Jump to content
Squall

Fren Kaçırma Problemi

Tavsiye Edilen Mesajlar

Squall

Merhaba arkadaşlar. İstanbulda yaşayan bir mazda3 kullanıcısıyım. Yaklaşık bir ay önce aracımı sabah ilk çalıştırdığım zaman fren pedalında kısmi bir boşalma oldu. Fren çalıştı ama pedala basma oranımın yüzde 70'inde araç herhangi bir tepki vermedi. Yaklaşık bir hafta önce tekrar aynı problemi hissettim. Ben Beylikdüzü'nde ikamet ediyorum en yakında ki servis anadolu yakasında ki Merser şubesinden randevu aldım. Aracı dün servise soktum. Bilgisayara bağlandı ve bir hata görünmedi araçta. Usta ön balataları değişmemi tavsiye etti; ona göre fren balataları inceldiği için hidroliğe çok yük biniyor ve pedalı sonuna kadar basmam gerekiyormuş. Sonrasında normal olarak balataları değiştirdiler. Akşam eve geri döndüm sorun yaşamadım. Bu sabah daha otoparktan çıkmadan aynı problemi yine yaşadım. Hatta araç 15-20 km hızda olmasına rağmen frene birden yüklendiğim için abs çalıştığını hissettim. Sabah işe giderken kullandığım iki yokuş var ikisinde de aynı sorunu tekrar etti. Hatta bir ara denemek için frene yüzde elli oranında birkaç saniye bastım birşey olacak mı araç geçte olsa tepki verecek mi diye araç hiçbir tepki vermedi.

Genel sorunu kısaca özetlersem, fren bir şekilde çalışıyor ama bazı zamanlar özellikle sabah ilk aracı hareket ettirdiğimde fren pedalı yüzde 70-80 oranında boş kalıyor. Bu da haliyle bir güvenlik problemi yaratıyor. Bu arada dün Mazda'nın Beka servisinin yeniden aktif olduğuna dair Beka'dan arayıp haber verdiler. Muhtemelen aracı bir daha ki sefere oraya götüreceğim ama tekrar aynı şekilde iade almaktan korkuyorum.

Görüşleriniz için şimdiden teşekkürler. İyi forumlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
doganayomer

Aynı sorun bende de var, ilk çalıştırıldığında motor devri çok yüksek oluyor, hemen hareket ederseniz motor devrini tam dengeleyemediğinden  frene ilk basışta frenler zayıf hissiyatı yaratıyor, çalıştırıp 1 dakika civarı bekleyip devam ettiğimde böyle bir sorun olmuyor, belki sistemsel bir sıkıntı var ama uğraşmadım daha detaylı bilen arkadaşlar yardımcı olur, bir de geçmiş konularda vakum ile ilgili bir iki parça değiştiren konusu okudum sanıyorum. konuyu buldum.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Squall

Çok teşekkürler. Gözümden kaçmış. Yetkili arkadaş kusura bakmasın aynı başlıktan tekrar açılmış oldu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tarahumara

Eğer hidrolik sisteminizde hava yoksa, hidrolik sıvısı tamsa ve fren balatalarını da yeni değiştirdiyseniz ben mantıklı bir açıklama bulamadım. Fren sistemi her koşulda bir şekilde çalışabilmesi için tasarlandığından çok basit bir yapısı var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

Merhaba , hidrolik seviyesi tamam mi bakın. 

Tamamsa,   westinghouse bozulmuş 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Squall
2 saat önce, Tarahumara :

Eğer hidrolik sisteminizde hava yoksa, hidrolik sıvısı tamsa ve fren balatalarını da yeni değiştirdiyseniz ben mantıklı bir açıklama bulamadım. Fren sistemi her koşulda bir şekilde çalışabilmesi için tasarlandığından çok basit bir yapısı var.

Aslında bu mekanik işlerden ben pek anlamam. Ancak fren konusunda tamamen aynı şekilde düşünüyordum bende. Sonradan kendi kendime şöyle bir fikir türettim belki bu tulumba sisteminde sıvıyı geriye pompalayan bir mekanizma vardır ve o da sıvıyı eski pozisyonuna bazı zamanlar geriye gönderemiyordur. Aşağıda ki arkadaşımın adını yazdığı şeyde belki de bu parçadır. 
Garip; servisi aradım sorun devam ediyor dedim tamam deyip kapattılar telefonu :) 

Doğanay Ömer Bey’in attığı forumu baştan başa okudum, orda yaşanan sorunlar benim ki ile birebir aynı değil gibi ama çözümü benzer olabilir. Nitekim öğleden sonra aracın frenlerini epey zorladım sorun yapmadı. Yarın sabah işe giderken de ilk önce bir dakika bekleyeceğim aracı çalıştırdıktan sonra hareket etmeren önce. Eğer sorun olmazsa kontrollü deneylere devam ederim. 
 

