Jump to content
Burak

3. Nesil Mazda3 Akü Voltajı ile Akü Ömrü Arasındaki İlişki

Tavsiye Edilen Mesajlar

Burak

Geçenlerde @Tarahumara ile konuşurken aküden konu açıldı. Aküyü park ettikten bir gün sonra hiç çalıştırmadan hassas bir avometre ile ölçersem çıkan voltaja göre aşağıdaki tablodan akü durumunu yaklaşık olarak öğrenebileceğimi söyledi .

Şarj Durumu Kapalı veya  Kurşun Asit  Akü Voltajı Jel Akü Voltajı AGM Akü Voltajı
100% 12.70+ 12.85+ 12.80+
75% 12.40 12.65 12.60
50% 12.20 12.35 12.30
25% 12.00 12.00 12.00
0% 11.80 11.80 11.80

Ben de 2 gün önce park ettiğim araca inip voltajı ölçtüm ve sonuç 😅

IMG_20200626_203755.jpg

Bu durum aracı çok fazla kullanmıyor olmamdan kaynaklanıyor olabilir mi ? Yani daha sık kullanmaya başladığımda acaba buradaki seviye daha iyi duruma gelir mi diye düşünmeden edemedim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tarahumara

Bu da 3 aylık mutlu akünün durumu:

IMG_20200626_205552.thumb.jpg.bed8e16b968e1880af3bcdd7e7bee2de.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tarahumara
10 dakika önce, Burak :

Araç kaç gündür çalışmıyor @Tarahumara ?

Öğleden beri çalışmıyor. Kullanım surem de 20 dkydi arabayi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak

Ben bir de uzun yol sonrasında deneyeyim bunu zira araç uzun süredir yatıyor. Deposunda 4.99 a alınmış benzin var. Nadiren haftada bir 10-15 km yapıyorum. Bu hafta sadece Çarşamba günü Libadiye'ye gidip geldim o kadar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak

@ibrasoft, @Tarahumara ve @quiteguide ın da katkılarıyla başka bir konuda buranın da konusuna giren mesajlar geçti. Onları taşıyıp bütünlüğü bozmak yerine buraya referans bırakmak istedim. 

Bir şekilde buraya yolunuz düştüyse aşağıdaki mesaj ve sonrasını okumanızı tavsiye ederim 😉

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak

Dün aküyüntaktıktan sonra bir 20 km kadar yol yapıp geldim. Üstünden 16 saat geçtikten sonraki durum ;

IMG_20200702_115309.jpg

Anlaşılan o ki akü henüz %75 lerde. Uzun yola çıkıp bir de öyle denemekte fayda var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ibrasoft

@Burak abi akü voltajına göre kapasite belirlemede kullanılan tablo akünün kutup başı boş haldeki ölçüm için geçerli. Araç çalışmıyor veya lamba teyp vs yük olmasa bile kutup başları takılıyken bir gerilim düşümü oluyor ölçü aleti ile ölçerken, onu hatırlatmış olayım.

Kendi aracımın konusuna eklemiştim ama konu içerisinde bulunması açısından yüklediğim görselleri buraya da iliştireyim. Uygun görmezseniz kaldırırız tekrar.

%100 dolu akünün hava sıcaklığı ile gösterdiği perfomans değişimi:

1090065469_Kapasite.thumb.jpg.e7e49a4063decb0e9cd82be5911ac1e3.jpg

 

Kutup başı boşta ve en az 1 saat dinlemiş haldeki akünün voltaja bağlı şarj durumu tablosu:

447685703_arj.thumb.jpg.51ee9f00eef8eee08789c91605a1089c.jpg

 

Voltaja göre 15,6 Voltluk redresör şarjında tutulması gereken süreye ait tablo.
(Gerilim ve akım sınırlamalı korumalı bir regülatör ile şarj edilmeli.)239381145_arjSres.thumb.jpg.bf469093a343ddfa0dcefcc3d63a3ed9.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak
02.07.2020 at 12:36, ibrasoft :

@Burak abi akü voltajına göre kapasite belirlemede kullanılan tablo akünün kutup başı boş haldeki ölçüm için geçerli. Araç çalışmıyor veya lamba teyp vs yük olmasa bile kutup başları takılıyken bir gerilim düşümü oluyor ölçü aleti ile ölçerken, onu hatırlatmış olayım.

Doğru söylüyorsun ama bunu yapmak neredeyse imkansız yoksa tüm hafızaları kaybederiz. Kutup başları bağlı olduğunda %100 olmasa bile aslında ölçtüğümüz değer bir fikir veriyor.

Bu arada ben riske girmemek için değiştirdim ama bu değerlere bakınca acaba aküyü çıkartıp düzgün bir cihazda 12-18 saat şarj etsek bir süre daha devam eder miydi yoksa 6 senelik aküden daha ne bekliyorsun abi yine de iyi mi dayanmış dersin ? 😅

Bu arada görsel ve bilgileri buraya da eklemekle çok iyi ettin, diğer konuyu bölüp buraya taşımak istemedim ama bu bilgiler buranın da konusuydu. Ellerine sağlık 👍

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet

Akünün dolu olması başka kapasitesi başkadır. Bu nedenle ölçüm yeterli olmaz. 7ah akü ile 700 ah aküde aynı voltaj görülür. İdeal olanı tam dolum yapılıp bir kaç saat sonra marş basma. True rms ölçü aleti ile akü voltajı marş anında ölçülmeli ki performans çıksın ortaya. 10 20 dakikalık çalışma aküye yetmez şarj için 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak
10 saat önce, Servet :

Akünün dolu olması başka kapasitesi başkadır. Bu nedenle ölçüm yeterli olmaz. 7ah akü ile 700 ah aküde aynı voltaj görülür. İdeal olanı tam dolum yapılıp bir kaç saat sonra marş basma. True rms ölçü aleti ile akü voltajı marş anında ölçülmeli ki performans çıksın ortaya. 10 20 dakikalık çalışma aküye yetmez şarj için 

Doğru söylüyorsun Servet, peki bir akünün kapasitesi zamanla düşmez mi ? Yani bir aşamadan sonra ne yaparsan yap 12.00 voltun üzerine çıkamama yani hücrelerin deformasyonu sebebiyle daha az elektrik üretme durumu mudur aslında bu ve benzeri makalelerde bahsedilen ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet
06.07.2020 at 09:14, Burak :

Doğru söylüyorsun Servet, peki bir akünün kapasitesi zamanla düşmez mi ? Yani bir aşamadan sonra ne yaparsan yap 12.00 voltun üzerine çıkamama yani hücrelerin deformasyonu sebebiyle daha az elektrik üretme durumu mudur aslında bu ve benzeri makalelerde bahsedilen ?

Muhakkak düşer kapasite. Sebebi kurşun plakaların erimesi. Voltajın yükselmeme sebebide eriyen kurşun tortularının akünün dibinde birikmesi ve iç kaçak oluşumunun başlaması.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...