Jump to content

Şase ucu tampon demiri hasarı


GrimmjowJJ

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba,

Arkadaşlar İstanbul'da oturuyorum pazartesi Ankara'ya gidip Mazda 3 (2005) 260 binde otomatik kasası temiz bir araca bakıp sorunsuz ise satın alacağım. Fakat galericinin araç için ön bilgide söylediği şu; Ekspertiz raporunda Şase Uçu Tampon Demirine Bağlantı Düzeltmesi yapıldığı yazabilir şimdiden söylüyorum dedi. Şaselerde her hangi bir oynama yok sadece çamurluk değişti ve şase ucu tampon demirlerine bağlantı düzeltmesi var dedi. Bu hasarı görmeden tabii ki bilemeyiz ama ben uzun yoldan gidip bakacağım bu araca sizce bu bahsedilen olduysa şaselerde sorun olma şansı nedir. Aracın 2018 de 12bin tl hasar kaydı var total 14 bin tl belli ki bu 12 bin olan hasarda bu işlem gerçekleşti. Mazdalarda bu tampon demiri ne kadar güçlüdür vb bilgiler paylaşır mısınız sizin görüşleriniz benim için çok önemli.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

2021-01-24_12-41-19.thumb.jpg.9eaf72a430ea7c02544832007401a95d.jpg

Kırmızı ile daire içine aldığım bölgeler şasi-tampon bağlantı demirleri (üstteki de Focus Mazda iskeleti). Yapılan düzeltme bu bölge civarında ise (en fazla şasi ucunda minimal düzeltme varsa) güvenlik açısından problem değil ama aracı alırken hasarın boyutuna göre fiyat kırılması lazım tabiki. İşçiliğe de dikkat edin, farları, paneli, plastik aksamı vs yan sanayi takıp geçebiliyorlar.

Asıl mesele airbagler. Tampon demirinden şasi bağlantı koluna uzanan hasarlarda airbag açma ihtimali yüksek. Airbag bakan bir ekspertiz bulmanızı öneririm.

Aracın ilanı varsa koyabilirsiniz.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Galerici sase ucu diyorsa ve Ankaradaki bir galericiyse, o arabanin sase de yamulmustur, airbag de acmistir. Fiyati cok cazip degilse uzak durun bence. Sonra mideniz bulanir. 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Leanback :

2021-01-24_12-41-19.thumb.jpg.9eaf72a430ea7c02544832007401a95d.jpg

Kırmızı ile daire içine aldığım bölgeler şasi-tampon bağlantı demirleri (üstteki de Focus Mazda iskeleti). Yapılan düzeltme bu bölge civarında ise (en fazla şasi ucunda minimal düzeltme varsa) güvenlik açısından problem değil ama aracı alırken hasarın boyutuna göre fiyat kırılması lazım tabiki. İşçiliğe de dikkat edin, farları, paneli, plastik aksamı vs yan sanayi takıp geçebiliyorlar.

Asıl mesele airbagler. Tampon demirinden şasi bağlantı koluna uzanan hasarlarda airbag açma ihtimali yüksek. Airbag bakan bir ekspertiz bulmanızı öneririm.

Aracın ilanı varsa koyabilirsiniz.

Bilgiler için çok teşekkür ederim ilanı bırakıyorum bi göz atar mısınız hocam 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-manager-garagedan-2005-model-tam-otomatik-sanroflu-mazda-3-893244783/detay

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
48 dakika önce, GrimmjowJJ :

Bilgiler için çok teşekkür ederim ilanı bırakıyorum bi göz atar mısınız hocam 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-manager-garagedan-2005-model-tam-otomatik-sanroflu-mazda-3-893244783/detay

Bu aracın sağ podye ve kılıç sacı da işlem görmüş derecede kazalı olma ihtimali var. Far-kaput, kaput-ön ızgara, far-tampon hiçbir açıklık muntazam değil ve kusurlu. Bu durum kötü onarılmış ön panel ve sağ kılıç sacı ucu onarımından da olabilir, genel olarak şase podyelerde işlem görecek derecede bir kazası da olmuş olabilir. Detaylı bir ekspertiz istiyor bu araç. 

