Jump to content
SlayerX

Boşta Devir Dalgalanması

Tavsiye Edilen Mesajlar

SlayerX

Merhabalar,

sorun sanırım basit ancak kaynağını bilmediğim için cevap arıyorum, araç boşta iken gaza bastığımda 4000 devirden 5000e çıkarken aniden 4000e düşüp tekrar 5000 devir bu böyle hınhınhın devam ediyor. Ancak araç sürülürken böyle bir sıkıntı yok ya da 5000 deviri geçmeye hiç çalışmadığım için farkedemiyorum. araç Bl 2010.

yardım ve cevaplar için şimdiden teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Benim 2010 da böyleydi. Hiç boşa sorun arama. :) Devir kesiciden kaynaklı olabilir. Sürüşte hiç sıkıntı yaşatmadı. Bunu aracı satarken ekspertizde adam yaptığında söyledi, krank sensörü arızası var diye. Dedim abi sürerken hiç sıkıntı yok, bir tek supapları değişti. Sonrasında dedi, eğer lpg nin devir bilgisi sensörden alındıysa bu olabilir dedi. Velhasıl kelam araç 170bin km.de satıldı, alan adam da yatıp kalkıp dua ediyorum sana diyor. :)

6000-7000 devirleri çok gördüm, hiç sıkıntı olmadı. Sorun olarak görme hiç o yüzden. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SlayerX

teşekkürler Mutlu, bu durum aslında hem benzin hem lpg'de yapıyor kendini. bugüne kadar boğaz kelebeği ve maf sensörü temizliği yaptırmadım, ondan kaynaklanıyor olabilir mi diye düşündüm ama emin değilim.

bu arada senin sübaplar lpg'den dolayı mı eridi? benim patronda da 2012bl var onun da eridi ancak benimkinde herhangi bir arıza ışığı yanmadı daha. acaba euro emission standartlarından dolayı ilk BL'lerde çelik sübap varken sonraki yıllarda mı magnezyum alaşımlıya çevirdiler, bu sorunun cevabını sen bilirsin :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Lupara

Başlığa bakınca rölantide dalgalanma var zannettim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir
Bir saat önce, SlayerX :

teşekkürler Mutlu, bu durum aslında hem benzin hem lpg'de yapıyor kendini. bugüne kadar boğaz kelebeği ve maf sensörü temizliği yaptırmadım, ondan kaynaklanıyor olabilir mi diye düşündüm ama emin değilim.

bu arada senin sübaplar lpg'den dolayı mı eridi? benim patronda da 2012bl var onun da eridi ancak benimkinde herhangi bir arıza ışığı yanmadı daha. acaba euro emission standartlarından dolayı ilk BL'lerde çelik sübap varken sonraki yıllarda mı magnezyum alaşımlıya çevirdiler, bu sorunun cevabını sen bilirsin :)

İlk BL ydi benimki de, 2010. lpg den gitti. Supap fincanlı mekanizmasından kaynaklı tamamen. Sakin kullanıcıda birşey olmaz ama agresif kullanıcıda dayanmıyor. Çelik diye bir olay da yok, stelitliler daha dayanıklı oluyor ama orjinalde 60bin km gittiyse, onda da 70-80- hadi 90bin km gitsin. İllaki yine gidecekler. Hatta @quiteguide abi supap değişiminden sonra 35bin km.de yine geliyor sanırım diyordu en son. Şimdi nasıl bilmiyorum.

Bu nedenlerle de satarken düşünmedim aslında, Toyota yıllardır otomatik supap ayarı kullandığından bozuk lpg ayarıyla bile birşey olmuyor. Mazda ise bir nevi daha nazlı. Büyük sorunlarda İstanbul'a git gel yapmaktan, vakit ve nakit harcamaktan sıkılmıştım. Büyük sorun derken de km sine bağlı olan şeylerdi aslında.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Emirhan_M3
3 saat önce, SlayerX :

Merhabalar,

sorun sanırım basit ancak kaynağını bilmediğim için cevap arıyorum, araç boşta iken gaza bastığımda 4000 devirden 5000e çıkarken aniden 4000e düşüp tekrar 5000 devir bu böyle hınhınhın devam ediyor. Ancak araç sürülürken böyle bir sıkıntı yok ya da 5000 deviri geçmeye hiç çalışmadığım için farkedemiyorum. araç Bl 2010.

yardım ve cevaplar için şimdiden teşekkürler.

