Jump to content
personnablue

Mazda 3 1.5 Skyactiv / Dizel mi Benzinli mi?

Tavsiye Edilen Mesajlar

personnablue
Oluşturuldu: (düzenlendi)

Yaklaşık bir haftadır araştırıyorum hala hangisinin daha mantıklı olduğuna karar veremedim. Yılda yaklaşık 10 bin km yapıyorum. Çoğunlukla İstanbul şehiriçinde, orta yoğunluklu trafikte kullanmakla birlikte yılda 4-5 kere de uzun yola çıktığım oluyor. Tek çocuklu bir aile olarak hem yakıt tasarrufunda hem de özellikle uzun yolda yokuş performansında hangisini seçmem gerekir?

Düz yolda her ikisinden de uçayım kaçayım tadında bir performans beklentim ve sürüş karakterim zaten yok. Mevcut aracım 2010 model tam otomatik  LPG'li Suzuki SX4 (1.6 motor - 107 hp). Şehiriçinde fazlasıyla yetiyor bana. Hiç "daha güçlü olsaydı keşke" diye hayıflandığım olmadı. Yalnızca uzun yolda (özellikle yokuşlarda) beni yormaya ve bagaj hacmi yetersiz gelmeye başladı. 

Mazda 3'e dönecek olursak beygir gücü daha fazla olan benzinli motor kağıt üstünde daha mantıklı dursa da kimi kullanıcıların dizel motorun yüksek tork sebebiyle yokuşlarda daha güçlü olduğunu okuyunca kafam karıştı. Benzinli alırsam asla LPG düşünmüyorum ama "bakmayın siz, bu araç iyi yakıyor" diyen benzinli kullanıcılar da var.

Hemen hemen aynı kilometrede ve benzer hasarlarda veya hasarsız olan 2017 model power paket iki ilan için karşılaştırma yaparsak;

1.5 Dizel : 105hp - 270 Nm - 195.000,00₺
1.5 Benzinli : 120hp - 150 Nm - 185.000,00₺

Nasip olur da alırsam en az 5 yıl kullanmayı düşünüyorum. Sizce hangisini seçmeliyim? Değerli görüşlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.  😀

personnablue tarafından düzenlendi
Seçili metin hatası

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
target

        Eğer günlük güzergahınız düz ,az ışıklı ve akıcı ya da yoğun akıcı bir trafiğe sahipse benzinli almanızı öneririm . Hem sorunsuzluk , hem komfor, hem de fiyat farkı nedeniyle benim tercihim bu yönde oldu ve hiç de pişman olmadım . ama konu tamamen kullanım amacıyla ve güzergahla alakalı. mesela ankara yı biliyorsanız , dikmen gibi bir yerde oturuyorsanız benzinli almak çok saçma hareket olacaktır.  

       Ayrıca eğer bütçeniz 185 bin civarı ise, makyajlı kasa power sense almanızı öneririm. özellikle adaptif hız sabitleyici akıcı trafikta ya da uzun yolda müthiş rahatlık. Yine otomatik vites ve hız sabitleyici sayesinde uzun yolda bayır tırmanırken sizi yoracak herhangi bir şeyle kaşılaşmazsınız, araç zaten kendisi grekli yerde vites küçültüp hızını koruyabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
personnablue
19 dakika önce, target :

        Eğer günlük güzergahınız düz ,az ışıklı ve akıcı ya da yoğun akıcı bir trafiğe sahipse benzinli almanızı öneririm . Hem sorunsuzluk , hem komfor, hem de fiyat farkı nedeniyle benim tercihim bu yönde oldu ve hiç de pişman olmadım . ama konu tamamen kullanım amacıyla ve güzergahla alakalı. mesela ankara yı biliyorsanız , dikmen gibi bir yerde oturuyorsanız benzinli almak çok saçma hareket olacaktır.  

İstanbul şehiriçi trafiği malum pek akıcı olmuyor. Bir de  beylikdüzünde çok fazla kasis, çukur vs. var. Dikmenin özelliği nedir yokuşlu olması mı?

