Jump to content

3.nesil mazda 3 skyactiv-g 75 bin km de ön teker rulman sesi


Tavsiye Edilen Mesajlar

iyi günler 2015 Mazda 3 power otomatik arac 2.5 senedir bende.araç 75 binde epey bir zamandır yolda 90-100 ü geçtikten sonra kaymak asvaltta (oto yol) bir uğultu geliyordu. ben bunu lastiklere bağlıyordum üzerinde 2013 model Kumho lastik vardı ama dişleri yeni gibiydi.Muhtemelen önceki sahibi eski tarihli lastik takmıştı orjinal olacağını zannetmem.Neyse uğultu lastiktendir diye 1 ay önce 4 adet falken ZE310 Ecorun lastik aldım ama ses devam ediyor iki defa balans yaptırdım yine var.ilk etapta 75 bin km daha rulman arızası için erken diye oraya yönelmemiştim.Bu gün tekrar balansçıya gittim beraber teste çıktık sesi oda dinledi evet var ama sanki rulman değil gibi hızlandıkça pek artmıyor dedi tam anlayamadı.Sonra geri döndük ve aracı yarım metre havaya kaldırdık ESP yi iptal edip marşa bastık sesi içeriden dinledik araç havada iken de geliyor ve dediğine göre sağ ön tekerden.Anlamadığım rulman arızası içim km çok erken değilmi.Aracın km si orjinal zaten garantisi olduğu için geçen seneye kadar servis bakımlı idi.3.nesil mazdalarda başına gelen var mı acaba?. Orjinal ön porya (bilyalı) 1600-1700 tl falan  yan sanayi [Cey] (B45A3304X) 450 tl civarı internette birde Kyoto varmış 350 tl civarı bunlar nasıldır. Kyoto marka fiyatı İzmir Mobis ten aldım Cey marka internette vardı İzmir de var mı bilmiyorum.Manisadayım bana en yakın İzmir artık bakacağız.Fakat 2015 model araçta bu km de rulman sorunu garibime gitti.Aracı genelde çok sakin kullanırım hiç üzmem ,bozuk yola pek girmem neden oldu anlamadım tabi ilk sahibi nasıl kullandı bilemiyorum.3.Nesil mazda 3 te böyle sorun tecrübe eden oldu mu veya önerisi olan varsa bilmek istiyorum.çok teşekkürler.( not.bu arada bu ses için arka bagaj havuzu ve arka koltuk altına iki kat yalıtım yaptım)

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu rulman işi, biraz şans.

Benim 2. Nesil 217 bin kmdir orijinal rulmanlarla yürüyor mesela. Eminim daha fazla km yapmış başka araçlar da vardır.

Tespit kesinse, çıkma bile olsa mutlaka orijinal parça ile yada varsa Japonya & Alman teknolojisiyle üretilmiş muadil parça ile değişim yapın.

Cey, Kyoto ve bilimum uzak doğu malları, üzer.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok enteresan bir durum. Benim 2010 mazda 3'de de 120bin km. gibi bozulmuştu. Hız arttıkça artan bir gürültü. Kafa ütüler çok fena. Bazı rot balansçılarda tekerleri döndüren aparat oluyor onla teker boşta döndürülüp sesin gelip gelmediği tespit edilebiliyor, motor çalışmadan.
Bir diğer ihtimal sağ aks askı bilyesinden de kaynaklanabilir. Boşluk olur zaten, bundan anlaşılabilir. Ya da araç lifte kaldırılıp gaz verilerek sesin kaynağı tespit edilmeye çalışılabilir.
Orjinal olmasa da SNR, NTN gibi kaliteli Japon bilyelerinin kullanıldığı yan sanayi ürün almak gerekli.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Mutlu Tekir :

Çok enteresan bir durum. Benim 2010 mazda 3'de de 120bin km. gibi bozulmuştu. Hız arttıkça artan bir gürültü. Kafa ütüler çok fena. Bazı rot balansçılarda tekerleri döndüren aparat oluyor onla teker boşta döndürülüp sesin gelip gelmediği tespit edilebiliyor, motor çalışmadan.
Bir diğer ihtimal sağ aks askı bilyesinden de kaynaklanabilir. Boşluk olur zaten, bundan anlaşılabilir. Ya da araç lifte kaldırılıp gaz verilerek sesin kaynağı tespit edilmeye çalışılabilir.
Orjinal olmasa da SNR, NTN gibi kaliteli Japon bilyelerinin kullanıldığı yan sanayi ürün almak gerekli.