Kusurlu bölgeler, tampon da tam oturmuyor ama sıkıntı değil o:

2021-01-24_14-46-12.thumb.jpg.663607ae27df4c93114ef6c59175b4cd.jpg

2021-01-24_14-47-35.thumb.jpg.edab7f58fe160be379b0af2e5c9a1fa6.jpg

 

Olması gereken,

2021-01-24_14-51-24.thumb.jpg.8607b0551fe5a4ce06a4fe5ef60de9bd.jpg

2021-01-24_14-50-29.thumb.jpg.8257d884ac0ae7d944ebd90c897f464a.jpg

2021-01-24_14-50-44.thumb.jpg.b5457c65426b5098f979e2e219f0a17b.jpg

 

Sol arka marşipyelde de hasarlar var, ufak tefek başka hasarları da görünüyor.

2021-01-24_14-48-46.thumb.jpg.096fb5bb23a14b1110ef5bb3b846c940.jpg

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Kaportasi bu kadar hasar gormus 200 kusur bindeki bir aracin icine bakar misiniz? Mazdayi tebrik etmemek mumkun degil. 
 

Aracin yasi ve kmsi dusunuldugunde kaporta hasarlari normal karsilanabilir. Sasi ve airbaglere baktirip biraz daha uygun bir fiyata  alinabilir. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
4 saat önce, Lupara :

Kaportasi bu kadar hasar gormus 200 kusur bindeki bir aracin icine bakar misiniz? Mazdayi tebrik etmemek mumkun degil. 

arkadaşta bundan 1. nesil var, koltuk kumaş kalitesi 3. nesile beş basar. açık ve net. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
18 saat önce, Katil Balina :

arkadaşta bundan 1. nesil var, koltuk kumaş kalitesi 3. nesile beş basar. açık ve net. 

benim araç 1. nesil koltuklar deri döşeme, orjinal olduğunu serviste ki arkadaşlarda söyledi. merak eden varsa içini çekip atabilirim :)

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu tür durumlar kesinlikle araca özel olarak göz ile incelenerek değerlendirilmeli. Sadece tahminlerden yola çıkmak bize net veri sunmaz. Ön tampon demiri hasarları devamı durumunda arkadaşların dediği gibi airbag açtırabilir. Ya da benim 10 senedir bindiğim (mazda hariç bir x markası) araç gibi airbag açmamış aracın ön tampon demiri bağlantı yerinden AYRILMIŞ ve haberiniz bile olmayabilir. Ya da aynı araçta başıma gelen, radyatöre bile temas etmeyen bir ön tampon demiri hasarı, podyeye ve ön panele ve  plastiğine  bir hasar vermemesine rağmen ön kaputu kapanmayacak şekilde eğebilir ve kaporta tamirinden sonra sanki podyeler hasarlıymış gibi kaputta boşluk bırakabilir. 

Basit bir kazadan sonra yapılan kötü bir işçilik aracı kötü gösterir. Ağır bir kazadan sonra yapılan iyi işçilik aracı sanki hafif bir kaza yapmış gibi, hatta hiç kaza yapmamış gibi bizlere sunabilir. Ön tampon demiri haricinde şasilerde bir problem yoksa aracın yaşına göre kaporta hasarı vb. normal karşılanır.

Bir yolu varsa 12 bin liralık hasar kaydının sigorta dökümüne ulaşın. Değişen parçalar ve işçilik, kaza fotoğrafları gözükecektir. 

 

Ekleme: 111.JPG.6dc0cb704b412583a8d3edbe65ef216a.JPG

Doğru mu bilmiyorum ancak genellikle airbag şüphesinde ilk baktığım yerlerden biri direksiyon trimlerindeki boşluklardır. Mesela mesaja eklediğim görseli başka bir ilandan buldum. Direksiyon göbeği ile tuşların olduğu panel arasındaki boşluk ile sizin ilandakini bir kıyaslayın. Bu da önden fikir edinmemize yardımcı olur

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracın sitedeki 18 numaralı fotoğrafında, direksiyon göbeğinin sol tarafı havayastığının patladığının belirtisi. Tuş tirimi ile orta göbek iyice uzaklaşmış, tuş trimi düşmek üzere. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...