Aslında şunu merak ediyorum ben; bir an için her iki modelin de fiyatları dahil her şeyinin eşit olduğunu kabul edelim. 105 hp 270 Nm dizel mi yoksa 120 hp 150 Nm benzinli mi daha iyi performans sunar?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
target

benzinliden pek bir performans beklentiniz olmasın , dizel turbo destekli olduğu için alt devirlerde daha atik olacaktır. burada dizel kullanan arkadaşlar , tecrübeleriyle daha doğru bilgi aktaracaklardır. Dizellerin her hangi bir kronik problemi var mı bilmiyorum ama benzinlide herhangi bir problemle karşılaşmadım .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir

mazda'nın dizel motor konusunda başarısı tartışılır bir konu bence. mazda alınacaksa benzinli almayı tercih ederim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ÜmitMazda

Dizel power sense sahibiyim. Benzinli skyactiv daha önce kullanmadım. Ancak turbo benzinli ve atmosferik benzinli araçlarım oldu. Hatta bk kasa benzinli sahibiydim. Şunu söyleyebilirim dizelden ve turbo benzinliden sonra atmosferik benzinliye binince gerçekten gitmiyor hissi yaşıyorsunuz. Kağıt üstünde ikiside benzer değerler veriyor. Ancak ara hızlanmalarda alt devirlerde atikliği ile dizel öne çıkıyor. Uzun yolda çok çok çok dik bir rampa olmadığı sürece aracımın vites düşürdüğüne şahit olmadım. Benzinli ile dizel arasında ki ikinci el fiyat farkı pek olmadığı için hatta ben alırken aynıydı o yüzden dizeli seçtim. Bu arada bende benzinli severlerdenim ama turbo benzinli seçeneği olmadığı için dizel tercihimdir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan

Dizel veya benzinli tercihi tüm dünyada sürekli tartisilan konulardan biridir.  Sonuç: kesin bir kazanan yoktur, kisisel tercihler sonucu belirler.  Hemen herkesin bir favorisi vardir.  Bu dogru seçimdir, demek yanlistir.  Konu "siz neye önem veriyorsunuz", noktasina gelir.  Ancak, dünyada belirli trendler de vardir.  Örnegin, Mazda MX-5 her zaman benzinli gelir.  Neden mi?  MX-5 sürüs zevkini ön plana alan bir araçtir.  Sürüs zevki söz konusu oldugunda da benzinli motor açik liderdir.  Bir dizelden hiçbir zaman benzinli zevkini alamazsiniz.  Baska bir örnek, hybrid araçlarda her zaman benzinli motor bulunur.  Neden mi?  Benzinli motor dizele göre daha güvenilir bir motordur, yani herhangi bir ariza yapma riski dizele göre daha düsüktür.  Bu nedenle dizel motorlu hybrid göremezsiniz çünkü üretici burada risk almak istemez.  Baska bir örnek, ABD'de otomobillerin % 90'dan fazlasi benzinlidir.  Neden mi?  Amerikalilar rahatlarina düskündür ve de otomobil konusunda risk almayi pek sevmezler.  Sadece Avrupa'da bol miktarda dizel bulunur.  Öte yandan, dizel motor benzinliye göre daha verimlidir ve yakit giderleri biraz daha az olabilir.  Eger bu sizin için çok önemliyse dizel size daha uygundur.  Kisacasi soru "Siz ne istiyorsunuz" a gelir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ozgur35

Benzinli tabiki dizel arabaya binilmez ya. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina

bir ben mi dizel seviyorum? ama kendi tecrübelerime göre benzinli eger 2.0 ve üzerindeyse keyif veriyor. bunun dışında turbo dizelin yapay da olsa ivmelenme hissi çok hoşuma gidiyor. 

bizim 3. nesillerde motorlar 150 nm tork 120 beygir yerine 180 tork 140 beygir olsaydı tadından yenmezdi herhalde. arabanın çekişte bana verdiği his olması gerektiğinin bir tık altı olduğu.  dizel olanını kullanmadım aslında fırsatım olsa denemek isterim şahsen çok merak ediyorum. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Montimpex

2 modelede sahip oldum.. yakıt olarak benzinli  şehiriçi 7,5 litreyi hiç geçmedi.. uzun yolda 5.6 yaptığım oldu..