Enteresan olan ses yükselmiyor yani 100 ile giderken de 120 ile giderken de aynı gibi. Sonuçta balansci ile baktık ama lifte kaldırıp motoru çalıştırıp test ettik.onun teşhisi bu yönde ama sonuçta motor ustası değil. Motor ustası ilede test yapacağız. Benim şüphem lastikten ise nasıl tespit ederiz nette şikayet.com da falken lastikler için uğultu yapıyor diye şikayet yazanlar var. olayı doğru tespit edemeyip karambolden 75 bin km de boşu boşuna porya değiştirmesek diyorum. Halen 200 bin km den önce porya bilyası bozulması aklım almıyor. Birde otomatik ve ESP li araç olduğu için lifte kaldırıp motoru çalıştırmadan vitesi boşa alıp makine ile çevirtmeye korkuyorum. O yüzden motoru çalıştırıp sesi dinliyoruz ama ben tam ikna olamadım. tecrübe si olanlardan faydalanmak istiyorum. Hassas ve tespiti zor durum.

7 dakika önce, rasim.akyol :

Enteresan olan ses yükselmiyor yani 100 ile giderken de 120 ile giderken de aynı gibi. Sonuçta balansci ile baktık ama lifte kaldırıp motoru çalıştırıp test ettik.onun teşhisi bu yönde ama sonuçta motor ustası değil. Motor ustası ilede test yapacağız. Benim şüphem lastikten ise nasıl tespit ederiz nette şikayet.com da falken lastikler için uğultu yapıyor diye şikayet yazanlar var. Fakat ses önceki lastiklerde de vardı, olayı doğru tespit edemeyip karambolden 75 bin km de boşu boşuna porya değiştirmesek diyorum. Halen 200 bin km den önce porya bilyası bozulması aklım almıyor. Birde otomatik ve ESP li araç olduğu için lifte kaldırıp motoru çalıştırmadan vitesi boşa alıp makine ile çevirtmeye korkuyorum. O yüzden motoru çalıştırıp sesi dinliyoruz ama ben tam ikna olamadım. tecrübe si olanlardan faydalanmak istiyorum. Hassas ve tespiti zor durum.

 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
11 dakika önce, rasim.akyol :

Enteresan olan ses yükselmiyor yani 100 ile giderken de 120 ile giderken de aynı gibi. Sonuçta balansci ile baktık ama lifte kaldırıp motoru çalıştırıp test ettik.onun teşhisi bu yönde ama sonuçta motor ustası değil. Motor ustası ilede test yapacağız. Benim şüphem lastikten ise nasıl tespit ederiz nette şikayet.com da falken lastikler için uğultu yapıyor diye şikayet yazanlar var. olayı doğru tespit edemeyip karambolden 75 bin km de boşu boşuna porya değiştirmesek diyorum. Halen 200 bin km den önce porya bilyası bozulması aklım almıyor. Birde otomatik ve ESP li araç olduğu için lifte kaldırıp motoru çalıştırmadan vitesi boşa alıp makine ile çevirtmeye korkuyorum. O yüzden motoru çalıştırıp sesi dinliyoruz ama ben tam ikna olamadım. tecrübe si olanlardan faydalanmak istiyorum. Hassas ve tespiti zor durum.

Haa bakın öyle de bir durum var.

2-3 sene önce Petlas İmperium almak gibi bir hata yaptım, sağ önden aynı bozuk rulman sesi gibi ses yapmaya başladı. 1 yıllık lastik sonuçta, rulman su koymuştur derken, sağ olsun lastikçi arkadaş sağ sol değişim yaptı. Bu sefer ses soldan gelmeye başlayınca, lastik telinin/tellerinin koptugundan emin olduk, boşuna rulmana girişmedik.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
14 saat önce, rasim.akyol :