2 saat önce, Zealot :

Merhaba , hidrolik seviyesi tamam mi bakın. 

Tamamsa,   westinghouse bozulmuş 

Hidrolik seviyesinde bir kaybım yok. Hatta aracı bilgisayara bağladıklarında akü dışında bir arıza görmediklerini ifade eden bir bilgisayar çıktısı verdiler bana. Bu durumda bir daha ki servis randevumda bahsettiğiniz mekanızmayı direk isim vererek kontrol ettireceğim. Servisi böyle yönlendirmek ne derece doğru bilmiyorum ama onların yöntemi ile bu işin düzeleceğinden şüpheliyim. :)

Deneylerimi yapıp sonuçları burdan paylaşacağım. Benzer şey dilerim kimse yaşamaz ama yaşarsa da belki yardımı olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Renegade

fren hidroliğini yakında değişmiş iseniz, fren ana merkezindende kaynaklanabilir, yeni hidrolik merkezdeki lastiklerde yumuşama yapıp, basıncı düşürdüğü söylenmişti. 2 yıl önce, burada paylaşmıştım, benim araçta, hidroliği değiştirdikten sonra, frene bastığımda tabana kadar inip zayıflayan fren sistemi sorununu ana merkezi değiştirip, pedalın tabana inme ve frenlemedeki zayıflığı gidermiştim. (4 defa havası alındı, hidrolik en kalitelisinden değiştirildi çözüm olmamıştı)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot
3 saat önce, Squall :

Hatta aracı bilgisayara bağladıklarında akü dışında bir arıza görmediklerini ifade eden bir bilgisayar çıktısı verdiler bana.

fren sisteminde arıza kodu verecek veya arızayı kontrol edecek bir elektronik sistem yok.

%100 mekanik

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Squall

@Renegade aslınde Beylikdüzü'nde arkadaşımın tavsiye de bulunduğu bir usta ile görüştüm. Kendiside tam olarak aynı şeyi söyledi. Muhtemelen "ana merkez hatası, garantiniz devam ediyor direk servise gidin değiştirirler" dedi ama sonuçta balataları değişip yolladılar. Servis kayıtlarımda hidroliğin 40.000 km de değiştiği yazıyor. Şu an 66000 km de araç. Siz sanırım Ankara'da ikamet ediyorsunuz muhtemelen bu sorunu orada çözdünüz ama bana İstanbul'da bir servis lazım. Beka'dan aradılar tam fren değişimi yapıldığı gün biz yeniden açıldık diye ama resmi sitelerinde hala resmi servisler arasında görünmüyor. Nasıl yapacağım şu an bir fikrim yok, tek bildiğim Merser'e tekrar gitmek istemediğim. Söylediklerimin yeterince ciddiye alındığını düşünmüyorum çünkü.

12 saat önce, Zealot :

fren sisteminde arıza kodu verecek veya arızayı kontrol edecek bir elektronik sistem yok.

%100 mekanik

@Zealot Yani ne diyeyim inanın bilemedim. İnsanları nasıl olsa bunlar hiçbirşey öğrenmez diye mi bakıyorlar bilmiyorum. Bİr daha ki sefere bu yazılanlardan yola çıkarak bunları soracağım, belki işe yarar.  Bu konuda tavsiye edeceğiniz bir servis var mı ?