Dizel ise ne kadar basarsam basayım 8.1 üstünü hiç görmedim.. insan gibi kullanınca aninda 5 litrelere geri döndü..

Yakıt olarak 2 modelde sizi üzmez..yıllık 10bin km için ilk seçenek benzinli gibi duruyor.. ama rampalar biraz üzebilir..

Siz zaten torku düşük bir benzinli kullandığınız için benzinli size yetecektir, farkı çok hissetmezsiniz..

Dizelin güzelliği alt devirler çok keyiflidir..sollamalar güvenli ve rampalar rahattır..eşim mesela 2.0 mazda 6 dan sonra dizeli kullandığında ilk tepkisi sollamalar ne kadar güvenli ve rahat demişti..

Benim tavsiyem fiyat farkı çok yoksa görgüsüz paket BN kasa makyajlı powersense dizeldir..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

Benzinli motor düşük hacimli olduğu için yüke çok hassas. 1 kişi 2 kişi klima kapalı geziyorsanız sorun yok, ben beğeniyorum akıcılığını çekişini (hacmine göre tabiki) ama yük geldi mi işler bozuyor. Uzun yolda da yük varsa dert, Bolu'dan kamptan geldim dün 3 kişi ve tepeleme araç yüklü, biraz hızlı gitmek istesen yokuşları hızlı çıkmak istesen benzini içiyor. 7.3lt ortalama ile geldim (130-170kmh arası, ben yazın şehir içinde bu kadar yakmıyorum. Ama tek kişi uzun yol falan yaparsam keyif alıyorum, manuel modda canlılığı, tepkileri falan yerinde, üst devirleri zorlamak zevkli. Birde hoş bir egzoz sesi var bunlarda, tekdüze kafa ütüleyen bir sesi olsa can sıkardı.

Çoğu kullanım senaryosu böyle olmadığı için 270nm torklu dizel tabiki çok daha avantajlı. Uzun yolda normal gidiyorsanız çekişi çok daha yüksek, şanzıman bu sayede daha kararlı, motor daha sessiz çalışıyor zorlanmadığı için, yüke toleransı yüksek. Şehir içinde dizelde sırtınızda hep bir çekiş kuvveti var, koltuğa basılma olayı var benzinlide olmayan. Ayrıca Mazda'nın dizeli de hem bir dizel için epey devirli ve devir bandı düzgün, hemde çoğu dizele göre yumuşak çalışıyor. Kullanımın %80'i için dizel tabiki daha makul.

Ancak dizel için de birkaç sıkıntılı durum var, birincisi çok sık partikül filtre temizliği yapıyor ve kısa mesafe kullanımı hiç sevmiyor. Kısa mesafe kullanılan araçlarda benzinli modellere göre aman aman bir tüketim farkı yok. Normalde de zaten süper az yakan bir motor değil, bir Psa veya renault dizeli değil. Motorin-benzin farkının bu derece daraldığı bir dönemde bu çok önemli. Diğeri de 1.5 dizellerde hem Mazda 3'de hemde Cx-3'te bir çok kişi arıza ışığı yakma, çekiş kaybı, hatta yolda kalmaya varan enjektör sebepli olduğu düşünülen sorunlar yaşadı. Forumda da araştırırsanız epey bir paylaşım var bunla ilgili, şuan durum nedir bilmiyorum. 

Performans olarak da sınıfındaki en düşük güçlü motor bu neticede. Muadilleri 120-130hp'lerde ve torkları da 300nm üzerinde. Sonuçta Mazda da VW gibi 2.0lt ve üzeri dizel seçenek de sunuyordu, 1.5-1.6 dizelleri iki markanın da zorlayıp üst modeli tehlikeye atması lüzumsuz. İsteyen yurtdışında 2.2 dizeli alabiliyor, bizde öyle bir durum olamadığı için 1.5 açıkcası tek seçenek olarak zayıf kalıyor. 