iyi günler 2015 Mazda 3 power otomatik arac 2.5 senedir bende.araç 75 binde epey bir zamandır yolda 90-100 ü geçtikten sonra kaymak asvaltta (oto yol) bir uğultu geliyordu. ben bunu lastiklere bağlıyordum üzerinde 2013 model Kumho lastik vardı ama dişleri yeni gibiydi.Muhtemelen önceki sahibi eski tarihli lastik takmıştı orjinal olacağını zannetmem.Neyse uğultu lastiktendir diye 1 ay önce 4 adet falken ZE310 Ecorun lastik aldım ama ses devam ediyor iki defa balans yaptırdım yine var.ilk etapta 75 bin km daha rulman arızası için erken diye oraya yönelmemiştim.Bu gün tekrar balansçıya gittim beraber teste çıktık sesi oda dinledi evet var ama sanki rulman değil gibi hızlandıkça pek artmıyor dedi tam anlayamadı.Sonra geri döndük ve aracı yarım metre havaya kaldırdık ESP yi iptal edip marşa bastık sesi içeriden dinledik araç havada iken de geliyor ve dediğine göre sağ ön tekerden.Anlamadığım rulman arızası içim km çok erken değilmi.Aracın km si orjinal zaten garantisi olduğu için geçen seneye kadar servis bakımlı idi.3.nesil mazdalarda başına gelen var mı acaba?. Orjinal ön porya (bilyalı) 1600-1700 tl falan  yan sanayi [Cey] (B45A3304X) 450 tl civarı internette birde Kyoto varmış 350 tl civarı bunlar nasıldır. Kyoto marka fiyatı İzmir Mobis ten aldım Cey marka internette vardı İzmir de var mı bilmiyorum.Manisadayım bana en yakın İzmir artık bakacağız.Fakat 2015 model araçta bu km de rulman sorunu garibime gitti.Aracı genelde çok sakin kullanırım hiç üzmem ,bozuk yola pek girmem neden oldu anlamadım tabi ilk sahibi nasıl kullandı bilemiyorum.3.Nesil mazda 3 te böyle sorun tecrübe eden oldu mu veya önerisi olan varsa bilmek istiyorum.çok teşekkürler.( not.bu arada bu ses için arka bagaj havuzu ve arka koltuk altına iki kat yalıtım yaptım)

Ben aracın tekerini kaldırıma vurduktan sonra böyle sürtme uğultu gibi sesler gelmeye başlamıştı. Aslında çok sert de vurmadım ama sonrasında ustaya götürdüm. Önce hareket halindeyken otomatik vitesi boşa alıp sesi dinledi. Ses gelmeye devam ettiği için alt takımdan olduğuna emin olduk. Eğer boşa alınca ses kesilmişse motor veya şanzımanda daha ciddi sıkıntılar olabilir. Sonra balanscılarda aracı biraz kaldırıp tekeri döndüren bir makine var. Bununla bakınca ses lastikten mi geliyor yoksa bilye - rulmandan mı geliyor karar veriyorlar. Ben de bu şekilde bir değişim yapmıştım. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
Yanıtlandı (düzenlendi)

kaldırıma vurma olayı olmadı lastik takılalı 1 ay oldu ayrıca takıldığı gün oto yola denemeye çıktım ses vardı.hatta onun için bagaj içi yalıtım yaptım biraz azaldı ama geçmedi.hareket halinde vitesi boşa atıp dinledik ses kesilmiyor.sonra aracı lifte kaldırdık çalıştırıp ön 2 tekeri motor ile döndürdük kabin içine benzer bir ses geliyor ama dışarıdan teker yanında dinleyince bir şey anlayamadım, iki teker de aynı gibiydi.Balanscıda o eski araç üzerinde tekeri çeviren makina yoktu arkaları çeviremedik.birde merak ettiğim lastiği jant ile birlikte takıp balans yaptıkları makina kaç km hıza çıkabiliyor bilmiyorum ayarı çok düşük bir hızda yapıyorlar.Hani ayarı 140-150 km hızla yapsalar belki lastikte bir sorun varsa çıkar diye düşünüyorum bunu onlara sorduğumda hızı farketmez makine onu yüksek hızda gidiyormuş gibi algılıyor dediler.Anlam veremedim  halen ben porya bilyasından olmadığından tarafım çünkü orjinali 1700-1800 tl civarı 75 bin km de bu sesi yapmaz diyorum ki kıçı kırık chevrolet aveo da bile 200 bin km de değiştirdik. Halen lastik üzerinde duruyorum birde 2 bakım dönemi (3 yıl) tekerleri açtırmadım acaba balata kliperlerinde veya farklı her hangi bir problem olabilirmi bilmiyorum.4 tekeri açtırıp iyi bir kontrol yaptırıp arıza teşhisi yapalım diyorum ama önce lastik şüphesini tamamen kaldırmam lazım birde forumlarda böyle şikayetle porya bilyası değiştiripte şikayeti devam edenleri okuyorum oda ayrı bir handikap.düşünün sökülen porya çöp oluyor ve yan sanayi porya kullanıyorsunuz boşu boşuna. Bu konuda İzmirli Mazda ustalarından yönlendirme bekliyorum. ( ses tam olarak sürtünme sesi değil 100-120 hızda vann vann vann diye tabir edebileceğim biraz derinden bir uğultu ve hızlandıkça pek yükselmiyor ha müzik açarsanız da pek fark edilmiyor)