Bu sorun benim eski 323'de de vardı. Sanırım bu durum mazdanın üst modellerinde de zamanla ortaya çıkıyor.

Arkadaşların bahsettiği kısımlar haricinde, bu arıza silindir kapak contasından da kaynaklanabilir.

Velhasıl eski aracım da boşta iken devir ibresi 500 ile 1500 arasında sürekli geziniyordu. Rölantide iken motor sürekli sarsıntılı çalışıyordu. Ayrıca son safhaya geldiğinde motor stop etmeye başlamıştı.

Ustama götürdüğümde; işe bujilerden, buji kablolarından, lpg ayarından, hararet müşirinden başladı ve sorunu bulamamıştı.

Son çare motor bloğunu açtı ve sorunun silindir kapak contasından kaynaklandığını tespit etti. Contanın farklı farklı yerlerinde yanıklar oluşmuştu. Bu sebeple soğutma suyunun kaçak yaparak devir dalgalanmasına sebep olduğunu söyledi.

Conta değişince arabam saat gibi çalışmaya devam etti. Baktırmanda fayda var...

İnşallah sorunun en kısa zamanda çözülür. 👍

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SlayerX
4 saat önce, Mutlu Tekir :

İlk BL ydi benimki de, 2010. lpg den gitti. Supap fincanlı mekanizmasından kaynaklı tamamen. Sakin kullanıcıda birşey olmaz ama agresif kullanıcıda dayanmıyor. Çelik diye bir olay da yok, stelitliler daha dayanıklı oluyor ama orjinalde 60bin km gittiyse, onda da 70-80- hadi 90bin km gitsin. İllaki yine gidecekler. Hatta @quiteguide abi supap değişiminden sonra 35bin km.de yine geliyor sanırım diyordu en son. Şimdi nasıl bilmiyorum.

Bu nedenlerle de satarken düşünmedim aslında, Toyota yıllardır otomatik supap ayarı kullandığından bozuk lpg ayarıyla bile birşey olmuyor. Mazda ise bir nevi daha nazlı. Büyük sorunlarda İstanbul'a git gel yapmaktan, vakit ve nakit harcamaktan sıkılmıştım. Büyük sorun derken de km sine bağlı olan şeylerdi aslında.

benim de 65kKm oldu lpg takalı, bakalım ne zaman arıza ışığı yanacak.

 

1 saat önce, Emirhan_M3 :

Bu sorun benim eski 323'de de vardı. Sanırım bu durum mazdanın üst modellerinde de zamanla ortaya çıkıyor.

Arkadaşların bahsettiği kısımlar haricinde, bu arıza silindir kapak contasından da kaynaklanabilir.

Velhasıl eski aracım da boşta iken devir ibresi 500 ile 1500 arasında sürekli geziniyordu. Rölantide iken motor sürekli sarsıntılı çalışıyordu. Ayrıca son safhaya geldiğinde motor stop etmeye başlamıştı.

Ustama götürdüğümde; işe bujilerden, buji kablolarından, lpg ayarından, hararet müşirinden başladı ve sorunu bulamamıştı.

Son çare motor bloğunu açtı ve sorunun silindir kapak contasından kaynaklandığını tespit etti. Contanın farklı farklı yerlerinde yanıklar oluşmuştu. Bu sebeple soğutma suyunun kaçak yaparak devir dalgalanmasına sebep olduğunu söyledi.

Conta değişince arabam saat gibi çalışmaya devam etti. Baktırmanda fayda var...