Aralarındaki fiyat farkına bakarak da bütün bu değişkenler toplanıp bir sonuca kendiniz varmalısınız. Herkesin kullanım senaryosu farklı, beklentileri farklı. Koyduğunuz 185bin-195bin rakamına bakarak düşünürsek 10bin verilir bence dizel alınır. Yine de mutlaka iki aracı da bir şekilde kullanmaya bakın, en önemlisi bu.

Ha şunu da ekleyim, ben bu paraları bu araçlara vermem :) Çok yakın fiyatlara 182hp Civic Hb sport'lar varken 1.5 benzinli Mazda 3 söz konusu olamaz. 200hp Astra 1.6 turbolar var, bir üst sınıftan D segmentinden araçlar var. Genel olarak da 180-190bin verip de 2. el kompakt otomobil almam açıkcası, gözüme uyku girmez. En fazla 60-70 birime sıfır almamız gereken ayarda araçlar bunlar, ne sıfır ne ikinci el piyasasına akıl izan ermiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ozgur35

Benzinli arabada uzun yolda yokusu gordun mu yokusa girmeden hizini +15 artir bitti gitti sikinti olmaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot
23 saat önce, personnablue :

105 hp 270 Nm dizel mi yoksa 120 hp 150 Nm benzinli mi daha iyi performans sunar?

aynı şanzıman oranları ile.   120 hp araç cayır cayır geçer.   bu konu tartışmasızdır. 

 

Arkadadaşlar artık en azından bu forumda şu tork muhabbetini bırakın kenara.    

bu internet ortamında 10 yaşında çocuk da girip biyere  şunun torku çok  iyi gider yazıo.. onu gören de mecburen bilginin saflığını bilmeden inanıyor.

 

tork zaten beygür gücü üretmek için elimizde olan 2 unsurdan biridir.  

tork x devir  = beygir   

yani sizin    105 hp üretmeniz için 2 seçeneğiniz var. 

ya çok tork  az devir.  yada az tork çok devir..   2 side şanzımanla çarpılınca aynı sonucu verir.

10 tane 50 tl mi çoktur   50 tane 10 tl mi.   ha böyle bişey işte. 

karşılaştırılabilir tek kavram güçtür.    

bu gerizekalı tork kavramını hayatımıza hangi salak firma soktuysa, herşeyi karmakarışık etti. 

başak traktör 3102 L modeli  48 bg  188 tork.   

veya 2090 modeli 92 beygir 393 tork       

bakın benzer motorlar  ve tork artınca hp de aynı oranda artmış.   adam 188Nm torkla tarlada saban çekio.  biz 150nm arabayla 3 kişi yokuş çıkamıorz.     çünkü burda  onun torku az bunun torku çok diye yorum yapılmaz.  şanzıman oranı var. lastik çapı var.     en önemlsi  torku çarpmanız gereken bir devir var. 

hiç birini bilmio veya denkleme dahil etmiosanız, hepsinin  sonuncde elde edilen net rafine ürün olan güçlerini kıyaslayaiblrsiniz..

120hp araba  105 hp arabadan güçlüdür.  nokta.    

 

anlatayım ben size 105 lik dizel m3 le   120lik benzinli m3 ü

dizelin şanzıman oranları çok kısa  çok vites atıo. alt devirlerri güçlü . üst devirleri de çok güçsüz 

120 ye çıkana kadar 4.vitese atoısunz.  benzinli  2.viteste 100 yapıo. 