rasim.akyol tarafından düzenlendi
bilgi ekleme
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu gün itibari ile sorunu halen sonuçlandıramadık.En son İzmir 2.sanayide Mazda servisi Tosun ustaya gittim beraber teste çıktık değişik yollarda test ettik evet uğultu sesi var ama rulmandan değil lastikten kaynaklı dedi.Dedim 2 kere balans yaptırdım dedi ki balanstan değil lastiğin kendisi yapıyor arabada hiç bir sorun yok .Falken lastik firmasına yazdım durumu anlattım pek sonuç alacağımı zannetmiyorum ama belki kendi yetkili bayilerinde lastikleri test edip bir sonuca ulaşırlar mı bilmem. Şu an Falken 18" lastiklerin uğultu yaptığını öğrendik.Usta Prelli veya Goodyear lastik alsaydın keşke dedi. Falken 500 Prelli 1000 tl usta dedim iki kat fiyat var.Sonuçta daha ucuz lastikte de var taktığımız alt sınıfın bir üstü ama Türkiye de 30 yıl çalışıp 2500 tl emekli maaşın olunca böyle oluyor maalesef.....Yani suçlu sistem kahrolsun bu düzmece sistem ne diyeyim.....

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

3. nesil mazda 3 lerin ve hatta yaşıtları diğer mazdaların sorunları neden bu kadar geç ve zor tespit ediliyor anlamış değilim. 

araba "1" sorun çıkarıyor "40" akıllı tespit edemiyor. şurası deniyor başka yer çıkıyor, burası deniyor alakasız yerler çıkıyor. 

bende de tıngırtı işi çözülene kadar canımız çıktı. benzeri bir sürü örnek var cx3'te de digerlerinde de. 

adamlar son 5-6 yılda arabayı yeniden keşfedip baştan yapmışlar gibi. tıngırtı meselesinde de işi serviste halledemediğimiz dönemlerde harici ustalarla halletmek istediğimde adamlar resmen öcü görmüş gibi davraniyorlardı.

"abi biz hiç bulaşmayalım ya valla hiç bilmiyorum bunları" diyip gönderen çok olmuştu. 

 

bu arada ben falken lastiklerde balans sorunu yaşamıştım 4 lastiğin ikisini iade almışlardı nispeten sorun çözüldü. ankara'da şaşmazda genelerkezleri var. orasıyla görüşebilirsiniz. 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracı ilk aldığımda, üzerinde Kumho kışlıklar vardı yıpranmışda değildi. Kısa bir süre sonra 150 km yol gittim, eyvah dedim mazdalar bu kadar içeri ses alıyormuş. Uğultu had safhada idi. Sonra yazlıklar takıldı uğultu bitti dogal olarak. Ertesi kış tekrar kışlıklar takıldı uğultu yine aynı, özellikle ilk kalkarken sanki uçak havalanıyor gibi idi. Anladımki bu tip lastikler belli bir yıl sonra sertleşmesi sonucu uğultu kaçınılmaz oluyormuş. Şimdi continantel kullanıyorum kışlık olarak, kullandığım en sessiz kış lastiği diyebilirim, hatta yaz lastiklerinden bile sessiz gibi. Sizin aracınızda muhtemelen lastik uğultusu ile ilgili sorun yaşıyorsunuz. 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Yanlış hatırlamışım, düzeltiyorum, aracımı ilk aldığımda uğultu yapan lastikler (2015 mart ayı başı) Kumho değil,  Sava Eskimo S3+ 205/55R16 91T lastikler olacaktı. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim değişen lastikler Kumho idi ve 100 den sonra uğultu vardı şimdi Falken takıldı yine var usta diş yollarından kaynaklanıyor dedi.Aynı ses oğlumda da vardı aynı araçtan onda da var eski lastikleri Dunlop idi yeni Nexen taktı 1 yıl önce uğultu sesi bayağı azalmıştı.Keşke bende Nexen alsaydım. Yerli üretim dedik iyi halt ettik  sanki. Prelli, Goodyear pahalı gelen Nexen alsın ses minumum 215/45R18 93W XL N'Fera SU1 Nexen. Bu ses dolayısı ile bagaj havuzu ve arka koltuk altına yalıtım yaptık, bu hafta sonu da ön çamurluk davlumbazlarını söküp sırt kısmına ve araç kabin tarafı saç kısımlara yalıtım yapmayı düşünüyorum.Bakalım arka da biraz azaldı ön kısımda da azaltıp böyle kullanacağız lastikleri.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

