Jump to content
Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) ikinci taksit ödemesinde son hafta ⚠️

Karbüratör arızası


Cap03
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Hayırlı günler ustalarım. Aracımın 1 hafta önce memlekette bakımlarını yaptırdım. Rölantim motor soğukken stop etmesin diye 1200 devirlerdeydi. Bakımlarını yaptırdıktan sonra ustama rölantiyi düşürürmüsün dedim. Oda yaptı. Sonra aracım çok yaktığı ve tüpdeyken kalkışlarda titriyor diye gaz ayarı yaptırdım.Bütün bakımları yaptırdıktan sonra Ankaraya geldim. Gaz ayarından sonra aracımın bütün ayarları berbat oldu. Daha çok yakmaya ve rölantide dalgalanmalar olmaya başladı. Kendi kendine rölantisi 2 bin devirlere çıkıp kalıyodu. Ustamı aradım. Bana hava filitresinin altındaki kısa siyah hortumu çıkarmamı söyledi. Sonra aracın rölantisi normale döndü. Ancak çok yakması ve kalkışlardaki titremesi düzelmedi.Bende bugün kendim elim boş olunca araştırdığım kadarıyla arabayla ilgilendim. Lpg regülatörünün alt tapasından birikmiş kirli yağ tortusunu temizledim.Hava filitresinin ağzını 1 parmak kadar nefes alacak kadar bantlamışlar onu söktüm. Benzin de rolanti ayarı yaptım. Daha lpgye alarak lpg regülatörünün üzendeki ayar vidalarından basınç vakum ve rölanti ayarını yaptım.Şuanda lpgde 800 devirde duruyor ve ilk marşta tıkır tıkır çalışıyor.Ancak lpg ayarını sıcakken yaptığım için sabahları motor soğukken muhtemelen aracım yine stop eder gibi olacak. Bu ayarları yaparken bir kaç hortum ve adının ne olduğunu bilmediğim bir parçanın boşta sökülmüş olduğunu gördüm. Bunlar büyük ihtimalle yanlış yerlerde takılı. Elinde  92 model 323 klimasız sedanın karbüratör hortum başlantı şeması olan varmı. Bunlar ne işe yarar? Sabahları otomatik jiklenin devreye girmesi için ne yapmak gerek? Yardımcı olursanız sevinirim.

Sallana parça ve boşta olan hortumların videosu

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...