1.2.3.4 vitesleri  benzinlinin uzun olsada  yeterince güçlü.  5.ve 6. vitesleri  aptal mazda yüzünden çok uzun ve güçsüz.     dizelinde nispeten böyle  ama   dizel motor daha güçsüz olduğu için  , arabayı çeksin diye  şanzıman oranlarını kısacık yapmışlar..   1de 30   2de 50 falan böyle kısacık 

istanbulda dizel m3 ü olan varsa  benzinli m3 var zaten  getirin bi deneyelim.   benzinli güçlü- şanzıman oranı uzun-  dizel güçsüz şanzımanı kısa..    aynı giderler veya bi tık benzinli geçer.   bu yokuş yukarı yokuş aşağı fark etmez. 

daha reel örnek   bende 147 hp 180tork  13 yaşında mazda 6 var.    400 tork 150hp  2.0tdi ları geçio .   

geçen @M.E.G de kullandı..       1.6   dizellerle denemeye tenezzül bile etmiyorruz.   

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
paarthurnax

günlük tecürebelerden örnek vermek gerekirse

iki arkadaş aynı marka aynı model birebir aynı yıl trafiğe çıkmış  araçlara sahibiz. 

onunki 75 beygir 115 nm tork benzinli. bendeki 82 beygir 185 nm torklu dizel. 

kağıt üstünde performanslı sürüşte dizelin geçilme ihtimali yok. fakat dürüstçe konuşayım, benzinli araç  tahmini 100 kilo daha ağır olmasına rağmen (bagaj-şoför farkı) 2-3 kilometrelik bayırın ilk 400 metresi hariç bütün senaryolarda bendeki dizele 4-5 boy fark atıyor.

e hani tork? düşük devirden itibaren verilen bir tork vardı ne oldu ona?

yıllarca dizel araç kullandım ve aktif olarak kullanıyorum. önemli olan tek şey tork ve hp değerleri değil, bunların yola aktarılmasıdır. evet benzinli araçların tork değeri daha düşük, buna karşılık torku maksimum biçimde tekerlere verdiği devir bandı çok yüksek.

dururken verilen ilk gaz tepkileri ve yüklü giderken, bayır çıkarken pedal tepkileri alt devirlerde tabiki dizele göre daha hissiz olacak ancak atmosferik motorun doğası bu. yük altında beni 3000-4500 devir arası kullanabilirsin diyor. gerçekten performans istiyorsan 5000-6000-7000 devir çevir diyor. bahsettiğim yük altı günlük kullanım devirleri bile dizel için üst limit.

kısacası bu araç çeker çekmez işlerini takmamak lazım. çekmiyorsa gaza basarız çeker 😀 atmosferik arabanın turbosu ayak bileğidir.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G

Tork tartışması bir yana bu tamamen sizin tercihiniz.
Sürüş tarzıma uygun olarak söylüyorum ben ya turbo benzinli alırım ya da turbo dizel. Şehir dışında 160-180 hızımı sabitler giderim genelde. Atmosferiğin bağırışlarından artık rahatsız oluyorum. 6500 devirde yokuş çıkıyorsun, arabadaki herkes tedirgin oluyor. Sesi güzel evet ama rahatsızlık veriyor bana bıkkınlık geldi. Sessiz sedasız yolculuklar yormuyor. Sürüş konforu diyelim kısaca. Yılda 60 bin km yapınca konfor çok önem arz ediyor.
 

Hafta da 1 çıkar gazlarım stres atarım diyorsanız benzinli atmosferiği tek geçerim. @Zealot ufuk’ un arabayla gazladık yavaştan 7300 devir çevirmesi insanı mest ediyor. Sesi de güzel. Ama güç için devir çevirmesi gerekiyor, atmosferikte böyledir. Turbo araçlarda o ses için özel egzoz sistemleri gerekiyor. 
 

Ucu açık bir tartışma bu. İkisi arasında ben dizeli seçerdim. O paraya mazda3 ün dizelini alır mıyım o da ayrı bir tartışma konusu :) 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
personnablue

Arkadaşlar hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim. Sayenizde "benzinli mi dizel mi?" konusunda yeterince bilinçlendim 2 gün içinde 😀 Yolu bir gün Mazda 3 ile kesişecekler için de çok kıymetli bir kaynak oluştu burada. Neticede bu iş dediğiniz gibi tamamen kişinin araç kullanma alışkanlığına ve beklentilerine bağlı.