bende de uğultu var ama ben lastikçiden çıkar çikmaz başladığı icin yüzde yuz lastiklerden. dunloplar maşallah tank paleti gibi, 3. yılında da sertleşmiş olmalilar zira eskiden böyle degildi.

yaz gelse de kurtulsak kendisinden.  4. nesil gelecekse gelsin yoksa ford mondeo bakıyorum açıkçası makyajlı kasa. bundan sonra D sınıfından aşağısını almam. son C sınıfı olarak da 4. nesil ne zaman gelir, gelir mi, gelirse fiyatı ne olur muamma..  

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
  • 2 ay sonra ...

Evet konuda ki son halimiz şu şekilde.3 ay önce İzmir Bornova da ki Tosun usta ile çıktığımız test sonucu kesinlikle lastiklerden demişti ve bende tamamen lastik üstüne yönelmiştim. geçen hafta Bornova da ki Falken lastik bayisine gittim sağ olsun Korhan bey epey ilgilendi, yeniden rot balans ayarı yaptı tam anlayamadı ardından yine Bornova da ki Oto Pratik e gönderdi. Orada lastik testine girdi ağırlık testi, basınç bar testi ve taban basınç testi bir şey çıkmadı.arka tekerleri rulman testi yaptı düzgün ama önleri takoza alıp çevirdiğimizde yoldaki aynı ses kabin içine geliyordu.Sonra ön tekerleri söküp öyle denedik sonuç aynı ve aylar sonra tekrar rulman üzerine yoğunlaştık. Aynı gün İzmir Çiğli de ki Mazda servisi olan Trak Otomotive gittim. Bayi ile yaptığımız testleri anlattım ve usta ile de yola teste çıktık. Sonuç olarak sağ ön rulman bozuk dedi.aracı bıraktım emanet araç ile Manisa ya döndüm.ertesi gün SNR marka porya rulman 1.200 tl +300 tl işçilik toplam 1500 tl ile değiştirdik. Takriben hafta sonu otobanda kullandım ne olsun ses duruyor. Pazartesi sabah tekrar servise uğradım durumu anlattım ve tekrar teste çıktık ses azalmış ama var dedi.(bence aynı ses) ve ön sol porya rulman da değişecek dedi. Dedim ki sağ taraf boşuna mı değişti hayır bozuktu dedi.( hatta bana göstermişti hafif bastırarak çevirince çıtırtı ve sürtünme sesi geliyordu).sonuç olarak eğer ön tekerlek darbe almadıysa ikisi bir eskir dedi.Bildiğim kadarı ile tekerlerde darbe yoktu ön çamurluklar hiç ellenmemiş ti. Neyse ustaya ses geçmezse ne olacak dedim o zaman takacağım ikinci porya rulman ın parasını almayacağım diyerek iddalı konuştu. Bakalım yarından sonra sabah değişecek sonucu buradan yazacağım. Ama açıkçası 75 bin km de 2015 otomatik Mazda nın rulmanlarının bitmesi beni şaşırttı doğrusu.Ucuz da değil orjinal 2000 tl SNR 1200 tl. her biri haberiniz olsun. Bakalım sonucu 2 gün sonra yazacağım inşallah başka bir sorun çıkmaz.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
1 saat önce, rasim.akyol :