İnşallah sorunun en kısa zamanda çözülür. 👍

esasen sorun rölantide değil benim, rölantide 1000-1100 devirden başlayıp yavaş yavaş 700-800 devirlere iniyor ve stabil olarak orda kalıyor, motor suyu 30 dereceye varınca lpg'ye geçiş sağlanıyor. Mutlu Tekir iyi bir açıklama getirdi, tatmin oldum ancak yukarıda yazdığım gibi garibime giden kısım boştayken gaza basınca 4000 5000 arasındaki periyodik rampa fonksiyonu..örnek olarak bir devir patterni aşağıda çizdim.

2020-05-25_2.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide
5 saat önce, Mutlu Tekir :

İlk BL ydi benimki de, 2010. lpg den gitti. Supap fincanlı mekanizmasından kaynaklı tamamen. Sakin kullanıcıda birşey olmaz ama agresif kullanıcıda dayanmıyor. Çelik diye bir olay da yok, stelitliler daha dayanıklı oluyor ama orjinalde 60bin km gittiyse, onda da 70-80- hadi 90bin km gitsin. İllaki yine gidecekler. Hatta @quiteguide abi supap değişiminden sonra 35bin km.de yine geliyor sanırım diyordu en son. Şimdi nasıl bilmiyorum.

Bu nedenlerle de satarken düşünmedim aslında, Toyota yıllardır otomatik supap ayarı kullandığından bozuk lpg ayarıyla bile birşey olmuyor. Mazda ise bir nevi daha nazlı. Büyük sorunlarda İstanbul'a git gel yapmaktan, vakit ve nakit harcamaktan sıkılmıştım. Büyük sorun derken de km sine bağlı olan şeylerdi aslında.

35k, sikayetvar.com'da başka bir supsanzedenin beyanıydı.

Değişim yapamadım henüz, 4 gözle Kayseri'ye seyahat kısıtlamasının kaldırılmasını bekliyorum. 

Konu ile alakalı olarak;

Normal durum, kesici devreye giriyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SlayerX

mutlu tekir, quietguide teşekkürler bilgilendirme için. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ozgur35

2009 2010 modellerde 4 bin devirde kesici Benim aracim 2011, 2011 lerde kesici yok Arac rolantideyken 7 devire kadar cevirebiliyor 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide
6 saat önce, ozgur35 :

2009 2010 modellerde 4 bin devirde kesici Benim aracim 2011, 2011 lerde kesici yok Arac rolantideyken 7 devire kadar cevirebiliyor 

2. Partilerde kesiciden de kısmışlar demekki, tey allam ya ( :

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87

2010 da rölantide devir kesici 5400’de. Ya da ona yakın. Ama bu bahsedilen olay bende yok mesela. Boşta dip gaz yapınca lineer artıyor. 
 

bu arada supaptan para kazanmaya çalışan usta sayısı arttı. Mazdacı bilinen ustalar sıcak kompresyon testi yapıp supap gitmiş deyip 5500 fiyat çekmeye başladı. Uyanık olmak lazım. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ozgur35
35 dakika önce, quiteguide :

2. Partilerde kesiciden de kısmışlar demekki, tey allam ya ( :

🤣

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir
Bir saat önce, tansu87 :

2010 da rölantide devir kesici 5400’de. Ya da ona yakın. Ama bu bahsedilen olay bende yok mesela. Boşta dip gaz yapınca lineer artıyor. 
 

bu arada supaptan para kazanmaya çalışan usta sayısı arttı. Mazdacı bilinen ustalar sıcak kompresyon testi yapıp supap gitmiş deyip 5500 fiyat çekmeye başladı. Uyanık olmak lazım. 

5500 nedir ya, yerli üretim supap kullanıyorlardır. Neyin fiyatı bu. 5500 yaptılarsa benzinde bin ve bir an evvel sat daha iyi. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide
4 saat önce, tansu87 :

5500

Ustanın, $ borcu var, acısını senden çıkartacak gibi.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87
2 saat önce, quiteguide :

Ustanın, $ borcu var, acısını senden çıkartacak gibi.

 

Bende şimdilik motor sorunu yok. Şeytan kulağına. Zaten daha 28 bin oldu lpg takalı. Ama sorunu için Usta ismini duyup gidenlere bu fiyatlar deniyor. Yazık gerçekten. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...