Jump to content

Hortum yağ sızıntısı , Yardım


Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar, selam. Aracımın resimdeki hortumuna ciddi anlamda yağ bulaşmış, aslında hortumun alt bölgesinde sanki daha fazla yağ var, bi yerden sıçrayıp doğal olarak alta doğru akıyor olabilir, zaten hortumun hemen altında her zaman bi kaç damla yağ oluyor. Bu hortumun içinden yağ geçiyor mu . Aynı hortumdan yan yana iki tane var biri turbo ile intercooler arasında , bu yağ bulaşan ise Delphi yazan bi elektronik cihaz ile önde radyatör arasında bi yere bağlı. Bu kadar büyük hortumda yağ olmaması gerekiyor. Ama fotoda hortumun hemen üstünde metal bir boru ve sonra hortuma dönen bir hat var, bu klima kompresörünün yağı mı acaba? Hortum ile metal kısımın ek yerinden mi geliyor acaba.  Konu hakkında yardımcı olursanız çok sevinirim.

DSC_0165.pdf

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Dizel M3 sahibi arkadaşlar, cevap verecektir.

Benim bildiğim @ibrasoft var.

Gözüme 2 şey takıldı.

1) Genleşme kabı kapağı.

Benzinlilerde 100 kpa'lik kapak kullanılıyor, dizelde emin değilim. Buradan görünen, sizin kapak değişmiş 145 kpa'lık Ford kapağı takılmış. Orijinal kapak kaç kpa'lık buna dikkat edin. 145'lik ise sorun yok.

2) Direksiyon hidroliği seviyesi.

Max çizgisinin biraz üzerinde, soğukken min-max arası bir yerde olması tavsiye edilir. Şırıngayla çekebilirsiniz. Son bakım üzerinden 2 yıl geçtiyse, değiştirirseniz direksiyon tepkileri daha iyi olur.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
11 dakika önce, quiteguide :

Dizel M3 sahibi arkadaşlar, cevap verecektir.

Benim bildiğim @ibrasoft var.

Gözüme 2 şey takıldı.

1) Genleşme kabı kapağı.

Benzinlilerde 100 kpa'lik kapak kullanılıyor, dizelde emin değilim. Buradan görünen, sizin kapak değişmiş 145 kpa'lık Ford kapağı takılmış. Orijinal kapak kaç kpa'lık buna dikkat edin. 145'lik ise sorun yok.

2) Direksiyon hidroliği seviyesi.

Max çizgisinin biraz üzerinde, soğukken min-max arası bir yerde olması tavsiye edilir. Şırıngayla çekebilirsiniz. Son bakım üzerinden 2 yıl geçtiyse, değiştirirseniz direksiyon tepkileri daha iyi olur.

Hocam kapağın değiştiğini sanmıyorum, araç 4 yıldır bende o kapakla ilgili bi sorunum hiç olmadı, ama dediğiniz gibi direksiyon hidroliğine biraz ekleme yapılmıştı ama uzun bi zaman oldu o eklemenin üstünden lakin etrafa bulaşan yağı yeni farkettim. 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Mustafa Y. :

Arkadaşlar, selam. Aracımın resimdeki hortumuna ciddi anlamda yağ bulaşmış, aslında hortumun alt bölgesinde sanki daha fazla yağ var, bi yerden sıçrayıp doğal olarak alta doğru akıyor olabilir, zaten hortumun hemen altında her zaman bi kaç damla yağ oluyor. Bu hortumun içinden yağ geçiyor mu . Aynı hortumdan yan yana iki tane var biri turbo ile intercooler arasında , bu yağ bulaşan ise Delphi yazan bi elektronik cihaz ile önde radyatör arasında bi yere bağlı. Bu kadar büyük hortumda yağ olmaması gerekiyor. Ama fotoda hortumun hemen üstünde metal bir boru ve sonra hortuma dönen bir hat var, bu klima kompresörünün yağı mı acaba? Hortum ile metal kısımın ek yerinden mi geliyor acaba.  Konu hakkında yardımcı olursanız çok sevinirim.

DSC_0165.pdf 1 MB · 6 downloads

Bildiğim kadarıyla siyah tırtıklı olan hortum intercoolerdan motora soğumuş yağı aktaran hortum. İllaki üzerinde yağ buharından kaynaklanan yağ olur. Kelepçelerini biraz sıkarsanız azalır. Dizel motorlarda genelde olan bir durum diye biliyorum.

Üstteki ince  metal boru klima borusu.

Özetle sorun yok. Ama emin olmak için bir ustaya da gösterebilirsiniz.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
31.05.2020 at 13:59, Mustafa Y. :

Arkadaşlar, selam. Aracımın resimdeki hortumuna ciddi anlamda yağ bulaşmış, aslında hortumun alt bölgesinde sanki daha fazla yağ var, bi yerden sıçrayıp doğal olarak alta doğru akıyor olabilir, zaten hortumun hemen altında her zaman bi kaç damla yağ oluyor. Bu hortumun içinden yağ geçiyor mu . Aynı hortumdan yan yana iki tane var biri turbo ile intercooler arasında , bu yağ bulaşan ise Delphi yazan bi elektronik cihaz ile önde radyatör arasında bi yere bağlı. Bu kadar büyük hortumda yağ olmaması gerekiyor. Ama fotoda hortumun hemen üstünde metal bir boru ve sonra hortuma dönen bir hat var, bu klima kompresörünün yağı mı acaba? Hortum ile metal kısımın ek yerinden mi geliyor acaba.  Konu hakkında yardımcı olursanız çok sevinirim.

DSC_0165.pdf 1 MB · 8 downloads

@quiteguide orijinal kapak 145. Benim kapak da aynı, hiç değişmedi. 

İki hortum var, biri intercooler a giriş, içi kırmızıdır, diğeri intercooler da soğuyan havanın boğaza geçiş hortumu. Basınç altında çalışır. Vibrasyon ve basınç nedeni ile zamanla yıpranır. Gözle görülür görülmez kılcal çatlaklar nedeniyle kaçak oluşur. Normalde temiz havanın geçtiği hattır. Ama külbütör havalantırmasından gelen yağ buharı veya turbo dan kaçan yağ nedeniyle hortumda kaçak oluştuğunda yağ terlemesi yapar.  İkisini de değiştirdim ben terleme alerjim olduğu için. Külbütörden gelen yağ buharı içinde oil catch can aldım ama korona olaylarından dolayı montajına bakamadım bir süredir. İntercooler i ve emmeyi temizleyip montajını yapıcam inşallah önümüzdeki günlerde. 

Tamirini yapan yerler var ama ne derece sağlıklı bilmiyorum. İkinci hortum nispeten daha ucuz içinde kırmızı kaplama olmadığı için.  Biri 220 diğeri 250 gibi bir fiyat vardı diye hatırlıyorum ama fiyatlar artmış olabilir. Motor Focusla aynı olmasına karşın intercooler giriş yönleri farklı olduğu için parça olarak Mazda dan başka seçenek yok gibi. Veya turbo hortumcusundan bir şeyler uydurmasını, tamir etmesini isteyebilirsiniz. Diğer alternatif bir çok kullanıcının yaptığı gibi kaçak büyüyüp basınç/çekiş düşüklüğü yapana kadar görmezden gelmek. 

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...