"O paralara Mazda 3 alınır mı?" konusu ise biraz karışık. Otomobil piyasası çıldırmış vaziyette, fiyatların hızına yetişemiyoruz. Üzerine biraz daha koyup 0 alayım diyorum o zaman da "Bu arabaların 0'ına 250 bin lira verilir mi?" noktasına geliyorum. Bari 2. el daha üst segment araba alayım desem 10 yaşında 100 bin km'yi devirmiş araçlar 150-200 bin arasında gidip geliyor. Mazda'nın 2 . eldeki zayıflığı onu diğer bilindik araçlara göre biraz daha avantajlı hale getiriyor f/p açısından.                               

Günün sonunda ofisten çıkıp eve giderken de "yine en iyisi kişinin kendi arabası" diyorum. Hakkımızda hayırlısı bakalım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G

Mazda3 güzel araç lafım yok ona. Benim kastettiğim Mazda’ nın dizel ünitesi. Artık üretilmeyecek olması, çok yaygın olmaması sadece servise gitmen gerektiği ve servistekilerin çok bir şey anlamadıkları bir ünite... 

Tdi, bluehdi, cdti, dci gibi üniteler bu segmentte kendini ispatlamış sorunsuz dizel üniteler. Bunlardan herhangi biri mazda da olsaydı gözünüz kapalı alın derdim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

@M.E.G olm egsoz patlaktı lan 😂 

He bide servet abinin  full yazılımli cx3 ile denemiştik.  Aklıma şimdi geldi 

Bir yanda 140-145 hp   350-380 tork   cx3    1250kg     0-100 8,5 sn 

Bir yanda 13 yaşında 147hp  180nm  tüplü 1600 kg mazda 6  

Cx3 ün çok kısa sanziman oranlarından dolayı 100 e kadar eh işte benzer gibi,  100 den sonra cx3 aynada kayboluyor.  Biraz geride kalmio   m6 Uzayip  cx3Aynada kayboluyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G
15 dakika önce, Zealot :

@M.E.G olm egsoz patlaktı lan 😂 

He bide servet abinin  full yazılımli cx3 ile denemiştik.  Aklıma şimdi geldi 

Bir yanda 140-145 hp   350-380 tork   cx3    1250kg     0-100 8,5 sn 

Bir yanda 13 yaşında 147hp  180nm  tüplü 1600 kg mazda 6  

Cx3 ün çok kısa sanziman oranlarından dolayı 100 e kadar eh işte benzer gibi,  100 den sonra cx3 aynada kayboluyor.  Biraz geride kalmio   m6 Uzayip  cx3Aynada kayboluyor. 

Kanka normal motor sesinden bahsediyorum. Passatta süpürge sesi var 😀 3.20 ied’ nin güzel ama ona lafım yok. 
 

Senin araba yaşına ve gücüne  göre süper gidiyor. Yürüyeni çok çok iyi bayıldım... Fatinin 6 dan sonra iyi geldi :))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

@Zealot Hocam 1.5 dizelin şanzıman oranları daha uzun, devir az çevirdiği, daha düşük hızlarda vites bitirdiği için sana kısa gelmiştir. Dizeller yüksek tork ürettiği için hemen her zaman şanzıman oranları daha uzun olur zaten, biliyorsun hp gücü torkun şanzıman oranları ile çarpılması ile elde ediliyor. Asıl motorun ürettiği krank kuvvetini tork belirliyor. Çoğu insana 1.5 dizelin net daha atak gelmesi normal çünkü devir bandının en çok kullanılan bölümlerinde çok daha güçlü. Tüm üst devir bandını tarayan bir kapışmaya gelirse iş benzinli lehine döner orası ayrı.

Ayrıca Mazda 3 1.5 dizelde 2. viteste 80i geçiyor bile, aynı benzinli gibi neredeyse. Biraz daha uzatabiliyor benzinli araçlar vitesleri, oda kısa şanzımanına rağmen ekstra 1000rpm çevirdiği için.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...