Evet konuda ki son halimiz şu şekilde.3 ay önce İzmir Bornova da ki Tosun usta ile çıktığımız test sonucu kesinlikle lastiklerden demişti ve bende tamamen lastik üstüne yönelmiştim. geçen hafta Bornova da ki Falken lastik bayisine gittim sağ olsun Korhan bey epey ilgilendi, yeniden rot balans ayarı yaptı tam anlayamadı ardından yine Bornova da ki Oto Pratik e gönderdi. Orada lastik testine girdi ağırlık testi, basınç bar testi ve taban basınç testi bir şey çıkmadı.arka tekerleri rulman testi yaptı düzgün ama önleri takoza alıp çevirdiğimizde yoldaki aynı ses kabin içine geliyordu.Sonra ön tekerleri söküp öyle denedik sonuç aynı ve aylar sonra tekrar rulman üzerine yoğunlaştık. Aynı gün İzmir Çiğli de ki Mazda servisi olan Trak Otomotive gittim. Bayi ile yaptığımız testleri anlattım ve usta ile de yola teste çıktık. Sonuç olarak sağ ön rulman bozuk dedi.aracı bıraktım emanet araç ile Manisa ya döndüm.ertesi gün SNR marka porya rulman 1.200 tl +300 tl işçilik toplam 1500 tl ile değiştirdik. Takriben hafta sonu otobanda kullandım ne olsun ses duruyor. Pazartesi sabah tekrar servise uğradım durumu anlattım ve tekrar teste çıktık ses azalmış ama var dedi.(bence aynı ses) ve ön sol porya rulman da değişecek dedi. Dedim ki sağ taraf boşuna mı değişti hayır bozuktu dedi.( hatta bana göstermişti hafif bastırarak çevirince çıtırtı ve sürtünme sesi geliyordu).sonuç olarak eğer ön tekerlek darbe almadıysa ikisi bir eskir dedi.Bildiğim kadarı ile tekerlerde darbe yoktu ön çamurluklar hiç ellenmemiş ti. Neyse ustaya ses geçmezse ne olacak dedim o zaman takacağım ikinci porya rulman ın parasını almayacağım diyerek iddalı konuştu. Bakalım yarından sonra sabah değişecek sonucu buradan yazacağım. Ama açıkçası 75 bin km de 2015 otomatik Mazda nın rulmanlarının bitmesi beni şaşırttı doğrusu.Ucuz da değil orjinal 2000 tl SNR 1200 tl. her biri haberiniz olsun. Bakalım sonucu 2 gün sonra yazacağım inşallah başka bir sorun çıkmaz.

Geçmiş olsun. BL kasada sağ aksı tutan ayrı bir rulman daha var, aks askı rulmanı diye geçiyordu sanırım ismi. Benzeri bir ses yapıyordu benim eski aracımda. O rulmana da bir baktırın eğer varsa.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet sağ aks askı rulmanı diyorlar BM de varmı bilmiyorum. Sol porya da değişince mecbur ona bakılacak. Ama bu km de olması çok mantıksız yani olursa da Mazda gözümde çok düşecek. Birde merak ettiğim aks askı rulmanı değişmesi için şanzıman sökülüyormu yoksa sökülmedem hallediliyor mu? yoksa çok maliyetli olur.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet arkadaşlar bu gün itibarı ile sorunu çözdük sol ön porya rulmanıda değişti.hatta çok zor anladılar çünkü sökünce gözle görülür bir bozukluk yoktu ama yüke binince ses yapıyor dediler.Fakat önce sökülen sağ taraf bariz pürüzlü dönüyor ve de rulman yağını dışarı vermişti.Sonuç olarak ikisi de değişti ses şimdilik yok inşallah da olmaz çünkü maliyet yüksek SNR porya rulman sağ ve sol 2400 tl kdv dahil.artı işçilik 600 tl toplam 3000 tl gitti.Ben aracın ikinci sahibiyim 16 bin km yaptım 2,5 senede önceki sahibi 60 bin yapmış tabi nasıl bir kullanıcı idi tahmin etmek zor. Birde 18" jant da bu konuda sanırım biraz daha hassas.Dolayısı ile yine de mazda dan 75 bin km de iki porya rulmanı değişmesini beklemezdim.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...