyle yoksa aldıkların magnezyum alaşımlı mı? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

Sabah 9 da başladık, yavaş yavaş akşam 9'a kadar topladık, marşa bastık. Ustanın bu arada başka işleri de vardı tabi.

 Araç 200k geçtiği için, ne yalan söyleyeyim, gomleklerden ve segmanlardan biraz çekiniyordum. Gömlekler pürüzsüz çıktılar, silindirlerde de milim boşluk yok. 

Yazın motul 5-40, kışın motul 5-30'a devam!

Kayseri Yağmur Silindir Kapak Yenileme Osman usta da, Emre Oto Mustafa usta da yine 10 numara iş yapmışlar.

Ellerine sağlık, saat gibi çalışıyor motor.

Bir müddet, benzinde bineceğim. LPG enjektorleri o yüzden takılmadı, sonra kaldığımız yerden  Vialle lpi sıvı sistemle devam.

IMG_20200612_152557.jpg

IMG_20200612_172852.jpg

IMG_20200613_010955.jpg

IMG_20200613_011254.jpg

IMG_20200613_011458.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...