 

Şimdi Mazda ile konuştum. Onlarda Beka ile çalışmadığını söylediler. Burdan kimseyi yanlış yönlendirme yapmamak adına not düşeyim. Sanırım Florya'da ki OTOMOTİVASYON OTOMOTİV VE ARAÇ BAKIM HİZMETLERİ LTD götüreceğim aracı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Renegade

zaman zaman basınç düşüklüğü yaşadığınız sorun ana merkezde ise ve hidroliği geri kaçırma yapıyorsa, söküldüğü zaman Westinghouse içine hidrolik kaçmış olabilir az da olsa, o zaman tamamen ve kesin olarak ana merkezde sorun olduğu anlaşılır. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Squall

@Renegade Yarın servise götüreceğim. Umarım çabucak çözülebilecek bir sorundur. Burdan gerekli bilgilendirmeyi yapacağım. Konu hakkında yardımcı olmaya çalışan fikir paylaşan herkese tekrar teşekkür ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Yan sanayi fren takmaya başladıktan sonra bu problemle karşılaşmaya başlamıştım. Mazda herhalde bu Vestinghouse tasarımını tam böyle sınırda yapmış. Öyle olunca da ilk başta fren performansı düşüyor.

Neler neler yapmadım.

-Motor çalışmazken freni pompalayıp ayağı basılı tutarken motoru çalıştırınca yumuşaması ve fren pedalının yukarı gelmesi gerekmekte.

-Motor çalışırken freni pompalayıp durun, hiçbir şekilde sertleşmemesi gerekir.

-Motor çalışmazken freni pompalayıp ful basıp 3-4 dakika bekleyin, ayağınızın hareket etmeyip en sonki pozisyonda kalması gerekir. ( vakum kaçırma testi)
-Aynı şekilde pompalama sonrası ayağı çekince fren pedalını geri gelmemesi gerekir. Ta ki motor çalıştırıncaya kadar. 


Bunları 2010 mazda 3 servis manual kitapçığında bulup uygulamıştım ve görünüşe göre sıkıntı yoktu. Tek sıkıntı motor ilk çalıştığında olan düşük basınç nedeniyle fren performansı düşüklüğüydü. 
-Motoru ilk çalıştırdığımızda devir baya bir yüksek başlıyor, Bu devrin kendi kendine düşmesini beklemeden hareket etmeyin. Bu da önemli bir sebep.

-Yan sanayi balata kullanıyorsanız değiştirin. Nasıl sebep oluyor bilmiyorum ama orjinal balatanın sürtünme katsayısı daha yüksek olduğundan bu durumu telafi ediyor olabilir. Ben Adem ustanın önerisiyle ICER marka taktırmıştım, orjinal balata karakterine en yakın bu markanın olduğunu söylemişti. İsmini duymadığım için önce önyargıyla bakmıştım ama sonra ne kadar haklı olduğunu görmüştüm ve bu problemim aşırı azalmıştı. Klima ful açık ve çok aşırı sıcaklarda bu problemle karşılaşır olmuştum.

-Fren hidrolik sıvınızı 40bin km/2 yıl civarında kaliteli markalarla komple değiştirin.

-Supaplar gitmek üzereyken yani motor soğukken kompresyon düşükken bu sorunların baş gösterdiğini göz ardı etmeyin. LPGli ise supaplardan yavaştan şüphelenebilirsiniz. Yoksa şüphelenmenize gerek yok. Benim araçta supaplar gitmek üzereyken bu sorunu belli etmeye başlamıştı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Squall

Merhaba Mutlu Bey. İlginize teşekkür ederim. Araç dizel. Tüm bakımları fren değişimi dahil hep serviste yapıldı. Şimdi servise geldim test ettiler hiç birşey bulamadılar haliyle. 😊 En azından usta daha mantıklı şeyler söyledi. Ocak ayında ki bakımda aracı orda bırakıp ertesi gün alacağım fren hidroliği de 10000 km erken değiştirecekler. Bakalım nasıl olacak göreceğiz hep beraber.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Squall

Merhaba forum ahalisi. Durumla ilgili güncelleme yapacağım. Son servis deneyimimde aracın fren sistemine giden bir boruyu söküp yıkayıp sonra geri taktı usta. Açıkça da belki bir ihtimal işe yarar ama çokta ümitli değilim dedi. Hatta ondan dolayı foruma bu konuyla ilgili tek kelime yazmadım. Garip bir şekilde o günden beri hiç bu problemi yaşamadım. Aracı eşimde kullanıyor ve o bir kez olduğunu söyledi. Yine de son bir ayda bir kez olup sonra bir daha tekrarlamasını açıklayamıyorum. Umarım düzelmiştir. Şu an için bir problemim yok. Benzer şeyler yaşayan olursa diye güncelleme yapmak istedim. Yeni bir gelişme olursa tekrar paylaşırım. Herkese keyifli güvenli sürüşler diliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...